Indonesien/Jakarta, Del 3

Nu fortsätter resedokumentationen från Indonesien, har ni
inte hängt med så kan ni läsa del 1 HÄR! och del 2 HÄR!
Nu är det dax att fortsätta resandet i huvudstaden Jakarta!

Här har vi precis landat i Jakarta, en flygresa som tog ca 2-3 timmar.

Denna reklam gjorde oss påminnda om varför vi åkt till Jakarta,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far!

1. Toalettskylt som visar hur du inte ska sitta haha..
2. Blok M centrum låg nära hotellet.
3. Superfräsht och lyxigt hotell bodde vi på!

Tuk Tuk någon?

1. Ett utav köpcentrumen i Blok M, fyra stycken fanns i samma område
och dom var inte små, minsta var 4-5 våningar phuu..
Mycket att kolla på och mycket att köpa!
2. Sjukt god typ wookad köttgryta för 7 svenska kronor, helt ok pris :-)
3. Donkin Donuts har bästa munkarna i världen!!!
Hoppas att det kommer till Sverige snart.

Uppe till höger ser ni en affisch från när Marduk turnerade i Indonesien,
synd att vi missade det, till vänster ser ni en Iron Maiden affisch :-)

Vi hittade några "metal" butiker inne i galleriorna, storlekarna var
det dock värre med, large var deras största men det var mer som
en svensk medium hehe.. så det gick inte så bra för grabbarna!

1. Vi hittade lite Svenska band i alla fall, här är Alex med
Setherial tröja.
2. Måååånga motiv fanns, men mest skit!
3. Här köpte jag min sjukt snygga Iron Maiden luvjacka.

1. Snygg Entombed patch ;-)
2. Våfflor med olika smaker innuti gahhhhh..
3. En annan galleria i Blok M.

Alex läste "Welcome To The Jungle" Legenden om Guns´n Roses
och jag "Frostnätter" av: Arnaldur Indridason

Detta var en vanlig syn för oss, folk stirrade, glodde och många ville
ta kort med oss vart vi än gick haha.. detta är i en skoaffär :P

1. Hahaha.. lite kort dörr för alex!
2. Maskeradkläder i mängder, här köpte jag nyckelpige-dräkt och
prinsess-dräkt till min systerdotter Evina.
3. Stor galleria...

Alla kallade Alex och Ludde för Mr. Tatto, här träffade vi en riktigt
trevlig Indones som var rättså gaddad själv!

1. Vi gick på bio som kostade 25.000 rupies, ca 15 kronor!
2. The Mechanic såg vi, helt ok film och fräsha bio-salonger.
3. Utsikt från hotellrummet...

Jag och en orkidé i lobbyn, min mamma älskar orkidéer så jag
tänkte att jag skulle vara lite snäll hehe..

Bilder på vårat lyxiga hotell, sjuk service, härligt spa och
den grymmaste frukosten Mmm...

Alex och Ludde med några nya polare :-)

1. så här och värre såg det ut i de flesta fik gahhh.. det går ju faan
inte att motstå frestelsen hehe..
2+3. Här är vi i centrala Jakarta och kollar runt, denna dag regnade
det tyvärr... Vi blev lite oroliga att det skulle regna dagen efter då
vi äntligen skulle få se IRON MAIDEN!

Såklart att skiner solen när Maiden ska spela!!!!!!!!!!!!!

Vi åkte taxi till spelningen, hamnade i värsta jävla bilkön men när vi
äntligen kom fram på förmiddagen förstår ni säkert att lyckan var
total och att smilet på läpparna aldrig skulle försvinna...

Nu var det äntligen dax för oss att få se försa giget med
Iron MaidenThe Final Frontier World Tour 2011!!!!!!!!!!!!!!!!!


NP: Iron Maiden - The Final Frontier



~Demonia~

Samael - In The Deep

En ny låt med Samael vid namn "In The Deep" finns för lyssning nedan!
Samael släpper ny platta "Lux Mundi" den 29:e April via Nuclear Blast Records.

Höll ögonen öppna här på bloggen om ni gillar Samael, jag fotade
och filmade rättså mycket av just Samael på årets House of Metal!
Det kommer upp här på bloggen så snart jag har mer tid :-)

För mer info: http://www.samael.info/Above/index.html

~Demonia~

Sarke - Condemned

En ny låt med Sarke vid namn Condemned finns för lyssning nedan!
Sarke släpper ny platta "Oldarhian" den 15:e April via Indie Recordings.


För mer info: http://sarkehq.com/

~Demonia~

Gör eran röst hörd!

Gör er röst hörd genom att gå in och rösta på era tre favoritband!!!
Kanske går er önskan i uppfyllelse och ni får se något av banden
HOUSE OF METAL 2012, Rösta nu!

Här ser ni också mina klockrena röster!

Morbid Angel = självklart!!!
Naglfar = Umeås stolthet!
Rigor Mortis = "We are instruments of evil we come straight from hell"
Texas Thrash när den är som bäst!

Svårt val det där, det finns många band som förtjänar röster!
Dessa vill jag helst se just nu, jag får väl leta upp en till dator och
fuskrösta en gång till hehehe..

NP: Rigor Mortis - Rigor Mortis



~Demonia~

Death Metal Papegoja!



~Demonia~

House of Metal, Del 1

Nu tänkte jag visar er hur det gick till på årets House of Metal
Festival som gick av stapeln i Umeå den 4-5:e Mars!

Dax att packa och åka upp till min hemstad Umeå för
Norrlands bästa festival, en festival som jag sett fram emot
sedan den slutade förra året!!!!

Alex och Tobbe dricker stora och kalla öl på Arlanda.
Skål :-)

House of Metal staff är på plats för att hämta upp oss!
Jag, Tobbe, Möken, Lången och Alex...

Fin fiiint hotellrum som ligger bara över gatan från festivalen,
kryp avstånd när man är trött haha.. Perfekt!

Entrén till Huset av Metal, med den grymma stål skylten!

Det är alltid spännande att se vad för ljusrigg dom knåpat ihop,
förra året var det ett jävligt stort pentagram, detta års
ljusrigg ser ni här ovan.. Grymt snyggt!

Festivalen brakar loss och först ut var BULLET!





Bullet gjorde ett grymt gig, lite trist att många väljer att inte komma
in till festivalen i tid dock så lite glest var det i publiken tyvärr...

För mer info: http://www.bulletrock.com/

Jag är riktigt nöjd med några av bilderna, det blir bättre och
bättre eller vad tycker ni?

Festen har bara börjat :-)

Mojje (ex Naglfar), Vem e?, Adde (Naglfar) och jag

Trident gör sig redo...

Tobbe kör penseltricket!

TRIDENT!!!!!





Trident hade riktigt bra stöd från Umeå publiken, ljudet var
väl kanske inte det bästa men det var en riktigt bra spelning och
ett jävla röj!

För mer info: http://www.trident666.com/

Finaste paret: Anna-Maria och Marcus (Naglfar)

Jag och Mojje

Några tatueringar jag var tvungen att fota :-)
Bästa gadden: UMEÅ! Finska Lejonet, En jävla tång? haha.. guld!

Dark Tranquillity

Dark Tranquillity är inget band för mig, men jag tänkte vara snäll
med er där ute som gillar dom.. En låt räckte för mig :P

För mer info: http://www.darktranquillity.com/

En riktigt grym House of Metal tårta serverades för att fira
festivalens 5års jubileumet och självklart svullade jag i mig
en bit mellan banden hehe..

Jag har så mycket material från House of Metal så denna gång
blir det uppdelat i delar istället för dagar :-)

Håll till godo, mer kommer snart!

För mer info: http://houseofmetal.se/

NP: Ghost - Opus Eponymous



~Demonia~

Eddie Eddie EDDIE!!!

Så jävla ULTRA COOL EDDIE Iron Maiden fixat!
Igår var det premiär i Sao Paulo Brazilien för den nya stora Eddie.



Någon som längtar till Göteborg i sommar?


För mer info: http://www.ironmaiden.com/

Vad hände i helgen?

Några kalla bira hos LG fick det bli en torsdagskväll,
skönt att bara hänga och snacka skit...
Sen fick vi reda på att det var spelning på Arenan, inget vi gillade
men vi tänkte att man kunde ju gå ner och stirra, kanske
träffa lite folk när det ändå var gratis...

Childern of Bodom spelade när vi dök upp, Ensiferum hade spelat
innan och två band till tror jag?

Gitarr solon, synth solon? och finsk tango...

Children of Bodom har jag aldrig lyssnat på och kommer knappast
att göra det efter detta... Verkligen inget i min smak!

Fredagen blev lugn hemma i palatset...


Shushi till middag sen div. plock med rödvin, fem olika ostar,
baguette, kex, olika salami, morötter och dipp.
Massa filmer och häng i soffan, en sjukt härlig fredag!

Vi drack vinet: Ravens Wood, det kan jag verkligen rekomendera.

Lördagen spenderades hos den grymma familjen Strokirk!

Med massa god dricka...

Skål!

Sjuuuuukt god mat :-)
Atte lagade kyckling gryta med lime, jag ska fixa recept och
göra den här hemma, självklart delar jag med mig till er också!

Jävligt mycket hårdrock blev det såklart...

Jag och Alex njuter i Atte och Ellinors gillestuga.

Jag och Alex bakade Chokladfudgetårta och tog med oss, den
serverades med gammeldags vanlijglass och smakade otroligt gott...
Här hittar ni receptet: http://www.tasteline.com/recept/Chokladfudgetarta

Fiiiina Ellinor och jag.

fram emot midnatt blev det spel, Atte och Ellinor mot mig och Alex!

Fantastiskt roligt spel och ni kan ju bara gissa vilka som vann?
Hahaha.. självklart krossade vi dom riktigt ordentligt!

Stort tack till familjen Strokirk för en underbar kväll,
det gör vi om snart igen!


NP:  Ancient Wisdom - ...And the Physical Shape of Light Bled



~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Once upon a time in Norway...

Ett fredagstips, om ni inte redan har sett detta...

Kolla även in resten av delarna som ligger på Youtube!

~Demonia~

Lilith vakar över våran hall!

Efter att ha fixat till vårat dödsaltare så blev suget efter att
förändra och fixa fler saker i lägenheten stor, denna gång fick
våra hall en lite upplyftning.

Det i form av en tavla på Lilith, grymt snyggt blev det!

NP: Naglfar - Pariah



~Demonia~

Torture Division - Iron Tusk


"Wanna hear what MASTODON really should sound like?
We thought so, and that's why we have decided to record a
cover of their tune 'Iron Tusk'.

Torture Division har släppt en ny låt, höj volymen och släpp loss!



För mer info: http://www.torturedivision.net/

~Demonia~

Presenterna är öppnade!

Som jag berättade tidigare så köpte jag några presenter
när jag var på Blue Fox senast, nu ska ni få se vad det blev...

En suuuuper snygg Iron Maiden t-shirt till Alex, eftesom han samlar
på Iron Maiden var denna "Flight 666" tröja en självklarhet när
jag hittade den bland deras band tröjor.

Sen blev det en liten cool tröja med texten "My Mom Rocks" och två
små tuffa strumpor, ett par med dödskallar och det andra matchande
till tröjan med textan "My Dad Rocks".
Detta fick min fina systerdotter Evina :-)

Massa andra super coola barnkläder finns i butiken på
Gamlabrogatan här i stockholm så kika in där om ni har
brist på presentidéer :-)


http://www.bluefox.nu/

Kolla in lilla Evina i hennes prinsess och nyckelpige-dräkter
som jag och Alex köpte till henne i Indonesien hehe..

Världens sötaste!

NP: Judas Priest - Defenders of the Faith



~Demonia~

Indonesien/Lombok/Gili, Del 2

Nu fortsätter resedokumentationen från Indonesien, har ni
inte hängt med så kan ni läsa första delen HÄR!

Vi hyrde en chaufför och han körde runt oss på lite olika utflykter
bland annat till en liten fattig by mitt i Lombok, där vi gick runt
och kollade hur dom hade det.
Här på kortet har dom klätt oss i deras finaste festkläder!


1. Så här såg deras hus ut.
2. Guiden i byn som visade oss runt.
3. Kvinnorna i byn visade hur dom vävde, två handgjorda sjalar
köpte vi sedan till våra snälla mammor :-)

1. Bönder skördar ris, en ovaling syn för oss hehe..
2. 100kg ris på axlarna bär dom omkring på.
3. Utsikt mot två vattenfall.

Efter besöket i byn åkte vi långt upp i bergen och vandrade
ut i regnskogen,
första anhalten var dessa två vattenfall...

1. Jag på vandring i regnskogen.
2. Alex, våran regnskogsguide och Ludde.
3. Nöjdaste tjejen.

1. Alex med vatten fall i bakgrunden.
2. Härliga vattefall dock mindre vatten än vanligt.
3. Alex bad/duschar i vattenfallet.


Vi alla duschade och det var jävligt uppfriskade kan jag lova!
Vattnet kom lång in ifrån bergens källor och var ganska kallt men
härligt efter en lång promenad i ca 35 grader haha..

Träffade en kille ute i djungeln som skördade bananer :-)
Alex provlyfter...
Så jävla grymt att spendera dagen genom att knata i regnskog och
bada i vattenfall, kaffeplantor och banan växte vilt och vi hade även
turen att se svarta bergs-apor och det är inte ofta dom visar sig tydligen.

Mrs gräshopperska ;-) Gillar bilden!

1. Sooooft på stranden.
2. Närbild på Alex Nasi Goreng, ser ni de små fiskarna?
3. Många små affärer med försäljare, här köpte Alex något till sin familj.

Sista morgonvyn från våran balkong!

Vi packade ihop och fick skjuts till hamnen där båten mot en ö utanför
Lombok skulle ta oss vidare, här sitter jag och Alex i en häst-
kärra och Ludde sitter i den bakom oss :-)


1. På båten träffade jag en trevlig man från USA, vi delade lite
tips och så från våra resor.
2. Framme på ön Gili Trawangan!!!!!!!!!!!!!!
3. Sol, bad och bara slappa... Skönt!

Snyggingen strosar runt på stranden...

1. Förätter och öl på stranden.
2. Lugnet...
2. Jag och våra lilla katt, som vi döpte till Tjorven haha..

Alex och Tjorven :-)

Jag, Alex och Ludde på väg ut på vårat andra dyk!!!

1. Jävligt peppade på dykning.
2. Dykutrustning på!
3. Redo för nästa dyk i det underbart klara turquosa vattnet!

Alex och jag på väg i...
Dykningen var nog det bästa vi gjort tror jag faktiskt, att dyka
ner på 15 meters djup och simma bland fiskar i alla dess kulörer och
stora havssköldpaddor på ca 150 år var en fantastisk upplevelse.
På andra dykningen var vi nere vid ett skepp och såg stora stim med
blandade fiskar till och med lilla Nemo simmade runt i sin korall.
Otroligt vackert och fridfullt, något vi definitivt måste göra om :-)

1. Bio på stranden.. Myyys!
2. Härlig stämning på kvällen.
3. Morgonpromenad...

Gili Trawangan är en av tre öar som ligger utanför Lombok en
riktig paradiseö, väldigt lugnt och inga motorfordon finns på ön,
HÄR kan ni läsa mer om Gili-öarna...

Jag tog en morgon promenad runt hela ön och det tog mig ca 1,5 timme.
Galet vackra vita stränder runt hela ön och kristallklart vatten.
Dock jävligt jobbigt att promenera i 36 grader och stekande sol phuu..

1. Djur som betar fritt.
2. Getter som följer mig på min härliga promenad.
3. Häst och vagn, cyckel eller gå är sätten att ta sig fram på ön.

Gili Trawangan är rena paradiset, jag kan verkligen rekomendera
er att åka dit. Det finns mycket att hitta på allt från galna partyn
hela nätterna till ett otroligt lugn...
Vi kommer definitivt att återvända, det blir svårt att hålla sig borta
nu när man vet var det finns :P

Alex och jag med Buddha

Efter att ha spenderat nästan en vecka på Gili Trawangan var det dax
att dra vidare, denna gång med "speed boat" till fastlandet.
1,5 timme och mycket smidigare än båt-jäveln vi tog på dit resan.

Dax att ta flyget mot Jakarta och ett steg närmare Iron Maiden-
spelningen i huvudstaden som vi sett fram emot!!!!

NP: Death Wolf - Circle of Abomination
http://www.deathwolf.net/


~Demonia~

Söndags-Hurven!





~Demonia~

En oväntad söndag!

img_4405 (MMS)

Helt oväntat sitter jag nu  hemma hos Ucki och Jannicke tillsammans med Tina. Jag har blivit bjuden på världen mest fantastiska förrätt och huvudrätt, en underbar söndag helt klart :) nu har jag lärt mig mobil blogga också, detta kan bli farligt!   -Demonia-


Öl i vårsolen :) Skål!

img_1486 (MMS)

Öl i vårsolen :) Skål!


Nu drar vi in till stan...

För lite söndags brunch på Hard Rock Cafe :-)

Sen blir det promenad i stan i det fina vår vädret!

Hoppas att ni har en riktigt trevlig söndag!

~Demonia~

Skål!!!!!

img_4118 (MMS)

Första testet i att mobil blogga, vi får se hur det här går? Iron Maiden strömmar ur högtalarna och det dricks Number of the Beast öl.. Livet blir inte bättre än så här! SKÅL!


Demonaz - March of the Norse

Den gamle gitaristen från Immortal Demonaz Occulta
Släpper sin första solo platta "March Of The Norse",
Den 1:a April på Nuclear Blast Records.

"March Of The Norse" låtlista:

01. Northern Hymn
02. All Blackened Sky
03. March Of The Norse
04. A Son Of The Sword
05. Where Gods Once Rode
06. Under The Great Fires
07. Over The Mountains
08. Ode To Battle
09. Legends Of Fire And Ice
10. Dying Sun (bonus track)

Lyssna på låten "All Blackened Sky" här nedan...


Det låter mycket lovande i mina öron, lite Bathory blandat med Immortal
är ju inte helt fel... Eller vad tycker ni?

NP: Oremus - Popioły



~Demonia~

Promenad i stan...

Igår träffade jag upp en polare i det härliga vädret, vi åkte
in till T-centralen, tanken var att promenera mot söder medan
solen fortfarande kikade fram...

Denna dödskalle vi gick förbi är använd av ett metalband här ifrån
Stockholm och återfinns i närheten av en kyrka i centrala delarna...
Vet ni vilket band som använt den?


Vi gick från centralen och förbi Gamla Stan där det tydligen var
någon skidtävling precis vid slottet?

Efter att ha promenerat ända från centralen till Skanstull förtjänar
man verkligen en kaffe och en kall öl och det smakade sjukt gott
kan jag meddela!!!

Så jävla skönt att knata runt utan att egentligen ha något mål,
härligt att solen börjar komma fram mer och mer nu också.

Nu längtar jag bara tills våren kommer på riktigt :-)

NP: Master's Hammer - Ritual



~Demonia~

Jag har precis bakat bröd här hemma!


Idag har jag bakat Yoga bröd här hemma,
jag har ingen aning om
varför det kallas Yoga bröd? Men receptet såg enkelt och gott ut
så jag tänkte att jag skulle prova!

Så här ser degen ut innan jäsningen...
Här får ni receptet så att ni också kan testa :-)

Yogabröd


Cirka 12-14 bitar

 

25 g jäst (½ paket)

 

5 dl ljummet/lite varmare vatten

 

1 msk honung

 

1 tsk salt

 

3½ dl havregryn (gärna fiberberikade)

 

3/4 dl krossade linfrön

 

4½ dl vetemjöl

 

olja (t ex olivolja)

 

eventuellt också diverse frön och kärnor, t ex solrosfrön, pumpakärnor, sesamfrön (et c)

 

Gör så här: Häll ljummet vatten i en skål. Smula ned jästen i vattnet, och tillsätt salt och honung. Rör sedan ned de övriga ingredienserna i blandningen. Jag hade ingen honung hemma så jag tog lite mörk sirap istället och lite extra linfrön och så rörde jag i lite Psylium frön. Rör sedan ihop allt till en lös deg.

 

Täck över skålen och låt degen jäsa i cirka 40-50 minuter. Olja en plåt väl, och häll över degen från skålen. Låt degen flyta ut (som en stor, rund och platt ”bulle”) och platta försiktigt till den om det behövs.

 

Sätt ugnen på 175 grader.

 

Strö över de frön/kärnor som du gillar och vill ha på ditt bröd.

Grädda i mitten av ugnen i cirka 30 minuter.

Yoga brödet efter gräddning.

Dagen middag: Soppa och Yoga bröd med prästost, gott gott!!!

 

Testa ni också!!


NP: Mercyful Fate - Melissa

 

~Demonia~


Iron Maiden - From Fear To Eternity: The Best Of 1990-2010

EMI släpper ny samlingskivan med IRON MAIDEN
"From Fear To Eternity: The Best Of 1990-2010"
.
En dubbel-cd med låtar frår de senaste 20 åren!!!!!

Dessa låtar är utvalda till skivan:

Disc 1

01. The Wicker Man
02. Holy Smoke
03. El Dorado
04. Paschendale
05. Different World
06. Man On The Edge (Live)
07. The Reincarnation of Benjamin Breeg
08. Blood Brothers
09. Rainmaker
10. Sign Of The Cross (live)
11. Brave New World
12. Fear Of The Dark (live)

Disc 2

01. Be Quick Or Be Dead
02. Tailgunner
03. No More Lies
04. Coming Home
05. The Clansman (live)
06. For The Greater Good Of God
07. These Colours Don't Run
08. Bring Your Daughter... To The Slaughter
09. Afraid To Shoot Strangers
10. Dance Of Death
11. When The Wild Wind Blows

För mer info: http://www.ironmaiden.com/

PEPP!!!!!!!!!!!!!

NP: Iron Maiden - Brave New World



~Demonia~


Dödsaltaret börjar ta form!

Nu jävlar börjar vi få ordning på bitarna här hemma,
kolla in bilderna här nedan på vårat dödsaltare!









Allt är inte helt klart ännu, några prylar ska hämtas ur vårat
källarförråd och andra saker ska till innan det  är helt klart,
men det börjar verkligen lika något nu.

Vi är sjukt nöjda med resultatet!

Vad tycker ni?


NP: Bathory - Bathory



~Demonia~

Ny reklam på sidan!

Som ni ser här i vänsterspalten så har Blue Fox börjat göra reklam
här på sidan, kika in i deras webshop: http://www.bluefox.nu/
Eller besök dom i butiken på Gamla brogatan 27 här i Stockholm.
Mycket nyheter har kommit in och mer kommer, så håll utkik!


Jag kikade förbi i butiken idag och köpte några riktigt grymma presenter,
både till syrrans barn och en riktigt passande överraskning till Alex :-)


Ni ska såklart få se vad det blev så fort presenterna har öppnats...

NP: Manowar - Battle Hymns



~Demonia~

Dödens altare under uppbyggnad!

Idag har jag och Alex fixat lite här hemma, vi tänkte egentligen
måla två väggar i köket idag till mörkröd/blodröd fast sedan kom vi
på att det förmodligen blir bäst med mörkgrå som vi redan har.

Egentligen har vi båda otroligt stor lust att flytta men det går inte just
för tillfället, så vi får göra det bästa av situationen här hemma och
fixa till så mycket det bara går i denna lilla tvåa!

Här har vi precis plockat bort alla gamla prylar för att göra plats åt
gudinnan Kali som självklart ska få den bästa platsen i vårat palats!

Som jag tidigare berättat så köpte vi den FETASTE stayn på
gudinnan Kali när vi var i Indonesien,
helt klart vårat bästa köp!
Det är ju så jävla sjukt grym som ni ser, 13,5 kg väger den och
den är hela 65 cm hög.

Först fick alla statyer (Kali, Kali och Shiva) en riktigt hård dusch så
att all sand och damm sköljdes bort.

Så här såg väggen ut innan vi började...

Det färdiga resultatet av vårat dödsaltare får ni se mer av snart!


NP: Dissection - Maha Kali



~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Indonesien/Bali/Lombok, Del 1

Februari var det äntligen dax för resan vi väntat på länge,
Indonesien i ca. tre veckor med två Iron Maiden spelningar inbokade!!!

Alexander fick resan i present av mig, HÄR kan ni läsa mer om det :-)

Resan började med 27 timmar av just resande, här sitter Ludde och
Alex på flygplatsen i Amsterdam i väntan på nästa flyg till Kuala Lumpur
och sedan vidare till Bali...

1. Första natten spenderade vi i staden "Kuta" på Bali.
Vi hade lite otur med vädret men så kan det vara när man åker
mitt i en regnperiod hehe.. Vi var sjukt trötta efter resan
så det gjorde inte så mycket eftersom vi ändå bara soooov!
2. Kortspel och drinkar vid poolen på kvällen.
3. Fint hotell med pool-bar som var proppad med Australiensare på
dagen och kvällarna så därav är kortet taget på natten haha..

Kuta var inget för oss, för turistigt, oi-skrikande Australiensare,
dyrt och fest överallt, gillar man det så är Kuta att rekomendera :P
Vi bestämde oss snabbt för att dra vidare ut till ön Lombok!

1. Båten vi åkte dit tog 4 timmar, jag rekomenderar verkligen "speedboat"
som vi tog på hemvägen och tar ca 1,5 timme, härlig vy på vägen dock!
2. Vi bosatte oss i staden Sengiggi på Lombok och bodde i mysiga
bungalows längs bergsväggen med balkong och utsikt över havet.
3. Killarna morgonsimmar i poolen innan frukost, jag var lat hehe..

Första dagen på Lombok var det lite molnigt så vi bestämde oss för
att åka in till huvudstaden Mataram...

1. Vi började på den största gallerian, där vi blev sjukt utstirrade
det kändes som att ingen någonsitt sett "vita" människor?
Eller var vi bara sjukt snygga? haha..
2+3. Konstigt godis på ett bageri.

1. Vi hittade något som skulle vara typ metal-affär "Lombok Hardcore!
2. Mycket poppulärt att bära saker på huvudet :-)
3. Byggnads ställningar i bambu, såg ut som att dom skulle rasa
precis när som helst!

Jag och Alex på gatorna i Mataram på väg mot en marknad.

1. Galet mycket trafik och miljaaaarder moppar gjorde det nästan
omöjligt att gå över gatan, övergångsställe kunde man bara drömma om!
2. Härliga bootlegs, här ett otroligt fult Marduk tygmärke haha..
3. Vanlig affär längs vägarna.

Jag och Alex tar en kvällspromenad i vattnenbrynet på Sengiggi.

1. Solnedgång.
2. Träffade några Lombok-grabbar som var sjuk impade av Alex och
Ludde, dom fick testa Svenskt snus för första gången :-)
3. Kvällspromenad...

Den inhemska ölen "Bintang" blev det ett gäng av, härligt kall
och svalkande i värmen Mmmm...

1. Grym utsikt över bergen och en strand utanför Sengiggi.
2. Djur överallt, här sovande getter på vägen!
3. Häst och vagn var poppis både som taxi och för att transportera mat!

Här matar Ludde och Alex bergsmakaker med nötter, vi åkte
upp högt i bergen och stannde på en plats där det fanns mycket apor.
Banan var favoriten men nötter knaprades det också på för fullt!

En liten film...

Så jävla coola och vänliga apor, man ville bara ta en unge och
stoppa ner i väskan och ta med sig hem hehe..

Denna bild är jag så otroligt nöjd med, jag och min härliga apkompis!
En mycket trevlig dag bland apor och härlig utsikt...

Nästa del från våran resa kommer snart så håll utkik!


NP: Devil Doll - Sacrilegium



~Demonia~

Äntligen fredag!

Det är så skönt att vara hemma, det är inte många knop som händer
här hemma i palatset en fredag som denna. Lugnet har infunnit sig...

Filmerna går på högvarv och hittils idag har vi hunnit riva av "Den
Fördömde"
och "Stonecold" en 80-tals rulle jag blev tipsad av någon här
på bloggen att se haha.. ja, jävlar vilken rulle, nostalgi säger jag bara :P
Några avsnitt av Svenska serien "Solsidan" har också gluttats på så
nu har vi hunnit ikapp till nästa avsnitt på söndag, guld serie i mina ögon!

Nu fortsätter nötandet av soffan och sippandet av vinet, några
fler filmer hinner vi allt med innan kvällen är slut!


NP: Death - Human



~Demonia~

Stockholm i mitt hjärta!

Jag tänker inte dra av någon allsång på Skansen här riktigt men
jag måste bara i all enkelhet säga att jag är otroligt nöjd över att
få vara hemma i det härliga våriga Stockholm igen, ÄNTLIGEN!

Vilken otroligt fin huvudstad vi har :-)
Jag får väl åka runt med kameran i högsta hugg här när vädret blivit
lite bättre, det är ganska konstigt det där egentligen under våran resa i
Indonesien fotade vi ca 4000 kort, på House of Metal blev det totalt kanske
1000 med alla band bilder etc. Hur ofta har jag egentligen åkt runt i
Stockholm och fotat? Det händer faan allt för sällan, det ska jag ändra på
som sagt bara det blir lite bättre väder!

Här hemma har jag otroligt mycket att göra, dax att ta tag i allt på riktigt nu.
Det är mycket jag ligger efter med...

Jag känner mig inte riktigt uppdaterad i "Metalvärlden" och såg att två
nya nummer av Sweden Rock Magazine har hunnit komma
medan
jag varit på resande fot, vännerna har jag inte träffat på över en månad,
körkortet måste jag verkligen sätta igång med, likaså träningen, min
Demonia grupp på facebook har blivit avstängd? lägenheten ser ut som ett
bombnedslag, bloggandet ligger jag sjukt långt efter med... etc etc.

Var faan ska jag börja?

Jag har ingen aning?


Jag vill iallafall börja med att TACKA ALLA GRYMMA MUSIKER som ställde upp
tog sig tid med att svara på mina frågor så att ni läsare skulle ha något intressant
att underhålla er med medan jag var i Indonesien, ETT STORT TACK TILL ER :-)

ETT STORT TACK TILL MATS "MÖKEN"
som hjälpt mig med bloggen
undertiden jag varit borta, otroligt grymt jobbat kompis :-)

Jag vill även passa på att skicka en STOR GRATTIS KRAM TILL
MÖKEN som fyller 40 år idag!!! GRAAAAAATIS!!!

Hoppas du får en riktigt grym dag med många vänner och kall öl!

Nu måste jag ta ta i någon av bitarna eller ska jag bara lägga mig på
soffan en sväng? hmm.. Den som lever får se, slutsvamlat är det iaf!

NP: Ligament - Demo



~Demonia~


Hemma i Norrland!

Årets House of Metal Festival är avklarad och jag har befunnigt
mig i Umeå eller för er som har koll så var jag faktiskt en bit utanför
närmare sagt i en lite by utanför Robertsfors som heter
Rickleå där min morsa numera bor...

så här såg det ut så här på kvällskvisten hos morsan.

Så här många grannar finns det i närheten, så det är riktigt fridfullt :-)

Härligt at spendera lite tid här ute på landet även fast det blir kort, en
jävla kontrast är det dock.
Först Indonesien och ca +35 varje dag i två veckor, sedan iväg för årets
Norrandsfestival med fest och långa efterfester till sena morgon timmarna i
dagarna två, för att sedan hälsa på ute på landet utan en ända människa i sikte,
minusgrader och ryska vindar som piskar en i ansiktet, det kallar jag kontrast!

Bloggandet ska få mer tid nu när jag kommit hem och det är hög tid att
ta tag i tränandet igen, nu hoppas jag bara att våren är på intågande här
hemma så jag snart kan sitta på någon uteservering och ta en kall öl med
någon skön polare!

Det var allt för tillfället, nu är det snart dax för Big Brother gahhhh..
helt sjukt att jag fastnat i denna såpa fullt med idioter instängda i ett hus.
Jag vågar knappt erkänna det hahaha...
Någon annan än jag som vågar erkänna att ni kollar?

Det var allt för tillfället... Over and out!

~Demonia~

House of Metal!

Huset av Metall är i full gång här i Umeå!

Galet grym festival, igår var första dagen och band som Bullet, Trident
Aeon, Ghost bevittnades, mycket brauuuu...
Idag är jag bra sliten kan jag meddela men snart att det dax igen!

Ghost + F.K.Ü

Ghost var i mina ögon bäst igår och snart är det hög tid för F.K.Ü
att beträda scenen, det kommer bli en fantastisk kväll :-)

Skååååååål!

NP: Ghost - Opus Eponymous



~Demonia~

Victor Brandt - Entombed, Totalt Jävla Mörker



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Grand Magus - Hammer of the North
Shining - Black Jazz
Immolation - Majesty and Decay

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Om jag bara ska välja ett av varje:

Sämsta: Dio dog.
Bästa: Jag blev fast medlem i Entombed!!!

(Wohooo.. GRATTIS!!! //D)

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


...Jag skulle låta bli att göra några spelningar.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Det bästa som kom i min ägo förra året var två customgjorda Warwickbasar! Streamer Stage I och II. Jag kan inte understryka hur sjukt bra dom är och hur extremt glad och tacksam jag är.
Även två par Skullcandy-hörlurar. Grymma!

*Vad käkar du när du är bakis?


Jag dricker mest. Vatten, kaffe, gärna smoothies om jag kan få tag på sånna. Tex om vi gjort en festivalspelning och vi på väg hem så kan jag ibland unna mig en om vi är på flygplatsen.

* Vad är/var din största dröm?


Att spela med ett riktigt stort metalband. Att turnéra, spela på festivaler, åka nightliner, flyga till spelningar, skriva musik, spela in och släppa skivor, vara sponsrad... Allt det där:)

* Bästa konsert du sett under 2010?


Mongo Ninja gjorde en väldigt bra spelning (i Kristiansand tror jag det var). Det var en hetsk stämning och det blev också rätt våldsamt. Sångaren Kristoffer lyfte upp en kille(i fötterna!) i publiken och bet han i benet tex. Sen blev det bara ännu värre. Hela spelningen kändes lite som en blandning av en råpunkspelning och en K1 match. Det var mycket testosteron och adrenalin i luften.
Cannibal Corpse på Get Away festivalen var också sjukt bra.

* Vad har du för hobby förutom musiken?


Jag har inget annat intresse. "Blessing and curse".

* Favoritresemål och varför?


New York och Tokyo. Jag har spelat där och blivit superimponerad. Jag skulle vilja åka dit och ha mer tid på mig, hinna med mer än vad jag har gjort hittills.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.



* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


Med Entombed så ska vi göra en del spelningar och festivaler men största fokus kommer att ligga på färdigställandet av nya skivan.
Och med Totalt Jävla Mörker så håller vi på att skriva nytt där med. Fast vi tar det i eget tempo.

Länkar:

Entombed:
http://www.facebook.com/TheEntombed

Totalt Jävla Mörker:
http://www.totaltjavlamorker.com/

Bård "Faust" Eithun - Mongo Ninja, Blood Tsunami, Aborym



* Which 3 album releases did you enjoy the most during 2010?


OKkultokrati - No Light for Mass. Great band from Oslo within the necro/sludge/doom/punk-scene.
Ghost - Eponymous. This one speaks for itself.
Obliteration - Nekropsalms. Stunning youngsters playing death metal the brutal way.

* What was your first metal-concert and how old were you?


Kiss in Drammenshallen outside of Oslo in 1984.

* What is your worst and best memory from 2010?


Worst: Hitting the asphalt from my bike after one drunken night during Inferno in Oslo. Luckily I was drunk and almost unconscious, if not, my damages would be far worse I think.
Best: Releasing two albums with Mongo Ninja and do about 20-25 gigs in Norway.

* What would you do if you where invisible for one day?


If invisible for one day I should try to find a dealer of drums and drums related equipment and get away with as much as I can during one day since buying drums and related gear is one of my biggest expenses.

* What is your best purchase during 2010?


Buying a real easte in Brasil for a price that is ridiculous in Norway (and Sweden I reckon)

* What do you like to eat when you are hung over?


Preferably something fat and/or Indian food. But pizza and McDonalds will do fine as well. At least if I am not too hungover. If I am reayy bad I just wanna die, haha!

* What is/was your biggest dream?


Probably to live at peace with myself and the people around me. The biggest challenge is myself.

* What was the best concert you saw during 2010?


Sadistic Intent at Elm Street, any of the ones with Obliteration on the Norwegian tour we did with them during the summer, Autopsy at Hole in The Sky, Haust at Last Train, Death Angel and Mayhem at Inferno and probably a few more.

* What are your hobbies beside the music?


Travelling, doing some exercise, cycling and spending time with my family.

* What is your favourite travel destination and why?


Probably Brasil since my wife is Brasilian and I have been there numerous.

* Every Sunday in the blog i have something called "Sunday Gooseflesh" in which I post a video that gives me the chills
- now it´s your turn to pick a music video that has this effect on you!


Why not It`s My Life with Wendy O Williams.



Either that or Into the Crypt or Rays with Celtic Frost.



* What’s on the 2011 agenda for your band/bands?


Mongo Ninja - to do numerous club gigs and festivals during the year and record 43 music videos.

Blood Tsunami - to finally start making music again after a 18 month hiatus.

Aborym - wait another five years to do an album.

Now all i need is the URL to your bands!


www.myspace.com/mongoninja
www.myspace.com/bloodtsunami
www.myspace.com/aborym666

Lycka är TOTAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

UFC kommer till SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saxat från MMA Nytt:

"Nyligen fick MMAnytt veta via källor nära UFC att deras gala skulle hållas i Sverige den femte november i år och att Stockholm troligen inte är blir staden som får hålla galan. Efter att ha undersökt saken fann jag att både arenor och i Malmö och Stockholm är av intresse för UFC. Kimuragänget har nu också bekräftat detta med Marshall Zelaznik att det troligen blir den femte november och att UFC håller flera datum och arenor öppna. Det är så de normalt jobbar. Nästa vecka kommer Marshall sätta sig ner och titta närmare på den här saken. Det är sedan längesen känt att Sverige är en bra marknad och August Wallén bekräftade detta i min intervju med honom där han berättade att Sverige är trea i Europa när det kommer till att åka på deras galor. Bara engelsmän och tyskar åker på fler galor."

Satan så kungligt, hoppas såklart att galan går i Stockholm.
Det här missas INTE, det är en självklarhet att vara på plats!

Hög tid att samla ihop alla UFC peppade och dra ihop värsting festen,
det här blir klockrent det gott folk :-)


Något annat som snart börjar sändas är The Ultimate Fighter:
Team Lesnar vs. Team dos Santos




Den 30:e Mars drar The Ultimate Fighter igång!!!!

Get Ready to Fight!

NP: Taake - Over Bjoergvin Graater Himmerik



~Demonia~

Hemma igen...

Nu är vi hemma igen eller rättare sagt i söndags landade vi på arlanda,
vilket jävla helvete med all snö och kallt som satan!
Att komma från 35 plus grader till att kliva ut på arlanda i en tunn
munkjacka visserligen inte så många minus i söndags men fy faan
jag trodde verkligen att jag skulle frysa ihjäl haha..

Resan har varit helt underbar, verkligen fantastisk!!!

Jag längtar bara tillbaka nu :-)

Denna bild på mig och Alex är från näst sista dagen när vi för andra
dagen i rad åkte till staden Ubud, jävligt grym stad som passade oss
alldeles utmärkt, dit kommer vi garanterat att återvända någon dag.
På bilden bär Alex vårat sista och bästa shopping fynd nämligen
en staty av gudinnan Kali på hela 13,5 kilo!!!!


Mer om den och hela resan kommer jag såklart att skriva om
senare
det kommer nog bli ett gäng delar och ni kan räkna med att
det tar ett tag att få ut dom, jag känner mig inte direkt snabb nu precis.
Jag har inte riktigt fattat varför jag är här hemma och vad man gör här?

Så här ser det ut för tillfället här hemma i palatset, otroligt mycket
att packa upp och fixa...

Bland det första vi gjorde när vi kom hem var att köpa hämtpizza
såklart haha.. Vi har ätit sjukt mycket god mat och provat många nya
varianter och olika nya smaker men inget klår ändå en "Lilla Bas"
pizza efter att ha rest i 27 timmar phuuuu..


Mina handleder värker värre än någonsin och går knappt att
använda så ni blir det lite vila på kvällskvisten!

P
å fredag går flyget till min hemstad Umeå
, det ska bli
otroligt kul att få komma hem igen och träffa alla gamla goda vänner och
självklart familjen också, det var ju jävligt länge sedan jag
var hemma i Norrland nu så det ska bli skönt med lite frisk luft :-)

Nu börjar uppackningen och samtidigt nedpackningen...

NP: Iron Maiden - The Final Frontier



~Demonia~

Andreas "Vintersorg" Hedlund - Borknagar, Vintersorg, Coronian, Fission



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Mr V: Har faktiskt inte köpt på mig så mycket plattor under set senaste året….och har inte heller hängt med riktigt i vad som har hänt. Har varit ganska busy med Borknagar och Vintersorgplattorna.

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Mr V: Tror att jag var typ 10-11 år när jag gick och såg hårdrocksband som t ex Heavy Load(  när det gäller hårdare musik som metal så var jag nog ungefär 16 eller något sådant. Minns ju Sepultura etc på Fryshuset. Har varit på en hel del roliga konserter och genom de egna banden fått komma ut på många festivaler och sett bra band. Men här i Skellefteå är det ganska tunt med metalkonserter.

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Mr V: Sämsta minnet är bankernas höjningar av ränta…har ju köpt på mig ett fett hus och byggt studio men banken jobbar ganska hårt för att få mig ur balans hehehe. Borknagarplattan ”Universal” släpptes i Feb och vi har hållit på i perioder och jobbat med en ny Vintersorgplatta som kommer nu i Mars, det har väl varit det bästa.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Mr V: Svårt…har faktisk svårt att tänka mig det…har fullt upp med att reflektera över tillvaron i mitt vanliga köttsliga tillstånd.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Mr V: Måste vara

(Ja, jag undrar vad det nu kan vara?? //D)


*Vad käkar du när du är bakis?


Mr V: Blir nästan aldrig bakis nu förtiden…har ju skippat spriten och dricker bara öl..men junkfood är väl det som ändå lockar efter en helkväll ute i farten.

* Vad är/var din största dröm?


Mr V: Det är väl bara att fortsätta och skriva och spela in musik när det gäller det musikaliska planet. Min familj är ju också något som jag är djupt engagerad i och där är det väl att alla skall må bra och ha kul.

* Bästa konsert du sett under 2010?



* Vad har du för hobby förutom musiken?


Mr V: Ingen….att snickra på huset är ingen hobby…det är mest ett ganska tråkigt jobb men vissa saker behöver göras..så..

* Favoritresemål och varför?


Mr V: Måste se Pyramiderna någon gång, tror också att Grand Canyon skulle vara magiskt. Skulle gärna göra en resa typ i Inkarikets fotspår också..det finns väl många olika saker att beskåda och fundera kring.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.


Mr V:


Sådant här får en att nästan kasta guran….

Tänkte bara förtydliga att min länk för "hurven" bygger på att "hurven" för mig är något som får mig att må illa...

* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?

Mr V: Att jobba vidare med att skriva nytt material och utforska oss själva musikaliskt. Det blir garanterat en hel del inspelningar med Borknagar, Cronian, Fission, Vintersorg etc..så det blir fullt upp.

Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.myspace.com/vintersorganic
http://www.myspace.com/borknagar
http://www.myspace.com/officialcronian

ja, det här väl några det finns givetvis på facebook också.

Ivar Björnson - Enslaved, Trinacria, Dream of an Opium Eater



* Which 3 album releases did you enjoy the most during 2010?


-Ihsahn "After"
-Iron Maiden "The Final Frontier"
-Triptykon "Eparistera Daimones"

*What was your first metal-concert and how old were you?


That was in Oslo in 1989; Anthrax headlining with Suicidal Tendencies supporting. I was 12 years old and very lucky to have a dad that drove me eight hours over the mountains to see my first proper Metal gig.

* What is your worst and best memory from 2010?


The best moment must have occured several times during mixing our new album in Örebro while staying in a cottage in the nearby small village of Vingåker. The weather was nice, the album turned out better and better day by day and the beer was cold.

The worst was our day in New Dehli India before the show we did there - the concert was brilliant but the tiredness and technical difficulties in actually making the gig happening was one of the worst days of my career. Thanks so much to the Norwegian music biz guys who stopped by our backstage to drink up whatever little booze we had while we were on stage also!

* What would you do if you where invisible for one day?

I guess I would try to be somewhat democratic and set aside some time both for the upper and lower parts of the intellect. I would get on planes and go around trying to get into some secret places (military, research, free masoners and so on), and of course it would have to include some female locker rooms in for example L.A. were famous ladies hang out after their workouts - perhaps not very gentlemanly, but I would have to live with myself for the rest of my life if I didn't include that as well.

* What is your best purchase during 2010?


A laptop from the Swedish company Frost specially designet for recording and mixing music.

* What do you like to eat when you are hung over?


The absolutely best thing is heavily salted meat - like smoked sheep meat. It often feels like I want junk food, but I know that proper meats works even better.

* What is/was your biggest dream?


It would be to realize the biggest visions for Enslaved's live show on a large scale. It would be total insanity and make a Lynch movie seem like a quiet and peaceful affair.

* What was the best concert you saw during 2010?


Easy: Iron Maiden in Bergen!

* What are your hobbies beside the music?


Reading books and sampling beers - my passion is discovering new kinds of India Pale Ale.

* What is your favourite travel destination and why?


New York - we have nature and small city atmosphere here, so it is nice with something else. There's art, food, beer and wine culture there as well as concerts - and I like how the New Yorkers don't pay attention to what other's are up to. I don't go on holiday to get to know new people and like to be left alone.

* Every Sunday in the blog i have something called "Sunday Gooseflesh" in which I post a video that gives me the chills
- now it´s your turn to pick a music video that has this effect on you!


Sunday Gooseflesh sounds like something I would love for breakfast on a Sunday hehe. I guess my video would be Tool with "Vicarious".



* What’s on the 2011 agenda for your band/bands?


Play an enormous amount of concerts, write a new album for Enslaved and start writing on a new album for Trinacria!

Now all i need is the URL to your bands!


www.enslaved.no
www.myspace.com/trinacriamusic
www.myspace.com/dreamofanopiumeater

RSS 2.0