Getaway Rock Festival del 2

Nu fortsätter jag med min egna lilla redogörelse från
Getaway Festivalen, Del 1 finns att läsa HÄR!
Det var en tung morgon och lite seg var man allt efter hotellfrukosten,
vi drog oss in till festivalen tidigt vid 13 snåret för att kolla in
Grand Magus
och när den mullrande basen satte igång var
bakfyllan som bortblåst..





Publiken längst fram på Grand Magus och Alex som filmar..
Ännu mera publik!



Grand Magus gjorde ett jävligt bra gig, det var helt otroligt bra
ljud för att vara utomhus och helt magiskt var det att få höra de nya
låtarna live för första gången sedan släppet av deras senaste platta
"Hammer Of The North" som är helt fantastisk!
För mer info: http://www.grandmagus.com/

Folket som satt i öltältet och kollade in Grand Magus..

Björne, LG och Mogge var på plats tidigt och kollade in Grand Magus

Likaså gjorde Brynja och David

och Alex, Niklas och Martin Carlsson (Srm, Expressen)

Festen fortsatte vidare i div öltält..

Alex, grabbarna Rosé-vin haha.. och Ola (Grave)

Jag, Brynja och Mogge

Jörn spelade i solskenet, vi var törstiga och drack öl, det verkade
större delen av festivalbesökarna också göra, Norsk-metal är inte lika
poppis här som i hemlandet tydligen..

Alex, David (Ex Opeth) och jag

Alex, folk och Peder (Hate Ammo)

Tiden var inne för Overkill att beträda Getaways största scen..


Hårdingarna längst fram på Overkill..




Overkill är för mig inget favoritband men det var helt klart
värt att kolla in, gubbarna röjer som fan fortfarande, spänstigare
sångare får man leta efter,att dom sitter inne med år av spelande
märks verkligen på framträdandet!
För mer info: http://wreckingcrew.com/

Grand Magus: Fox, Janne och Seb

LG, Mogge och ?

Viktor (Totalt Jävla Mörker) och Alex

Fox, Olle, Mogge och Janne

Vi såg på håll att den största scenen började fixas i ordning för
Mustasch, det som förbryllade oss var de TVÅ UPP OCH NED VÄNDA
KORSEN?????  VA? skulle inte Mustasch spela???

Har Mustasch gått och blivit satanister på senare dar?
Eller vad i hela helvete är det som händer??
Sen får man höra av deras "crew" att det bara var en "rolig grej"
En rolig grej!!!??? Jag skrattar fortfarande, så kul var det! *ironi*

De här fick sig några besök under festivalen, men ett plus är att
dom faktiskt var fräscha varje gång, bra uppstyrt!

Raised Fist spelade, men det är inte min grej så det blev
ännu ett besök till öltältet för att släcka törsten.

Fox och Ollle

Björne och Maria

Ett helt gäng Bajare på festival :-)

Hahahaha.. Den här bilden är så grym, bästa med det hela är
Olles konstiga min när han ser vad killarna gör HAHAHA..

Vip-området och dess besökare..

Hittade en bild på mig och Alex som Daniel Falk tagit, tack för det!

Tjejen med det längsta hår jag någonsin sett och bakom står en
fundersam Jens Kidman från Meshuggah.

Alex och Joel

Sitta i gräset och dricka kaffe, vatten och öl med Ola var koden,
det saknas bara en cigg hehe..

Så som Grand Magus var dagens stora höjdpunkt, var Motörhead
kvällens.. Det var en otrolig folkmassa som samlats för att beskåda
Lemmy och hans MOTÖRHEAD!








Gubbarna kan fortfarande kan jag tala om för er som inte sett
dom på länge, det känns som att Motörhed kommer finnas för alltid!!
Lemmy är med sina 65 år mer som 25 och jag hoppas i alla fall på
minst tio friska år till, lite whiskey verkar bara hjälpa till :-)
Hit efter hit blev vi serverad, ett otroligt bra gig var det verkligen!

Under hela Getaway festivalen var det otroligt varmt så när solen
började gå ner vaknade folk till liv..

Folk väntade tidigt på Meshuggah..

Jag och Alex skulle fota Meshuggah framme vid scenen men vi stod
tydligen i öltältet och trodde att det var Devildriver som stod på scenen
hahaha.. Jag tror att det kan ha varit lite dimmigt där för båda två
där på kvällskvisten :P

Meshuggah..

Jaana, Ola, LG och ?
Festar till det på vip i mörkret innan det stänger..

Mörkt blev det och området stängde så jag, Alex, Lg och Mogge,
lika dimmiga allihopa började vi gå mot hotellet..
Lättar sagt än gjort..

En promenad som normalt (i nykert tillstånd)
tar ca 10-15 minuter tog för oss över en timme!

En riktigt grym afton med några otroligt bra spelningar på Getaway
hade ännu en gång kommit till sitt slut,
med bara en festivaldag kvar
önskade man nästan att festivalen varade en hel vecka.
Mer om den sista dagen vid ett senare tillfälle!

NP: Motörhead - Ace of Spades



~Demonia~
Trackback
RSS 2.0