Heavymetal.no intervjuar mig!

På den Norska sidan Heavymetal.no ser ni nu mig på första sidan!
En ganska lång intervju med mig och så här står det skrivet:

Det är ingen image - det är en livsstil!

"Demonia drifter en populær metalblogg vi tidligere har nevnt
her på Heavymetal.no.
Hun tar for seg festivaler og andre arrangementer, lufter litt personlig
smak og bruker også spalteplass på mote og image. Hun synes
norsk metal er underlegen den svenske, og at våre naboer i øst både er
best "och leder med hästlängder!!!" Madamen har bein i nesa og vet hva
hun liker, det og mere til får vi et innblikk i her.
"

Se nu till att gå in på: http://www.heavymetal.no/ och läs vad jag har att säga!

Ett stort tack till Yngve ställde de intressanta frågorna!


NP: Watain - Lawless Darkness



~Demonia~

Hole in the Sky släpper nya band!

Den Norska festivalen HOLE IN THE SKY släpper tre nya band!



Tre grymma bokningar läggs nu till, de band som redan är bokade
är: Immortal, Satyricon, Mayhem, Enslaved, Marduk, Ghost,
Devil, Saint Vitus, Goodflesh, Negative Plan och Virus!!!!

För mer info: http://holeinthesky.no/

NP: Immortal - Pure Holocaust



~Demonia~

En liten uppdatering från ROM!

Här i Rom är allting perfekt! Jag och Alex har det helt underbart och det
finns otroligt mycket att se och göra så mycket att vi helt enkelt bara tar allt
som det kommer. Härligt med en lugn och skön semester, ingen stress!

Vi har knatat runt i stan, åkt sightseeing-buss sett alla grymma byggnader
och utgrävningar, helt otroligt! Ätit god mat och njutit med gott vin.

Vad vi inte visste när kortet togs var att vinet kostade 62 euro... Hahaha..
Gott var det och fulla blev vi så det var det helt klart värt!

Här på bilden är vi uppe på taket på Castel Sant'Angelo med slående utsikt över
hela staden!

Här står Alex på torget i Vatikanen, när Påven håller tag vid Jul och Påsk brukar det
vara över 200.000 personer på plats, alltså inget litet torg direkt!
Igår var vi inne och kollade in Sixtinska Kapellet :P

Vi har även hunnit med Colosseum!!!!
Fascinerade byggnad med jävligt storslagen arkitektur, helt otroligt att gå runt
där inne!

Massor med andra saker har vi såklart hunnit med, bla. Kapucin-kryptan som
var otroligt coolt att se...
Jag har inte riktigt tid att visa er allt vi gjort hittils just nu men vi har fotat massor
så jag kommer att visa mer när vi kommit hem!

Nu ska vi precis dra iväg till San Callistokatakomberna, dom är ca 20km långa
och upptar ca 15 hektar, ligger 30 meter under jorden och har ca en halv miljon gravar.
Det kommer att bli sjukt coolt!!

Vi hörs snart igen...

~Demonia~

Indonesien shopping!

Jag har inte riktigt hunnit med i mina delar om Indonesien resan, det
är väl minst en men formodligen två delar kvar av resan, som kommer
så snart tiden räcker till :P

Så nu medan jag hänger runt i Italiens huvudstad Rom så  tänkte
jag att ni kan få se lite av det jag shoppade när vi var i Indonesien!

(Allt har jag inte fått med på bild men här kommer lite iaf)

En sjukt grym Iron Maiden Hood!!!!!
och en Morbid Angel - Altars of Madness T-shirt..

Suuuper grymt smink, fejk såklart men otroligt bra kvalitet!

En Iron Maiden gura i mini modell :-)

Massa härliga rökelser och doftoljor etc.

Iron Maiden Indonesien tröjor!!!!

Baksidan på de grymma tröjorna.

En fantastisk cool trä-figur som förmodligen ska upp i hallen.

En gaaaalet snygg Iron Maiden officiell girly :-))

och ännu mera smink, vid första köpet visste jag inte om det var
bra så jag testade det och återvända dagen efter för att köpa på
mig ännu mer...

Nu när vi snackar shopping så ska vi ju inte glömma vårt bästa

köp som jag skrytit om tidigare, nämligen Kali-statyn!!!!!

Shoppingen var väl kanske inte den bästa jag varit med om men
efter att ha hittat drömstatyn så fick det räcka, inget kan nämligen
klå känslan när vi hittade Kali-statyn och bar hem den.

Den passar verkligen perfekt hemma i vårat palats!

NP: Cemetary - Godless Beauty



~Demonia~

Taake - Kveld

Norska TAAKE släpper den 26:e April en mini-cd "Kveld" som ett litet
smakprov på den kommande plattan "Noregs Vaapen" som beräknas
släppas i September.

Nedan kan ni lyssna en nyinspelning av låten "Hordalands doedskvad part 1"
som kommer att finnas med på mini-cd´n.
(Det står att det är låten Nordbundet men det stämmer inte!)

En fantastisk bra låt och en nyinspelning är otroligt bra, nu ser jag fram
emot att få höra de nya låtarna, Taake kan man aldrig få för mycket av!

NP: Taake- Doedskvad



~Demonia~

Nu drar vi till ROM!!!!!!!!!!

img_8853 (MMS)

Nu drar vi till ROM!!!!!!!!!! Jag kan tillägga att vi är grymt peppade som ni säkert förstår! Just nu sitter vi på flyget straxt ovanför Danmark, gratis internet på flyget. Det är helt suveränt att kunna surfa uppe i luften :) Mer uppdateringar från Rom kommer under helgen! Hoppas att ni har en fantstisk helg!!! ~Demonia~


Shopping...

Så här färgglatt ser det alltid ut när jag är på shoppinghumör :P

Svart svart svart! Klänningar och toppar!
Det ser likadant ut i garderoben... Mycket enkelt!

Lite tjejgrejjer behövdes såklart fyllas på med :-)
Favorit mascaran, MUS ögonskugga, ska testa lite proffs produkter,
Nagellacket "Matte Magic" som gör alla nagellack matta (skit snyggt!)
och ett grått nagellack...

Sen fick jag en riktigt grym idé så jag gick förbi på Blue Fox och
köpte en heldel lösa nitar...

Jag införskaffade små pyramidnitar, det finns massa olika modeller
och storlekar: http://www.bluefox.nu/losa-nitar-c-203-1.aspx
för er som också vill göra om något, nitar kan man ju aldrig få för mycket av!

Nu ska jag sätta mig och pyssla, det kommer nog ta ett tag men
när jag är klar ska ni få se vad jag håller på med :-)

NP: Black Sabbath - Heaven and Hell



~Demonia~

Nu är det feeeeest!

img_0813 (MMS)

Nu är det feeeeest!


Helgens trevligheter!

Helgen har varit otroligt trevlig, med mycket bra sällskap!
Jävligt mycket har vi hunnit med så här får ni se lite av det som hänt...


I torsdags hakade jag på Alex till Evil Eye Tatto på söder...

Där han gjorde en halstatuering hos Daniel, själva huvudet skulle till på
Midgårdsormen så det var bara till att ligga och känna den härliga smärtan :P

Efter ca tre timmar ser det färdiga resultatet ut så här!!!
Tatueringen blev otrolig bra och välgjord, Daniel är grymt skicklig som ni ser...
Kolla in hans blogg så får ni se mer av hans verk: http://danieldufo.blogspot.com/

Uteplatsen har fått sitt vårlyft... Från detta!

Till det nästan färdiga resultatet, nu ska det bara till lite blommor, dukar, ny grill
och andra små prylar, sen är det dax för invignings party ala grillfylla!

Jag, Alex och Rosten...
I fredags var det dax för en riktig fylla...

Tena gillar´t!
Skönt att kunna sitta ute i solen och dricka kall öl i det grymt vårvädret.

Hungern trängde sig på så vi drog vidare till Hardrock Café och käkade.
En jävligt stor hamburgertallrik var med massa pommes och olika dippsåser phuu..
lite shots och öl på det så mådde man jävligt bra!

Sen var det dax för Bowling... rättare sagt fyllebowling!

Här ser ni hur GRYM jag är Woohooo!
Kände mig sjukt duktig eftersom jag inte spelat på minst fyra år.

Bowling gänget: Rosten, Alex, Tena, DC och Karin
Att jag hamnade på delad andra plats tillslut berodde garanterat mer på
de alkoholhaltiga dryckerna än något proffs spelande från min sida hehe..
Sjukt kul med bowling, det kommer dock inte göras om eftersom mina
handleder blöder just nu, så det blir tyvärr inge mer bowling för mig!

På lördagen mådde man som förtjänat alltså skit, men vi pallrade oss
ändå iväg till Solna Hallen och All Style Open, några riktigt bra fighter
var det och faktiskt ganska skönt att komma ut lite :-)

Sen blev det slappande resen av helgen, mycket fet mat och soffhäng
som sig bör efter några riktigt trevliga dagar :-)


NP: Ofermod - Mysterion Tes Anomias



~Demonia~

På fredag åker vi till ROM!!!!!

Nu på fredag åker jag och Alex till Italiens huvudstad: Rom!
Det är första gången för oss båda, länge har vi velat besöka
denna fantastiska stad och nu är det äntligen dax :-)

Planen är att bara glida runt och kolla in staden, äta god mat, sitta på uteserveringar...

Äta massor med goda ostar, torkad skinka och salami och bara njuta av
riktigt gott vin i roms härliga parker, just nu är det rena rama sommaren i
Rom med hela 23 grader, gissa om vi längtar?

Några av Rom´s Katakomber skall givetvis besökas, men vilka är bäst?
Vi behöver alla tips vi kan få!


Vi behöver massa TIPS av er som redan varit i Rom så hjälp oss!!!!!

Vad bör vi inte missa?
Någon som har tips om bra relativt billigt hotell?
Finns det någon bra metal-pub, någon spelning på g?

Tips på bra shopping?

Alla tips och råd är grymt välkomna :-)

Vi åker till Rom på fredag och är tillbaka i Stockholm på måndagkväll
både jag och Alex är otroligt taggade...

NP: Aborym - Fire Walk With Us



~Demonia~

Black Widow - Hail Satan!

En "sample" med Black Widow vid namn Hail Satan finns för lyssning nedan!
Black Widow släpper ny platta "Sleeping With Demons" när den släpps är
ännu oklart, men jag ser fram emot att få höra mer!


För mer info: http://www.myspace.com/blackwidowisback

~Demonia~

Morbid Angel - ExistoVulgore

En ny låt med Morbid Angel vid namn ExistoVulgore finns för lyssning nedan!
Morbid Angel släpper ny platta "Illud Divinum Insanus" den 7:e Juni
via Season of Mist.


~Demonia~

House of Metal, Del 3

Här fortsätter nu dag två och del 3 av House of Metal Festivalen i Umeå!
Detta blir tredje och sista delen, har ni missat de tidigare delarna hittar
ni dom här: Del 1, Del 2

Vi var rätt så sega och bakfulla när vi vaknade till liv jag och Alex
men det kvittar ju när man är på festival, sista dagen och då kör vi
självklart så det ryker.
Efter en galet god kebabtalrik på Helan och Halvan så bestämde vi oss
för att skippa alla förfester och istället ta några drinkar på hotellet.
Jävligt skönt med tanke på det svinkalla vädret och gångavståndet till
festivalen som är ca 10 meter!

Första bandet vi såg var Uppsalas egna mochoholics: F.K.Ü!!!!!



För mer info: http://www.myspace.com/moshoholics

Fullast först vinner ;-) Hahaha..

TPL-Micke var såklart på plats i Umeå som vanligt för att kränga prylar.
Kika in på: http://www.tpl.se/ och supporta Micke!

Det var hög tid för Finnarna i IMPALED NAZARENE att våldsföra sig på scenen.









Jag säger bara: Suomi Finland Perkele!!!!!
Jävlar vad det gick undan, finnarna kan verkligen sin grej
och gjorde ett fantastiskt gig.

För mer info: http://www.campnazarene.com/

Jag och Reima (Impaled Nazarene)

Marcus, jag och Alex

Årets ljus-rigg på House of Metal, så jävla snygg!!!

Tom G Warrior och hans TRIPTYKON!!!!




För mer info: http://www.triptykon.net/

Alex och Reima festar vidare...

Bästis och jag :-)

Alex och Timpa

Så var det äntligen dag för kvällens höjdpunkt SAMAEL!





Samael var i mina ögon och öron bäst under kvällen!
Ljuset och ljudet var klockrent, låtvalet underbart och framträdandet riktigt grymt.
Härligt att få höra några av de gamla klassikerna också!

Fler videos med Samael ligger på min youtube-kanal:
http://www.youtube.com/user/TheDemoniaWebblogg

För mer info: http://www.samael.info/

Vid festivalens slut fortsatte festandet på hotellet och sent blev det...
Jag bäddade ner mig vid 06.30 tiden, fortfarande helt yr och festarsugen haha!

Många band har bevittnas under de två dagarna House of Metal pågick,
många goda vänner skålades det med. En fantastiskt rolig och väl uppstyrd
festival som alltid
, tyvärr går tiden alltid för fort när man har roligt!


Till er som ännu inte besökt Norrlands skönaste och bästa festival kan jag
verkligen rekomenderar er att ta en tripp till Umeå nästa år, ni kommer
garantera inte att ångra er!

Vi syns på HOUSE OF METAL 2012!!!!!


För mer info: http://www.houseofmetal.se/

NP: Belphegor - Blood Magick Necromance



~Demonia~

Autopsy - My Corpse Shall Rise

En ny låt med Autopsy vid namn My Corpse Shall Rise finns för lyssning nedan!
Autopsy släpper ny platta "Macabre Eternal" den 31:a Maj här i Sverige
via Peaceville Records.


~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Allstyle Open!

img_9901 (MMS)

Sitter just nu i Solnahallen och kollar in kampsportsturneringen Allstyle Open.  Bakfull och jävligt seg efter gårdagens bravader! Snart är det dax för Alex brorsa Ludde att köra sin andra fight för dagen, det blir spännande det här :) ~Demonia~


Sån här skulle man ha hemma!

En sån här vore ju perfekt att ha här på uteplatsen en varm fredag som denna :P

Lär dra in till stan ikväll och dricka kall öl på uteservering, blogga har jag inte tid med :P

NP: Slayer - Seasons in the Abyss


~Demonia~

Wolf - Vicious Companions

En ny låt med Wolf vid namn Vicious Companions finns för lyssning nedan!
Wolf släpper ny platta "Legions Of Bastards" den 27:e April här i Sverige
via Century Media Records.


~Demonia~

Alex tatuerar sig...

img_2981 (MMS)

Alex tatuerar sig... Vi är på Evil Eye Tattoo just nu och Alex blir gaddad på halsen. Det kommer bli riktigt jävla grymt det här! Är ni snälla kanske ni får se mer sen :P ~Demonia~


Just nu i soffan!

Detta är på gång här hemma i palatset just nu:

STIKEFORCE, rödvin och choklad, en tisdag blir inte bättre än så här gott folk!

Nu känner jag mig näst intill frisk också så nu är det bara att tuta och köra igen :-)

NP: Havok - Time Is Up



~Demonia~

Primordial - No Grave Deep Enough

En ny låt med Primordial vid namn No Grave Deep Enough finns för lyssning nedan!
Primordial släpper ny platta "Redemption At The Puritan's Hand" den 26:e April
via Metal Blade Records..


~Demonia~

House of Metal, Del 2

Här fortsätter nu del två av House of Metal Festivalen i Umeå,
Missade ni del 1 kan ni läsa den HÄR!
Festen fortsatte och det gjorde även musiken, nu var det hög tid
för östersundarna i AEON att våldsföra sig på scenen!!!






Aeon manglade sönder hela studion, publiken var helt med på noterna!
Synd bara att bilderna inte blev så bra men kolla in de två videos jag lagt ut
så får ni se hur Aeon röjer mest på hela House of Metal!

http://www.aeon666.com/


Jag och Elof hade en liten stund över så vi hjälpte House of Metal
med att få denna gitarr signerad av diverse artister som spelat/spelar
på festivalen.. Gitarren ska sedan lottas ut om jag inte har helt fel?

Teddy från F.K.Ü.

Ghost, Trident och Trident

Trident, Ghost+F.K.Ü, Trident+ Elof (Sanctification&Hypocricy)

Hahahaha..

Bullet och Elof!

Nu är det dax för det jag vet att många av er där ute väntat på...
Nämligen det otroligt hypade bandet GHOST!
Många har jagat på mig i hopp om att detta skulle komma ut snabbt,
jag kan dock inte kalla mig snabb, men nu äntligen är tiden inne.
Antingen så hatar man Ghost eller så dykar man dom totalt!!!!!!
Jag dyrkar, ni som inte gör det får nog rulla ner en bra bit för nu blir det
bildinferno, min videokamera dog nämligen efter första låten, typiskt!

Mycket exklusiva bilder på det "hemliga" bandet innan dom ska beträda scenen!














FY FAAN VILKET JÄVLA GIG!!!
En fantastiskt spelning utav Ghost anser jag, jag har sett dom en gång
tidigare då med Watain på klubben men detta var hästlängder bättre!
Jag fotade i extas och det blev ca 200-300 kort, många är jag otroligt nöjd med!
Jag lade till min adress då det inte finns så mycket bilder på Ghost där ute,
desto mer tjuvar som hägrar hahaha..
Ghost spelar på endel festivaler framöver och har ni chansen att se dom så tycker
jag definitivt att ni ska ta den, mer Ghost får ni till sommaren här i bloggen!

http://www.myspace.com/thebandghost


Festen fortsatte vidare...

Timo, Alex och Mojje (ex. Naglfar)

Johan (Trident), Stoffe (Naglfar) och Alex

Marcus (Naglfar, Bewitched, etc.) Mojje och Tobbe (Necrophobic, Trident)

Sista band ut var U.D.O.

Jag tycker UDO gjorde en ganska tam spelning i Umeå.
Några härliga "hits" lyssnade jag på, sedan återgick jag till den
kalla ölen och de goda vännerna :-)

http://www.udo-online.de/index.php


Armbrytning: Sverige - Finland, Mojje mot Tomo...

Hahaha.. Armbrytning är KUNG på fyllan!!!

Starkast? Trodde han ja hoho..

Marcus (Aeon) och jag

Ett helt jävla kalasande gäng blev sista kortet för kvällen, festen fortsatte
vidare på diverse olika hotellrum och jag kröp väl ner under täcket straxt efter sex
på morgonkvisten phuuu..
Det var en sjukt bra festivalkväll, många bra spelningar och en otroligt bra
uppslutning av gamla goda vänner att skråla och skåla tillsammans med...

Dag två kommer upp så fort jag har tid, så håll ut :-)


NP: Demonaz - March of the Norse



~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Ligga hemma sjuk en lördagkväll är ingen...

img_9735 (MMS)

Ligga hemma sjuk en lördagkväll är ingen hit direkt! Min plan var att dricka några kalla öl och hänga med polare, men icket! Nu ligger jag istället hemma med vad som känns som två stora mandariner i halsen och hög feber. Fick nya numret av Sweden Rock i brevlådan igår så nu ligger jag nerbäddad i soffan och bläddrar i nya numret tur att jag lärt mig mobil blogga för här lär jag ligga ett tag! Hoppas att ni har en trevligare lördag än mig :P


Filmtips alá Demonia!

Gillar ni komedier? Det gör jag vanligtvis inte, det finns några få
roliga filmer som går hem hos mig. Denna relativt nya film från 2010
såg jag och Alex nyligen, en komedi med bland andra: Steve Carell
och Paul Rudd som faktiskt var riktigt rolig, har ni inte sett den
ännu så kan jag verkligen rekomendera: Dinner for Schmucks!




För mer info: http://www.imdb.com/title/tt0427152/

NP:
Root - Hell Symphony


~Demonia~

Mycket bra att ha...

Tänkte tipsa om en sak som är mycket "bra att ha" den funkar
klockrent för både killar och tjejer och jag använder den konstant!

En minisprayflaska för parfym som är perfekt när man reser och inte vill ta med
hela stora parfymflaskan. Jag reser mycket och gillar att packa lätt, oftast reser
jag endast med handbagage till olika festivaler etc. denna lilla flaska är 4ml och
tillåtet att ta med i handbagaget, riktigt grymt!
Annars supersmart att ha i handväskan eller jackfickan när man ska ut på galej :-)

Man fyller enkelt på den genom att pumpa in parfym från
favoritflaskan, så se nu till att lukta gott helatiden!


Smart va? och tjejer köp en till killen också, han kommer väl
knappast att köpa en själv :P

Köpte min på: http://www.kicks.se/

NP: Saxon - Strong Arm of the Law



~Demonia~

Hole In The Sky - The Last Supper!

Hole in the Sky lägger ner!!!!!
I hela 12 år i rad har festivalen i Bergen pågått, det har nu
kommit till den absolut sista Hole in the Sky 2011!


2011 års festival kommer tyvärr bli den sista, ett mycket tragiskt beslut!
Minnena från alla grymma band som spelat på festivalen, de goda vännerna
jag mött och alla nya bekantskaper jag skaffat mig under alla år på festivalen
kommer alltid finnas med mig, en festival man längtat tillbaka till så fort
baksmällan lagt sig...
Jag glömmer ALDRIG hur otroligt jävla roligt vi haft det under åren
världens bästa festival: Hole in the Sky!


Vi blickar nu framåt mot årets festival, den sista av dom alla!!!!

"Norway has been on the forefront of extreme metal since 1991, that’s 20
years and counting, so we’ve decided to invite four of the most crucial
acts in terms of developing the scene. To close the final Hole in the Sky
chapter: THE LAST SUPPER, we give you Immortal, Satyricon, Mayhem and
Enslaved (The Big 4 of extreme metal?)."



IMMORTAL, MAYHEM, ENSLAVED OCH SATYRICON läggs nu till på listan.
Band som festialen redan gått ut med är: Marduk, Ghost, Devil, Saint Vitus,
Goodflesh, Negative Plan och Virus!!!!


Lineupen ser riktigt klockren ut redan nu och självkart åker jag
till Bergen även i år för att fira av den bästa festivalen i världen!


Ett stort tack till:
Torgrim Øyre, Ivar Bjørnson och resten av
festivalledningen vi ses i Bergen 24-27 Augusti!!!


För mer info: http://holeinthesky.no/2011/articles/supper/309

Biljetterna har reda släppts, så se till att skaffa din i tid:
http://www.billettservice.no/

NP: Blasphemy - Fallen Angel of Doom



~Demonia~

Per Yngve Ohlin R.I.P!



Pelle "Dead" Ohlin 1991-04-08


R.I.P.

NP: Mayhem - Live in Leipzig


~Demonia~

En kväll hos Tyrant!

För ett tag sedan var jag och Alex hemma hos Erik och drack några öl,
surrade massa skit och bara hängde, det var ju flera månader sedan vi
träffats så vi hade mycket att ta igen. Självklart lyssnade vi på Iron Maiden,
Blaze Bayley och en massa annan hård musik!

Jag och Alex köte en Iron Maiden tröja i Indonesien som en sen
födelsedags present till Erik
och ni kan ju bara tänka er hur otroligt
nöjd han blev, riktigt jävla snygg är den också såklart!

Iron Maiden öl var såklart given dricka en afton som denna!

Vi lyssnade på kungarna från Serbien nämligen: Bombarder

Som precis släppt deras nya platta: Ima li zivota prije smrti

Ett hett tips är att beställa hem plattan som även innehåller
en ultra-cool cover av Nifelheim´s låt Sodomizer!!!!!!!!!!


Här snackar vi riktigt jävla bra cover!

SMIIIIIIRT!

För mer info:
http://www.myspace.com/bombardermetal

NP:Bombarder - Ima li zivota prije smrti


~Demonia~

Helgens eskapader...

Helgens eskapader kommer här i bildform, dock i dålig sådan
då jag glömde kameran hemma och har fotat med min iphone...

Jag och Alex på tunnelbana på väg på förfest hos en gammal polare
på Fridhemsplan, trevlig med en förfest med några från järngänget!

Karin, Tena och Sanna var med och förfestade...

Likaså DC, Jörgen och Rostén...

Tena och Alex...
Sedan blev det taxi till Bröderna Olssons för att möta upp ett gäng med
folk, det var mer eller mindre packat på Olssons men vi lyckades i alla fall
lirka till oss ett bord.
Dessvärre glömde jag helt bort att dricka den obligatoriska Blood Shot
som är given när man besöker vitlöksstället!
Mycket folk man kände och grym stämning synd bara att dom stänger så
tidigt, så vid ett tiden splittrades gänget och endel drog till Kellys...

Några av oss kände inte riktigt för det så vi drog vidare till ett
biljardställe på söder...

Lite öl och biljard är ju aldrig helt fel...
För några blev det Rocks, men för mig och Alex räckte det för kvällen.
Jävligt grymt att träffa det gamla gänget igen och få känna sig som 20år
även fast det bara var för en kväll hehe..

Tyvärr blir det inte så mycket fotat med iphone och kvaliteten kanske
inte den bästa, så kan det gå när man glömmer kameran hemma :P

Resten av helgen blev otroligt lugn...


Bajsspelet har spelats :-)

På tal om BAJS, Kolla in denna LÄNK!

Filmer har gluttats på och av alla vi sett så kan jag rekommendera
denna film med bla. Russel Crow och Elizabeth Banks.


The Next Tree Days!


NP: Ulver - Blood Inside


~Demonia~

Indonesien/Iron Maiden i Jakarta, Del 4!

Jag vet att ni är många där ute som väntat på detta inlägg!
Här kommer nu delen om IRON MAIDEN spelningen i Jakarta.
Huvudstaden i Indonesien.
De andra delarna från resan hittar ni här: Del 1, Del 2 och Del 3

Jag har fixat så bilderna är lite större nu också, hur tycker ni att det blev?

Gillar ni inte Iron Maiden så är det här inlägget garanterat inget för er
för nu blir det Iron Maiden-snack, party, foton och videos :P

Äntligen var vi framme vid dagen då Iron Maiden skulle spela i Jakarta,
36 grader och strålande soooool, jag trodde ärligt talat att jag skulle
svimma efter ett tag där på dagen.. Helt otroligt varmt phuu..
Kortet på mig och Alex var det första vi tog när vi kom dit, här står
vi utanför ingången till spelningen, sjukt nöjda!

Självklart blev det några iskalla Bintang för att kyla ner sig,
vi var på plats några timmar innan giget för att komma i stämning.
Skönt att bara sitta på gräset dricka öl och kolla på folk!

1. Köööö innan giget.
2. Många kom fram och ville prata, här en kille med Dissection Tatuering
som ville fota sig med Ludde eftersom han också har liknande tatuering.
3. Kön var lååång, vi orkade inte stå i kö utan surrade istället med massa
otroligt trevliga Indoneser!

Här är vi och ett gäng Indoneser och en Engelsman står i mitten,
Sjukt trevliga och dessa Indoneser hade riktigt bra koll på Svensk
Death/Black metal och den gamla goda Stockholms scenen!

Var vi än gick så stirrade folk, kom fram och ville prata eller ta kort,
det var nog en ganska udda syn att se två stora skandinaviska killar
och en liten blond brud haha..

1. Alla skulle "posa" med Iron Maiden i papp :P
2. Likaså jag hahaha..
3. Skönaste gänget som gick runt med skinnjackor och new rock
boots även fast det var över 35 grader varmt phuu...

Våra IRON MAIDEN biljetter!!!!!!!!!
Här är jag och gänget haha..  Shit vad kul vi hade det!
Alla pratade i munnen på varandra och diskuterade Maiden,
skålade och garvade hahaha..

Deras riktigt grymma IRON MAIDEN  flagga!!!!
Austin Dickinson (Bruce´s son) sångare i Rise to Remain agerade
förband, ser ju kanske lovande ut på bilden eftersom han bär Taake tröja.
Men det var faktiskt riktigt urusel "Hoppa med basen" musik.

Istället för att kolla in Rise to Remain så bänkade vi oss i detta öltält :-)
Där vi även träffade två Norrmän (ett riktigt trevligt par) och en Dansk galning!
De tre hade sett Iron Maiden i Singapore också och skulle vidare till Bali sen
precis som oss för ännu en Maiden spelning.

Paal-Erik med flickvän, Jag, Ludde, Rasmus och två Indonesiska Maiden-fans!

Nu jääääävlar är man taggad, grabbarna drar av sig tröjorna precis
innan giget och jag vet inte hur, många men säkert 40-50 pers börjar ta kort...
Eller som här: vill posa tillsammans med grabbarna hahaha..
En liknande bild hamnade sedan i en Indonesisk tidning :P

Precis innan giget!!!!! PEPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan ni förstår känslan att få se IRON MAIDEN i Jakarta????







PEPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Så här såg setlisten för giget i Jakarta ut:

Satellite 15... The Final Frontier
El Dorado
2 Minutes to Midnight
Coming Home
Dance of Death
The Trooper
Blood Brothers
The Wicker Man
When the Wild Wind Blows
The Talisman
The Evil That Men Do
Fear of the Dark
Iron Maiden

The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Running Free

Att se IRON MAIDEN live i Jakarta var en helt otrolig upplevelse som
jag absolut inte kan uttrycka i ord, skratt, tårar, adrenalin, hurvar
utav helvete och ett jävla röj!

En av de bästa spelningarna jag någonsin sett och en upplevelse som
jag aldrig i hela mitt liv kommer att glömma...

NP:
(Hajja att tårarna kom när man för första gången fick höra denna låt live!)

~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Filmtips alá Demonia!

Jag och Alex har kollat klart på den riktigt grymma filmen
Conviction,
kanske lite seg i början men otroligt jävla bra film som
jag verkligen kan rekomendera till er där ute, duktiga skådisar och
en riktigt bra story!

Conviction är baserad på den otroliga verkliga händelsen om
Betty Anne Waters som går genom Juristexamen för att kunna
få ut sin bror som blivit oskyldigt dömd...



NP: Diamanda Galas


~Demonia~

April April... Luuuuurad!

Hur många av er gick på mitt Aprilskämt om min första tatuering???

April April era jävla sillar hahaha..

Luuuuurade :P

Jag har fortfarande inte en enda tatuering på min kropp!

Nu vill jag veta, lurade ni någon? BERÄTTA!!!


NP: Tormentor - Anno Domini



~Demonia~

Min första tatuering!

Igår hade jag bokat in ett litet hemligt möte hos min kompis Micke
House of Pain här i Stockholm, en liten överraskning till Alex och
min allra första tatuering blev gjord :-)

Gissa om Alex blev överraskad ;-)

Det gjorde verkligen inte så ont som jag trodde så nu har jag
bokat in en ny tid hos Micke, för nu vill jag bara har meeeer!

Vad tycker ni om min nya tatuering?


NP: Blood Ceremony - Blood Ceremony



~Demonia~

RSS 2.0