Getaway Rock Festival del 3

Här fortsätter jag nu med den tredje och sista delen av Getaway
Rock Festival 2010
, Har ni tidigare missat de andra två delarna
så hittar ni dom här: Del 1 & Del 2
Den sista dagen vaknade både jag och Alexander upp på
hotellrummet helt galet slitna, värsta bakisdagen av alla faktiskt!
Det tog oss ett jävla tag att göra oss i ordning och när vi väl kom ner
till festivalområdet hade Deathstars redan börjat spela!

Otroligt mycket folk hade samlats för att se Deathstars spela på
den största scenen!

Alex, Igor, Reine och Christer kollade in Dödsstjärnorna..


Deathstars var överraskade bra faktiskt, otroligt bra framträdande
och man fastnade lätt av intensiteten på scenen..
För mer info: http://www.deathstars.net/

Ludde, Per och Mia

Jag och Alex med första ölen..

Jaana, Ola, Viktor och Alex festar i den sjukt varma solen phuu..
Jag klagar inte på att det var bra väder, det var nämligen grymt väder
men satan vad otroligt varmt det var när man hade envisats att ta på
sig långbyxor haha.. Solsting uber alles!

Tjejerna i Crucified Barbara intog scenen när solen stod som högst..

Crucified Barbara är kanske inte riktigt min kopp te men jag kollade
in några låtar och tyckte tjejerna gjorde ett bra jobb på scenen!
För mer info: http://www.crucifiedbarbara.com/

SedanTriptykon´s första och enda släpp "Eparistera Daimones"
har jag sett fram emot att få se dom live, på Getaway fick jag se
dom live för första gången..







Martin Carlsson filmar eller fotar för Expressen :P

Tom Gabriel Warrior´s egnaTriptykon var bra, fast kanske inte
så bra som jag hade hoppats på, lite väl segt och långdraget live.
För mig gör sig denna musik bättre på skiva och att se dom mitt
på ljusa dagen utomhus i den gassande solen gjorde inte saken bättre..
Det var otroligt härligt att återigen få höra några riktigt gamla
Celtic Frost dängor men i sin helhet blev det rättså tråkigt..

För mer info: http://www.triptykon.net/

Hittade Viktor en riktigt gammal polare i publiken :-)

Dake var förbannad på vakterna hehehe..

Dessa tre grabbar kom fram och ville fota mig så jag fotade tillbaka!

Alex, Lången och David känner peppet..

Likaså gör Alex och Igor haha..

Det var hög tid för Cannibal Corpse att mangla sönder den
mindre utomhusscenen med lite gammal hederlig USA-döds!







Cannibal Corpse bildades redan 1988 i Buffalo, New York och de tre
första plattorna tilltalade mig tidigt 90-tal i min ungdom, numera har
jag  dock nästan ingen koll på dessa herrar, dom kan fortfarande
kan jag meddela och sångaren röjde nog mer än hela festivalen ihop
med sin tjurnacke haha..
För mer info: http://www.cannibalcorpse.net/

Dag tre spelade det mest band som tilltalade mig... En av kvällens
höjdpunkt var såklart TORTURE DIVISION!!!











Torture Division var klockrena som ALLTID!!!
Ett lite för kort set enlig min och säkert många andras åsikt, men det
kan man ju inte skylla på bandet, Getaway får helt enkelt se till att boka
Torture Division igen nästa år, så sjukt bra var det!

Det blev lite mer röj när mosharna i F.K.Ü dök upp på scenen och röjde
runt, delade ut skivor till publiken och slutligen hällde blod över Kentha
och Jörgen vilken jävla bra avslutning säger jag bara, grymt jobbat gubbar!
För mer info: http://www.torturedivision.net/

Två bloggläsare :-) och Torture Division fans!

Idiotensparad: Parne var på plats..

Vete faan vad han och Alex hade för sig? haha..
Kan det vara en hyllning till Manowar kanske? Parnes bästa band!

Först Manowar? och nu Europe? med Mark från Sweden Rock Magazine!
Nä för faan det där är för slött haha..

Norska Mayhem däremot manglar på som satan och var ett av
de band jag sett fram emot mest på festivalen..













Hittade: Skinny (Deathstars) och David i publiken..

Mayhem drog av ett sett på ca 40 minuter men det kändes mer som
15 minuter, efter att ha funnits i över 25 år så kan dom sin grej!
Allt från gamla favoriter till lite nyare låtar framfördes och stjärnan
på scenen är helt klart Attila Chihar vilken jävla pondus och otrolig
röst den killen har, det är helt otroligt!
http://www.myspace.com/officialmayhem

Efterfest i vip-baren: Silmaeth (Mayhem), Jonas och jag

Niklas och Linn tar sin första "afterwork"

Alex gick för att kolla in Slash och fotade lite :-)
Han hälsar att det  -Var riktigt jävla bra!!!
Jag stannade kvar och drack den kalla drycken man förtärt under
hela festivalen haha.. Jag hörde några gamla klassiker på långt håll
och nu ångrar man ju lite att man inte ens kollade in någon låt...


Slash var sista bandet ut och festen fortsatte med bravur kan jag
lova... Det blev ett jävla ös och nu hade jag och flera andra "jobbat"
klart och kunde fira första året av den nya otroligt bra festivalen!

Jonas tar sig en tugga av Alex eller vrålar han något riktigt häftigt?
Hahaha..

Silmaeth och Skinny

Attila jag och Jonas

MMA gänget med Alex, han i röd tröja tillhör Sveriges MMA-elit och
för er som följer med så vet ni säkert alla vem Tor "The Hammer"
Troeng är med Record: 12 - 3 - 1, sköna snubbar allihopa :-)

Den här sista bilden på Alex och Niklas får avsluta hela resan och den
riktigt grymma Getaway Rock Festivalen!
En FET jävla eloge till festivalarrangörerna, helt otroligt att första
året och en helt ny festival styra upp allt så OTROLIGT bra, jag är
överraskad och sjukt nöjd!!
Fortsätter det såhär så kommer det helt klart bli en av Sveriges största
metal festivaler. GRYMT JOBBAT!
Några önskemål från mig till nästa år är att fortsätta i samma anda dock
klämma in några fler "hårdare" band på listan så som: Morbid Angel,
Watain, Judas Priest, Entombed, Tiamat, Nifelheim, Necrophobic, Taake,
Marduk, Rigor Mortis.. Jaaa.. listan kan göras mycket lång, jag tycker
helt klart att man ska stödja dom grymma svenska banden vi har :-)

Tack Getaway igen för en otroligt välorganiserad festival!

En festival jag verkligen kan rekomendera för er som ännu inte
besökt den.. Vi ses i Gävle nästa år den 7-9 Juli 2011!!!

För mer info: http://www.getawayrock.se/

NP: Rigor Mortis - Rigor Mortis



~Demonia~

Trackback
RSS 2.0