Hellfest del 1

I somras tog vi en tripp till Paris och stannade där några dagar, detta har jag
skrivit om tidigare här i bloggen. Efter dagarna i Paris så tog vi tåget vidare mot
Hellfest, (en festival något större än Svenska Sweden Rock) som ligger ca 2-3
timmar utanför Paris. Digitalkameran var självklart med och här nedan får ni se
några bilder/filmer från första dagen på Hellfest.
Det var en gedigen line-up på Hellfest med otroligt många band att kolla in.
ÖL och redbull/vodka blev starten på första dagens Hellfest.
Eve, Alex och Elke
Skönt häng...
Största scenen på Hellfest.
Inne på vip-avdelningen men enn massa bra folk.
Festen är i full gång... här är jag och Alex med Aðalbjörn och Sæþór från Solstafir.
Taake gjorde ett fantastiskt framförande på Hellfest.
 

Skapar kaos ute på området tillsammans med två norrmän.
Jag och Örjan från Taake i inte direkt nyktert tillstånd hehe..
Jag, Erik (Watain) Sara och Victor (Entombed) Sekunderna innan vi träffade
King Diamond i egen hög person!
Detta kan vara den coolaste bilden någonsin. Det var verkligen en fantastisk
upplevelse att få träffa King Diamond i egen hög person.
Ett möte jag aldrig kommer att glömma.
LG (Entombed) och Louise (Iron Fist)
KING DIAMOND var det vi främst åkte till Hellfest för att se och det var verkligen
ett fantastiskt gig på alla sätt!
 
 
 
 
Att äntligen få återse KING DIAMOND på scenen var helt underbart, det var en total
"hurv" spelningen igenom. Jag hoppas verkligen att jag får chansen att få se
King Diamond i sommar på någon  av festivalerna han besöker.
Det var allt från första dagen på Hellfest, det är så otroligt många band som spelar att
man nästan får ångest över allt man missar och därför missar ännu mer...
 
Mer om Hellfest kommer inom kort!
 
~Demonia
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med ett ordentligt inlägg. :)

2013-02-25 @ 11:53:43
Postat av: Andréas

AAah grymt med nya bilder. King Diamond är ju en av de artister jag verkligen skulle vilja se, coolt med mötet.

2013-02-25 @ 11:57:07
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Numenius

Såg ni Ascension eller? Så jävla bittert att man inte drog på någon festival förra året och såg dom. Förhoppningsvis får man chansen i år istället. ;)

2013-02-25 @ 12:19:21
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Flinkis

Hellfest reportaget har jag verkligen sett fram emot och när jag först såg bilderna på mobilen när jag hade slutat på jobbet och var på väg till bilen så kunde jag inte sluta titta på de så jag bara fortsatte att promenera och titta på bilderna och sen efter ett tag stannade jag och började undra vars fan är jag? Men till sist fick jag koll på läget och hittade bilen.
Bra jobbat Demonia! Ser fram emot del två.

Och det ÄR faktiskt det coolaste bilden någonsin med dig, Sara, Victor och Kungen!

2013-02-25 @ 22:07:40
Postat av: Knut-Erik

Bra at du er tilbake med bloggingen Demonia!

2013-02-26 @ 22:29:54
Postat av: Demonia

Tack för alla komentarer, kul att ni gillar :-)

Numenius: Ascension missade vi tyvärr och massa annat bra hehe.. Men jag såg dom i Holland för ca två år sedan, mycket bra!

Flinkis: HAHAHA.. Garvade högt när jag läste din kommentar :P Del två kommer innom sin tid, det kanske inte går jätte fort då tiden är knapåp.
JA tuffaste bilden verklingen!!!

Knut-Erik: Härligt att höra! Ses vi på någon festival i sommar?

2013-02-27 @ 14:12:23
URL: http://demonia.webblogg.se
Postat av: Christine

Fantastiskt inlägg! Var också på Hellfest ifjol. Man hade skaplig ångest över alla band som missades, fyfan. Ser fram emot nästa inlägg! :-)

2013-02-27 @ 14:20:53
URL: http://instagram.com/cacenibac
Postat av: Knut-Erik

Skal selv på Inferno og Beyond The Gates. Skal dere dit? Dere må komme til Bergen snart!

2013-02-27 @ 16:01:08
Postat av: Demonia

Knut-Erik: Ahhh.. Blir dessvärre varken Inferno eller Beyond the Gates :-/ Men vi måste faan boka in ie tripp till Bergen snarast känner jag! Just nu ser det ut som att jag hakar med Naglfar på några festivaler bla. Rock Hard (King Diamond!!!) Wacken, With Full Force, Getaway och Jamo metalli phuuu.. Det blir en tuff sommar!

2013-02-27 @ 16:11:58
URL: http://demonia.webblogg.se
Postat av: Kungen

Denna festival verkar ha den bästa line-upen av alla festivaler!Pengarna satte käppar i hjulet.. Såg ni Hank III? Han e så jävla bra!

2013-02-27 @ 17:42:35
Postat av: Demonia

Christine: Visst är det för jävligt vad öl och lite sprit kan ställa till med? Hehehe.. Kul! bara att kika in, det kommer så småningom, ingen stress här inte ;-)

Kungen: Line-upen var det verkligen inget fel på, många grymma band! När bilderna på mig och Örjan är fotade var vi på väg för att kolla in Hank III dock missade vi precis giget när vi äntligen hittade fram i dimman hehe..

2013-02-27 @ 21:31:03
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: OZZY

Äntligen lite trevlig läsning! 666

2013-02-28 @ 08:46:42
Postat av: kjell rondell

King Diamond är väldigt bra men lite läskig av och till . Det är supertur att han sjunger pipigt då o då så att man som åhörare inte blir totalt förstenad pågrund utav allt det hemska som pågår under själva uppträdandet !

Mvh

Kjell Rondell ( Heavy Metal )

2013-04-16 @ 03:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0