Watain Intervju från UNT.


Det är mycket Watain just nu och mer ska det bli...

Bilden här ovan är tagen av min vän Viktor som var på plats på
Mynchenbryggeriet för att fota till bloggen,
det blev många riktigt grymma kort.
Själv passade jag på att filma desto mer så det finns verkligen mycket dokumenterat!
Alla tre band från spelningen kommer få sitt utrymme här på bloggen var så säker...

Nu vill jag höra hur ni som var på spelningen här i Stockholm och Göteborg
tyckte att det var?

Hur var Watain´s show? Hur var förbanden? Vad var bäst?


Det är alltid kul att få höra andra åsikter så se till att dela mer er...

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Malign var bästa. Grymt kul att få se dem. The Devil's Blood gjorde en riktigt bra spelning men bandets musik intresserar mig inte så mycket. Watain var mycket bättre nu än när jag såg dem förra gången på Fryshuset men är fortfarande (trots att jag gillar dem) rejält överskattade. Vad hände med allt ruttet blod förresten? Saknade liklukten.

2011-11-08 @ 12:46:17
Postat av: Tobbe

Malign var riktigt bra, var nog första gången jag sett ett band ha corpsepaintade masker, Devil's Blood var okej, tyvärr stod jag mitt emot gitarrstärkarna som de vridit på väldigt högt, så jag hörde inte mycket bas eller sång, Watain var riktigt bra, nästan i klass med SRF 2010. I götet var det inte lika bra förband, i min smak alltså, men Watain var stabila som vanligt även om giget var lite kortare än sthlm. Tog ett tag att få ut allt grisblod ur håret, men det var det värt.

2011-11-08 @ 12:55:50
Postat av: SA3L

Jag tycker att stockholmsgigget var bättre! Mycket mer publik, mer passande publik samt bättre stämning. Kön in var dock ett helvete vilket gjorde att man missade Malign (helvetes jävla skit). Devils blood var bra. Degial var bra. Watain var bäst.

2011-11-08 @ 13:50:04
Postat av: DK

Jag har sprungit på mycket extrema metalspelningar sedan början av tonnåren, men måste erkänna att Watain höjde ribban.

Kombinationen av stanken av ruttet blod (hur kom det dit föresten? plötsligt så sa det pang och var blod överallt), all eld och Watains framträdande, gjorde ett jävligt starkt intryck. Jag har tidigare motsatt mig Watainhajpen litegranna, tyckt att allt religöst prat varit lite pretto... men jag får lova att lyfta på hatten och erkänna att jag hade fel.

Oerhört starkt framträdande med skrämmande kraftfulla energier i rörelse. Watain är en storm man inte ska ställa sig ivägen för utan att tänka till.

Sedan gillade jag In Solitude starkt. Dom gossarna blir bara bättre och bättre för varje gång man ser dom.



2011-11-08 @ 13:59:53
Postat av: Numenius

Spelningen i fredags i Stockholm var riktigt bra, Watain bjöd på många bra låtar som exempelvis "Four Thrones", "Reaping Death", "Stellarvore" och förstås mastodontlåten, kronjuvelen i deras låtsamling; "Waters of Ain". Watain är mästare på vad de gör och är ett av mina absoluta favoritband. En konsert med Watain är mer en just bara en konsert, det är verkligen en upplevelse. Jämför Watain i fredags med Gorgoroth i söndags så ser man en stor skillnad.



Malign var sådär i början av sin spelning, men kom ganska snabbt igång och levererade en grym konsert, förmodligen kring "Fireborn". Kul att ha sett dom, tycker det var bra.



The Devil's Blood kan jag inte påstå att jag bryr mig nämnvärt om. Det lilla jag hört låter väl okej men jag är inte inne på 70-talsrock eller vad man nu ska beskriva det som, ungefär som Ghost, som jag inte heller är intresserad av. Rätt bra spelning i alla fall, tycker dock det blir lite löjligt när sångerskan ställer sig och stirrar på trumsetet i fem minuter bara för hon inte sjunger just då.. Lite bättre publikkontakt a la Watain önskas. Inget löjligt mellansnack krävs, men något som gör publiken mer delaktig tycker jag bara är positivt och uppskattat.



"Waters of Ain" var bäst, alla gånger, så sjukt bra låt. Nu har man haft äran att höra den live tre gånger (Stockholm förra året, Metaltown i år och så nu i fredags), lika magiskt bra varje gång.

2011-11-08 @ 14:09:26
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: D

Watain var jävligt bra som vanligt. Hade väntat mig lite mer överraskningar dock men att bevittna Four Thrones, Lawless Darkness och A Fine Day To Die var jävligt stort!



Men det jag tog med mig mest från kvällen var när Malign körde "Sinful Fleshspear". När dom körde Amen Amen-partiet var det gåshud och stånd överallt. En riktigt religös upplevelse.

2011-11-08 @ 14:59:15
Postat av: Dan

Malign var bättre än jag hade förväntat men ganska löjliga masker hade dom. :P

The Devil's Blood var riktigt bra, bättre än på skiva må ja säga.

Watain var skit bra som vanligt, Bathory covern var gör härlig

Men jag tyckte det luktade mindre än sist jag såg dom och hade hoppats på att dom spotta lite blod på oss i början. :p

2011-11-08 @ 15:22:58
Postat av: Sanna

Malign var väldigt bra, väldigt roligt att ha fått sett dem live. The Devil's Blood var säkert bra, men inte riktigt min typ av musik så jag passade på att svepa en öl under deras spelning. Mitt sällskap uppskattade dem mycket!

Watain var så jävla bra att jag nästan självantände av extas. Väldigt speciellt att de spelade Lawless Darkness också!

2011-11-08 @ 15:48:16
Postat av: Anonym

Hade skyhöga förväntningar på Watain i göteborg! Efter spelningen på Metaltown och vad man hörde om spelningen på bryggeriet, så kunde det ju inte bli annat en hur grymt som helst. Men blev klart besviken. 60 minuter (lång) set list. Ingen Sworn to the dark. Inga direkta överraskningar.. Sen att de spelade på en söndag?!..

2011-11-08 @ 16:03:28
Postat av: Silverfluff

Malign var väldigt bra, vi får hoppas att de spelar in något nytt efter att de nu vaknat till liv.

The Devil's Blood kunde haft fler än ett spår från "The Time of No Time Evermore" men annars sjukt bra.



Är också lite besviken på hur lite det luktade från Watain's sida, kan det vara så att de fått börja kompensera?



Sjukt positivt att de spelade Lawless Darkness, hade hoppats på "The Light that Blinds the Sun" som ett av tillskotten men man kan ju inte få allt.



I överlag en grymt lyckad kväll, förband och allt. Hoppas DVD'n blir bra, men det tror jag helt klart att den blir.

2011-11-08 @ 16:41:25
URL: http://zullegrabben.wordpress.com
Postat av: Anders

HELL SATAN!

2011-11-08 @ 20:52:39
Postat av: mackan

Malign va riktigt bra dock va den ända svagheten att de bar på masker... men dem gjorde riktigt bra ifrån sig. och watain va lika bra som alltid live om inte bättre denna gång:) sen hoppas jag på att få synas många gånger bland publiken sen när DVDn släpps :D

2011-11-08 @ 21:18:42
Postat av: ch

malign var ruskigt bra the devils blood var bra som vanligt. Watain jo men visst fast hade väntat mig lite mera i och med att de skulle filmas till en framtida dvd. Men helt klart en bra spelning hur som helst, även om de finns små saker att anmärka på.

2011-11-08 @ 21:23:13
Postat av: Johan

Jag var nöjd med Wataingiget trots avsaknad av Sworn To The Dark. Dock var ljudet inledningsvis ganska kasst med på tok för hög virvel och tyvärr drar trummisens stundtals väldigt otighta spel ned lite av totalupplevelsen. Fantastiska låtar och en grym inlevelse gjorde i slutändan det hela till en riktigt bra spelning.

2011-11-08 @ 21:59:19
Postat av: A

Devils Blood var bäst... missade dock Malign.

2011-11-08 @ 22:51:29
Postat av: Joppe

Har verkligen sett fram emot att se Malign, bara sett dem härja i Hjulstagårdens replokal tidigare (gick ju inte att repa samtidigt som dem, de krossade allt redan då!)



Så nära att jag missade dem dock, trots parkering precis utanför entrén. Hur jäkla svårt kan det vara att få in folk. Är ju inte så ofta på spelningar nuförtiden (Demoniabloggen finns ju nu, så det behövs inte...) - men att man ska stå i kö för att köpa galgbiljett var nytt för mig. Kom i introt och det ända dåliga var att setet var på tok för kort, kunde de inte kört alla låtar två gånger, hehe... Mellanbandet fattade jag inte alls men Watain fyller verkligen saknaden av Bathory och Dissection. Hoppas de håller 13 år till!

2011-11-08 @ 22:55:07
Postat av: Marcus B

Missade Malign tyvärr, va lite för social under The Devils Blood men dom lät bra. Höjdpunkten för Watain va nog den feta Bathory covern (A Fine Day To Die), min favorit-låt äntligen bevittnad live! Och såklart den mäktiga Waters of Ain! Men allt va ju skitbra, Watain är ju bara för grymma live!

2011-11-09 @ 16:56:58
Postat av: Brill

Malign är ett band man hört om men aldrig hört. Och vilket första intryck de gjorde. Det gav verkligen blodad tand. Hittar jag skiva/skivor med dom, så inhandlas de direkt.

The Devil's Blood kan kanske ha känts om ett märkligt val för många, men för mig var det solkklart. Som en liten andningspaus innan den stora final. Och extra plus för en stabila covern av "Gates of Babylon".

Detta var första gången för mig att se Uppsalas vargar, och vilket första möte det blev. Detta var, utan tvekan, den bästa spelningen jag varit på. Allt föll på plats direkt de klev ut på scenen. Ljusen, flammorna, musiken, smink, energin...ja allt! Bathory covern gav gåshud och att får höra både Stellarvore och Waters of Ain...orden räcker inte till. Jag ser så mycket fram emot DVD släppet

2011-11-09 @ 20:59:11
Postat av: C

Tycker spelningen på fryshuset var så mycket bättre, bättre låtval, bättre atmosfär för de hör hemma på en liten scen i ett instängt rum där man känner av lukten.

2011-11-09 @ 22:35:16
Postat av: Andréas

Watain var grymt bra i Göteborg, sån jävla energi, enda minus att jag hade hoppats på ett längre gig. In Solitude var också bra som förband, missade tyvärr Degial men hörde att de hade gjort en stark insattts.

2011-11-10 @ 10:44:58
URL: http://www.sarcophagic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0