En liten uppdatering från ROM!

Här i Rom är allting perfekt! Jag och Alex har det helt underbart och det
finns otroligt mycket att se och göra så mycket att vi helt enkelt bara tar allt
som det kommer. Härligt med en lugn och skön semester, ingen stress!

Vi har knatat runt i stan, åkt sightseeing-buss sett alla grymma byggnader
och utgrävningar, helt otroligt! Ätit god mat och njutit med gott vin.

Vad vi inte visste när kortet togs var att vinet kostade 62 euro... Hahaha..
Gott var det och fulla blev vi så det var det helt klart värt!

Här på bilden är vi uppe på taket på Castel Sant'Angelo med slående utsikt över
hela staden!

Här står Alex på torget i Vatikanen, när Påven håller tag vid Jul och Påsk brukar det
vara över 200.000 personer på plats, alltså inget litet torg direkt!
Igår var vi inne och kollade in Sixtinska Kapellet :P

Vi har även hunnit med Colosseum!!!!
Fascinerade byggnad med jävligt storslagen arkitektur, helt otroligt att gå runt
där inne!

Massor med andra saker har vi såklart hunnit med, bla. Kapucin-kryptan som
var otroligt coolt att se...
Jag har inte riktigt tid att visa er allt vi gjort hittils just nu men vi har fotat massor
så jag kommer att visa mer när vi kommit hem!

Nu ska vi precis dra iväg till San Callistokatakomberna, dom är ca 20km långa
och upptar ca 15 hektar, ligger 30 meter under jorden och har ca en halv miljon gravar.
Det kommer att bli sjukt coolt!!

Vi hörs snart igen...

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: sophie

Åhh va lyxigt och fint ni har det. Tack för inspirationen, jag tror att det blir Rom för min del i september, några speciellt viktiga platser jag måste besöka? Kolla in här där jag är med och tävlar om en resa med min bästa semesterbild, det kan ju ni också vara bitly.com/solbild



Ha en fortsatt underbar semester! Sophie

2011-04-26 @ 16:17:03
Postat av: mordor



Storslagen arkitektur?

Du får beskära bilden om man överhuvudtaget ska märka bakgrunden med den urringningen!

2011-04-27 @ 12:49:08
Postat av: Numenius

Vore kul att resa dit, för att se Colosseum till exempel. Vatikanen skulle man ju ta och rasera på något trevligt sätt, ska fundera mer på det :) förresten, nu när ni är i Italiens huvudstad, hur mycket har ni hört om Berlusconi? Jag undrar hur pass utbredd hans fördelaktiga marknadsföring är, då han äger typ alla eller iallafall de största tv-bolagen och säkert många av tidningarna också. Han är ett riktigt ruttet ägg som borde avrättas, men han lär väl bli kvar på livstid tack vare media!

2011-04-27 @ 14:49:33
Postat av: Mayhemic

Gött liv! Colosseum hade man bra gärna velat strosa omkring i, verkar vara riktigt episkt skit.

2011-04-28 @ 23:24:38
Postat av: Kim Andersson

Hej hej vad intressant dina poster verkar! lär verkligen att läsa lite mer! :p Hoppas du har en bra vardag ;)

2011-06-28 @ 00:00:51
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0