The Black är tillbaka..

En platta som jag lyssnade mycket på i yngre dar var skivan "The Priest of Satan" med gruppen The Black. Jag kommer ihåg hur jag bytte till mig den mot Immolation - Dawn of Possession med min vän Fredrik Mannberg (Nocturnal Rites, Guliiotine) från Umeå, då jag på den tiden bodde där.
Den skivan spisas fortfarande och är lika jävla bra i mina öron!

Har ni inte hört den men gillar gammal black metal så ska ni definifivt kolla in denna!

Nu kan man lyssna på hela deras senaste skiva "Alongside Death" helt gratis på skivbolagets Myspace sida, Pulverised Records: HÄR

01. On The Descent To Hell
02. Death's Crown
03. A Contract Written In Ashes
04. Dead Seed
05. Fleshless
06. Death Throes
07. The Wrath From Beneath
08. Alongside Death


"Alongside Death" finns i butik den 29:e Juli.

NP: The Black - Alongside Death


~Demonia~

Middag och Make up store kväll..

För någon dag sedan mötte upp Denice och Veronica för att umgås lite och äta
en härlig middag :-)

Jag och Veronica

Jätte god Thai mat Mmmm..

Denice.

Make up Store hade klubb kväll så vi kikade förbi där :-)

Massa god bål/bubbel och plockmat bjöds det på samt nya smink produkter och
smink tips så klart..

Det blev en hel del shoppande och så hade jag turen att vinna 3:e pris
i en tävlig så jag skrapade hem en påse med div. godis i sminkväg, glatt!
Alltid lika kul att träffa bästa brudarna :-)

NP: Funeral Mist - Devilry


~Demonia~

Vem behöver svart bälte när man har svart slips?


Bilden talar sitt tydliga språk :P

NP: Iron Maiden - Killers


~Demonia~

En ny kompis..

Har jag köpt till mig, han ska vara min ständiga slav och följa mig
var än resan bär :P
Köpta kompisar är det bästa, en ständig vapendragare!


Äntligen en ny liten netbook, då kan det helt enkelt bli lite mer gjort och kanske även lite mer tid över, perfekt! Jag är nöjdast så klart..

NP: Thor - Only The Strong


~Demonia~

Middags överaskning..

Tänkte att jag skulle överaska Alexander (för någon dag sedan) så jag köpte en massa god saker och vin i Hötorgshallen och bad honom möta upp mig i Gamla stan i det fina fina vädret :-)

Skaldjurs sallader, vitt vin, div olika oliver, feta/chilli röra, annan röra, Chilli fyllda med feta, champinjoner fyllda med feta osv.. Rikitgt smaskigt!

Han blev mycket glatt överaskad :P

Så otroligt skönt att kunna sitta mitt inne i stan ute vid vattnet och bara njuta en middag efter att ha jobbat, galet bra väder så man få verkligen passa på att ta tillvara på det! Guld värt..

En GRYM avslutning på dagen, länge satt vi och njöt, pratade och drack vin :-)

NP: Trident - Black Velvet Wings


~Demonia~

Marduk jobbar på ny platta..

Den ELFTE i ordningen som beräknas släppas innan året är slut.
Titeln på nya plattan är: WORMWOOD

Marduk befinner sig i skrivande stund i studion Endarker Studio
med basisten Devo
vid spakarna.
Detta ser jag fram emot som faan!! Då senaste plattan enligt mig klossar allt Marduk tidigare släppt!

NP: Marduk - Rom 5:12


~Demonia~

Sol sol sooool..

Jävligt skönt att det äntligen blivit lite sommar och att värmen kommit, jag är jävligt nöjd kan dock tänka mig att majoriteten "metal folk" tycker att det är för varmt hehe.. Jag gillar dock att sola och bada :-)

Idag njuter jag av det fina vädret ute i solen!
Igår låg jag med migrän hela dagen och trodde jag skulle dö :-/
Ja, jag har den oturen att få migrän och riktigt stark sådan också..
Så nu passar jag på att vara ute i det underbara värdet!
Hoppas att ni läsare har det lika skönt som jag :-)


NP: Dissection - Reinkaos


~Demonia~

Midsommar ute i skärgården..

Det var dax att fira fruktbarheten och även årets längsta dag,
så jag och Alexander åkte ut till skärgården och hälsade på hans släktingar,
vi tog oss ut till Yxlan komunalt så det tog ett tag att ta sig dit, efter att ha gjort
sig hemma stadd lite så bar det av till ännu mer släkt och även till Midsommar stången..


Jenny, Alex, Einar, Pia och Ludde


Skön dag ute med mer sol än moln och inget regn :-)

Sill, snaps, middag och efterätt sen mys, och spel hela natten lång!

På morgonen blev det en lång och skön promenad med Balder
(Ludde och Jennys hund)

Alex och Balder

Balder :-)


Skönt och härligt att få komma ut till skärgården :-)
En väldigt lugn och stillsam Midsommar var precis vad jag önskade mig!

NP: LucyFire - This Dollar Saved My Life at Whitehorse


~Demonia~

En helg i Köln!!!!!

Dagen i Köln började som vanligt med frukost och en typisk "Köln-munk"
ute i solen med grabbarna :-)

Chrille, Alex och Ludde.
Sedan gick jag i lyckorus och shoppade flera flera timmar hehe..
Det är ju så jävla kul :-) speciellt om man hittar gryma prylar!

Det här lejonet hade man lätt velat ha hemma men det hade nog blivit en aning dyrt att köpa och frakta hem :P med tanke på att man sedan måste köpa ny lägenhet också så den får plats hehe..
Får bli två stycken vid infarten av slottet sen när man blivit miljonär hmm...

En elefant på toan kanske?

och en tjur i farstun.. Drömmarna fortsätter..

Lejon som köks hjälp? Skänt och sido, Grym inrednings affär!
Men man hade knappt råd att titta på sakerna..

Fråga är dock vem som köper en sån här för mååånga tusen och har som inredning? Mormor?

Den här var dock bäst på stället, hade lätt införskaffats om man hade mer kulor på fickan.

Avslappnad hash groda någon?

Angels and demon?

Sedan var det ÄNTLIIGEN dax för det vi rest till Köln för att se, nämligen
UFC 99
!!!!
För mig är detta med fight sjukt stort som ni nog redan förstått och detta skulle bli andra gången att bevittna UFC live igen , förra gången var i London för ca 2 år sedan. Detta har jag sett framemot ända sedan dess!!!!

Utanför Köln Arena där galan skulle gå av stapeln :-)

Nöjda killar!


(Går att klicka på för större bild)
Väl inne i arenan var tårarna nära och gåshuden konstant påtaglig :P
Äntligeeeeeeeeeeeeeeeeen!

Andra fighten på galan (som inte visades på tv) var helt klart bland dom bästa och ett riktigt blod bad :-)


PEPP!!!!

Jävligt stor och mäktig arena :P
Dennis Siver Vs. Dale Hartt - UFC 99, Köln


Skål!

Rösten i oktagonen, en klar favorit syns här, Bruce Buffer :-)

Många bra fighter var det! Här Spencer Fisher mot Caol Uno.

Mina nya fina skor hahaha..


Mirko Cro Cop Vs. Mostapha Al Turk , - UFC, Köln





Att fota med den berömda oktagonen var ju givet!

Tiden var inne för "Main event" Jävlar vilken klockren gala det varit hittils, väl värt att åka och kolla.. Slog vad med Rostén om några matcher och 3 hade jag redan vunnit, så bara main event kvar att skrapa hem stor kovan på haha.. och det gjorde jag :P Hit med stålex!
Rich Franklin Vs. Wanderlei Silva - Rond 1, UFC, Köln


UFC 99 var tyvärr slut för denna gång! EN SJUKT HÄRLIG OCH OFÖRGLÖMLIG UPPLEVELSE.
Till er som gillar att kolla MMA uppmanar jag er verkligen att se det live, det blir en helt annan känsla.. Kommer UFC till Europa igen finns det inte en chans att jag kommer att missa det, för det här var sjukt grymt :P
För resultat i galan kolla. HÄR
UFC 100 ser jag fram emot som satan, Bla. Brock Lessnar - Frank Mir (Igen) och Georges St-Pierre - Thiago Alves hehe.. sjukligt spännande, Live den 11/7

Som avslutning på kvällen: Rull kebab och pusskalas ;-)

Tack till min Alexander som ordnade denna oförglömliga BÄSTA resan,
den kommer jag alltid bära med mig och tänka tillbaka på.
Jag älskar dig min underbara ♥

NP: Trelldom - Til et Annet...


~Demonia~

2012 dör vi alla?

Kika in denna trailer:

Någon fler än jag som blir sugen?

NP: Mr. Death - Evil Undisputed


~Demonia~

Hahaha..


Ja.. Vad säger man? Det blir bara roligare och roligare för varje gång jag kollar :P

NP: Johnny Cash - Hurt
 

~Demonia~

Klockren Snickare


Hahaha.. Dax att köpa bil med släp :P (Står "FUK" på bilen och "EMO" på släpet)

NP: Dark Throne - A Blaze in  the Northern Sky


~Demonia~

Jag kunde verklingen inte hålla mig borta..

Kraften drog mig dit..

Jag var tvungen att besöka Thomas Sabo igen :-)

Faan vad nöjd jag är över min nya snygga ring!!!
Det blir garanterat mer inköp där snarast, har redan kollat in en
annan ring som är sjukligt snygg och som bara måååste bli min..
jaja.. Tjejer och smycker ni vet :P

NP: Otyg - Älvefärd


~Demonia~

En helg i Köln!!!!!!

Dagen i Köln startade med frukost ute i solen och en sväng förbi Domen,
vilket är oundvikligt när man bor granne med den :P



Ludde, Alex och Chrille





Efter lite "dome kikande" blev det såklart shopping "av rang" (Hej Umeå :P)
Shit vad jag shoppade loss, hittade sjukligt mycket snyggt som bara ropade mitt namn hahaha.. Ska fota och försöka blogga om det när jag finner tid, har otroligt dåligt om det för tillfället..

Här är iallafall en av jackorna jag köpte!!! Sjukt nöjd :-)

Vi sökte på Google efter "Metal pubs Köln" och fick upp något obskyrt ställe
och tänkte att dit drar vi faan. Plankade på tunnelbanan så som man bör
och åkte ut en bra bit utanför stan.

Gratis resan :P

Inne på Valhalla Metal Pub. Jag och Ludde

Chrille och Alex

Kände oss manade att bättra på Tyskarnas musiksmak Hahaha..


Det blev en riktig fyllefest inne på "Valhalla" jag hängde med i killarnas tempo på drickningen och var INTE nyktrast på stället direkt!
Men fy faaaan vilken grymt kul kväll vi hade!

Valhalla låg ute i förorten först tunnelbana sedan taxi, mitt i ett industriområde vid ngn stor väg haha.. Klockren pub och jävlar vilken otrolig kväll vi hade, någon tanke på en morgondag fanns inte när man svepte i sig litervis med öl och sprit och det kände man mycket MYCKET väl dagen efter...

Åter kommer med en sista del från resan,  bla. UFC 99!!!

NP: Morbid Angel - Blessed are the Sick


~Demonia~

En helg i Köln!!!

Helgen som har varit har verkligen INTE varit lugn hahaha.. Har haft den bästa helgen på lång lång tid :-) Javisst, det finns ultra många sjukt bra helger att jämföra med och mååånga har varit galet bra, just nu känns det dock som att inget klår denna helg!!!

I torsdags förmiddag växlades det pengar ute på Skavsta, Chrille,
Alex och Ludde.

Sedan blev det frukost..

och ÖL :-)
Väl framme på "fitt"  flygplatsen Weeze i Tyskland (Läs om den förra gången jag var där i bloggen om Marduk, Morbid Angel, December 2008)
Var det dax för bussresa vidare till Köln!

Grabbarna vilar upp sig lite.

Det gjorde inte vi Haha..

Väl framme i Köln checkade vi in på hotellet vi hade bokat som låg mitt i city,
med grym utsikt från rummet :P

Hungern gjorde sig påminnd så det blev köttigt värre!

"Försallad" som dom lade till 70:- på notan efter att vi ätit klart.
Hahaha.. Shit vilka tyskjävlarrrrrr

Uteservering vid vattnet blev vi fulla på :P Chrille och Ludde..

Jag och Alexander

På hemvägen gick vi förbi den mäktiga Domen i Köln!!!


SÅ JÄVLA GRYM!!!

En riktigt härlig och trevlig kväll var slut och det var ju en dag imorgon också.. Men mer om den vid ett senare tillfälle..

NP: Roky Erickson - I Think of Demons


~Demonia~

Nu drar jag ut och reser igen..

Det är denna gång dax för Tyskland och UFC 99!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag är sjukt peppad :-) en hel weekend med hotell, fight, shopping, värme och
många kalla öl väntas.

 För dom intresserade finns fight card HÄR

Hade sammtidigt velat vara på MUSKELROCK!!!
Kolla bara här vilken klockren lineup:

Nu har Entombed ersatt Torch i sista minut också..
Men hjöjdpunkten hade nog varit THOR Hahaha.. Kolla in:
Hoppas han kör det här tricket :P

Jag har denna helg nästan klonat mig själv så jag kan vara på båda ställen samtidigt! Därför kommer jag ha en GÄST BLOGGARE här som kommer att skriva om alla sina galna upptåg och sjuka händelser nere på Muskelrock så håll ut!! Den grymma gäst bloggerskan är ingen mindre än
Anna-Dominiii från Norge :-)


Den här sjukt galna och trevliga kvinna kommer nog att hitta på en hel del
SJUKA upptåg om jag känner henne rätt hehe..

Mer info om festivalen finns här: http://www.myspace.com/tyrolen

NP: Voivod - Killing Technology


~Demonia~

Piorno Rock med Entombed!

I fredags kväll satt jag och Erik hemma hos mig och käkade nybakad kladdkaka och drack kaffe, kollade massa gamla foton och mitt i nykterhetensafton ringer LG-Petrov mig och frågar om jag vill haka med till Spanien om 6 tim?
där ENTOMBED ska göra ett festival gig..
GRATIS ALLT!!! (Hotell,Festival,flyg,mat,öl etc) Hmmm.. jag funderade några sekunder och
Ja det var ju inget vidare svårt val haha jag tackade självklart JAAAA!!! Hahaha.. Vem hade inte gjort det?

6timmar senare utanför LG´s hem var det dax för taxin att hämta upp oss
för att bege oss ut till Arlanda!

Olle (Ljudtekniker) och LG men en given morgon öl Mmm.. LG som är sjukt flygrädd hade redan satt i sig en flaska sprit i taxin som uppvärmning :P

Vär på flyget blev vi framflyttade till dom första raderna och fick den bästa sevicen, dom förstod LG´s flygrädsla och tog hand om oss och fyllde på ölen väldigt fort hehe..


KÖTT FESTEN var igång på flyget :-)



Den ca 4 tim flygresan  var över och på flygplatsen i Madrid stod vår chaufför
och väntade på att få köra oss till Granada där festivalen skulle hållas!

Spilla fågelmat över hela bilen? Haha..

Vär framme på hotellet blev det en powernap på 15 min, man var rättså mör
efter att ha sovit mindre än en timme på natten, efter det bar det av till festivalen PIORNO ROCK!

Jag och Olle i solen med kall öl mmm..

LG och Shane (Napalm Death)

LG, Per(Haunted), Jensen (Haunted), Nico (Entombed) och roddare

En cigg eller två innan gig..

Entombed´s setlist kvällen till ära, riktigt grym!
Första gången jag såg Entombed var i Umeå tidigt nittiotal (sämst på årtal) Senast måste varit Umeå det också på House of Metal festivalen och innan det i Milano på "Masters of Death" turnén! Nu var ÄNTLIGEN TIDEN INNE IGEN! Entombed - Serpent Saints , Piorno Rock 090606




Entombed - Stranger Aeons, Piorno Rock 090606




Entombed - Chief Rebel Angel och Demon, Piorno Rock 090606





Entombed - Left Hand Path, Piorno Rock 090606




JÄVLIGT GRYMT GIG och kul som faan att se Entombed på scenen igen hoppas att det kommer fler tillfällen under sommaren! Till er som har chansen att se Entombed ute på festivalerna i sommar säger jag bara GÖR DET, sjukt bra live!!!! Några festivaler som är inbokade är:
11 Jun 2009 20:00
Death Feast Open Air Death Feast Open Air@ FLUGHAFEN SCHWARZE HEIDE
19 Jun 2009 20:00
HELLFEST OPEN AIR HELLFEST @ CLISSON

6 Jul 2009 20:00
JÄÄHALLI JÄÄHALLI @ HELSINKI. Support to KORN
11 Jul 2009 20:00
GENOA GENOA
1 Aug 2009 20:00
TLY OPEN AIR TLY Open Air @ Tammela FINLAND
14 Aug 2009 20:00
Summerbreeze open air SUMMERBREEZE @ DINKELSBUHL
22 Aug 2009 16:00
Sódóma Reykjavík, Iceland Sódóma Reykjavík @ ISLAND

Kika in på: http://www.entombed.org/
eller: http://www.myspace.com/serpentsaints för mer info.


Avklarat gig så softar med en cigg efter!

Jeff (Carcass) LG och Jag

Kärleken flödar :P Haha..

Jeff, LG, Brujeria kille och Olle

The Haunted är inget band som jag lyssnar på direkt med filmade lite ändå,
snäll som man är tänkte man väl hmm.. kan väl finnas någon annan som har det intresset :P
The Haunted, Piorno Rock 090606





The Haunted, Piorno Rock 090606



Alex och LG i logen..

Brujeria har jag inte hört sedan första plattan så lite var man tvungen
att glo in hehe..


Brujeria, Piorno Rock 090606



Tänkte att eftersom jag ändå var på plats kunde jag kolla ngn låt med Soulfly..


Soulfly, Troops of Doom (Sepultura) Piorno Rock


Max Cavalera hade blivit jävligt gammal och jag var glad att jag kollade lite då dom körde en gammal favorit: Troops of Doom (Sepultura).. Sedan dog mitt batteri (ovanligt va?)och festen fortsatte, hörde att dom körde ngt från Arise, Caos AD och Root Bloody Roots någon Carcass cover också men då stod vi fulla och bangade och söp bakom scenen haha..

Grym festival och JÄVLIGT rolig kväll!!! Sent kom man till hotellet och sliten som få fick vi kliva upp efter ca 2-3 timmars sömn för att åka till flygplatsen..
Spanien en söndag eftermiddag!


Framme på flygplatsen, grymt varmt och härligt väder, man hade inte tackat nej till några extra dagar i Madrid :-) Men det får bli en annan gång! En viss sångare är ju som sagt flygrädd och en sista video orkade mitt  batteri med Hahaha.. Kolla in: Flygrädsla med Lars-Göran Petrov

LG fick sitta i business class och pimpla champagne, besöka cocpit medan vi andra satt på rad 33 haha.. Ni kan ju bara gissa vem som var fullast?

En OTROLIGT rolig resa har jag verkligen haft, jag tackar ENTOMBED killarna som faan för att jag fick haka på och festa till det lite och lyssna på hård musik, det uppskattar jag verkligen :-) TACK!!!

NP: Entombed - Left Hand Path


~Demonia~

AC/DC hjälper Anvil!!!

Klockrent! Hahaha.. (Ni som sett filmen förstår nog hehe)

"What it came down to is the fact that AC/DC will benefit because they're the guys who extended a hand to help ANVIL out," Lips adds. "I don't know if they saw the movie or not. I just know a decision was made by Angus [Young, AC/DC's guitarist] and he wanted see ANVIL triumph and succeed."

Läs mer HÄR!

NP: Arcturus - The Sham Mirrors


~Demonia~

ANVIL - The Story of Anvil!

Jävlar vad bakis och sliten man är efter festivalen med Entombed i lördags gahh.. men det var jävligt kul och lyckat med full fylla :P
Olle (Ljudtekniker) tipsade mig om filmen "Anvil - The Story of Anvil"  så den har precis jag och Alexander avklarat tillsammans.. Kolla in trailern :-)
Otroligt rolig film, det är nästan att man tycker lite synd om killarna hehe..
Jävligt sevärd helt klart!!
Så kolla in: http://www.anvilthemovie.com/

NP: Exodus - Bonded by Blood


~Demonia~



Apor utan scenskräck!


Hahahaha.. Djurparker är inte normala :P

NP: Marduk - Plague Angel


~Demonia~

Spanien helt oväntat!

Fick precis ett samtal av mr: L.G-Petrov som frågade om jag ville haka med till Spanien på festival imorgon bitti där ENTOMBED ska spela på Piorno Rock, Gratis resa,festival, boende, öl, mat etc. är aldrig fel så jag tackade självklart JAAAAAAAA!!! Faan så kungligt att få komma iväg på en helt oväntad festival och till värmen i Spanien :-)
Hittade ingen hemsida men lite info finns: HÄR

Packa lite småsaker är det dax för nu, vi åker kl. 05 imorgon bitti, PEPP!!
Kika in på: http://www.entombed.org/

NP: Entombed - Serpent Saints - The Ten Amendments


~Demonia~

Superior Challenge 3

I lördags var det Fightgala i fryshuset, länge hade man längtat och sett fram emot detta!
Sjukligt bakis var både jag och min bättre hälft efter fredagens releaseparty men så klart missas inte Superior Challenge, inte för något. Vi nästan kröp ur sängen för att möta upp Alexanders bror och hans tjej.

Jenny och Ludde

Bakis-paret nr.1

Första fighten på galan var nästan den bästa Arthur Tozlian mot Jakob "Cuba" Grzegorzek synd att jag inte var riktigt med och inte filmade den.. KNOCKOUT efter 1.08!!! GRYMT jobbart Arthur :P

En annan match som var riktigt grym var Martin Wojcik-Jamie Palou

Många bilder blev det inte men lägger upp ett litet arkiv här:
(Klicka på för att förstora)




Papy Abedi-Alan Carlos

Reza "Mad Dog" Madadi-Raymond Jarman

För resultat i alla matcher gå in: HÄR!
Nästa Superior Challenge 4 jobbas det redan hårt med och datumet är satt till 2009-10-31 (Skriv in det i er almanacka redan nu) för mer info gå in på: http://www.superiorchallenge.com/

JÄVLIGT GRYM GALA och bästa hittills!!! bara två av fjorton matcher gick till dommarbeslut och det gillas ju helt klar. Stödj Superior Challenge och gå på galorna, Superior Wear finns att köpas på www.venine.se eller  http://www.superiorwear.com/ så gå in och kolla det finns riktigt grymma kläder, en ny kollektion väntas under sommaren!

NP: Dissection - Reinkaos


~Demonia~

Atlantic Tide!

Freddie Eugene (UNLEASHED, TERRA FIRMA, LOUD PIPES, HARMS WAY) har tillsammans med ex-TERRA FIRMA bassisten Izmo Ledderfejs och ex-BLACKSHINE gitaristen Stabel Miserabel startat ett nytt project kallat ATLANTIC TIDE.

Atlantic Tide - Eyestroids.
två låtar "Eyestroids" and "Bad Acid Queen" ligger ute på deras Myspace gå in och lyssna och supporta: http://www.myspace.com/atlantictide

NP: Atlantic Tide


~Demonia~

Necrophobic´s releasefest på Sjätte Tunnan

I fredags var det alltså dax för releasefesten för Necrophobic´s nya skiva "Death to All" (som nu finns i handeln så det borde vara en givet köp för alla)
Vi var ett stort gäng som samlades redan vid 19 tiden för att börja firandet
med lite medeltidamat..




Äta med sked och kniv är tydligen medeltid haha.. bästa var när Stabel och Malin frågade efter kaffe så sa servitören att -Kaffe fanns ju inte på medeltiden så det har vi tyvärr inte. varpå Stabel frågade -Fanns det klyftpotatis på medeltiden? Servitören svarade -Nej! Men det är ett undantag Hahaha.. Faaan vad idiotiskt haha.. Då kunde dom väl gjort det undantaget med kaffet också :P Hoho..

Robban (ex. Dismember), Sterner och Linda

Jag, Alexander och Maniac (Skitliv ex. Mayhem)


Snygg inredning (afficher från bookletten) hade dom fixat!

två grymma dj´s stod för musiken, Maniac och Erik (Watain)

Lite arm brytning är väl givet när det är fest haha!!

Högern igen :P

Försäjlning av skivor/tröjor etc. fanns också, Här säljare Sterner och Tobbe :O

Anna & Bragge (Tyrant) Martin (Protectors)    Anna & Jag

Alex och Batte

Fylle tanter :P

Ellinor, Linn och Jensa

Veronica, Alex och Jag

Blandad kompott av diverse folk, klicka för att förstora!

Leif (Candlemass)

Ludde, Veronica och Jag

Anna och Freddan (Grave)

Musiken var grym, mycket gammalt så man blev helt nostalgisk.. hmm..
(förutom Smurf hits och Europe) Haha.. Fast Europe plattan brändes ioförsig upp på slutet och det var väl lika bra :P Ett jävla röj var det och sjukt kul fest, mycket roligt folk (Nästan för mycket) Det var helt knökfullt på Sjätte Tunnan och jävlar så varmt phuu..!
Störtskön afton och galet bra stämning, ja man tackar :-) Ni som inte var där missade verkligen något..

NP: Samael - Worship Him


~Demonia~

Hole in the Sky!

Har en GRYM lineup iår, det blir ett givet besök!
Har varit där några gånger och senast var 2007, kunglig festival och med mycket polare som bor där och reser dit så det är ju klockrent och för att inte tala om Bergen som stad!! Detta år blir det faan valsafari hehe..


Lineup för iår:
Tuesday - Hole in the Sky: Incoming

Sahg
Kvelertak
Deride
Krakow

Wednesday – Don’t Break the Oath

Necrophobic
Negura Bunget
Portrait
Faustcoven

Thursday – Servants of Darkness

Nifelheim
Anniversary surprise
Koldbrann
Necros Christos
Behexen

Friday – Technical Ecstasy

Enslaved: A Blaze in the Northern Sky
Voivod

Candlemass
Cynic
Absu
She Said Destroy

Saturday – Revelation of Doom

Gorgoroth
Pentagram
Aura Noir
Taake

Sarke
Archgoat

Har strykit under dom som är givet att se!

För mer info: http://www.holeinthesky.no/2009/

NP: Candlemass - Death Magic Doom


~Demonia~

Order of Isaz på Anchor

I torsdags hägrade nykterheten, lördagen innan gjorde sig fortfarande påmind och hängde över mig som ett stort svart moln men det hindrade mig inte från ett besök på Pub Anchor..

Anna, Alexander och Maniac

Chrille, jag och Ludde

vi :P

Anna, Stabel och jag

Anna och Jens

Jag, Anna och Maniac

Order of Isaz stod på scenen kvällen till ära..


Order of Isaz (+ Maniac) - Transmission - Joy Division, Anchor 090528


För mer info: http://www.myspace.com/orderofisaz

Med den Norska galningen Anna-Domini på besök visste jag att fredagen inte skulle bli lugn så en nykter torsdags kväll kändes otroligt skönt och uppfriskande, jävligt skönt iallafall med tanke på hur otroligt bra man mådde på fredagen då det var dax för release fest på Sjätte Tunnan.. (Mer om det när tid finnes :P)

NP: King Diamond - Conspiracy


~Demonia~

RSS 2.0