GOTT NYTT ÅR!

Så är det nästan slut, 2010...
Det året kommer jag komma ihåg som ett av de bästa åren i mitt liv!

Denna dag firar jag och Alexander speciellt mycket, vi blev nämligen
tillsammans på nyår för två år sedan och på denna dag för exakt ett år
sedan gick Alex ner på knä och friade till mig!

Jag är så otroligt lycklig!


Jag hoppas och tror att 2011 kommer att bli ett ännu bättre år.

Fira riktigt rejält där ute (det ska vi), ta hand om er och era
nära så ses vi 2011!!!!


Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag alla mina läsare!


NP: Terrorizer - World Downfall



~Demonia~

Jägarna 2

Det är ett tag tills uppföljaren av den Svenska klassikern:
Jägarna kommer på bio, 2011-09-16 har Jägarna 2 biopremiär...




Någon fler än jag som längtar?


Nää.. nu drar jag och Alex iväg till ikea och sen bler det käk och bio
på Heron City, hoppas att ni har en trevlig kväll!

NP: Bathory - Blood Fire Death



~Demonia~

Nyårsklädsel?

Hmm.. Iorförsig så passar Iron Maiden´s Eddie in på alla partyn,
Jag tror dock inte Alex tänker använda denna just på nyår hehe..
Jag tänkte bara visa er vilken cool mask Alex har införskaffat.

Jag undrar vem som kommer vara Eddie på Halloween? hahaha..
Vi brukar inte klä ut oss men jag gissar att Alex är lite sugen nu!

NP: Iron Maiden - No Prayer for the Dying



~Demonia~

Min nya snygga förlovningsring...

Jag har ny förlovningsring...
Min gamla ring hade tyvärr felslipade baguette-diamanter, det är
tydligen svårt att få till dom riktig bra. Så det är förmodligen därför
dom är mer sällsynta än vanliga, så HÄR såg min gamla ring ut.
Den blev nu helt och hållet utbytt för när jag hittade denna härlighet
kunde jag inte släppa den! Så underbart vacker...

Det blev alltså en helt ny förlovningsring i vitguld med briljantslipade
diamanter i mitten, enkel och klassiskt helt i min smak.


Jag är fantastiskt nöjd med min nya ring, jag kan inte låta bli
att visa alla och fastnar själv sittandes i dvala stirrandes på den :-)


Demonia ♥ Impaler

NP: Danzig - Danzig



~Demonia~


Roky Erickson i Stockholm

Roky Erickson spelade precis innan Jul här på Münchenbryggeriet
i Stockholm, jag hade själv ingen biljett så jag fick snällt stanna
hemma. Alexander däremot blev med bjuden av några vänner så jag
skickade med kameran, här får ni en liten inblick i hur det var.

Alex och Igor på plats med biran i högsta hugg...





Jag har från många håll hört att spelningen var en besvikelse,
mycket på grund av bandet, spelfel, otight, textbortfall etc.
Det man ser och hör på videorna låter inte direkt bra,
Roky verkar ur form och lite halvt borta, jag är glad att jag
inte gick på spelningen, senast jag såg Roky 2007 på Nalen var
en otroligt bra spelning, det minnet bevarar jag med glädje :-)


NP: Type O Negative - Bloody Kisses



~Demonnia~


Mina katter skickar en hälsning...

Eftersom jag sitter fast insnöad i Malmö utan något direkt Julfirande i
sikte, så överlåter jag denna blogg till mina katter som firar som satan...


Jävlar vilket Julfest det är hemma i våran lägenhet i Stockholm,
mina härliga katter vet hur man fixar en mysig jul :-)


Här i Malmö går det väl sådär kan jag meddela, men det ordnar nog
upp sig till det bästa snarast!

Hoppas i alla fall att ni får en riktigt härlig dag & en fantastiskt kväll!!!!



Hade King Diamond varit tomte så hade man kanske brytt sig lite om julen :P

~Demonia~

Vi kom lite mer än halvvägs...

Flygresan gick bra, vi landade i Malmö ungefär på utsatt tid...
Därefter har det bara varit strul gahhh! Vi skulle vidare till Brantevik på Österlen,
men här i Malmö är det utfärdat klass två varning.
Vägarna är igenbommade, folk sitter fast i deras bilar, tågen har varit inställda
nästan hela dagen, bussarna tar sig inte fram etc.
Allt på grund av ca 10-15cm snö???

I Malmö är man tydligen inte beredd på att det kan komma snö?
Sverige är ett Nordland och här snöar det ibland? ehhh.. Jag blir lite lätt irriterad!

Vi sitter just nu fast i en lägenhet i centrala Malmö och hoppas på att få åka vidare
imorgon, hoppas hoppas... Oavsett så har jag i alla fall turen att spendera min Jul
med de bästa killarna och det räcker gott och väl för mig, var det blir lär vi märka imorgon :-)

Jag pratade precis med släkten uppe i Umeå, där dom har ca 27-28 minus och
ca 1,5 meter snö!!!!!
Där har dom inga problem, allt funkar som vanligt i Norrland såklart...

Skänk Skåne till Damnark NU! Skåne har jag ändå aldrig gillat Hahaha..


Ok, önska mig/oss lycka till!!!!!

Hoppas jag har tillgång till internet snart igen, tillsvidare önskar jag er en fantastiskt
Julafton där ute i stugorna, ta hand väl om era nära och kära!

~Demonia~

Några få dagar hinner man bara vara hemma...

Innan det är dax att resa iväg igen, idag är tanken att tillsammans
med Alex och Ludde flyga ner till deras farsa i Malmö,
hur det
går lär vi märka på vägen, om vi överhuvudtaget tar oss iväg?
Eftersom större delen av Europa tidigare i vecka haft mycket problem
så hoppas jag verkligen att vi inte blir fast på någon flygplats nu igen.
Som i söndags när jag skulle hem från Holland, för mig gick det relativt
bra, jag kom i alla fall hem. Alex gick det lite sämre för efter nästa
två dygn
var han hemma igen!

Så håll tummarna för oss... Nu väntar Malmö!

Vi blir i Malmö över helgen och hoppas vara åter i huvudstaden på
söndag om allt går som det ska...

Går det åt skogen kommer jag utvecklas till en sån här cool jävel:

och bara förstöra allt för precis ALLA!

Hoppas på det bästa gott folk :P och ha en fantastisk dag så länge!

NP: Opeth - Blackwater Park



~Demonia~

Demonia´s filmtips!


Doug MacRay är en brottsling utan ånger, en ledare av ett gäng hänsynslösa
bankrånare som skryter med att stjäla det de vill ha och komma undan med det.
Utan några egentliga relationer att bry sig om behöver Doug aldrig vara rädd
för att förlora någon nära person. Men allt det förändras vid gängets senaste jobb,
när de tar en gisslan - bankchefen Claire Keesey. Även om de lät henne gå utan
att skada henne, så misstänker hon att de vet vem hon är.
Men hon slutar att vara på sin vakt när hon träffar en försynt och charmig man som
heter Doug, omedveten om att det är samme man som bara dagar innan har
terroriserat henne...

En mycket bra film, helt klart i min smak. Den rekomenderas verkligen!

NP: Treblinka - Severe Abomination



~Demonia~

Billigt knark på ICA Stormarknad!?


Kokain "endast" 199:- ICA stormarknad är stället hahaha..

Jaaaa jävlar.. Shit så lättillängligt, det lär väl knarkas friskt kring jul
ute i stugorna. Jag skulle inte bli förvånad om självaste tomten kommer
med vitt pulver under näsan haha!

~Demonia~

Jag missade Candlemass...

Faan att jag missade Candlemass spelningen här i Stockholm
i lördags, jag känner ångesten sakta komma krypande när man
ser saker som det här:

En till video måste jag lägga in... Jävlar så bra!

Själv var jag på festival i Holland, Eindhoven Metal Meeting som ni snart
kommer att få se mer ifrån här på bloggen, en riktigt grym två-dagars festival!

Till er som var på Candlemass:

Hur var giget? Jag har bara hört lovord och aningar om att jag missat årets
spelning gahh.. Berätta gärna er upplevelse och ge mig ännu mer ångest :-/

NP:  Candlemass - Epicus Doomicus Metallicus



~Demonia~

House of Metal släpper nya band!

Norrlandsfestivalen House of Metal släpper nu ännu fler band
till 2011 års festival och jag måste säga att denna line-up ser
jävligt bra ut redan nu! Följande band tillkommer på listan:

http://www.myspace.com/rammetal

http://www.triptykon.net/

http://www.myspace.com/tridentofficial

http://www.myspace.com/bulletsweden

Följande band är sedan tidigare klara för House of Metal 2011:


AEON
DARK TRANQUILLITY
ENGEL
GHOST
IMPALED NAZARENE
SAMAEL
TNT
U.D.O

House of Metal går av stapeln i Umeå den 4-5 Mars 2011!
För mer info: http://www.houseofmetal.se/

NP: Khold - Phantom



~Demonia~

W.T.F!?


"True Norwegian Black Candle!

 

Få utløp for dine black metal-fantasier!

Nå kan du brenne din egen stavkirke uten å reise deg fra sofaen."

 

Norrmän asså? Vad i hela helvete? Sjukt true! Hahaha..


Någon frågade om länk till ljusen på Facebook, trode ingen skulle

vilja beställa men: HÄR! kan ni gå in och kika :P


NP: Emperor - In the Nightside Eclipse


 

~Demonia~


Intervjuer från Thrash Fest!

Eternal Terror´s Paul Kearns var på plats i Oslo och intervjuade
banden på Thrash Fest, en mycket  bra, lättsam och rolig intervju.
Att det är jag som filmat live-klippen gör det hela såklart mycket bättre hehe..




För mer info: http://www.eternal-terror.com/

~Demonia~

Sitter fast i Holland!

Tråkigt och väldigt sant, jag sitter fast på Eindhovens flygplats i Holland.
Nu har jag ännu en gång fått det bekräftat att ALDRIG någonsin igen flyga
med Ryan Air, jag har länge vägrat flyga med dom men gjorde på denna
resa ett undantag på grund utan att flygplatsen för en gång skull ligger nära
och att det var flera tusen kronor billigare... Detta blir garanterat sista gången!

Mitt flyg ska egentligen avgå 15.05 med det är nu försenat utan vidare
information, hela Europa verkar ha problem med flyg tack vare att det
kommit lite snö, att man aldrig lär sig? Det snöar väl för faan varje år!

Så här sittar jag helt ensam
fast på en kass liten flygplats, hur länge
har jag ingen aning om. Jag hoppas dock på att åtminstone få komma
hem idag :-)

Eindhoven Metal Meeting har varit till otroligt stor belåtenhet, jag
har fotat och filmat en hel del, det ska ni få ta del av så fort jag
kommit hem och får lite mer tid, så håll utkik!

NP: Dissection - Reinkaos



~Demonia~

Det är hög tid för: Eindhoven Metal Meeting!

För ovanlighetens skull kliver jag upp i ottan, denna gång är det dock
med stor glädje. Jag ska nämligen iväg till Holland där årets
sista festival går av stapeln nämligen Eindhoven Metal Meeting!

Hoppas nu bara att flygen går som dom ska i detta snö-oväder :-)

Nu ska det här festas i dagarna två och såklart ska jag njuta
rejält av alla grymma band som spelar!

Mer av festivalen får ni såklart se efter hemkomst eftersom jag som vanligt
packat ner mina kameror, vilket/vilka band skulle ni vilja ni se mest av?

NP:  Mayhem - Dawn of the Black Hearts



~Demonia~

Lite blues dör man inte utav...

Förra vecka var min bästis Uffe i den vackra huvudstaden för
att spela med sitt blues band: Wolfman Jack!

Självklart var jag på plats för att stötta honom och dricka några kalla öl :-)

Uffe, Oskar och Peder var några av alla Umeå-bor på plats.

Wolfman Jack spelar i princip varje helg, kanske mest uppåt i landet.
Här i Stockholm var dom var mycket populära och Hotell Baren var
full proppad med lyssnare i alla åldrar.

Ida (Crucified Barbara), Haake (Meshuggah), Ucki (Grym brud), ?
Peder (Hate Ammo) och Bästis Uffe (Wolfman Jack)

Efter giget blev det några fler öl på Carmen...
En riktigt trevlig kväll med det bästa av sällskap!


NP: Saint Vitus - Saint Vitus



~Demonia~

Thrash Fest!

Behöver jag säga något mer än Death Angel, Exodus och Kreator?
Jag tror fan inte det, plats: Debaser, Stockholm!

DEATH ANGEL!



För mer info: http://www.myspace.com/deathangel

EXODUS!




För mer info: http://exodusattack.com/

KREATOR!





För mer info: http://www.kreator-terrorzone.de/

Thrash til Death!

NP: Exodus - Bonded by Blood


~Demonia~

Metal Historia!

Hittade en riktigt grym sida som jag tänkte dela med mig av till er.
Här får ni en riktigt historisk metal-lektion och får följa från start!

Ibland när man inte riktigt kommer på vad man ska lyssna på så
kan denna sida vara ett riktigt bra alternativ!

http://www.mapofmetal.com/


NP: Morbid - December Moon



~Demonia~

Nya Grand Magus tröjor!

Två nya OTROLIGT snygga Grand Magus tröjor har fått äran att
bosätta sig i min garderob, jag kan meddela att jag är fantastiskt
nöjd med de nya tröjorna!

Båda sitter otroligt bra, den röda med korparna är lite av favoriten :-)
Galet snygga, dom kommer garanterat användas flitigt!

Jag hittade några sidor med Grand Magus merch:
http://www.deaf-dumb.com/grandmagus/
(Deras egna merchandise-sida)
http://stereoboard.tshirtmachine.com/merchandise/grand-magus
(Denna sida hade båda tröjorna jag fått, för er som blev sugna!

Här kommer två videos filmat från derast senaste turné
med Motörhead och Doro!

Nedan: Både Doro och Janne är med och sjunger "Born to Raise Hell"

Ser ut som att det varit en jävligt bra turné, välkomna hem till Svea Rike!

För mer info:http://www.grandmagus.com/

NP: Merciless - Unbound



~Demonia~

Söndag = Fight kväll!

Idag vankas det en riktigt FET fightkväll, killarna har båda
kommit hem från deras egna fighter och nu ska här inmundigas
otroliga mängder av onyttigheter så som mat och bakverk.
Jag bakade större delen av gårdagen  så nu finns det massor
med fett-drypande härligheter här hemma :-)

Självklart kollar vi senaste UFC 124 med GSP mot Koscheck som
huvudkort en fight jag sett fram emot ett jävla bra tag nu, hoppas
GSP krossar fitt-Koscheck så blodet sprutar!


The Ultimate Fighter Finalen & Strikeforce ska också avverkas!

Lets get it on!

NP: Roky Erikson & The Aliens - The Evil One



~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

King Diamond mår bra efter operationen!

King Diamond har genomgått en otroligt seriös och svår operation.
Det meddelas nu att allt har gått bra och att han är på bättringsvägen!


"Everything went well, and King was taken to ICU for recovery.
He was walking and eating solid food already 2 days after the operation,
and he was the first one in the history of the hospital who walked on his
own power from the ICU to normal care. 10 days after the ambulance took
him to the emergency room, he is at home and is recovering well.
It will be a few months before he feels completely normal and is without pain."

"In light of this, he will be taking a break from music and the music
business altogether until further notice.
He very much wants to write new music, finish the DVDs, and go on tour,
but for now, all those things are in the distant future and he's not thinking
about them."

För mer info kika HÄR!

Jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande och ett långt & hälsosamt liv
för den  grymma
Kim Bendix Petersen aka King Diamond. Han är
endast 54 år gammal så många år till och några nya plattor måste det ju få bli :-)
Jag vill mer än gärna se honom med band på scenen inom en snar framtid!

NP: Mercyful Fate - Don't Break the Oath


~Demonia~

Håller tummarna här hemma...

Tummarna hålls och det riktigt HÅRT för både Alexander och
Ludde som båda går match i Kickboxning idag...

Alex går sin match i Ängelholm och Ludde går sin i Kroatien!!!


(Gammal bild på båda när dom var i Umeå och tränade)

Alex och hans gäng körde av vägen och voltade med bilen i natt,
alla är oskadda och mår bra, dom hade verkligen en jävla tur :-)

Jag önskar såklart LYCKA TILL och hoppas att båda slaktar sönder
sina motståndare, Spöa skiten ur dom!!!!

NP: Samael - Reign of Light



~Demonia~

Snö och granskog...

Eller i alla fall frost och svinkallt brr.. -18 var det här i Stockholm
för någon dag sedan, som jävligt frusen norrlänning var jag ändå tvungen
att gå ut i det härliga vädret för att få känna mig lite som hemma!
Naturen var helt underbar så kameran fick givetvis följa med.







Dagen efter snöade det och det är ju så otroligt fint med snö...



Jag älskar vintern och snön, det är så härligt vitt och fint, man hör
knastrandet under skorna och andas in kylan som gör att luften blir
så fräsch och kall. Bara man klär på sig så är det helt otroligt skönt
att ta en riktigt lång promenad ute i skog och mark.
Norrlands vibbarna kommer tillbaka, det känns precis som hemma!

NP:

~Demonia~

Tävlingen är avslutad!

Det var några tappra själar som orkade sig igenom tävlingen
en eloge till er, kul att ni ville vara med :-)


Vi börjar med att avslöja de rätta svaren:

1.  I 2009 var jag i Norge för att fira en amerikan vid namn Weston,
vad heter hans farsa?

Nicolas Cage

2.  Vilket Stockholmslag håller jag på i fotboll?

Hammarby (Bajen)

3.  Sedan vilket år har jag känt tvillingarna i Nifelheim?

Galningarna har jag kännt sedan Hultsfredsfestivalen 1995

4.  Vilken är min favorit-designer när det gäller smycken?

Thomas Sabo

5.  Vad innehåller en Mad Dog?

Vodka, Hallon syrup och tabasco

6.  Till vilket land hakade jag med Entombed och festivalade lite?

Spanien

7.  Vem vann i armbrytnigen mellan Maniac från Mayhem och Alex?

Alex

8.  Vad heter Sterner´s nya skor som han hade med sig till Hell´s
Pleasure festivalen?

Demonia

9.  Vilka var "surprice act" på Hole in the Sky 2009?

Sodom

10. På min och Alex´s inflyttningsfest röjer Veronica och Denice,
till vilken grupp?

Obscurity (Stockholm´s bandet)

11. Vilka två personer var med i blogg inlägget "Satan så lika"?

Marcus Norman och Kentha Philipsson

12. Vilket är Örjan i Taakes favoritband?

WASP

13. Varför ska man inte krama Mortuus i Marduk på scenen?

För då flyger man ut med ett nackswing! (som någon skrev)

14. Varför åkte jag till Budapest i Januari 2010?

För att överraska Alex och kolla in Necrophobic på Bonesrucher fest.

15. Vad gjorde jag och Alex på Julafton i Thailand 2009?

Vi kollade thaiboxning i Pattaya.

16. Vilket var LG´s bästa köp 2009?

Ett köp av en tvättmaskin till sin morsa (grym son)

Ett stort GRATTIS till vinnarna:

Vinnaren av NECROPHOBIC T-shirten är:
Paul Iancu, Hans favorit inlägg ser ni HÄR!

You went to Hungary for the same reason I went to France several days later: in order to see Necrophobic live on stage, during Bonecrusher Fest Tour. Alex didn’t know about your trip, so it was a surprise for him to see you there. As a matter of fact, I also wanted to see Necrophobic in Budapest, but finally I chose Paris, mostly because my wife had the final word. If we knew that you were coming to Budapest, then we would be there instead. And, as long as Budapest was before Paris, we'd have more chances to find the badly desired Necrophobic T-shirts size M! Now my wife has two T-shirts size S, while I am still looking for a T-shirt my size, hehe!

(Helt otroligt att snubben lyckats leta rätt på alla frågor med Google translator,
en stor eloge för det verkligen! Vinnare med hästlängder, synd för alla er andra
som också ville vinna Necrophobic T-shirten, den var helt klart mest populär.)

Vinnare av armbandet är:
Sabina Eliasson, hennes favorit inlägg ser ni HÄR!

Motivering: Jag måste nog säga att det var ett förbannat bra inlägg, men jag kan nog inte direkt peka ut något speciellt eftersom allt du skriver är Awesomeness itself! Men i "Finns det någon mening med att blogga?" så känner man sig så jävla träffad, vilket är bra. Då började man tänka på att man läste och tyckte grejer men aldrig kommenterade. Sen håller jag med dig fullt ut. Jag har också ganska många läsare på min blogg men det är bara ca 1-3 st som kommenterar.

Vinnare av ett pyramidbälte:
Magnus K, Hans favorit inlägg hittar ni HÄR!

Motivering: Jag gillar dina frågespalter till artister starkt och därför blir en av dom min
favorit.  Alan Nemtheanga är min favorit så det får bli det inlägget :)
Fast jag egentligen gillar dina festval-reportage bäst, men Alan är Alan och det är alltid
kul att komma lite inpå livet på sina idoler. Att han gillade Gary Numan liksom :)

Vinnare av ett paket med tre girlies:
Carl Karlsson-Weimann, Hans favorit inlägg hittar ni HÄR!

Motivering: Det här är en av de bästa intervjuer jag någonsin läst.
Malign är fan ett fantastiskt band.

För att vinna har deltagarna svarat rätt på alla frågor samt haft den i mina
ögon bästa motiveringen! Jag vill passa på att tacka så otroligt mycket för
er medverkan och önska lycka till i kommande tävlingar.


NP: Exodus - Let There Be Blood



~Demonia~

En supergrym kväll hos Strokirk´s!

I helgen var vi hemma hos den supersköna familjen Strokirk,
middag och spelkväll var planerad...

Alex, Ellinor, Mange, Linn och Atte
Förrätten stod Mange och Linn för, varmrätten fixade Ellinor och Atte.
Här har jag och Alex tagit fram efterrätterna och spelkvällen kan börja.

Galen panna-gänget på ena sidan...

Det kan ju inte gå fel med kladdkaka & glass, gott vin och spel :P

Resterande galen pannor.

Hahahaha.. Så jävla roligt spel!

Sen blev det lögndetektor och spelet: Med andra ord, det var länge
sedan vi skrattade så mycket. En otroligt rolig och härlig hemma kväll,
med riktigt skönt sällskap det gör vi om snart igen!

NP: Necronaut - Necronaut



~Demonia~

House of Metal släpper två nya band!

Den suveräna norrlänska festivalen House of Metal har släppt
ytterligare två band, sex band är redan klara: Impaled Nazarene,
Ghost, Samael, Aeon, Dark Tranquillity och Engel
.

Nu blir det lite mer variation med dessa:

UDO!!! http://www.udo-online.de/index.php


TNT: http://www.tnttheband.com/

Fler band tillkommer såklart, 2011 års festival kommer bli så klockren!

Biljetter ligger redan ute till försäljning så köp redan nu istället
för att stå utan helt plötsligt: Tickster och Biljettcentrum

För mer info: http://houseofmetal.se/

NP: Suicidal Angels - Dead Again



~Demonia~

Judas Priest lägger ner!

Det är sorgligt men sant, JUDAS PRIEST lägger ner!
Det ända glädjande är att vi i alla fall får chansen att se dom en
eller några gånger innan dess, dom kommer nämligen 2011 bege
sig ut på en SISTA världsturné!

EPITAPH turnén kommer starta i Europa och dessa datum är klara:

9:e Juni, Sweden Rock Festival, Sweden
11:e Juni, Sauna Festival, Finland
17th Juni, Copenhell Festival, Copenhagen, Denmark
19th Juni, Hellfest, Nantes, France
22nd Juni, Gods of Metal Festival, Milan, Italy
25th Juni, Graspop Festival, Belgium
23rd Juli, High Voltage Festival, London, UK
5:e Augusti, Wacken Festival, Germany



Nu jävlar måste det här planeras så att man på bästa möjliga vis
kan se Judas Priest så många gånger som möjligt!!!!!

Det finns inga andra alternativ, Judas Priest är faan i mig ett
av mina absoluta favoritband!


För mer info kika HÄR!

NP:  Judas Priest - Nostradamus



~Demonia~

En kort utmaning...

Jag fick en kort liten utmaning av min syrra hmm...
Det kan man ju inte syssla med tänkte jag, men va faan kanske det?!

Så här ser det ut:

4 tv-program jag kollar på för det mesta:
(Tv blir mest play så jag slipper följa några tider eller ladda såklart!)

- The Walking Dead (Bästa serien just nu, Zombier och mycket splatter)

- Svenska Hollywoodfruar (Sjukt klockrent! Maria Montazami är bäst.)
- The Ultimate Fighter (Fighters som bor i ett hus och fightas om ett UFC-kontrakt)
- Sons of Anarchy (Så jävla bra att man bara längtar till nästa avsnitt!)


4 saker jag gjort idag:

- Tränat (Har tränat 16 gånger på 17 dagar, har nog aldrig tränat så mycket i
hela mitt liv, måste bli fit till Indonesien resan som är bokad nu, vi åker 3:e Februari)
- Bloggat (Såklart, jobbar på flera timmar om dagen för att tillfredställa er :-))
- Varit inne i stan och köpt en ny förlovningsring & haft ett hemligt möte
(Lite shopping blev det också såklart, berättar mer om sakerna senare)
- Städat min garderob ("Walk in closet" är nästa mål, allt får inte plats!)

4 saker jag längtar efter:


- Indonesien resan (Så skönt att komma bort och sen att få se IRON MAIDEN!!!!)


- Att gifta mig med mitt livs kärlek! (När nu det blir vet vi inte ännu, inom ett år iaf)

- Att få flytta till en större lägenhet (Snart ska vi jaga ny lägenhet, 64 kvm är för litet)

- Alla festivaler (House of Metal, Getaway, Hole in the Sky mm. & träffa alla vänner)

 

4 saker på önskelistan:


- En kaffe-maskin (Vill bara trycka på en knapp och sen få underbart gott kaffe)
- Resoooor!!!! (Har ni märkt att jag älskar att resa? Australien, Rio de Janeiro kanske?)
- Smycken från Thomas Sabo (Kan aldrig få nog av smycken därifrån)

- Att min familj & släkt får vara friska! (Mormor ligger på lasarettet)

 

4 saker jag hatar:


- Det finns en person jag HATAR mest i hela världen! (dvärg & ful som stryk)
- Snåla människor (Snålhet är bland det värsta jag vet)


- Fega människor (Det finns en del som tuffar upp sig bakom sin dator)
- Människor som inte kan acceptera andras åsikter.

 

Jag utmanar: (Några av de som kommenterat på senaste)

 

http://www.sarcophagic.com/

http://grimgoth.blogg.se/

http://ereshkigal.webblogg.se/

http://maidenzombie.blogg.se/

http://amiinside.blogg.se/

http://miamyrkheimr.blogspot.com/

http://draconia666.wordpress.com/

 

och Kentha såklart så det händer något på hans blogg ;-)

http://regnavrede.blogspot.com/

 

 

och lägger till:

4 måsten för en hårdrockare:

 

Svara nu snällt och länka till mig ;-)


NP: Sisters of Mercy - Vision Thing

 

~Demonia~


Ny video med MOTÖRHEAD - Get Back In Line!

Den nya videon med Motörhead "Get Back In Line", kan ni se nedan!
Den är tagen från deras kommande album "The Wörld Is Yours",
som släpps via EMI den 10:e December.




"The Wörld Is Yours" Låtlista:

01. Born To Lose
02. I Know How To Die
03. Get Back In Line
04. Devil's In My Head
05. Rock 'N' Roll Music
06. Waiting For The Snake
07. Brotherhood Of Man
08. Outlaw
09. I Know What You Need
10. Bye Bye Bitch Bye Bye

~Demonia~

Thrash Fest i stan!

Nu på onsdag blir det Thrash Fest i Stockholm!!!

Exodus, Kreator och Death Angel är ju inte helt fel en onsdags kväll!

~Demonia~

New York, del 3!

Här kommer den tredje och sista delen från våran New York resa,
bättre sent än aldrig eller vad säger man?

Sista dagen gäller det att passa på att komma upp till toppen på
Empire State Building.

Det var ingen liten kö som väntade, det tog ca: 2 timmar att komma upp!
Uppe på 88:e våningen.
Sen hissen vidare till 102:a våningen!!!!

102:a våningen, JÄVLAR vilken utsikt!

Den härliga utsikten, svajjade gjorde det lite längst upp.

Kärlek på toppen!

Helt otroligt, man fick inte nog av utsikten helt enkelt.

Alex på väg ut på Empire State Building
Shoppinggata på Manhattan
Superman säljer billiga väskor.

Jag, Ewo och Nathalie i solen...

Sen vad det dax för det vi kom till USA för, Trident skulle
nämligen spela i Brooklyn, New York!

Det hela började med Neldoreth en kille som körde ensam och
sjöng med playback musik...


Många kände till min blogg och kom fram och hälsade, det var en
jävligt glad överraskning, Här är jag och Rebecca Metalcat.

Doomiga Evoken spelade...



Träffade två riktigt grymma personer & nya vänner: Sasha och Jes!

Immolith spelade...


Alex innan giget.

Jag och Skuggan

Johan och Ewo

Donna och jag

Tobbe och Alex

Trident!



Hela gänget på plats: Ragnar från Island, Nathalie, Ewo, Tobbe, Helena,
Johan, Jag, Alex och Roman. Dekadensen började...

Massa folk :-)

Efter spelningen blev det efterfest på Duff´s, en Metal-pub i Brooklyn.

Watain på ytterdörren, grymt ställe och mycket folk.

Jag och en nyfunnen vän: Thomas

Roman, Ewo, någon tjej, Alex och Johan

Alla ville vara med på kort hehe.. ett helt gäng!

Jaaa.. ni ser ju själva, sjukt kul hade vi och en riktigt ordentlig
fylla tror jag alla drog till med haha.. Duff´s kan jag verkligen
rekomendera om ni besöker den stora staden!

Otroligt tråkigt att åka hem och lämna denna underbara stad, i mina
ögon den bästa staden jag någonsin besökt. Det blir garanterat
ett besök till New York inom en snar framtid.
New York kan jag verkligen rekomendera för er som ännu inte haft
möjlighet att åka dit,
Staden är ju så sjukt stor så nu i efterhand känns det som att man
har massor kvar att se, jag saknar redan New York!!!
En helt oförglömlig resa!

När jag kom hem blev det kattfest och mycket slumrande kan jag
lova, jävlar vilken jetlag jag fick uppleva...

NP: Deathspell Omega - Paracletus



~Demonia~

Watain on Swedish tv - Now with English subtitles

This is for my foreign readers, Enjoy!


~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Geataway Rock Festival - Nyheter!

Gävle festivalen Getaway släpper ytterligare tre band!!!!



MARDUK och AURA NOIR!!!!!! Fy faan nu snackar vi band i min smak!
Getaway maxar med en riktig tung festival i sommar, längtar gör jag
redan då detta enligt min mening är bästa utomhus festivalen i Sverige.

Festivalen går av stapeln den 7-9 Juli 2011!

För mer info: http://www.getawayrock.se/

NP: Aura Noir - The Merciless



~Demonia~

Watain på SVT!

Missade ni programmet PSL på frestival i tisdags?
Watain var nämligen med, filmat från Sweden Rock Festival

Riktigt intressant med bla. liveklipp från deras Bathory hyllning!!!
HÄR kan ni kolla in programmet, Watain är med från 19.07 och frammåt.
Video finns tillgänglig t.o.m. 14 jan 2011

NP: Watain - Lawless Darkness



~Demonia~

En dag på stan...

Det spenderades en hel dag på stan eller runt stan här om dagen,
Jag och Tena var inne i stan och fixade lite sen mötte vi upp
Hagström med polare för lite lunch, trevlig värre!

Ett besök på Södersjukhuset fick det bli där Mange låg med brutet
ben, han halkade på is gubbjäveln och fick opereras två gånger.
Nu har han fått komma hem i alla fall!

Det så inte så roligt ut måste jag medge, krya på dig Mange!
Sen fick det bli ett besök på Ikea med min personliga bärare
Marcus Tena hehehe..

En hel del blev inhandlat: nya grytor, ljus, två byråer, hallmatta etc.

Tena var sjukt nöjd över sin råtta som han fick av mig och
jag är sjukt nöjd över muggarna jag fick av honom :-)

Så jävla snygga!
Sen blev det kladdkaks-bak, chips och munkar hahaha..
Lite fett och The Ultimate Fighter skadar inte :P

NP: Antaeus - De Principii Evangelikum


~Demonia~

RSS 2.0