Fråga Demonia!

  • För någon månad sedan postade jag ett inlägg där ni läsare kunde ställa

    frågor till mig, detta har jag helt glömt bort. Nu har jag äntligen svarat på

    frågorna och även letat fram lite bilder gamla bilder...

    Håll till godo!

     

    p

     

    Kan inte du visa bilder på dig när du var jätte ung?

     

    Absolut kan jag det, tyvärr var jag galet kamera skygg och har därmed inte så

    mycket bilder att tillgå men jag rotade runt lite i lådona här hemma och hittade

    dessa fyra Hahaha..

    Jag ser välldigt sammanbiten ut och är väl inte "jätte ung" dessa är tagna från

    7:an till 1:a gymnasiet någonstans där emellan...

     

    Berätta lite om hur du började lyssna på metal osv? :)

     

    Jag började lyssna på metal väldigt tidigt, det hela började väl egentligen med

    att min styvfarsa tyckte att livespelningar på VHS-band med bla. Dio, Twisted

    Sister, Black Sabbath var en bra barnvakt åt mig och min syrra.

    När jag själv började tycka att musik var intressant fick jag hans stereo och

    även hans skivor. Ända sedan dess har jag byggt på samlingen, fortsätter

    än idag och kommer aldrig ge upp.

     

  • Robban 
     
    Kanske är lite svår fråga, tänkte först fråga vilken live spelning är det bästa
    du varit på, fast det är lite svårt o säga eftersom du har varit på en hel del,
    så låt oss säga så här:

    Vilka är dina "topp 5" live gigg genom alla år ???
     
    Oj! Det var en svår fråga, jag har sett otroligt många gig genom åren, det finns
    såklart några som jag fortfarande tänker tillbaka på och får gåshud utav.
     
    Dissection första gången jag såg dom live i Umeå 1996, sen Rebirth of
    Dissection giget på Arenan i Stockholm 2004, "The Somerlain" (Hemligt
    Dissection gig) på Kägelbana 2005 och självklart Midsummer Massacre
    spelningen på Hovet 2006 som verkligen var ett upplevelse i sig.
    (Självklat även alla andra gånger jag sett Dissection också;-)
     
    Morbid Angel 1993 i Stockholm, min första spelning i Huvudstaden, jag tog
    mig in på med "fejk" legg (Eftersom jag var en bra bit under 18) och senare
    övernattade på golvet i skivbutiken CBR och även hemma hos Johnny i
    Unleashed. En mycket trevlig resa för en yngling från Umeå som ni säkert förstår.
    Här sitter vi och festar i CBR´s lager:
    Mats "Möken", Jag, "Slayer" Lasse och "Räkan" Niklas
    Biljetten från Morbid Angel-giget 1993, hittade jag i gömmorna.
     
    Iron Maiden´s två gig i Indonesien var en upplevelse utöver det vanliga,
    fy faan vilken känsla och vilken grym setlist. Gåshud spelningen igenom!
     
    King Diamond/Mercyful Fate turnén 1996 i Stockholm var bland det bästa
    jag upplevt, jag kan med ord inte beskriva första gången jag såg Kungen live,
    fantastiskt!
    Lika fantastiskt var det att få träffa honom i egen hög person nu i år på Hellfest,
    jag är otroligt nöjd över detta som ni säkert förstår!
    Från Hellfest: Sara, King Diamond, Jag och Victor (Entombed)
     
     
  •  
    Vad kul! Finns en del intressanta frågor hehe.
    Jasså du :P


    Hur länge har du känt grabbarna i Naglfar?
    Jag lärde känna dom under högstadietiden årskurs 7-8 typ. Tidigt under
    högstadiet började jag åka in till Umeå för att gå på metal spelningar
    och diverse fester, där träffades såklart alla med brinnande intressen för
    den lite hårdare musiken. Vi som fortfarande har detta brinnande intresse
    umgås ännu idag, där ibland finns även dessa härliga killar i Naglfar en
    vänskap som betyder otroligt mycket för mig ännu idag.
    Nu spelar även min sambo Alex med mina barndomsvänner och jag ser
    fram emot att se dom live igen efter ca 5 års frånvaro.
    Jag har bokat in en resa till Umeå den 3:e Augusti (Där jag även ska DJ:a)
    även en resa till Party San festivalen i Tyskland är bokad för att kolla in
    hur dom sköter sig.
     

    Hur kommer det sig att du flyttade ner till Stockholm?
    Jag har alltid velat flytta från Holmsund där jag bodde mina första 19 år,
    Stockholm har jag alltid sökt mig mot av någon anledning och jag har
    alltid velat bo i huvudstaden. Eftersom utbudet av spelningar är betydligt
    större har jag alltid åkt till Stockholm på besök för att inte missa något.
    Väl på besök i Stockholm träffade jag många nya vänner och även en
    kille och efter några års distans förhållande valde jag att flytta till
    huvudstaden, förhållandet varade ca 7 år och vi är ännu idag goda vänner.
    Att flytta till Stockholm är något jag verkligen inte ångrar.
    Stockholm är fortfararande bäst, stört och vackrast.

    Vad gör du om dagarna, när du inte festar eller går på konsert/festival
    - jobb/plugg?
     
    Det finns väl knappast någon tid över efter allt festande, resande, jobb och
    spelningar. Finns det någon tid över blir mycket hojåkande, restaurangbesök,
    film/bio-tittande och hängande i soffan med Alex och våra fyra katter.

    Så här ser det ut de flesta dagarna...

    När lärde du känna Watain och hur goda vänner är ni?
    Jag lärde känna Watain ute på gatorna här i Stockholm ca 2000 (?)
    Vi är mycket goda vänner och hänger till som tätt.


    Hur pass mycket ser du fram emot Taake i Stockholm 20:e Maj? ;)
    Örjan som sjunger i Taake är en gammal vän till mig så jag har sett Taake
    många gånger under åren och det är alltid en fantastisk upplevelse.
    Även detta gig på Klubben var riktigt grymt. Jag fotade och filmade grymt
    mycket så bara jag hittar lite tid så kommer det ett stort blogginlägg från
    kvällen. Håll utkik!
     
     
  •  

    Vilken är den bästa/sämsta spelning du har varit på?
    De bästa spelningarna har du svar på lite längre upp!
    Den absolut sämsta spelning/festival jag någonsin varit på måste vara
    Sonisphere här i Stockholm på grund utav arrangörerna, jag har aldrig
    varit med om en så otroligt dåligt organiserad spelning/festival.
    Banden gjorde sitt jobb utomordentligt såklart men utöver det finns det
    inte mycket positivt att säga.
    Trist med arrangörer som bara vill tjäna pengar på oss fans.

    Roligaste festivalen?
    Jag har besökt otroligt många festivaler genom tiderna så det blir svårt att
    endast nämna en!
    Jag har många härliga minnen från tidigt nittio-tal när vi år efter år besökte
    Hultsfreds Festivalen, på den tiden fanns det ingen annan festival att välja
    på i Sverige. Där träffade jag vänner för livet och skrattar så fort jag tänker
    tillbaka på den tiden, mycket kaos var det kan jag lova!
    Open Hell festivalen i Tjeckien var en riktig höjdare också, tyvärr är festivalen
    nerlagd sedan många år tillbaka.
    Jag och Jon Nödtveidt på Open Hell!
     
    I dagens läge kan jag verkligen rekomendera House of Metal i Umeå, allt
    är otroligt bra uppstyrt, många bra band och det är OMÖJLIGT att inte ha
    en riktigt grym upplevelse, jag lovar!
     

    Har du någon idol? I sådana fall, vem och varför?
     
    Idol? Hmm.. Det var länge sedan jag hade någon "idol" Det skulle väl vara
    King Diamond isåfall som jag beundrar enormt mycket :-)

    Vad vill du göra med ditt liv?
     
    Ja du hmm.. Det har jag faktiskt inte en aning om, jag funderar ganska ofta
    på vad jag egentligen vill göra i  framtiden, jag har faktiskt inga direkta
    planeraringar, endast framtiden kan visa det.
    Så länge jag har friheten att resa, gå på spelningar/festivaler och ha ett
    gäng härliga vänner så är jag nöjd!

    Vad är din favoritklädsel?
     
    Svart, svart, svart... Jeans, t-shirt och en skinnpaj är det jag bär mest och
    känner mig mest komfortabel i, jag älskar shopping och köper otroligt mycket
    kläder, min garderob är dock svart som natten, färger är inget för mig, förutom
    på naglarna då hehe.. dom får någon konstig färg nu och då.

    Favoritcitat?
     
    Jag kommer inte riktigt på något favorit men den här är ganska passande
    just nu..."Sometimes people need a high-five, in the face, with a chair"
    Det finns några idioter där ute i vårt avlånga land som jag inte har direkt
    höga tankar om.

    Spelar du något instrument, eller sjunger du?
     
    Min morsa tvingade mig att spela dragspel i tidiga år, tvingade iväg mig på
    diverse lektioner hehe.. Det mesta har jag dock glömt, men jag kommer
    ihåg att jag körde lite dragspel på någon skolavslutning i typ 3:an haha!

    Vad är du rädd för?
     
    Mygg!!! Hata myggor och får panik när dom surrar i mitt öra Hahaha..
    Ni kan ju bara tänka er hur jag hade det när jag bodde hemma i Umeå!

    Vilket är ditt favoritband/artist och varför?
    Det är svårt att bara nämna ett favoritband, De som ligger mig närmast hjärtat
    är Dissection, King Diamond/Mercyful Fate, Morbid Angel och Bathory och
    varför handlar nog mer om känslor och minnen från tidiga ungdoms år.

    Där har du några frågor som kan vara kul att veta om dig! :D
    Tack :-)
     
     
  • DK 
     
    Din topp 10 över bästa metalplattor enligt dig?
     
    Dissection - Reinkaos
    Morbid Angel - Altars of Madness
    Bathory - Fyra första (svårt att välja)
    Mayhem - De mysteriis dom Sathanas
    Dark Throne - A Blaze in the Nothern Sky
    Funeral Mist - Devilry
    Rigor Mortis - Rigor Mortis
    Judas Priest - Går inte att välja, ALLT är bra!
    Tiamat - Går inte att välja, ALLT är bra!
    Iron Maiden - Går inte att välja, ALLT är bra!
     
    Gjorde det lite enkelt för mig där med "Allt" men det är omöjligt att välja!
     
  • Anders Lundholm 
     
  • Hej!

    Du verkar bra på mycket bla. laga mat och fota, Jag undrar vad
    som finansierar alla spelningar, resor och festivaler du går på i.e.
    vad har du för vuxenjobb?
     
    Tack :-)
    Vad jag har för vuxenjobb är privat och inget jag vill dela med mig av
    här på bloggen. Jag är duktig på att spara och lägger det mesta av mina
    pengar på just resor och spelningar, det gäller att prioritera helt enkelt.
      
  • Acke
     
    Kan du dela med dig av ditt kladdkakerecept?
     
    Absolut! Här har du länken:
     
     
  •  
    Ja, det här var ju ett gyllene tillfälle. Missförstå mig rätt nu, men
    jag är nyfiken på om du har ett vanligt nino-till-fem kneg någonstans?
    Och i så fall, i vilken bransch? Och hur sjutton får du ihop tiden
    i så fall?
    Jag menar, jag som arbetslös, host-"mellan-jobb"-host, hinner inte
    med hälften så mycket konserter och skoj som du gör...
     
    Vad jag har för vuxenjobb är privat och inget jag vill dela med mig av här
    på bloggen.
    Tiden räcker aldrig till såklart och nu har jag tyvärr ännu mindre tid att
    lägga på bloggen, det gäller att ta ut sina semesterdagar vid rätt period
    och att prioritera.
    Det är otroligt viktigt för mig att gå på spelningar, resa och spendera
    kvallitestid med Alex och mina vänner, det går bara om man vill :-)
    Är du "mellan-jobb" så har du ju all tid i världen...
     
    Stort tack till alla som skickat in frågor, hoppas att ni fått någorlunda
    svar på era frågor!
     
    (Såg nu att jag missat några frågor, sorry för det.. Ni får säkert chansen
    att ställa de frågorna snart igen.. )
     
    ~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Dan

Kul inlägg, intressant. :)

2012-07-25 @ 11:26:05
Postat av: Necrovore

sjysst inlägg :)
även om jag inte fick svar så spelar
det ingen roll alla kan ändå inte få svar.

gaddade mig i måndags..dismember - like
an ever flowing stream omslaget finns på
min överarm..delar av det alla fall.
är så nöjd så det går inte att beskriva.
"poppen" gjorde ett jättejobb..ska tillbaks
i februari för en koifish.

2012-07-25 @ 15:39:38
Postat av: Dan

Necrovore: Vad för ställe har du gått till för en gaddning? Är själv dags för en till men är så petig vem jag ska gå till.

2012-07-25 @ 16:33:22
Postat av: Flinkis

Bra jobbat Demonia! Det var verkligen intressant läsning. Det var ungefär de här tankarna som dög upp när jag läste.
Det var en riktigt snygg bild på dig och Jon Nödtveidt.
Ni verkar ha riktigt härliga katter.
Kul med lite äldre bilder.
Kul att läsa om favoritkonserter.
Värför vill så många veta om vad du jobbar med?
Och myggen de jävlarna alltså!
Ser fram emot inlägget från Taake konsertet!

Det här var ett riktigt grym inlägg!

2012-07-25 @ 19:10:33
Postat av: Necrovore

dan: jag var till "Poppen" du känner säkert till
honom.har sin studio i boden. nu vet jag inte
vart du befinner dig,men om det är någotsånär
nära så kan du söka upp studion.fast han är uppbokad
till juni nästa år dock är det drop in varje fredag.
ett gott råd är att vara dit nån dag innan.
men som jag skrev ovan vet inte vart du befinner dig.

2012-07-26 @ 11:04:53
Postat av: Dan

Okej, bor närmare Sundsvall så det är 6 timmar bort med bil så chansa på en drop in känns inte så aktuellt. :P

2012-07-26 @ 22:39:12
Postat av: T R O L L K V I N N A || Linnéa Johansson

Vad kul att du tog dig tid och besvarade frågor :D
Fast nu blev jag jätte nyfiken vad du har för jobb som du inte vill nämna i bloggen, hah :D

2012-07-27 @ 02:06:07
URL: http://www.trollkvinna.blogg.se
Postat av: Numenius

Kul att läsa dina svar, tack så mycket för det! Hoppas tiden räcker till så man får läsa om Taake-giget snart, var ju medarrangör till den spelningen så det blir intressant. Vill jävligt gärna se Naglfar live igen, förhoppningsvis blir det också verklighet i år eller nästa.

2012-07-31 @ 10:46:36
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Johnny

Kul läsning!

2012-08-19 @ 20:26:30
URL: http://www.xn--hrdrock-exa.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0