House of Metal, Del 1

Nu tänkte jag visar er hur det gick till på årets House of Metal
Festival som gick av stapeln i Umeå den 4-5:e Mars!

Dax att packa och åka upp till min hemstad Umeå för
Norrlands bästa festival, en festival som jag sett fram emot
sedan den slutade förra året!!!!

Alex och Tobbe dricker stora och kalla öl på Arlanda.
Skål :-)

House of Metal staff är på plats för att hämta upp oss!
Jag, Tobbe, Möken, Lången och Alex...

Fin fiiint hotellrum som ligger bara över gatan från festivalen,
kryp avstånd när man är trött haha.. Perfekt!

Entrén till Huset av Metal, med den grymma stål skylten!

Det är alltid spännande att se vad för ljusrigg dom knåpat ihop,
förra året var det ett jävligt stort pentagram, detta års
ljusrigg ser ni här ovan.. Grymt snyggt!

Festivalen brakar loss och först ut var BULLET!





Bullet gjorde ett grymt gig, lite trist att många väljer att inte komma
in till festivalen i tid dock så lite glest var det i publiken tyvärr...

För mer info: http://www.bulletrock.com/

Jag är riktigt nöjd med några av bilderna, det blir bättre och
bättre eller vad tycker ni?

Festen har bara börjat :-)

Mojje (ex Naglfar), Vem e?, Adde (Naglfar) och jag

Trident gör sig redo...

Tobbe kör penseltricket!

TRIDENT!!!!!





Trident hade riktigt bra stöd från Umeå publiken, ljudet var
väl kanske inte det bästa men det var en riktigt bra spelning och
ett jävla röj!

För mer info: http://www.trident666.com/

Finaste paret: Anna-Maria och Marcus (Naglfar)

Jag och Mojje

Några tatueringar jag var tvungen att fota :-)
Bästa gadden: UMEÅ! Finska Lejonet, En jävla tång? haha.. guld!

Dark Tranquillity

Dark Tranquillity är inget band för mig, men jag tänkte vara snäll
med er där ute som gillar dom.. En låt räckte för mig :P

För mer info: http://www.darktranquillity.com/

En riktigt grym House of Metal tårta serverades för att fira
festivalens 5års jubileumet och självklart svullade jag i mig
en bit mellan banden hehe..

Jag har så mycket material från House of Metal så denna gång
blir det uppdelat i delar istället för dagar :-)

Håll till godo, mer kommer snart!

För mer info: http://houseofmetal.se/

NP: Ghost - Opus Eponymous



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Draconia

asgrymt schyssta bilder!!

Lite synd man missade Trident! hade verkligen sett fram emot se dem.. men det kanske blir fler tillfällen..

Hoppas tårtan var god :)

keep up the good work!

2011-03-29 @ 13:30:40
URL: http://dragonmetalhell.wordpress.com
Postat av: Numenius

Är det inte Kristoffer man ser där i bakgrunden på bilden av Markus och hans tjej? ;) Naglfar'arna alltså hehe. Trist att man missade House of Metal, man är ju tyvärr inte gjord av pengar! Men ser fram emot resterande delar också :)

2011-03-29 @ 14:45:07
Postat av: Nils

Demonia du tar faktiskt helt grymma bilder! klass! grymt bra inlägg med ;) tack!

2011-03-29 @ 15:57:24
Postat av: Micke

Alltid samma ös och röj på HoM! synd bara att jävligt mycke folk frysit fast arslet hemma i soffan å gav fan i å komma dit. banden å allt folk som va där gav 100% åtminstone! fina kort!

horn raised från gbg/ume!

2011-03-29 @ 16:04:25
Postat av: T.

Grymt! Ser fram emot Ghost bilderna!

2011-03-29 @ 16:07:16
Postat av: Erik

Jösses, riktigt grymma livebilder.

2011-03-29 @ 16:35:28
Postat av: Argadarja

Grymma bilder! Synd bara mitt tryne förstörde ena av dom, haha!!! Har faktiskt väntat på en update från dig ang HoM, men gav upp hoppet för ett tag sen, hehe

2011-03-29 @ 16:59:33
URL: http://assonfire.blogg.se/
Postat av: loudpipes

förra året var det inget stort upp och nedvänt kors i ljus riggen men ett stor jävla pentagram istället. :D

2011-03-30 @ 01:21:00
Postat av: Andréas

Grymt reportage och riktigt sjysta bilder.

2011-03-31 @ 09:05:00
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Achilles

Bra bilder, Trodde knappt det fanns några intressanta metalmänniskor i bloggvärlden, men tydligen =) Skall du på Swedenrock kryssningen ?



Vobiscum Sathanas

2011-04-03 @ 18:38:41
URL: http://achillesblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0