Köp mina New Rock!

Jag har lagt ut två par skor på Tradera för försäljning!

kika in HÄR och lägg ett bud :-)

Jag har köpt alldeles för mycket skor och knappt hälften får plats..
så några måste jag tyvärr göra mig av med :-/

Giget igår med Candlemass, Angel Witch och Trouble var klockrent!
Jag har fotat och filmat massor så det kommer upp så fort jag har tid.
Håll ut..

NP: Candlemass - Death Magic Doom


~Demonia~

Helgens aktiviteter..

Denna helg var min fjärde nyktra helg, lite krasslig är jag fortfarande
så helgen blev riktigt lugn och mysig!
Jag kände verkligen att jag ville komma ut lite efter att varit instängd
och legat sjuk i soffan en hel vecka..

Så jag och Alexander drog och käkade på en mysig resturang på söder
och redan efter det mådde man ju lite bättre :-)

Godis och bio "Flickan som lekte med elden" blev det, GRYM film även
fast jag tycker att ettan var snäppet bättre, helt klart sevärd!

På lördags morgonen övarraskade jag Alex med en grym frukost sedan
gjorde jag mig iordning för att träffa min kompis Veronica för lite shopping i
Forum Nacka :-)
Kanske inte så intressant för er killar som läser men shopping
är ju något jag verkligen gillar så det kommer jag fortsätta och skriva om ibland..

Vi shoppande så fötterna brände, armarna domnade bort av allt vi bar runt
på och plångboken var helt tömd hehe.. åt tacos och snackade massa tjej
snack :P Helt underbar lördag helt enkelt!
Jag glömde bort att fota men jag fotade lite av det jag shoppade iaf :-)

Grymma benvärmare i päls, snygg top, lite hud och hår produkter
och den snyggaste skinn-västen!

Jag köpte ju en skinn-väst i Bergen men den här var så sjukligt snygg så
jag kunde inte motstå en till..
Får fundera på att sälja den andra hmm..

Två långa toppar, en väska, skor såklart och lite annat små plock..

Massa nya snygga underkläder blev det också :-)

Lite annorlunda för mig men jävligt snyggt!
Jag är sååå nöjd med mina shopping fynd, surt att man inte har överflöd
med pengar för detta skulle jag kunna göra varje dag.. jag lovar :P

Sedan blev det pizza och film kväll med Alex, hans bror Ludde
och Chrille
, soffan passade perfekt efter ca 5 timmars shopping hehe..
Vi såg: State of Play och The last house on the left och sista filmen kan
jag verkligen rekomendera, satt på nålar och var förbannad nästan hela filmen!

Idag har jag och Alex varit ute och promenerat på Skogskyrkogården

helt sjukt vad mycket extra tid man har när man inte ligger baiks med en
spy-hink runt ansiktet hela söndags kvällen..





Jävligt bra väder och det bästa sällskapet :-)

Nu har Alex dragit för att repa med Necrophobic inför Sweden rock båten

som går av stapeln den 8:e Ocktober, den är redan slutsåld och ni som redan
köpt biljett och gillar Necrophobic kommer inte att bli besvikna kan jag lova!

Ikväll blir det någon bra film eller möjligtvis lite True Blood?

Alla snackar om True Blood, jag har bara sett två avsnitt ännu och jag är inte
direkt fast hmm.. jag kanske får se några till? Är det så jävla bra?

Hoppas ni haft en minst lika grym helg som jag!

Massa GRATTIS kramar till min lilla-syster Johanna som fyllar 24 år idag!!

NP: Samael - Blood Ritual


~Demonia~



Mayhem!

Mayhem ger sig ut på vägarna, följande datum är bokade:

Nov. 20 - Helsinki, FIN @ Nosturi *
Nov. 21 - Turku, FIN @ Klubi *
Nov. 22 - Tampere, FIN @ Klubi *
Nov. 25 - Göteborg, SWE @ Musikens hus **
Nov. 27 - Stockholm, SWE @ Klubben **
Nov. 28 - Östersund, SWE @ Gamla Tingshuset **

* With BEHEXEN, CAVUS
** With AEON, GODPHOBIA




NP: Mayhem - Dawn of the Black Hearts


~Demonia~

Immortal!

Den nya Immortal plattan "All Shall Rise" släpps idag!
Mina favorit låtar just nu från senaste plattan är: Norden on Fire
och Unearthly Kingdom

Nya Immortal plattan var lite av en glad överraskning för mig faktiskt!
Den bara växer och växer, riktigt jävla bra faktiskt.

Fick tips om Abbath´s gitarr skola hehehe.. (tack Jon)

Riktigt underhållande faktiskt :P Det finns upp till 7 delar tror jag så det
är bara att leta på you tube..

Har ni sett första Immortal videon?

En gammal klassiker som varit med på många fester i tiderna måste ju
få vara med, videon är så sjukt klockren!


NP: Immortal - All Shall Rise


~Demonia~

Glad överraskning..

Igår blev jag glatt överraskad när Alexander kom hem från repningen
med Necrophobic :-)
Själv låg jag bara hemma sjuk, uppkurad i soffan framför tv´n :-/

Han hade köpt med sig senaste Terrorizer, en tablettask och en biljett
till
"K-1, Rumble om the Kings" gissa om jag blev glad :-)
GLADAST! Tack Alexander, du är BÄST!

Sen sliter han fram ytterligare en Terrorizer deras black metal-utgåva!
(Såg den i Norge och ville genast ha!)

Skickad till mig från redaktören på tidningen, Louise Brown!
What a suprise! Thank you Louise, it was nice to see you at HITS!
let´s have some beers together next year :-)
Mer info: http://www.terrorizer.com/

Nu har man verkligen något att göra när man ligger sjuk i soffan, ska
genast kura upp mig med en kopp te, lyssna på samlingen som följde
med, äta lite Werthers och läsa Terrorizer!

Tänkte krya på mig till ikväll så jag och min snygging kan gå och se
"Flickan som lekte med elden"

jag har juh inte gått utanför dörren sedan i fredags förutom Vårdcentralen
så jag börjar få lite abstinens efter att göra något..
En bio borde man väl orka med iallafall tycker jag :-)

NP: Terrorizer - World Downfall


~Demonia~



Ny video med Norges Susperia!

Susperia har gjort en ny video "Character Flaw" från deras senaste släpp
"Attitude" 2009 (Candlelight Records)

Grym video!

Attitude låtlista:

1. The Urge
2. Live My Dream
3. Attitude
4. Elegy And Suffering
5. Sick Bastard
6. Another Turn
7. Mr. Stranger
8. Character Flaw
9. The One After All

För mer info: http://www.susperia.net/

NP: Susperia - Attitude


~Demonia~

Candlemass, Angelwitch och Trouble

Candlemass, Trouble och Angelwitch bildar det tyngsta paket
Sverige någonsin skådat och om några dagar är det dags för
tre Sverige spelningar!

Svenska Candlemass behöver knappast någon presentation. Sedan debuten
1986 har de definierat europeisk doom metal och nått legendstatus. Så sent
som i juni spelade på Sweden Rock Festivals största scen.

Amerikanska Trouble bildades redan 1979 och har ända sedan dess setts
som grundarna av doom metal. Band som Metallica och Black Sabbath har
öst beröm över detta unika band. Sedan förra året är Kory Clarke
(Warrior Soul) ny sångare.

ANGELWITCH pionjärer inom NWOBHM.
Datumen är följande:

26.9 Malmö, KB
27.9 Göteborg, Trädgårn
28.9 Stockholm, Debaser Medis

 

Missa inte detta, det kommer med all sannolikhet bli en otroligt tung kväll!!!!

 

NP: Angel Witch - '82 Revisited


~Demonia~

Ny låt med W.A.S.P!

"Crazy" heter låten som kommer från W.A.S.P.'s nya album, "Babylon",
den släpps 12 October via Global Music.
Låtlista för skivan:

01. Crazy
02. Live To Die Another Day
03. Babylon's Burning
04. Burn
05. Into The Fire
06. Thunder Red
07. Seas Of Fire
08. Godless Run
09. Promised Land


Låter jävligt lovande det här!
Iallafall om man gillar W.A.S.P :P

Måste genast införskaffa biljett till deras gig på Debaser här i Stockholm
som är den 5:e November.



NP: Trouble - Trouble


~Demonia~

Eddie´s Bar stänger!

Eddie's Bar som ligger i Portugal ägd av IRON MAIDEN´s bassist
Steve Harris
stänger för gott i slutet av denna månad! uhuu...
En bar jag alltid velat och helt klart tänkt bessöka stänger nu alltså
innan man fått chansen att åka dit och festa, ni som besökt baren får
vara lyckliga och tänka tillbaka på era härliga minnen!








Den coolaste baren i världen!
Det står ingenstans varför dom stänger ner, hoppas Bruce köper upp den hehe..
Synd att man inte har lite mer tid på sig, annars hade det definitift
blivit en resa till Portugal snarast!

NP: Iron Maiden - Piece of Mind


~Demonia~

Entombed´s hemliga spelning!

I fredags spelade Entombed här på Debaser, medis i Stockholm,
självklart var jag där!
Detta var ett evenemang från "What we do is secret"
Entombed var det "Hemliga bandet" denna afton. Jag tror inte det var så
många av mina vänner som fått reda på det, men några kända ansikten
träffade man på..

Jensa (Ordogs) Fox (Grand Magus) Alex (Necrophobic)

Jag och LG (Entombed) Vore skumt om han inte vore där haha..

Erik (Watain) Stabel (Atlantic Tide) Freddan (Grave) och Jag

Redan i fredags hade jag lite feber och var krasslig så det fick bli min tredje nyktra vecka och nu är man ju automatiskt inne på den fjärde.
Min kamera är tydligen också lite sjuk nuförtiden så det blev inte så
många bra bilder tyvärr..

Dax för Entombed!!!

Entombed, Debaser - Medis 090918



Entombed, Debaser - Medis 090918



Entombed, Debaser - Medis 090918



Entombed, Debaser - Medis 090918



Entombed, Debaser - Medis 090918

Svettigt, hårt, grymt låtval, intimt och röjjigt!!!
Ja.. fy faan vilket jävla gig! Det kan inte vara lätt att välja ut en setlist när
man har så sjukt mycket bra material att välja på :P
Ni som inte visste om detta hemliga gig borde verkligen ta chansen att se
Entombed
när dom är ute på turné med Amon Amarth här är Norden datum:
02 okt 2009 20:00
TAVASTIA HELSINKI
03 okt 2009 20:00
RYTMIKORJAAMO SEINÄJOKI
04 okt 2009 20:00
TEATRIA OULU
05 okt 2009 20:00
KULTURENS HUS LULEÅ
06 okt 2009 20:00
GAMLA TINGSHUSET ÖSTERSUND
07 okt 2009 20:00
KULTURHUSET ÖREBRO
08 okt 2009 20:00
UNION SCENE DRAMMEN
09 okt 2009 20:00
BYSCENEN HAUGESUND
10 okt 2009 20:00
USF VERFTET BERGEN
11 okt 2009 20:00
JOHN DEE OSLO
13 okt 2009 20:00
TRÄDGÅRN GÖTEBORG
14 okt 2009 20:00
TRAIN ÅRHUS
15 okt 2009 20:00
VEGA KOBENHAVN
16 okt 2009 20:00
KULTURBOLAGET MALMÖ
17 okt 2009 20:00
ARENAN STOCKHOLM

För mer info: http://www.myspace.com/serpentsaints
eller: http://www.entombed.org/ (dax att uppdatera kanske?)

Efter giget var det bara hem och kurera sig på soffan, men klart att man
mådde bra mycket bättre efter en rejäl dos av riktig svensk dödsmetall!!

NP: Expulsion - A Bitter Twist of Fate


~Demonia~



Den nakna sanningen..

Nu har jag legat sjuk hela helgen, halva veckan nästan och fortfarande
är jag INTE frisk
, imorgon ska jag till vårdcentralen 3:e gången gillt!
Jävla skit ställe det där så hoppas att jag kan få någon hjälp snarast.

Jag har hunnit med en hel del när jag legt här sjuk..
Har kollat klart alla 3 säsonger av Rock of Love och ja jävlar vilken
humor!! Vilka otroligt blåsta brudar haha..

Lyssnat in mig på nya Marduk "Wormwood" Helt klart annorlunda och det
tar några lyssningar men nu sitter den som en käftsmäll! Satan så bra!
Se till att införskaffa den när den släpps nu på tosdag den 24:e!

Jobbat med nya visitkort till bloggen :-)

Kollat på Svenska Hollywoodfruar och garvat åt Anna Anka, Patetisk! :P

Kollat in Dismember DVD´n

Killarna vet hur man spelar Svensk dödsmetall!!!

Glott in "The Ultimate Fighter" säsong 10 avsnitt 1 Gahhh.. spänd på avsnitt 2.
Ultimate Fight Night har jag hinnit med samt..
UFC 103 självklart, GRYMT säger jag bara!

Slagit mig hårt i huvet efter Fotbollen :-/

Senaste Behemoth, Evangelion har avlyssnats samt Arcturus,
Shripwrecked in Oslo dvd
har skådats..
annars har det varit mycket snörvlande och sovande med mina mysigaste
katter i soffan Mmm..

Så här ser det ut när jag är helt osminkad, surfar och kollar tv :P
Känner ni igen mig? Hehe.. Inte helt lik mitt friska jag hehe..
Men alla har vi väl våra dar..

Nu ska jag försöka fixa en blogg om Entombed spelningen i fredags!

Hoppas att ni är friska där ute :-)

NP: Angel Witch


~Demonia~

Sjuk och bedrövlig..

Idag ligger jag helt utslagen med blåsor i munnen, feber, hals som krånglar
och en höger hand som gör ont som satan och inte går att använda..
Uhuuu.. Det är nästan lika synd om mig som när killar är sjuka hahaha..

Nu blir det film och soffan för mig resten av kvällen!
Hoppas att ni har en trevlig lördag :-)

Igår var jag på Debaser och kollade in Entombed!
Mer om det när jag blivit lite friskare :P

NP: Malign - Demo


~Demonia~


Bathory - Gul get!!

Bathory - Bathory, Den legendariska gula geten! Första pressen!

Såldes idag på tradera för 3250:-

Tyvärr har jag den inte i mina ägor men ni som har får vara lyckliga,

Sjukt bra platta så behåll den!

 

NP: Bathory - Bathory

(Den här har jag såklart)

~Demonia~


En klassiker!


Hahahaha.. Klockren!

NP: Aria - Live Fire (Zhivoy Ogon)


~Demonia~

Nu drar jag och kollar Svensk dödsmetall!

Svensk dödsmetall när det är som bäst!
Ett hemligt band spelar ikväll!!!

Mer om det senare!

NP: Entombed - When in Sodom


~Demonia~

Varför blir håret aldrig lika långt?

Jag har haft alla möjliga olika färger på håret genom tiden allt från
kol-svart till rött från brunt till blont! Långt hår har jag alltid
haft, en sak jag inte förstår är varför det aldrig blir långt igen?

Kortet är väl ca 5-7 år gammalt? (glass, kaluha, mjölk och vodka-drink)
Satt och kollade igenom massa gamla bilder och insåg genast att jag
hade mycket JÄVLIGT mycket längre hår förr, såklart strävar man
efter det nu också men varför i helvete blir det aldrig lika långt? haha..
har det med åldern att göra? Va faan jag är ju bara 20 typ öhh..

Vilka problem man har :P

Måste ju berätta vad jag är helt fast på just nu Gahh..
Rock of Love! Haha.. nästa så jag skämms lite :P

Sångaren i Poison´s egna "Bachelor" såpa haha..
Där han dejtar den ena puckade bruden efter den andra, humor på hög nivå!!
Hoppas Alexander står ut med mig här hemma bara :-)

NP: Twisted Sister - You Can't Stop Rock 'n' Roll


~Demonia~

Coolaste bältesspännet!

Watain bältesspännet är faan sjukt snyggt!

Jag är jävligt nöjd eftersom det är i min ägo :P

NP: Watain - - Rabid Death's Curse


~Demonia~

Nya böcker inköpta!

Att handla prylar och kläder/skor är något jag verkligen gillar som
ni säkert vet vid det här laget. Nu har jag fått hem en beställning på böcker
jag gjorde för ett tag sedan..Beställde bla.
Peter Bestes
bok "True Norwegian Black Metal"

Fram och baksida





Några uppslag innuti boken..
Många "snygga" bilder och mycket trevlig "gammal" läsning..
Känns dock lite trist att det är många blder på samma personer, skulle
varit grymmare om det var mer varierat och  att fler band/personer fick
vara med iom bokens namn. Men helt klart jävligt kul att bläddra igenom!

Några fler böcker blev det också.

Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp av: Jens Lapidius
Got Fight av: Forest Griffin och
Iceman, My Fighting Life av: Chuck Lidell

Perfekt med lite nya böcker nu när det börjar bli höst!

NP: Gods of Grind


~Demonia~

KATATONIA - Night is the New Day

KATATONIA's åttonde studio album, "Night is the New Day"
kan man gå in och förhandslyssna lite på HÄR!

Det finns även en sida speciellt för nya plattan HÄR!

Jag kan erkänna att jag inte har jätte koll på Katatonia..
Mina favorit plattor är fortfarande Dance of December Souls och
Brave Murder Day!

Men  denna platta tänker jag kolla upp iallafall! Några av låtarna
man får höra låter riktigt lovande i mina öron.. skööönt..

"Night is the New Day"
släpps 2:a November i Europa via Peaceville Records.


NP: Katatonia - Brave Murder Day


~Demonia~

TV-Kocken Floyd är död!

KUNGEN av matlagning i tv har avlidit!!
Alltid lite små-packad och rund under fötterna i rutan och
mycket "Ginger" and "Garlic" i maten han lagade, jag har
kollat på hans matprogram i mååånga år.

Någon fler än jag som gillade Keith Floyd?

Nu kan dom lika gärna lägga ner alla matprogram för ingen
kommer kunna klå Floyd!


RIP!

NP: Gehenna - Seen Through the Veils of Darkness


~Demonia~

The Ultimate Fighter 10"

Är det fler än jag som är taggad inför säsongs premiären?
På onsdag den 16:e oktober sänds det första avsnittet av
"The Ultimate Fighter 10"

"The Heaviest Season ever!"

Denna säsong är det Quinton 'Rampage' Jackson och Rashad Evans
som är tränare och det är inga viktklasser, bara tungviktare.

Det här kommer gå riktigt hårt till! Med i programmet är bla. 4 st  föredetta
NHL-spelare
, 1 IFL-mästare och Street Fighter kungen: Kimbo Slice.
En säsong att se framemot!


När vi ändå snackar fight! Nordens största Mixed Martial Arts-gala

(MMA) är på tapeten igen.
MISSA INTE: Superior Challenge 4 - Bad Intentions.


Lördagen den 31:a oktober i Fryshuset,
Biljetterna till galan är släppta och går att köpa HÄR
eller på Venine, Sergelgatan 23!

För mer info:
http://www.superiorchallenge.com/

NP: Isengard - Høstmørke


~Demonia~


Helgen gick i lugnets tecken..

Efter allt festivalande och festande bestämde jag och Alexander
oss för att åka ner tills hans mamma i Falköping, för att ta det lilla
lugna ute på landsbygden..

Vi åkte tåg några timmar och sysselsatte oss med att kolla UFC 1,2 och 3
Det var sjukt längesen och man hade nästan glömt bort hur det var då,
utan tid, utan handskar och inga viktklasser etc.

Jag och super söta Amanda :-)
Kräftskiva för första gången i år Mmm..

Anton & Alex              Amandas kräftberg        Margareta & Sören

Mysigt med pool och bastu :-)

Vi gjorde "byn" Falköping..

Det händer mycket i Falköping en fredags eftermiddag hehe..

Tog en promenad upp till offerplatsen "Odens Kulle"


Mer än så här blev inte gjort..
Det var våran härligt lugna helg, god mat, bra sällskap, mycket
onyttighter och massa slappande :-)

I Stockholm gick det lite vildare till har jag hört!
Får se om det blir en tredje nykter helg? hmm..

NP: Marduk - Wormwood


~Demonia~

Kommentar av "Kyrkotönt"!

Vilken härlig kommentar jag fått! Uppmuntrande.

David
om Nifelheim:
Hej du. Du verkar vara en skön tjej....kvinna, men jag måste bara varna dig lite. JAg ser att det är väldigt mycket ockulta saker i din omgivning och det är ingenting att "leka" med. Det kan bli sjuka konsekvenser av "mörkretsmakter". Nu tycker du säkert att jag är as töntig eller någon äcklig kyrkotönt. Och jag kanske är det till och med i dina ögon.

Men eftersom att jag nu är det så vet jag vad satanism innebär på lite lätt nivå. Och det jag vet är att det bara är destruktivt. Om du tycker att det bara är en cool grej så uppmanar jag dig att sluta på en gång, om du är insatt i det så vet du själv vad som håller dig fången och varför du rädd.

Tror du på Satan så vet du också att Gud finns.






Demonia till Kyrkotönt:

Hej du. Du verkar vara en jävligt trångsynt och osäker människa....varelse, men jag måste bara varna dig lite. Jag ser att det är väldigt mycket religiösa saker i din omgivning (din blogg) och det är ingenting att "leka" med. Det kan bli stora konsekvenser av "gudsmakter". Nu tycker du säkert att jag är as cool eller någon häftig bloggbrud. Och jag kanske är det till och med i dina ögon.

Men eftersom att jag nu är det så vet jag vad religiös tro innebär på väldigt djup nivå. Och det jag vet är att det bara är hjärntvättning, osjälvständighet, frihetsberövande och manipulation. Om du tycker att det bara är en cool grej så uppmanar jag dig att sluta på en gång, om du är insatt i det så vet du själv vad som håller dig fången och varför du är så rädd.

Tror du på Gud så vet du också att Satan finns.


NP: Hellhammer - Satanic Rites


~Demonia~

Svenssondravel..

Sånt här jävla Svenssondravel är jag helt jävla allergisk mot!
GAAAAAAAAAAAAAAH..


Hammerfall, Rundgång och körslaget?
"Vad sägs om allsång till folkkära hårdrockslåtar som Highway to hell och
We’re not gonna take it, eller live-karaoke, luftgitarr och gästframträdanden
från Sveriges störstahårdrocksstjärnor?
"

Sveriges störstahårdrocksstjärnor? Vilka är det??

Tar genast på mig min nya tribaltröjja med flames, inköpt på Åsele
marknad, smörjer in min senaste tattuering som är en varg med en
snygg fjäder
, mina allt för stora skinnbyxor som hänger i röven är
givna, mitt kortklipptahår vaxar jag noga innan jag drar på mig mina
bruna låga boots och stänger av The Poodles på stereon!


Det kliar i hela kroppen..

Är det hårdrock med Julshow???

Allt för att tjäna pengar.. tvi!

NP: Bad News - Cashing In On Christmas


~Demonia~

Absolut Vodka, Rock Edition!

ABSOLUT VODKA, Sprit, Läder och Nitar kan det bli bättre?
Den här är ju bara ett måste i barskåpet, så jävla cool.

Årets kampanjförpackning har fått namnet "Absolut Rock" och den består
av en blixtlåsförsedd "jacka" i svart läderimitation av PVC, försedd med
blanka nitar – en illusorisk imitation av en "hårdrockarjacka" med andra ord!

Den har en dragkjedja på baksidan så man kan byta ut flaskan när man
druckit upp den och ändå behålla det tuffaste sprit fodralet!
Den väntas finnas ute i handeln i Oktober, då i begränsad upplaga,
Jag ska då faan ha en inget snack om den saken:P (En? hmm.. minst två!)

NP: Judas Priest - Screaming for Vengeance


~Demonia~





Siewert Öholm + W.A.S.P + Barnjournalen

Vassp! VAASSSP!
Wi ar satans pippöl :P

Knulla som en best? som ett vilddjur?
Satanistiskhårdrocksorgie? fräck show?

NP: W.A.S.P. - WASP


~Demonia~

House of Metal, 5-6 Mars 2010!

House Of Metal, NORRLANDS STÖRSTA METAL FESTIVAL!!!

En årlig Metal/Hårdrocks festival som går av stapeln i Mars detta år.
Med ca 26 band på 5 scener i två dagar..
har nu släppt dom första banden:
Hypocrisy, för mer info: http://www.hypocrisy.tv/ och
Scar Symmetry, för mer info http://www.scarsymmetry.com/

Scar Symmetry har jag aldrig hört så där kan jag inte riktigt uttala mig..
Hypocrisy däremot ska bli riktigt kul att se, dom håller som bäst på att
slutföra arbetet på kommande platta, ”A Taste Of Extreme Divinity”.
Tänkt releasedatum är 23:e oktober på Nuclear Blast.
Plattan blir nummer tolv i ordningen!


Festivalen hålls i Umeå 5-6:e Mars 2010!!
En given festival att besöka varje år!
Nu hoppas jag bara på många bra och HÅRDA band!

Kolla in festivalen och åk upp och känn lugnet i Norrland:
http://www.houseofmetal.se/ (Vilket lugn?)

NP: Marduk - Plague Angel


~Demonia~

Hole in the Sky, Del 4 (sista delen)

Våran Bergenvistelse har med all säkerhet varit jävligt regnig, varje dag
har det bara öst ner så jag var tvungen att ta reda på hur jävla mycket det
verkligen regnar i Bergen?

någon jag frågade i Bergen sa: 180 dagar om året? Hmm.. Jag sökte precis upp
det på nätet och fann att förra året regnade det 70 dagar på raken!!!!
PÅ RAKEN!!!

och jag kan meddela att det är inget dugg regn, rena rama skyfallet HELATIDEN..
Det är sant haha.. iallafall faktan jag kom över var "Glöm inte paraplyt, Bergen
är nämligen ett av de blötaste ställena i landet med 275 regndagar om året."

Det är inte lite det :P

Iallafall så är detta ingen "väderblogg" regnet glömdes verkligen bort..
Bergen är en av mina absoluta favoritplatser!!!

Jag och Alex åkte upp till en utkiksplats dom har i Bergen, blåste som faan!!
Jävlar vilken utsikt säger jag bara :-)

Det var kanske inte bästa vädret för att kika på utsikten..

Jag har varit här uppe tidgare och vid fint väder ser man hur
långt som helst..

Härligt att komma upp och kika ut över stad, hav, dalar och berg!!


Det lite blöta vädret gjorde att vi letade oss innomhus tog några öl
på Garage sedan hotell rummet och vidare mot festivalen..

Tobbe (Necrophobic), Alex (Necrophobic) och Erik (Watain)

Vi hittade en liten härlig gränd att snacka skit i och dricka upp
restrerande innan festivalen nalkades..

Örjan aka Hoest (Taake), Per (ex, Gorgoroth) Espen (ex? Trelldom)
och Roy (Imotep.no)

SARKE!


Sarke med Nocturno Culto (Darkthrone) på sång var första bandet
jag bevittnade denna sista kväll på Hole in the Sky!

Formed in 2008 by its namesake Sarke, who has spread his angry art
through Khold, Tulus, Old Man's Child and Sensa Anima, SARKE is a
mesmerizing journey through dark and soothing soundscapes, inspired
by legends like Mayhem, Slayer, Darkthrone, Celtic Frost, Black Sabbath,
Candlemass, Death, Motorhead and Kreator.

Filmade inget själv så jag hittade en låt från Wacken så att ni som inte
hört detta kan kolla in det nu :-)

Deras första platta heter “Vorunah” och är släppt på Indie Recordings.
Riktigt jävla bra faktiskt!!!

För mer info: http://www.myspace.com/sarkeofficial

Denna lördags kväll var det full smockat med bra band, näst ut var
ett av Norges bästa black metal
band, Bergens egna TAAKE!!!!

Taake,
Hole in the Sky, 090829


Sämningsfullt, rökigt och röjigt..

Taake,
Hole in the Sky, 090829





BURZUM COVER!
(Finns även med som bonus spår på LP´n)

Taake,
“A lost forgotten sad Spirit” (Burzum cover)
Hole in the Sky, 090829


Taake,
Hole in the Sky, 090829




Sinnesjuk spelning och stämmningen kändes verkligen i hela rummet!!!
Helt klart en av dom bästa spelningarna jag sett med Taake,
Hoest är så jävla bra frontfigur att man nästan tappar andan
det är så här black metal ska framföras enligt min åsikt!

För mer info: http://taake.svartekunst.no/

Taake har tre gig inbokade just nu:

Oct 9: FIREBLADE FORCE Festival, UNI (Lichtenstein) GERMANY
Oct 23: Black Flames Of Blasphemy festival, Dante’s Highlight (Helsinki) FINLAND
Dec 12: Satan’s Convention festival, Gempt Halle (Lengerich) GERMANY

TNBM!

Festen fortsatte..

Tobbe, Alex och jag

LG (Entombed) och Alex

Svenska gänget, Alex, jag, Leif (Candlemass) Tobbe och LG

AURA NOIR!!



Aura Noir,
Hole in the Sky, 090829




Aura Noir
, Hole in the Sky, 090829




Aura Noir,
Hole in the Sky, 090829


Jävlar vad coolt det var att se Aura Nior på scenen igen, det var faan
på tiden var ju 5 år sedan sist! och satan vilket krossande gig,
ös från början till slut med en publik som bara var helt galna!

Hoppas verkligen inte att det dröjer lika länge tills jag åter får bevittna
"The ugliest band in the world"
som dom kallar sig, Aura Noir!

För mer info: http://www.myspace.com/auranoir

BLACK THRASH ATTACK!


Metaljon, Alex och jag

Folk på vip området..

Anna, Erik och Erik

Pentargram!! Spelade och jag försökte tränga mig igenom den sjukligt
stora och trånga skara folk som kollade in detta kultiga 70-tals bandet,
någon låt såg jag sedan gav jag upp, trängas är inte kul när man helst
av allt bara vill dricka öl hehe..

Jag nöjde mig med storbilds tv´n på vip området och många kalla öl mmm..
Det finns videos/bilder från Pentagram´s spelning på Hells Pleasure
festivalen
tidigare i bloggen för er som är intresserade!


Hittade en helt ok film på Youtube :-)

Hörde att giget var fantasktiskt, så lite ångest har man allt...


Nina och Jag (Nina tipsade mig om var hon hade köpt sin sjukt snygga
skinnväst och jag var ju bara tvungen att passa på och köpa en likadan
när jag ändå var i Bergen :-)

Tormod (The Battalion) och Alex

Jag och Pete (Blod Tsunami)

Skål!

Sista bandet ut på Hole in the Sky 2009!

Det har varit mycket skriverier om Gorgoroth på senaste tiden,
(För långt för att ta här) nu är allt sedan en tid tillbaka klart iallafall och
grundaren Infernus äger alla rättigheter till GORGOROTH och detta
är första spelningen med den "nya" till viss mån "gamla" lineupen!
GORGOROTH är:
Infernus och Tormentor på gitarr, Pest på sång, Tomas Asklund på trummor,
och Frank Watkins på bas.

Gorgoroth, Hole in the Sky 090829




Gorgoroth, Hole in the Sky, 090829






Gorgoroth, Hole in the Sky, 090829



Det var många som var helt extas över denna spelning, mycket folk
och mycket press på plats ett full proppat Verftet..
Dock enligt mina ögon och öron lite tråkigt live gig (ringrostig?), men
jävligt kul att höra dom riktigt gamla låtarna spelas live igen!
För dom som har Gorgoroth som favorit band var nog detta en jävligt
speciell och magisk kväll!

Gorgoroth´s
nya platta "Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt"
kommer att släppas via Regain Records den 21:a Oktober, håll utkik!

För mer info: http://www.gorgoroth.info/


LG, Claudia, ? och Tormod

SKÅL och på återseende nästa år säger jag till Hole in the Sky!!!
Jag har haft en sjukt fantastisk festival iår, många kända ansikten och
många nya vänner och vilken bra festival ledning, jävligt bra organiserat
måste jag säga :-) Tummen upp!

En given festival att besöka varje år..

VI SES 2010!!!!
(Då med ännu mer svensk musik? hint,hint.. hehe..)
(Eller Amerikansk? Rigor Mortis!) Gahh..

Stödj: http://www.holeinthesky.no/

NP: Mgla - Presence


~Demonia~

AURA NOIR!!!


Aura Noir var ett av banden på Hole in the Sky som jag såg fram emot mest!!!
Senast jag såg dom var på Inferno festivlen i Oslo 2004? 2005?

Jag fick med mig deras två senaste fullängdare på CD.
"The Merciless" 2004
"Hades Rise" 2008

Har ni inte införskaffat dessa  och gillar Black/Thrash så är det faan på tiden!

Deras spelning var GRYM och överförväntan!
Mer Aura Noir bilder och filmer kommer i Hole in the Sky, del 4

NP: Aura Noir - Black Thrash Attack


~Demonia~

TAAKE - "Taake"

Nu har den senaste självbetitlade Taake LP´n äntligen nått Sverige!
Jag införskaffade den på http://www.repulsive.se/ så kíka in där
(Dom har även postorder)
Lp skivan har ett annat omslag, en A2 poster och innehåller en extralåt
“A lost forgotten sad Spirit” (Burzum cover)

Omslag..

Mittuppslag samt poster..

Baksida..

Den går även att beställa direkt från: www.svartekunst.no!

Sjukt bra platta!! Mer om Taake i Hole in the Sky, del 4.

NP: Taake - Taake


~Demonia~

Bibel säljes... Tro tappad!


(Bible for sale, i have lost the faith.. maybe somebody else can find it?)

Sjukt klockren Hahaha..

NP: Havohej - Dethrone the Son of God


~Demonia~

Hole in the Sky, Del 3

Del 3!!! Den första riktiga festivaldagen, Dagarna innan är bara på den lilla klubb scenen på Garage. Fredag och då är det festival ute på Verftet..
Regn regn regn.. typiskt Bergen, Det regnade alla dagar vi var där, lite sol såg
vi endast på torsdag dag så det fick bli förfest på mitt och Alex hotellrum.

Jag, Set, Stabel, Tobbe, Erik och Anna

Programmet för hela festivalen!

Alex, Pelle, Jag, Set och Stebel

Första bandet som skulle bevittnas denna afton:
Sveriges största och bästa Doom band, CANDLEMASS!


Candlemass, Solitude, Hole in the Sky, 090828




Grymt bra gig och sången är helt overkligt bra! Gåshud säger jag bara :P

Minnet på kameran tog slut så det blev kanske lite lite med Candlemass..
Dom spelar i Stockholm på Debaser den 28:e September så då blir det
garanterat mer filmat och fotat! MISSA INTE GIGET PÅ DEBASER!

För mer info: http://www.candlemass.se/


Tormod (The Batallion) och Alex (Necrophobic)

Jag, Erik (Watain) och Tobbe (Necrophobic)

LG (Entombed) och Arve (Enslaved)

Stud Bronson och Morden (The Batallion)

VOIVOD!!!



Jävlar vad sköna VOIVOD är! Bra gig, men tyvärr så råkade jag radera
alla videos när jag hade ont om plats på minneskorten buhuu..
Så hittade en video på Youtube :-)
Voivod, Tribal Convictions, Hole in the Sky, 090828

Kul att se alla gamla låtar man lyssnat på sedan ungdommen!

Så här såg dom ut då :-)
För mer info: http://www.voivod.net/

Sista bandet ut med extra långt set och på hemmaplan: ENSLAVED!

Det var en väldigt speciell kväll för Enslaved som framförde sina låtar i tre etapper, del 1. Dagens Enslaved med låtar från "Below The Lights", "Isa",
"Ruun", och "Vertebrae".
del 2 spelades hela "Hordanes Land" för första gången!
Den här låten är från andra etappen och skivan: Hordanes Land (1993)
Enslaved, Allfadr Odinn, Hole in the Sky 090828

Samoth (Emperor) på Gitarr och Trym (gamla trummisen) på Trummor..

Del 3, "Roots" var jävligt speciellt där dom spelade låtar dom var influerade
av tidigt 90-tal. L.G. från Entombed, Attila från Mayhem och Nocturno Culto
från Darkthrone var med och gästsjöng!

ENTOMBED COVER!!

Enslaved, Left Hand Path (Feat. LG, Entombed) Hole in the Sky, 090828

Lite halvrisigt filmat och svart ibland, men det blev bråk så då blir det svårt
att hålla i kameran hehe.. Det blev sånt jävla röj när LG kom ut :-)


MAYHEM COVER!!!!
Enslaved, Life Eternal (Feat. Attila, Mayhem) Hole in the Sky 090828

Världens främste Black metal sångare!! Sjukligt bra sång Gaaahhh..

Det finns ingen som kan sjunga som honom, han är BÄST helt enkelt!

DARKTHRONE COVER!!!
Enslaved, Under a Funeral Moon (Feat. Nocturno Culto, Darkthrone)
Hole in the Sky 090828



BATHORY COVER!!!
Enslaved, Call From the Grave (Feat. Attila, LG, Nocturno Culto, Faust)
Hole in the Sky 090828

Sista låten för kvällen och JÄVLAR vilket GALET BRA gig!!!
En bra avslutning på kvällen, man var ju rättså nöjd efter kan jag meddela :P

För mer info: http://www.enslaved.no/

Någon var nog mindre nöjd.. Blodbad på Bergens gator..

Detta avrundar kvällen ganska bra tycker jag!

Sista delen, kommer så fort jag har tid!
En sån här blogg tar mellan 3-4 timmar att göra så det tar sin tid..

Lämna gärna komentarer så man får höra vad ni tycker!

Stödj: http://www.holeinthesky.no/

NP: Darkthrone - Under a Funeral Moon


~Demonia~

Den finaste ringen..

Äger jag äntligen och jag är sjukt glad!
Jag fick den i åtta månaders present av min Alexander..

Supersnygg!! Den passar perfekt bland mina andra Thomas Sabo smycken :-)

Det har kommit ut en ny Thomas Sabo kollektion, som tur var är det inte
mycket nytt som jag gillar, det kan ju bli rättså dyrt annars!
är bara 1-2 saker som jag har kvar att köpa nu :P
Gå in och kika: http://www.thomassabo.com/


Tack Alexander ♥

NP: Tiamat - Clouds


~Demonia~

Hole in the Sky, Del 2

Här har man verkligen haft fullt upp men nu är det äntligen tid för del 2
av våran vistelse i Bergen och festivalen
Hole in the Sky!
Efter bara en dag+kväll+natt´s supande vaknade man upp rättså
mör kan jag lova, men så fort frukosten var nere så var vi tillbaka på
Garage igen, Nifelheim hade anlänt till Bergen så det var hög tid att träffas!

Alexander i en tom Nifelheim loge

Setlist för kvällen, Grym sådan!!

Iron Maiden prylar står självklart med på Nifelheim´s rider,
några coola prylar hade festivalens ledning lyckats knåpa ihop dagen till ära..

Attila (Mayhem) Jag och LG (Entombed) trevligt att dessa män var i Bergen,
mer om vad dom gjorde där får ni se och höra i del 3!!!

Behexen var förtsa bandet ut och tyvärr missade jag dom, har aldrig
hört dom så någon låt hade man väl kunna kolla in iallafall men jag hade
tydligen viktigare saker för mig hehe..

Necros Christos däremot missade jag inte!

Musiken gillar jag men något vidare live band är dom kanske inte..

Bra ljud, grym sång och bra låtval bjöd dom på iallafall.
För mer info: http://www.darknessdamnationdeath.com/

Stabel (Atlantic Tide), Attila, LG och Alex

Stabel, Anna, Erik (Nifelheim) och Alex

Koldbrann är ett band som jag kanske sett tidigare? men inte har någon
riktig koll på, så tänkte att lite måste man väl ner och glo så man kanske
får mer kontroll på bitarna..

Väl nere kom jag precis lagom till en cover!

Koldbrann, Russian Vodka, Hole in the Sky 090827

Satan så PEPP man blev när man får höra lite gammalt Korrozia Metalla.

Jag har alltid undrat varför man som gitarrist spelar med guran
under hakan när man spelar Black metal? Är det någon ny tuff grej?
Kolla videon så förstår ni nog mer.. Förklaring någon?
För mer info: http://www.koldbrann.net/


Jag, Metaljon och Anna, utanför garage och väntar in "Suprise Act"
som ska spela innan Nifelheim.
. Inte före lunchtid samma dag listade
vi ut vilket band som skulle spela.

LG och Metaljon.

"Suprise Act" Var inga mindre än dom hårda Tyskarna SODOM!!!!!!!
SATAN vilken jävla bra överraskning!

Sodom, Fuck the Police, Hole in the Sky 090827


Dom här bröderna hittade man självklart "Front row" även fast dom
snart själva skulle på scen, det kallar jag metal om något!

Sodom, Sodomized, Hole in the Sky, 090827

Sodom, Obsessed by Cruelty, Hole in the Sky, 090827


Att det var en överraskning var coolt, att det var SODOM var BRUTALT!
Shit vilket live gig och jävlar vilket ös nere på helt full proppade Garage
(ca. 330 Pers) går in och då lovar jag att det är smäll fullt så att det till och
med droppar svett från taket haha..

Grymt gig iallafall och deras setlist var inte att leka med! Dom har ju
ioförsig en hel del bra låtar att välja mellan :P
För mer info: http://www.myspace.com/sodom

Så var det äntligen tid för huvudbandet för kvällen: NIFELHEIM!
Någon vidare presentation behövs knappas.


Nifelheim
, Black Evil, Hole in the Sky, 090827



Nifelheim, Satanic Sacrifice, Hole in the Sky, 090827




Nifelheim, War of Doom, Hole in the Sky, 090827




Brutalt, hetsigt, galet, svettigt, sataniskt, hårt, Crawling in Womits..
Ja hur faan beskriver man ett sånt här gig?
JÄVLAR SÅ HELVETISKT BRA!
Nifelheim har inga fler inbokade gig för tillfället men jag säger bara, får ni
chansen att se dom live så missa det för faan inte, det kommer ni ångra
bittert kan jag lova!
Info letar man upp själv, dom säger FUCK OFF till internet!

Jag känner att jag var allt lite dålig på att fota både band och polare,
kanske kan det vara alkoholen eller att det helt enkelt var full rulle helatiden
alltid kul att träffa vänner från hela världen som man inte sett på länge..
efter denna bastu blev dimman bara tätare och tätare.. jaja..
jag tror att ni förstår,
inga fler kort blev det iallafall, men en kul fest!

Del 3
och första riktiga festivaldagen kommer inom kort.

Stödj: http://www.holeinthesky.no

NP: Tormentor - Anno Domini


~Demonia~

Röka är bra har jag hört..

Väldigt hälsosamt också vet jag med all säkerhet!


Har för mycket att göra för tillfället så jag tror att jag gör som herr apa :P
Tar en cigg till, det är väl lika bra hehe..

Del 2 av Hole in the Sky kommer upp snart med bla. Rysk jävla Vodka,
Sodom, Nifelheim
och supa på norskt vis såklart!


NP: Korrozia Metalla - Cannibal


~Demonia~



Hole in the Sky, del.1

Shit! Ja jag säger då det, JÄVLAR vilken resa.. Phuuu..
Nu är man åter hemma igen, sliten värre!!
Men det var det helt klart värt, en av VÄRLDENS bästa festivaler är slut
och nästa års besök är redan givet!

En helt otroligt grym festival, SUPER bra folk som jobbar och styr upp allt riktigt jävla bra och väldigt proffsigt, mycket roligt att träffa alla gamla polare och många nya vänner har man fått under resans gång, jag läntar redan till nästa år :-)

Så här såg det ut...


På flyget mot Bergen med Necrophobic fick jag en egen designad
härlig spypåse haha.. Brukar jag bli bakis eller?

Härlig utsikt..

Vi flög tidigt och mellanlandade i Oslo och äntligen var vi framme i Bergen!

minibuss till hotellet för att dumpa väskor sedan direkt till lokala
hårdrocks haket Garage och spelstället för kvällen för att pimpla
lokal biran Hansa!
Sterner, Brian, Malin, Linda, Johan och jag.

Soundcheck..

Brian (org. Maryland Death Fest!) Proxy och Malin

Enslaved ägde inredningen på Garage med minst tre stycken
Spellemannsprisen (aka våra grammis).

I Bergen med berg i bakgrunden var ju tvunget såklart :-)

Många öl senare i det soliga Bergen var det dax att bevittna
"Real Metal for True Bastards" som dom säger själva,
det svenska bandet Wolf!


Wolf, Live, Hole in the Sky 090826


Wolf ute på vägarna kan man bla. se här:
11 sep 2009 20:00
Dino’s - Mariehamn/Åland-Finland Mariehamn
12 sep 2009 20:00
Debaser Medis/Stockholm Swden
26 sep 2009 20:00
Nordic Rage festival / Boden-sweden SWE
Riktigt trevliga killar och mycket bra live band!
För mer info: http://www.wolf.nu/

Negura bunget spelade efter och det var inte riktigt min kopp Haha..
inte många andras heller tror jag?

Dom får den minsta bilden någon någonsin fått i bloggen tror jag haha..
BUT HEY! all reklam är bra reklam? men satan vilken jävla dynga till musik
dom spelade om man nu kan kalla det musik? haha..

Malin, Batte och Johannes (Wolf)

Autograferande..

Loge häng..

Necrophobic headlinade denna afton nere på otroligt svettiga
och nästan helt propp fulla Garage!

Necrophobic, For those who stayed Satanic, Hole in the Sky 090826



Det var knök fullt och sinnessjukt varmt så det blev inte mycket fotande
denna afton, men det finns mycket med Necrophopic tidigare i
bloggen för er som missat det!

Jävligt ösig och intimt gig! Norrmännen var verkligen med på noterna..

För mer info: http://www.necrophobic.net/

Festen fortsatte..

Jag, Linda och Grutle (Enslaved)

Jag och Pete (Blood Tsunami)

Roy (Imotep.no) och Jag.. Sedan blev det dimmigt..

Den första dagen var avklarad och jävlar vilket röj..
Fortsättning förjer med del.2 och det blir inte lugnt!

Stödj: http://www.holeinthesky.no/

NP: Sodom - Better Off Dead


~Demonia~

RSS 2.0