Räkpasta ala Demonia!

Det var länge sedan jag tipsade om någon god maträtt nu!
Många verkar gilla mina recept så här kommer ännu ett...
en riktigt lättlagad, snabb och god RÄKPASTA!

Fräs lök, vitlök och champinjoner i en het panna... Koka upp pasta undertiden!
Slå i räkor, fiskbuljongtärning, lite mer vitlök och crème fraiche
det går bra med grädde eller liknande men jag valde ett lättare alternativ.
Blanda och låt koka ihop.

Blanda med den färdiga pastan och krydda med svartpeppar och salt.

Toppa med parmesan och servera med en härlig sallad!

Supergott och enkelt!!!

NP: Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky


~Demonia~

Ny video med: WOLF - Skull Crusher



~Demonia~

Wolfman Jack spelar...

img_2753 (MMS)

Wolfman Jack spelar på Scandic Malmen just nu!


Skål från Kellys!!!

img_7782 (MMS)

Skål från Kellys!!!


Nya tygmärken införskaffade!



FTW!!!!!!!


NP: Marduk - World Funeral



~Demonia~

Sons of Anarchy, säsong 4!

För er som gillar serien Sons of Anarchy så har säsong 4 premiär i USA
den 6:e September, ett datum att skriva upp i almanackan om man är sugen
på att se hur det går för den kriminella motorcykelklubben i staden Charming!



För er som ännu inte kollat in Sons of Anarchy är det ett hett tips
då serien är fruktansvärt bra!!!


NP: Ascension - Consolamentum


~Demonia~

Iron Maiden på Ullevi i Göteborg!!!

Iron Maiden spelade på Ullevi i Göteborg den 1:a Juli, biljetterna
köptes såklart långt innan och Ullevi var slutsålt sedan länge!
Här får ni se lite av hur vi hade det...

Alex, Jag och Denice i bilen på väg ner :-)

Det gick inte att missta sig att Iron Maiden har kommit till stan!

Vi parkerade och skyndade vidare mot en fotbollsplan någonstans i en
Göteborgsförort där Iron Maiden´s lag spelade fotboll med Steve Harris på topp.

Många vänner och bekanta var på plats... Jag och Jonas
Erik och Pelle gillar fotboll bara när Iron Maiden spelar!!!

Ett glatt gäng: Zandra, Ullagun, Ria, Jonas och Peter

Matchen är slut och jag har glömt vad resultatet blev?

En flaska champagne på detta såklart!

Viktor ,Persson, Pelle, Emilio, Hällbom och Erik

Jag och Iron Maiden´s första sångare Paul Day som var sångare mellan 1975-1976.

Jag och Steve Harris!!!!

Erik, Denice och Björn

Alex och Emilio

Sen drog vi vidare till en pub som hette Paddington där även Steve Harris
med lag hängde för att käka och dricka öl :-)

Här står Steve i baren och tappar upp sin egen öl, många ville såklart fota!

Denice och Zandra

Jag och snygga Ria

Fler foton än så blev det inte på eller utanför Paddington, en riktigt
trevlig pub med god öl och många sköna vänner på plats!


Sedan var det hög tid att börja bege oss mot Ullevi!!!

Kollade in lite merch först innan vi satte oss i en park i närheten för att
dricka några öl till innan Iron Maiden började spela!
Skål!!! Dricker finöl såklart: Number of the Beast!!!
Jag och Alex

På väg mot giget: Denice, Jag, Alex, Johan, Björn och Ludde

Utanför Ullevi: Ludde, Johan, Alex, Denice, Björn, Ellinor, Atte och jag...

Vi kom in i perfekt tid, köpte några öl och hittade en mycket bra
plats långt fram precis lagom tills IRON MAIDEN beträder scenen!!!
(Ingen topp kvalitet på varken bilderna eller filmerna)




Sjuuuukt peppade killar :-)





56 245 pers på plats på Ullevi och en jääävla grym stämning..
Ett helt underbart och fantastiskt gig!!!!!


Setlist för Ullevi så ut så här:


Satellite 15... The Final Frontier
El Dorado
2 Minutes to Midnight
The Talisman
Coming Home
Dance of Death
The Trooper
The Wicker Man
Blood Brothers
When the Wild Wind Blows
The Evil That Men Do
Fear of the Dark
Iron Maiden

The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Running Free

Bästa låt: ”When The Wild Wind Blows”
Vilken jävla gåshud att höra den live!!!


En klockren avslutning och ett Iron Maiden i mästerlig form!

Just nu är många av mina vänner i England och kollar in Iron Maiden!
Med endast sju datum kvar på turnén kommer ganska mycket ångest
krypande när jag inser att jag inte kommer att kunna närvara!


Jag får helt enkelt blicka framåt tills nästa gång jag får se
Iron Maiden
på scenen, jag längtar redan!!!!


NP: Infernal War - Conflagrator



~Demonia~

Ny video med: WARDRUNA - Løyndomsriss



~Demonia~

Fest i Watain-lyan!!!!!!!!!!

img_8425 (MMS)

Fest i Watain-lyan!!!!!!!!!!


Perfekt för en regnig dag som denna...

Hämtade ut lite nya prylar som faktiskt passar rätt bra ihop så här i regnet,
Motörhead´s nya Rosé vin och Metalion - The Slayer Mag Diaries

Idag blir en lugn och skön dag med härlig läsning och gott vin!

NP: Black Sabbath - Black Sabbath



~Demonia~

Nu har vi precis avslutat...

img_0424 (MMS)

Nu har vi precis avslutat en otroligt härlig tur med hojen!   Kvällen avrundas på uteplatsen med en flaska Motörhead Rose, en perfekt dag :)


Watain Merchandise!

Två nya WATAIN tröjor har äran att flytta in hos mig, dessa
kommer komma väl till användning kan jag lova!



Så jävla snygg och perfekt med collage-tröja så man slipper huvan!



Också grymt snygg med motiv både fram och bak!

Beställ era egna WATAIN kläder på: http://www.watainmerch.com/

NP: Funeral Mist - Maranatha



~Demonia~

Fiiiiiska?

img_7446 (MMS)

Fiiiiiska?


På Kellys med Ralph Santolla från Deicide...

img_4581 (MMS)

På Kellys med Ralph Santolla från Deicide/Obituary och LG från Entombed!


Skål!!!!

img_9501 (MMS)

Skål!!!!


Morgondagen fixad!!!

img_9013 (MMS)

Morgondagen fixad!!!


Indonesien/Bali/Iron Maiden Del 5!

Här kommer nu den 5:e delen från våran resa i Indonesien,
bättre sent än aldrig va? hehe.. Tänte att jag måste ju posta detta
innan jag postar inlägget om Iron Maiden i Göteborg ;-)
Här får ni se lite av hur vi hade det innan och sen bilder och
filmer från Iron Maiden spelningen i Bali!


Så här såg det ut i Jakarta Post dagen efter Iron Maiden giget i Jakarta!

Vi åkte flyg mellan Jakarta och Bali och här har vi landat på hotellet efter resan...
Det bästa hotellet av alla (vi bodde på) i ett jätte fint område som heter Nusa Dua!

Några djur på vägen mot rummet...
Den härliga poolen, här slappade vi riktigt rejält...
Knapp något folk, otrolig service, grymmaste drinkarna och en underbart väder!

1. Beställer drinkar i pool-baren
2. Ludde ligger och njuter...
3. Drinkar i mängder behövdes verkligen i värmen!

Slappa tider :-) (Längtar sjukt mycket tillbaka när jag ser denna bild)

Dagen hade äntligen kommit för den andra IRON MAIDEN
spelningen i Indonesien nämligen Bali!!!


Vi var på plats relativt tidigt för att kolla in området och hänga runt
och dricka lite öl med restrerande folk på plats, denna spelning var
slutsåld ca: 7500 pers!!!!!

En enkel match jämfört med spelningen på Ullevi där det var ca: 55.000!!!

1. Fooolk
2. Många ville fota sig med oss, här är Alex och Ludde med några
Balineser...
3. Merch-ståndet där allt var slut...

Jag och Alex innan giget!

Ludde och Alex med några killar som vi köpte grymma bootleg tröjor av!

Ludde och Alex inne på den sjukt coola arenan som var mitt i ett kalkbrott!

Alex, Yu Shimada och jag

1. Här ser ni lite av det otroligt coola stället
2. Peppade, nöjda och glada sekunderna innan gig!!!!
3. Fota, fota foooota!

Äntligen var det dax för IRON MAIDEN!!!!!!!









Hittade en bild på nätet på publiken och spelstället, bästa!!!!

Jäääääävlar i helvete vilken otrolig spelning, det går inte att jämföra
med spelningarna här i Sverige, känslan är helt annorlunda och mäktig!

Iron Maiden gjorde såklart ett riktigt klockrent och ett helt fantastisk gig.
Denna spelning i Bali och spelningen i Jakarta är två starka minnen
hos mig som aldrig kommer att försvinna, vilken jävla upplevelse!


Sjuuuuk nöjda och glada efter giget!
En tjej som stod bredvid mig i publiken ville ta kort med mig så jag fotade tillbaka!
Sverige, Japan, Damnark och Norge!!!!!!!

Ludde, Yu, Alex och jag... Grymt nöjda!

Dax att packa ihop och bege sig hemmåt...

På vägen ut träffade vi det här sköna gänget som åkt från Singapore och
Malaysia för att se Iron Maiden i Bali..

Detta var utan tvekan en utav årets bästa dagar!!!!


En sista post från Indonesien-resan kommer upp så småning om :-)

NP: Iron Maiden - Powerslave



~Demonia~

Jag och Alex tog bågen till Norrtälje...

img_2751 (MMS)

Jag och Alex tog bågen till Norrtälje för att träffa upp några polare och kolla in American custom carswhow, riktigt grymt!!! Ny tar vi HD'n och fortsätter hemåt mot Stockholm!


Slayer Magazine XX - Blood Fire Death!

Slayer Magazine XX - Blood Fire Death är ju en självklarhet att ha i sin ägo,
jag köpte min för ett bra tag sedan och kom på att jag ännu inte visat den för er.
Så här ser delar av mästerverket ut...



Det var själva boken/tidningen vars innehåll på hela 100 sidor är mycket
intressant och innehållsrik! Arne Babb for president :P
Intervjuer med bla: WATAIN, MORBID, WHIPLASH (Tony Scaglione)
BATHORY (several interviews and reviews in a somewhat big tribute feature)
SADUS, INVIDIOUS OBSCURITY, NOCTURNAL GRAVES,
SADISTIK EXEKUTION, SUNNO)), GROTESQUE, MASTER’S HAMMER
DESTROYER 666, PAGAN ALTAR, JARBOE, FUNERAL MIST, NIFELHEIM..


Med Slayer Magazine XX följer även denna Morbid mini LP:


Framsida

Baksida..
MORBID mini LP "Ancient Morbidity"
Som är framtagen endast till tidningen!

Dessa riktigt grymma A2 posters ingår också, mycket stiliga!

Köp ert eget exemplar om ni inte redan gjort det, detta är ett måste
i varje hem nämligen och stöd Jon "Metalion" Kristiansen alltid!!!


För mer info kolla Slayer Magazine sidan på Facebook: HÄR!

NP: Deströyer 666 - Phoenix Rising



~Demonia~

Ett jävligt snyggt Marduk-linne...

Ett nytt Marduk-linne har införskaffats, jag är jävligt nöjd kan jag meddela!


Grymt snyggt och passar perfekt!

Mer Marduk
merchandise hittar ni HÄR!!! eller kanske HÄR!!!!

För mer info: http://www.marduk.nu/

NP: Mercyful Fate - Don't Break the Oath



~Demonia~

Bullet, Nifelheim, Entombed, Accept, Visious Art, F.K.U, Enslaved, Immortal!!!!

Sista dagen på Getaway Rock Festival är avklarad, med dessa
band kommer både bilder och filmer här på bloggen vid ett senare
tillfälle så håll utkik...

Bullet

Nifelheim

Entombed


Accept

Visious Art


F.K.U

Enslaved

Immortal

Det har varit en riktigt hård helg med mycket fotande och festande...

Så nu skall baksmällan fortsätta att kureras här hemma, för den lär sitta i ett tag phu!

~Demonia~

Jägarna 2!!!!!

Nu börjar det äntligen närma sig septemberJägarna 2 har biopremiär,
man blir ju inte direkt mindre sugen efter att ha sett trailern ;-)


~Demonia~

NIFELHEIM!!!!!!!! Nu jävlar är det röj i g...

img_1970 (MMS)

NIFELHEIM!!!!!!!! Nu jävlar är det röj i gasklockan här i Gävle!!


BULLET just nu på Getaway!!!!

img_3023 (MMS)

BULLET just nu på Getaway!!!!


Aura Noir, Amorphis, Desultory, 40 Watt Sun, Opeth etc..

Dag två på Getaway Rock Festival är avklarad, en riktigt grym dag
med många hårda band så som...


Aura Noir

Amorphis

Desultory

40 Watt Sun

Opeth...

En stor överraskning var när Joey DeMaio från MANOWAR klev ut på scenen
för att avslöja att just Manowar kommer att headlina nästa års Getaway!

KLOCKRENT!!!!! Biljetter till specialpris ligger redan ute för endast 999:-
För mer info: http://www.getawayrock.se/

Nu är det dax för sista dagen för iår, ikväll blir det riktigt hårt!!!


Bilder samt filmer på banden ovan kommer senare i bloggen.

SKÅÅÅÅÅÅL!!!


~Demonia~

40 Watt Sun spelar just nu på Getaway!!!!

img_7024 (MMS)

40 Watt Sun spelar just nu på Getaway!!!!


MANOWAR headlinar Getaway Rock Festival 2012!!!!

En riktigt bra nyhet som precis anonserats här på Getaway Rock Festival
är att Amerikanarna MANOWAR kommer till Gävle för att headlina
Getaway Rock Festival 2012!!!!

Detta blir sjukt coolt och redan nu bestämmer jag att det självklart
blir en resa till Gävle även nästa år!!!


Festivalen så här längt är helt fantastisk, igår såg jag Ghost och Marduk
två riktigt bra framträdanden, mer om det senare nu ska jag iväg och
träffa upp massa vänner för att dricka öl i solen!!! SKÅL!

~Demonia~

Danzig på scenen på Getaway Rock Festival ...

img_8007 (MMS)

Danzig på scenen på Getaway Rock Festival just nu!!!!


Ghost och Marduk!

Igår såg jag två riktigt bra spelningar här på Getaway Rock Festival...

Ghost

och Marduk!!!!

Mer bilder och filmer kommer senare!


~Demonia~

Allt är grymt här på Getaway Rock Festival!!!

img_1145 (MMS)

Allt är grymt här på Getaway Rock Festival!!!


Nu är det äntligen dax för Getaway Rock Festival!

Idag drar Getaway Festivalen i Gävle igång, ni som ännu inte
köpt biljett och har tänkt köpa på plats rekomenderar jag att köpa förköp!
Det är inte många biljetter kvar nu så för att vara på den säkra sidan
köp era biljett i förväg HÄR!


Äntligen är det dax, Vi ses i Gävle!!!!


För mer info:
http://www.getawayrock.se/festival/

NP: Danzig - Danzig II: Lucifuge


~Demonia~

För er som missade BIG 4!

Big 4 med Metallica, Slayer, Antrax och Megadeth visades ju som sagt live på
SVT i söndags, för er som missade detta ligger det nu uppe på SVT Play!

På SVT Play är det dessutom uppdelat i band, helt perfekt!!!
Man slipper se äckliga Dave Mustane och så slipper man det hjärndöda
mellansnacket som stuntals var riktigt pinsamt!

SLAYER var bäst i mina ögon och öron, vad tyckte ni??


NP: Aura Noir - Hades Rise



~Demonia~

IRON MAIDEN på Ullevi var FANTASTISKT!!!

Iron Maiden både på fotbollsplanen och på Ullevi blev det
under vistelsen i Göteborg, en helt fantastisk dag!!!!

Här är jag och min bästis Steve Harris ;-)

Vi får se om jag hinner göra klart något inlägg om resan och spelningen innan
det bär av till Gävle och Getaway Festival på torsdag, håll utkik här på bloggen!!!

Vill ni inte missa något så ser ni till att "gilla" min Facebook sida:
http://www.facebook.com/Demonia.webblogg

~Demonia~

Morbid t-shirt införskaffad!

Jag måste bara visa er denna snygga t-shirt jag köpte på
Morbid-aftonen, jag är grymt nöjd kan jag meddela!



NP:
Necromantia - Crossing the Fiery Path



~Demonia~

Big 4 live från Ullevi!

Sveriges Television (SVT1 & SVT2) direktsänder The Big 4-konserten
från Ullevi idag söndagen den 3 juli.

Sändningen börjar klockan 18.00 på SVT2 och fortsätter sedan i SVT1!
The Big 4 består av de fyra thrashgiganterna Metallica, Slayer, Megadeth
och Anthrax. Tv-programmet som går under namnet "Hårdrockskväll live"
kommer att sändas i hela 5 timmar!
Per Sinding-Larsen och Linnéa Olsson är programledare och gästas av bla:
Erik Danielsson från Watain, Jenny Walroth, Petrik Jensen från The Haunted!

För er som inte är ni inte på plats i Göteborg, missa inte detta ikväll!!!


NP: Slayer - Show No Mercy



~Demonia~

Iron Maiden i Göteborg!!!!

Just nu är jag på väg mot Göteborg för att se IRON MAIDEN!!!

Jag lovade att fixa iordning mitt inlägg om Iron Maiden  från Indonesien,
tyvärr har jag haft gaaalet mycket att göra här på senaste så jag får ta
det vid ett senare tillfälle helt enkelt!

Iron Maiden på ett fullsatt Ullevi ser jag otroligt mycket fram emot!!!!


Vi kanske ses i vimlet på Ullevi eller i Göteborg någonstans...

UP THE IRONS!


NP: Iron Maiden - The Final Frontier



~Demonia~

RSS 2.0