utmaning 2

I väntan i helgens aktiviteter så... Oooh.. Sjukt bakis idag och ska snart iväg på middag/ förfest hos min käre vän Marcus.. Snart är man PÅ igen hehe..


Blev utmanad av min syrra: Johanna (och man måste tydligen göra ALLA utmaningar) Haha..


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Lycka till!


1. Vad heter du?: Marika (Tillslut.. Vad tänkte morsan och farsan?)

2. Ett ord på fyra bokstäver: Meta (Pimpla och köra skoter på vintrarna)

3. Flicknamn: Maj-Björn (Hahahaha)

4. Pojknamn: Maximilian "Den störste" (Gärna: Max och Swea om man får knodd)

5. Yrke: Musiker (Growla i H-sund & Dragspelsdrottning)

6. Färg: Mörkrött (Har jag målat i sovrummet)

7. Klädesplagg: MC-jacka (Givet!!)

8. Mat: Mackaroner och Ketchup (I fyllan är GOTT!)

9. Sak i badrummet: Mamman (min katt, hon är mobbad och hänger där ofta)

10. Plats/stad: Min klippa i Farsta (egen sol och bad-klippa är guld på sommaren)

11. En orsak att vara sen: Missade tunnelbanan (Håll med om att man använder den allt för ofta :P)

12. Något man skriker: MAJGADD!!!!! (Tena och DC hoho)

13. Film: Motorsågsmassakern

14. Något man dricker: Motherfucker - (Tequila , Tabasco, Vodka)

15. Band: Mercyful Fate (iof. Marduk, Morbid Angel och MGLA också)

16. Djur: Mullvad (Black Metal djur)

17. Gatunamn: Malmskillnadsgatan (Några står allt fortfarande där)

18. Bil: Morsans-Merca (Fast den kvaddade brorsan haha.. Klant!)

19. Sång: Maha-Kali (Dissection, Bäst!!)

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Monopol (Vinner i ALLA spel och är sämsta förloraren)

 

NP: Necrophobic - Death to All

 

~Demonia~


Hembränt och lingondricka!

SHIT!!! Faan vilken jävla dag! Första dagen av House of Metal är slut. Ikväll har varit bättre än någonsin, jag har tagit otroligt mycket bra bilder och filmer, jävligt exklusiva grejer så jag är riktigt JÄVLA nöjd :-)

Jävligt kul att återse många av mina gamla goda vänner igen..

Nifelheim på scenen var  HELT KLART INGEN lugn tillställning!

Sitter på hotellet nu och efterfestar med Nifelheim, just nu funderar jag på om det är en dag imorgon men ähh.. va faan det är inte ofta man är i Norrland och bor på hotell i sin egen "hemby" hahaha.. lite måste man få lyxa till det ibland.

Jag kommer att skriva om hela House of Metal helgen och våran norrlandsvistelse, när jag är åter i storstan!
HÅLL UT!!!!!

NP: Nifelheim - Devils Force

~Demonia~

Humor - Ed's guide to Metal


Hahahaha..

NP: Black Sabbath - Heaven and Hell

~Demonia~

Tillbaka blickar.. Februari 2008

Månadens tillbaka blickar blir inte så många kanske, hittade inte alla bilder från februari (har otroligt mycket bilder)
Men House of Metal Festivalen (Umeå) Var jag självklart på!

På fredag börjar 2009 års House of Metal!!!!!!! Det blir bara bättre och bättre, längtar en smula faktiskt :P

Hände mycket annat i Februari också, men som sagt utan bilder är det inte så kul hehe..

Fortsättning följer..

NP: Ligament - Demo-92

~Demonia~

Shopping och fika med brudarna

Igår efter jobbet träffade jag upp mina vänner Lindha och Veronica för en liten shopping tur, jag var mest på jakt efter ett par (hör och häpna) blåa jenas haha.. Köpte 2 par men jag blev inte helt nöjd så jakten fortsätter :P
Köpte en as snygg Klänning/topp/kjol hmm.. på Gina, har inte haft tid att fota men den kanske används i helgen så då blir det säkert något kort taget :-)
Bokrean gick vi en sväng på, dock jävligt mycket folk..

Svensk maffia införskaffades, blir fler böcker när folk lugnat sig lite!
Hungern satte in och pengarna tog slut så vi åkte till söder och satte oss
på ett mysigt fik..

Söta Lindha med sin Cafe latte..

Snygga Veronica med nya frippan..

Vem får i sig mest godsaker... Mmmm...
Riktigt trevlig kväll det är ju alltid kul med lite snack, fika och shopping :-)
Har mest kill-polare (enklare så, haha..) så det kan vara kul att ha lite "girls talk" ibland :P

NP: Sodom - Obsessed By Cruelty

~Demonia~

Orka se ut så?

Snubben blir arresterad  2003..


Ser väl lite halv kriminell ut..
kolla in när han blev arresterad 5 år senare då hahaha..


Han har jobbat på rättså hårt :P Snyggt blev det också ehhhh..

NP: Twisted Sister - Under the Blade

~Demonia~

Lugn helg med film och Ufc!

Helgen har varit mycket lugn och städad, skönt faktiskt att vara nykter.
Har hunnit med massor hemma i lägenheten och det känns skönt att saker och ting blir gjorda, nu blir man bara mer och mer sugen på förändring, det kommer nog.. Gillar att fixa och inreda..

Några filmer har avverkats i helgen bla: "The Wrestler", "Låt den rätte komma in" Den sist nämnda bättre och helt klart sevärd! Bra Svensk film!

Äppelpaj och Kladdkaka har bakats så nu är frysen full hehe.. Våldgästa är en bra kod så man slipper bli fet själv hehe..
UFC 95 var GIVET inte så bra fightcard men klockrent med snabba matcher haha.. vill inte avslöja för mycket för dom som inte sett galan!
Jävligt bra fighter :-)

På Fredag åker jag och Alexander till Umeå
för att träffa min familj och gå på House of Metal Festivalen, Ska bli SJUKT KUL!! Ses där inne i dimman..

NP: Slayer - Seasons in the Abyss

~Demonia~

Utmanad..

Jag blev utmanad av: Johanna (Lilla syster)
Brukar vanligtvis inte göra sånt här, men va faan har man tråkigt på jobbet så har man :-P

Tre saker som skrämmer mig:
1. Att förlora dom som står mej nära.
2. Att själv få någon obotlig sjukdom.
3. Stickor (Hatar att få stickor haha)


Tre personer som får mig att skratta:
1. Alexander Friberg
2. Erik Gustavsson
3. Ulf Andersson


Tre saker jag älskar:
1. Alexander
2. Min familj
3. Mina vänner

och musik såklart :-)


Tre saker jag hatar:
1. Otrohet
2. Falskhet
3. Hip/hop och annan smörja


Tre saker jag inte förstår:
1. Otrohet
2. Att man inte lyssnar på musik
3. Surströmming


Tre saker som finns på mitt skrivbord:
1. Rävisen
2. Demo-hyllan
3. Räkningar


Tre saker jag gör just nu:
1. Softar
2. Lyssnar på RIKTIG skit-musik

3. Längtar till helgen www.houseofmetal.se


Tre saker jag vill göra innan jag dör:
1. Resa världen över
2. Bli miljonär
3. Se tillbaka på livet och DÖ AV SKRATT !


Tre saker jag kan göra:
1. Klå alla i Mario-Cart
2. Vinna i Band-leken (Även band-leken på reg-plåtar)
3. Baka bästa kladdkakan


Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
1. Nya Necrophobic
2. Nya Funeral Mist (Släpps idag)
3. Mig!


Tre saker jag skulle vilja lära mig:
1. Sy och måla/rita
2. Hata mindre Haha..
3. Köra bil (Fast jag är ju redan bäst på det)


Tre favoriträtter:
1. Grillad fläskfilé med hasselbackspotatis, rotfrukter och dipp
2. Lövbiffsrullader
3. Visuvio med fetaost och rhode island dressing

 

NP: Ulver - Bergtatt

 

~Demonia~

 


Nya banners

Rostén har varit snäll (som vanligt) och hjälpt mig att fixa några banners.

Vilken är snyggast?
1.

2.

3.

4.

Skriv gärna kommentar om vilken ni tycker är snyggast!

Finns det ngn annan kunnig i detta område och vill hjälpa mig så feel free :-)

NP: Dissection - the Somberlain

~Demonia~

Hårdrock eller Hockey?

För mig var det inget svårt val..

AC/DC var i stan och det syndes tydligt på Globen!

Men Hammarby spelade på Hovet och dom stöttar man i alla väder!!
Bajen Fans Hockey mot Flemminsberg, Div.4 :P

Sara, Fox, Magnus, Tobbe, Helen och Johanna var också där och stöttade.

"Kan man få  det bättre än så här? Jag tror inte det. Fyratusentvåhundra pers - i DIVISION 4!  Det är bara i Bajen sådant här händer." (Tvåmålsskytten och lagkaptenen Bruno Ohlzon)

7-1 och total kross i tabellen..

Seriesegern i Division4 västra var redan klar!
Kul med lite Hockey igen :-)
Forza Bajen!!

Gillar man inte sport så får man nog stå ut ibland om man läser min blogg!
För snackar vi sport då är HAMMARBY: HÅRDAST, TUFFAST OCH BÄST!
Mest METAL också så klart :P

NP: Bajen Death Cult - Bajen-a-voo-doo

~Demonia~

Min blogg på Blabbermouth!

Jag blev JÄVLIGT glad när jag såg att den största nyhetssidan för Metal: "Blabbermouth" hade skrivit om min blogg :-)
Det är skitbra att den når ut till fler besökare och att folk faktiskt verkar vara intresserade av det man skriver.

Hittils har jag bara fått positiv kritik och det är ju helt underbart!

Tack för att ni läser min blogg!! Ni får mer än gärna sprida den vidare..

NP: Blaze Bayley - The Man Who Would Not Die

~Demonia~

Besök i Necrophobic-studion

Stockholms döds/black-band Necrophobic är alltså i studion, skivan är helt färdiginspelad i skrivande stund och jag fick exklusivt besöka studion när Tobbe skulle lägga sång på några låtar.
Skivan kommer att heta "Death to All" och släpps den 27 april på Regain Records.

Necrophobic valde att köpa sin egen studio för denna inspelning, dom kände att dom ändå bestämmer så mycket om allt kring en inspelning  och dessutom tycker dom att det känns skönare och mer avslappnat att på en obestämdtid spela in och lägga allt i lugn och ro utan tidspress.
Necrophobic - studio

Genomlyssning av låten: La Santisima Muerte.
Där Erik och Alvaro (Watain) är med och gästsjunger på refrängen. Andra gästartister på skivan är JB (Grand Magus) Bentan (Order of Isaz) Nico (Entombed) och Fox (Grand Magus)

Alexander (Bas) är med och "rattar" sången.
På denna skiva så har Sebastian (gitarr) nästan uteslutande skrivit musiken.
Johan (gitarr) har gjort en låt, Tobbe har skrivit en låt tillsammans med Sebastian.Texterna har skrivits av Tobbe och Sebastian, Klockrena låttitlar så jag längtar tills jag har får skivan i handen och kan läsa texterna!

Snygg inredning i studion finnes också, några i bandet är hardcore-Bajare och det är ju inte helt fel :-)

Necrophobic - studio

Lite smakprov på hur det låter när Tobbe lägger sång på låten: For Those Who Stayed Satanic.
Kul som faan att vara med när sången blev lagd, det tackar jag för, GRYMT bra blir det också, vissa låtar har redan satt sig i skallen på mig så jag går runt och nynnar utan att tänka på det hehe..

Tobbe har en brutal JÄVLA pipa!
Necrophobic - studio

Fy faan vad bra det blir, jag ser fram emot att få höra allt efter den slutliga mixen.
Hett tips är iallafall att KÖPA skivan när den kommer 27:a April för den här kommer lätt hamna på topp 2009! (Iallafall på min)

Necrophobic lirar live:
 27:e Mars på Folkets Park i Växjö.
18:e April på Kings of Black Metal Festivalen i Tyskland:  www.myspace.com/kingsofblackmetal
2:a Maj på Hardstyle Evolution Festival i Schweiz.
Missa inte att se dom live om ni har tillfälle, det är ett riktigt GRYMT live band!

Kika in på hemsidan för mer info: http://www.necrophobic.net/

NOTE: IF YOU WANT TO USE MY VIDEOS, MAKE SURE TO POST SOURCE:
WWW.DEMONIA.WEBBLOGG.SE
WWW.NECROPHOBIC.NET

Thanx!

NP: Dismember - Pieces

~Demonia~

Gromth photoshoot!!!

När jag var i Norge senast gjorde vi ett lite skämtsamt Gromth "Photoshoot" och lite måste jag väl dela med mig av hehehe..

Här har vi då Gromth, Tomas, Anna fick vara med på grund av hennes Fleksnes tatuering, Kenneth och en deckad sångare, Ole :P


Anna och Tomas


HAHAHA.. Say no more!

Gå in och lyssna på: www.myspace.com/gromth 

Lite mer seriösa killar :-)

NP: Venom - Welcome to Hell

~Demonia~

Den ropar mitt namn...

Är det ngn som vet var man kan hitta den??

Står juh helt klart mitt namn på den hehe.. Bara jag kan hitta den så :P

NP: Judas Priest - Turbo

~Demonia~

Flight666

Iron Maidens nya dokumentärfilm FLIGHT666 är ett givet biobesök, den 21 april är det premiär.
Kolla in trailern, man blir ju sjukt sugen :-)

"Iron Maiden: Flight 666' follows the bandmembers on the first leg of their "Somewhere Back In Time World Tour" in February and March of 2008 as they experienced the most ambitious and adventurous tour in rock history.


NP: Iron Maiden - A Matter of Life and Death

~Demonia~

Söndagsmys, film och snask i mängder :-)

Söndagen spenderades mestadels i soffan så som den bör!!!
Mycket närhet, god mat och avverkning av några filmer var planen :P

Mina två karlar gillar varandra..
Två filmer blev det och den första vi såg var en komedi vid namn:
Tropic Thunder
, garvattacker fick man helt klart vid ett antal tillfällen, jävligt rolig och lätt värd att se, Hyr, ladda eller köp!!!! ett hett tips om man vill lätta upp
humöret lite :P

Sen blev det en gammal klassiker, svensk film vid namn: Besökarna!!! (1988)
Den håller fortfarande ställningarna som Sveriges bästa skräckfilm genom tiderna, grymt skön skräckkänsla och den skrämmande musiken är inte att
leka med!


Måste ju avslöja vad jag tycker är mest skrämmande...
i mina ögon iallafall. De två bilderna ovanför :P Kommer ni ihåg?
Besökarna har jag sett ett antal gånger genom åren och har ni inte sett den så är det FAAN på tiden att ni gör det, det är nämligen ett MÅSTE att ha sett Sveriges bästa skräckis.

Kladdkaka är ju en favorit och jag gillar att baka så jag slängde ihop en härligt kladdig en :-)

Lösgodis sitter ju aldrig helt fel heller :P Mmm..

Sen klev jag upp tidigt idag (Måndag) och brände bort det mesta på gymmet, duktig har man blivit minsann..

NP: MGLA - Presence

~Demonia~

Släktkalas och häng...

Lördagen var uppbokad för Alexander´s kusins sambo (Stefan) som fyllde 40år.
Jättegod middag på Kellys och möte av mycket nytt folk.. Glömde dock att fota men några kort blev det!!

Ludde (Alex tvillingbror)

Jag och Alex

Christian, Alex och Ludde
Det är vi fyra som kör fightkvällar, söndagar efter att det har varit UFC :-)

Här hoppade visst något GROTTMONGO fram i mitten också Hahaha..

Tur att man numera är duktig och städad så man slipper må så dåligt dagen efter och dagen efter det :P
Annars brukar ju "jag och hinken" vara ett känt fenomen, någon som känner igen det??

NP: Primordial - To The Nameless Dead

~Demonia~

No words are needed.....



NP: Vintersorg - A star-quarded coronation

~Demonia~

Hellslaughters sidoprojekt

Tänkte att jag kunde tipsa er om lite annat frontfiguren i Tiamat "Johan Edlund" pysslar med.

Soloprojektet Lucyfire är ju helt klart värt att kolla upp i mina ögon :-)
En skivsläpp aka: This Dollar Saved My Life at Whitehorse släppt 2001 finns ute. Lucyfire "The Pain Song"

En  ny skiva är inspelad och Tiamat trummisen Lars Sköld har spelat upp lite för mig och det jag fick höra lät fantastiskt bra, lite hårdare och ja Lucyfire. Han har lovat mig en kopia så jag väntar med spänning :P Jar har för mig att han sa att dom ska göra om lite och spela in allt igen? men kommer inte riktigt ihåg hehe..
För några fler låtar och mer info kolla in: www.myspace.com/crucifyher

Sedan några år tillbaka bor Johan numera i Thessaloniki, Grekland.
Hans senaste, vad jag vet iallafall är ett akustiskt projekt med svensk sång, stämnings fullt, dystert och atmosfärisk....
Jag gillar det som faaan och kan lyssna på låtarna om och om igen, ser fram emot att höra mer :-)

Han kallar det "Johan Edlund" och inte Tiamat som ngn lagt upp det som på Youtube.
Kolla in:  www.myspace.com/reverendhellie  för MIN FAVORIT låt: När Helvetets Hundar Somnat Om, GRYM!!!!!!!

Målar tavlor gör han också..

Cowgirl soon to be hit by a Volvo 242 with drugs and guns in the trunk:P

NP: Treblinka - Severe Abominations

~Demonia~

Fredagen den 13:e

Vad kan vara bättre än att visa sin kärlek just på fredag den 13:e?

Man är väl lite hårdare än det vanliga packet hahaha..

Middag och bio is coming up!!!! Ni kan ju gissa vilken film det blir :P

NP: Arcturus - The Sham Mirrors

~Demonia~

Rävisen bloggar

Tillbringar man (för) lite tid med min katt Rävisen blir han avundsjuk, det är han som bestämmer här i familjen och hans vilja är stark (starkast)!!

Håller man på med någon och han vill gosa då JÄVLAR SKA DET GOSAS :P

Han är iallafall en HÅRD katt och har bara ondskefulla leksaker!!!!

Bortskämd är han också fast han har ju den godaste pussmunnen så man kan inte annat än ge med sig :-)

NP: Warlock - Triumph and Agony

~Demonia~

Vildhonungsboxen..

Eftersom man fortfarande är helt hög efter Tiamat giget så tänkte jag att jag måste visa er min fina Wildhoney box.

Jag fick den av Mr. Hellslaughter himself en gång i tiden, så det är man ju
väldigt tacksam för :-)


GALET snygg box med honungen :P Innuti låg det åxå en vit tröja i storlek xl med en stor röd ros men den är lite stor och inte riktigt min färg så den orkade jag inte fota hehe..

NP: Lucyfire - This Dollar Saved My Life at Whitehorse - Automatic :-)

~Demonia~

Hellhounds Fest - Tiamat

Då var det då ÄNTLIGEN dax för Tiamat att spela i Stockholm igen.
Första gången jag såg dom var i Umeå 1993 då tillsammans med Merciless och Unleashed (Galet bra gig!!) Är det någon som har inspelningen från den kvällen ? Mangel-93 så hör gärna av er till mig, jag har letat med ljus och lykta, den blev nämligen snodd från Galaxen.
Lars (Trummis, Tiamat) berättade att senast bandet var på turné var 1995 då med Black Sabbath, det giget var 3:e gången jag såg dom och på den tiden var det lite hårdare än nu, fast ioförsig så är senaste platta "Amanethes" riktigt hård på sina ställen som Johan skrev i sin blogg på Myspace "Nya är oerhört hård. I praktiken kukslappar den dig i ansiktet tills du ber om nåd" :-)

Lars (Tiamat, trummis) och Jag (Notera "Burzum killen" i bakgrunden)
1994 åkte jag till Stockholm för att se Tiamat på Gino då tillsammans med Type O Negative, den spelningen finns förövrigt med på "The History of Tiamat" Lyssnar man riktigt noga så kan man till och med höra mig haha..
När man tänker tillbaka så kommer man på vad sjukt mycket bra gigs man sett genom tiderna! Tiamat har haft lite glapp i live spelandet med jag har ändå hunnit med att se dom 3 gånger i Umeå, Gino Stockholm, Gröna Lund i ngn källare, Hultsfred Festivalen 2 ggr, Anchor, genom Veronicas lur på Gates of Metal Hahaha.. Decibel 2000 genom Mökens öldränkta, gaffade roddar telefon Hoho.. Sweden Rock ringde samma utvecklooO Hehehe..Inferno festivalen 2007 och nu på Klubben.. Har jag glömt någon?

Denice, Jag och Veronica  innan giget!
För banden på denna Turné var Mist of Avalon och 69 Eyes och det missade jag med glädje.
Tiamat gick på med låten Will they come? från Amanethes och redan då var det gåshud!!!!

och den höll ju helt klart i kan jag säga :-))


Tiamat - Klubben 090208 - Cain från Prey.

Filmade lite i vanlig ordning så man kan se och känna lite av stämmningen, dock blev inte ljudet så bra denna gång. Strålkastar korset var KLOCKRENT tillsammans med Johans "Hail Satan" tatuering på bröstet! Grymt ljud och för att inte tala om ljuset, super!!!

Tiamat - Klubben 090208 - Vote For Love från Judas Christ

Lite (ytterst lite) ringrostig första spelning, lite text missar och små saker men inget stort..


Stockholm setlist:
1. Will they come? (Amanethes)
2. Raining dead angels (Amanethes)
3. Cain (Prey)
4. Until the hellhounds sleep again (Amanethes)
5. Do you dream of me? (Wildhoney)
6. Divided (Prey)
7. Vote for love (Judas Christ)
8. Brighter than the sun (Skeleton Skeletron)
9. Wings of heaven (Judas Christ)
10. Via dolorosa (Amanethes)
Extra nummer:
11. The sleeping beauty (Clouds)
12. Gaia (Wildhoney)

Tiamat - Klubben 090208 - The Sleeping Beauty från Clouds


Tiamat - Klubben 090208 Gaia - Wildhoney


Så jävla SJUKT, GALET, FANTASTISKT, UNDERBART, BRUTALT BÄST!!!!!
Jag är fortfarande i extas och kan inte sluta lyssna på Tiamat.

NP: Tiamat - The History of Tiamat

~Demonia~

Nagel fixXx...

Både jag och min syster Anki är utbildade nagelteknologer, jag har dock lagt det lite på hyllan och orkar knappt fixa mina egna, laaat som man är så tvingar man syrran när hon ändå är på besök hehe..

Stilfullt och enkelt med fransk manikyr blev det denna gång. Hon är klart GRYMMAST när det kommer till naglar men tyvärr bor hon i Umeå, bor man i närheten och vill ha snyggaste naglarna i stan så rekomenderar jag er att boka in ett besök! Det säger jag inte bara för att det är min syster, prova en gång så lär ni förstå :P
Bokar tid gör man på 090-142266 svarar hon inte så lämna nr så ringer hon upp :-)

NP: Throne of Ahaz - Nifelheim

Jag har börjat svara på kommentarerna nu också så undrar man ngt går det bra att skriva och fråga :-)

~Demonia~

Blod och svärd kvällen på Olssons

Min syrra Anki hade kommit till storstan så vi passade på att äta på Olssons med Erik innan han skulle vara Dj nere i källaren.

Sen var det dax för lite metal..

i Erik´s anda.

Jag och Håkan diggade iaf.

Linn och Johanna

Tobbe (Necrophobic, Trident) Erik (Nifelheim) Batte (Necrophobic, Nifelheim) Sterner (Necrophobic) och Erik (Watain) kikade också förbi efter att dom hade varit i studion och spelat in lite sång till nya Necrophobic plattan.

Bästa Dj´n såklart!!!

Leif (Candlemass) Jag och Erik. Trevlig och lagom kväll!

NP: Tiamat - ALLT (Är fortfarande helt extas efter bästa giget igår!)

~Demonia~

Jahaaaaaaaaa..

Så här kan det gå om man är SNÅL och fixar håret på en skola haha..

Jag hade faan hellre sett ut så här:

Mig lär ni inte se röken av ute på ett tag :P

NP: Trident - World Destruction

Btw. många har frågat: Iron Maiden badlakanen är inköpta på www.rockzone.se/

~Demonia~

Fredags Frippa Fix.. (FFF)

Nu ska jag iväg och klippa och slinga håret på budget vis... Helt nervös, så man får väl se hur man ser ut när man kommer hem.
http://www.styleeducation.se/ är en frisörskola som är bra mycket billigare än normalpris och är man fattig så får man väl göra vad man kan för att fixa frippan :P

Hoppas barar jag INTE ser ut så här när jag kommer hem Hahaha..

NP: Malign - Fireborn

~Demonia~

Blod & svärd i vitlökens tecken!!

Ikväll är det Säsongspremiär för klubben: Blod & Svärd i källaren på Bröderna Olssons.
Tyrant (Nifelheim) agerar DJ så riktigt tuff METAL kommer stråla ur högtalarna!!
Ett tips är att först äta på övervåningen, köttbullarna eller oxfilén håller jag själv jävligt högt just nu och sen ta sig en Bloodshot för att få igång magen :P efter det är man redo för blödande öron hehe..

Kika in på http://www.myspace.com/blodochsvard
För adress och info så ses vi ikväll!!!

Skål!

NP: Roky Erickson - blandat

~Demonia~

Until METAL do us part..

Jag var bara tvungen att köpa två av dessa SJUKLIGT snygga badlakan.. Ett till Alexander och ett till mig, så nu kan vi vara snyggast ihop på badstranden HAHAHA..

Tills någon av oss kastar in den hoho haha.. guuuu va roligt skämt hohoho..
Rävisen ville vara med och modella lite också :-)

Kan det bli bättre än så här??

NP: Tiamat - Clouds

Förfest och Die Hard...

I Lördags var det spelning igen, 44:an spelstället och Die Hard som huvudakt!
Jag och Alex bjöd två av mina bästa vänner på lite middag innan giget.

Erik, Alexander och Uffe.
Det blev nyttig mat vin/öl och lp lyssning, mycket trevligt..

Sen tog vi Eriks bil in till stan, ni ser juh hur klockren den är hehe.. Bästa resan jag gjort med den var nog till Sweden rock förra året.. jag trode jag skulle dööö haha.. men det får jag nog berätta om en annangång!

Alex var chaffis :P

Jag och Uffe härjade i baksätet och tyranten satt fram Haha..

Väl på 44:an träffade man många kända ansikten, jag och Mattias (Die Hard)

Alex, Erik, Mia och Uffe

Tobbe (Necrophobic, Trident, Order of Isaz) och Uffe (Typ alla Umeå band)

Hahaha.. Kolla bakggrunden!! Tyranten blir man aldrig av med HAHAHA..
Var 4 band kvällen till ära men ölen smakade gott och var billiga så det blev bara Die Hard som beskådades denna afton.

Dom hyrt in en strippa som dansade på fjärde låten, glömde dock att fota.. Dåligt av mig där hehe..

Harry - Trashar til Death...

H-kan (även Watain)

Hasse, Die Hard jobbar på ny platta som beräknas släppas sommaren 2009 på Agonia records så håll ögonen öppna.

Die Hard satte inte riktigt spiken i kistan denna kväll, dom var mycket bättre när jag såg dom i Oslo i maj.. För er som inte hört dom och gillar det gamla gardet så som: Vemon, Possessed, Slayer, Kreator etc.så rekomenderar jag er att gå in på myspace och lyssa på några låtar:   www.myspace.com/diehardthrash

Alex och Pelle (Watain)

Jag och Alvaro (Watain)
Dom billiga ölen satte sina spår så det blev hemgång direkt när 44:an stängde :P

Until next time!!!

NP: Conan the Barbarian - Soundtrack

~Demonia~

RSS 2.0