Polen - Krakow

I slutet av året var Necrophobic ute på en månadslång turné i form av
support till amerikanarna Morbid Angel!

Ungefär två veckor in i turnén saknade jag min man allt för mycket så jag åkte
till Polen för att kolla hur dom hade det och självklart för att kolla in hela turné
paketet som bestod utav: Morbid Angel, Necrophobic, Benighted och Nervecell!

Jag flög ensam till Krakow...
jag brukar ofta åka själv eftersom tycker att det är enklast så!
Käkade en supergod middag på hotell restaurangen och sov en natt på ett riktigt
grymt hotell innan grabbarnas buss på morgonkvisten rullade in i Krakow.

Kul att träffa alla igen, hälsa på turné sällskapet och speciellt Alexander såklart!!!
De flesta var lite sega/bakfulla efter en hård fest kvällen innan på Morbid Angels
buss och sedan ett tidigt morgonbesök på Auswitch, det tar på krafterna att turnera.

Efter "Load-in" så tog vi taxi till de mer centrala delarna...
Stora torget (Rynek glówny) i centrala Krakow...

Vi kollade in stora torget och lite runtomkring men det var otroligt kallt så
man ville mest hålla sig inne...

Här står Necrophoberna inne på någon Polsk Julmarknad...

Alex utanför Mariakyrkan (kościoł Mariacki) i Krakow.
De var otroligt kyligt denna dag så efter en kort tur i de centrala delarna
av Krakow så satte vi oss på Hard Rock Café och åt en riktigt god middag!

Väl tillbaka på spelstället han vi bara pusta ut innan kvällens gig satte igång..
Först ut: NERVECELL från Dubai.
(Jag filmade en låt men den verkar ha försvunnit tyvärr)

För mer info: http://www.nervecell.net/

Häng i logen innan gig...

Jaqueline sålde Morbid Angels merch under turnén.

Franska BENIGHTED var andra bandet på scen...

För mer info: http://www.myspace.com/brutalbenighted

Necrophobic innan giget i Krakow...

Dax för NECROPHOBIC att besudla scenen.





För mer info: http://www.necrophobic.net/

Riktigt bra gig av Necrophobic, mycket bra setlist och ett jävla ös.

Jag tog några bilder på Polska fans som vill fota sig med bandet efter giget...


Hahahaha.. Necrophobic, jag och något Polskt fan..
Merch-tjejen Mira i bakgrunden.

Äntligen var det dax för huvudbandet MORBID ANGEL!!!









För mer info: http://www.morbidangel.com/

Morbid Angel har alltid varit ett av mina favoritband, nya plattan är dock
ingen favorit och som tur var körde dom knappt några låtar alls från den.
Låtlistan var fantastisk och såg ut så här:

Immortal Rites
Fall From Grace
Rapture
Day of Suffering
Blasphemy
Maze of Torment
Existo Vulgoré
Nevermore
I Am Morbid
Angel of Disease
Lord of All Fevers and Plague

Where the Slime Live
Blood on My Hands
Bil Ur-Sag
God of Emptiness
World of Shit (The Promised Land)

Sworn to the Black
Chapel of Ghouls

Så sjukt mycket bra låtar, ett helt klart fantastiskt gig!

Festen fortsatte backstage och sedan i bussen...

Sterner och Folkare

Mira och Alex...

Jag och ja vad hette hon nu igen? haha.. skyller på fyllan!

En otroligt trevlig kväll i Krakow, festen fortsatte medans bussen
rullade längs de Polska vägarna på väg mot Warszawa där nästa datum
på turnén väntade... Mer om spelningen i Warszawa kommer snart!

NP: Diamanda Galas


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Flinkis

Ute var det säkert kallt men inne konsertlåkalen såg det ut att vara två stekheta band(Necrophobic och Morbid Angel)som bjöd på värme, underhållning och jävligt bra dödsmetal.

2012-02-13 @ 18:22:25
Postat av: Einherjar

Tack för bilder och videos. Skönt å se att du dricker bärs med den andra godingen va hon nu hette, vad de andra två några bilder upp groggar på med massa vitamin i vill jag inte ens tänka på...

2012-02-13 @ 22:06:07
Postat av: Anonym

fan grymt av Tobbe att lira gura och sjunga! vad var skälen att Johan och Sebastian la ner?

2012-02-13 @ 22:12:00
Postat av: Berith

Hellish pictures!Yeah Krakow is really great but You haven't visited the best places haha.Maybe next time i will be able to showe them to you guys;)

2012-02-14 @ 07:55:31
Postat av: drep

Bra inlägg.



Men vad är det för konstig snopp-mat på första bilden?

2012-02-14 @ 09:56:52
Postat av: Numenius

Jag tycker det är dags att Necrophobic spelar i Stockholm snart! Kanske en releasefest och spelning när nya plattan kommer?

2012-02-15 @ 08:15:03
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Marcus

Fan vad jag ville ner & se nån konsert, dock blev de svårt med ledighet som synkade dåligt mellan mig & en polare så de sket sig. :(

2012-02-17 @ 16:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0