Metallsvenskan 2011!

I lördags var det äntligen dax för årets upplaga av Metallsvenskan!!!
Jag & Alex och resterande stockholmare från Sweden Rock Magazine
laget klev upp i ottan för att ta tåget till Örebro...

Alex på morgonkvisten utanför tåget...
Väl incheckade på hotellet stod en limmo utanför och väntade på
"Sweden Rock laget" för att bli skjutsade till årets "fotbollsfest" i
stil och klass med limousine såklart!
Med på bild: Fred & Anton, Foxen, Niklas, Alex och jag

Hahahaha..

Resten av gänget i limmon!!!

Väl på plats, ombytta och uppvärmda var det dag för laguppställning...

Årets Sweden Rock Magazine lag: Christian (Portrait), Niklas, Alex,
Danny (Crazy Lixx), Fred (Necronaut), Fox (Grand Magus) och
liggande: Mark (Sweden Rock Magazine)

Armageddon FF Capitals laguppställning: Magnus, LG (Entombed)
David, Flinta (Nifelheim), Erik (Merciless), Jörgen (Torture Division)
Klas (Desultory) och Leif (Candlemass)

Dessa två lag är de ända riktigt hårda lagen resten vet jag inte riktigt
vad jag ska skriva om, heter det "Metallsvenskan" så tycker jag att
man ska man också spela just "Metal" och inte (som vissa lag) ta in
"proffs" etc. det blir inte på samma nivå och lika kul spel!

Allt drog igång med en riktigt originell version av den Svenska
nationalsången hahaha..

Här följer lite några bilder från Armageddon FF´s "finlir"





och så även Sweden Rock Magazines fotbollskonster...



Sten, sax och påse om vem som ska spela först...

En riktigt underhållande förmiddag i fotbollens tecken!

Tilläggas ska väl också att båda favoritlagen tyvärr förlorade alla sina matcher!

Några klipp från fotbollen ligger uppe på min youtube sida:
http://www.youtube.com/user/TheDemoniaWebblogg

Vad faan hände sen? Hahahaha.. ohh my!
Som filmen visar så var det bara att dra tillbaka till hotellet och
festen kunde starta på riktigt, vi drog sedan in till "festivalen"
i lagom tid för lite dödsmetall alá TORTURE DIVISION!

Kentha, Jörgen och Tobben manglar sönder scenen!



Torture Division pepp!!!

Ännu mera pepp av Alex och Foxen!!!


Jääääävlar vilket grymt gig av Torture Division!!!!!
Jörgens sång är så jävla mäktig och krossar de flesta med hästlängder,
Tobben trummar som en gud och Kentha "Lorden" gör allt rätt såklart,
ja vad kan han inte den karln?
GULD snubbar, ni är bäst helt enkelt!!!
Stöd Torture Division i alla väder: http://www.torturedivision.net/

Blood in Blood out: Alex, Kentha och jag!

Alex, jag och Jörgen efter giget...

Dennis och Alex...

Festen fortsatte vidare med tysk thrash ala SODOM!!!!!






Ännu en fantastisk spelning!!! Sodom kan definitivt sin
grej och publiken gillar verkligen det som levereras.

Många gamla klassiker spelades och det var ett jävla ös!
Det ända som var lite värdelöst var att många satt kvar i öl-tältet
under spelningen eftersom man inte fick dricka bira vid scenen,
men det var ju inte Sodoms fel...
För mer info: http://www.sodomized.info/

Festen fortsatte såklart vidare...


Blodiga Kentha med idolen Leffe ;-)
Klas, Kentha, Jörgen och Leffe in action!!!!

Metallsvenskans område hade flyttats detta år, allt var mycket bättre och
samlat på samma ställe, fotboll, mat, öl-tält och scener på samma område!
Mycket bra tänkt där, grymt ordnat och bra uppstyrt :-)
På bilden: Öl-tält med "lilla" scenen där bla. Torture Division spelade!

Stort minus var dock toaletterna som inte var tömda sedan dagen innan
och såg ut ungefär så här.... Riktigt vidrigt!

Största scenen precis innan Gamma Ray skulle spela...

Alex och LG festar vidare...

Sista kortet innan det är gonatt haha.. LG, Foxen och Alex!!!
Kvällen blev relativt tidig eftersom man var uppe med tuppen och
började festa tidigt, en otroligt rolig dag och kväll i Örebro!

Hoppas att Metallsvenskan överlever några år till, i och med flytten
så tror jag detta kan utvecklas och bli mycket bättre till nästa år!


För mer info: http://metallsvenskan.com/2011/

TV4 Sport var på plats och filmade både matcher och intervjuer, vet
någon när detta sänds får ni mer än gärna tipsa mig.
Hör jag något så lovar jag att berätta för er så ni kan se vad som försiggick i Örebro!

NP: Primordial - Redemption at the Puritan's Hand



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Sadus

Skoj reportage igen.Skönt att det typ var 13 personer på Gamma Ray också, skräp!

2011-05-19 @ 16:49:40
Postat av: Rickard

Harligt reportage!

2011-05-19 @ 18:55:18
Postat av: Dennis

Grymt repotage, har väntat på det här. Och vilken fantastisk bild på mig och alex. Är det nån som kan skoja till det genom att göra den så kallade "gäddmunnen" så är det ju jag. Haha!

2011-05-19 @ 21:56:38
Postat av: Andréas

Metallsvenskan verkar växa rejält och Sodom och Torture Division var två riktigt bra bokningar som jag gärna hade sett.

2011-05-19 @ 23:23:35
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Lasse

Bilden på Gamma Ray är ju dock något missvisande,de hade ju iaf kvällens största publik när de väl spelade. Sådär såg det ju ut på alla spelningar innan de hade börjat, öltältets dragningkraft var väldigt stor vilket var lite synd för de på stora scen. Minst publik måste DMTMC ha haft, där kan man snacka om glest i leden även under konserten.

Fö borde den som höll i bajamajornas tömning o städning avrättas genom dränkning i valfri överfylld bajamaja, sämsta någonsin.

2011-05-20 @ 10:59:13
Postat av: Thomas

Väldigt bra reportage!

2011-05-20 @ 12:17:29
Postat av: Fox

Snyggt jobbat o tack för trevligt sällskap! Hoppas på repris nästa år. Hälsa

2011-05-20 @ 15:04:48
Postat av: Grimgoth

Snyggt och bra jobbat, förra året kändes bättre om jag inte missminner mig från din rapport?!



Keep it up!

2011-05-21 @ 10:51:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Niks

Den där toan...mums.

2011-05-22 @ 03:38:18
Postat av: Djävulene

Kan nån förklara för mig varför det alltid är så jävla trevligt att springa på Fox? Jag känner honom inte men blir glad varje gång. Fan vad jag hatar sånt folk. Jag är ju necro.

2011-05-22 @ 13:48:32
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Fia Philipsson

ÄLSKAR DESSA KILLAR. Kenth Philipsson alias LORD K är min son. Och jag finns med i videon. Vit keps i nedre högra hörnet. Tack för METALLSVENSKAN.



PUSS & KRAM FIA PHILIPSSON

2011-06-25 @ 18:34:02
Postat av: Kjell Rondell

Hej !



Jag tycker att din kille är snygg utan att mig vara bög . Det är dåligt att inte fler döds-metals kliver fram och konstaterar detta . Varför är hårda killar så rädda för att lyfta fram hunkigheten hos sina bröder ? Man säger mest , du riffar förträffligt på nya skivan , eller , vilken tuff men ändå praktisk candlemasshuvtröja du har på dig idag .



Ingen total metalbroder vågar titta en likasinnad djupt i ögonen efter exempelvis en dusch på tu man hand och säga : Du är så vacker min rara vän , du är mera än bara suggestiv mystisk hårdrock , du är en begonia i vår prunkande Heavy Metal-trädgård !



2011-07-14 @ 03:41:40
Postat av: North Face Clearance

but it is very important to me I like it. Of course, this is very grateful of the efforts for it. Thank you!

2011-11-24 @ 01:55:03
URL: http://www.northfaceclearances.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0