Gig ikväll i Stockholm!

På scenen just nu: Morbus Chron!


Ny video med: God Seed - Alt Liv

Nedan kan ni lyssna på låten "Alt Liv" som är tagen från God Seeds
senaste platta "I Begin" som nu finns ute via Indie Recordings.
 
Demonia

Våra nya vänner... Alfred och Arnold

Två nya dödskallar och fyra stycken benknotor har fått äran att förgylla vårat hem,
det börjar bli en hel del där hemma nu men ännu är samlingen inte komplett...
Kolla in dessa fantastiska skallar!
Denna skalle har vi döpt till Alfred...
och det här är Arnold, vi är såklart otroligt nöjda med dessa inköp som vi
gjorde under vår resa i Prag!
 
NP: Törr - Institut klinické smrti
 
Demonia

Saturnalia Temple - Tröja

Denna snygga Saturnalia Temple tröja har fått flytta in här hemma...
Här finns denna tröja och lite mer merch så kika in och visa ert stöd:
http://templeofsaturn.bigcartel.com/
 
NP: Saturnalia Temple - Aion of Drakon
 
Demonia

Snabbpasta ala Demonia

Igår kom jag hem sent från jobbet och hade inte mycket tid på mig att laga middag
så det fick bli något enkelt, denna pasta är fantastisk god och väldigt enkel att laga...
(Håll tillgodo med mina iphone-bilder)
Det du behöver för denna pasta är: champinjoner, gullök, vitlök, skinka,
crème fraîche eller matlagningsgrädde, ädelost och pasta såklart.
Sen kan man självklart tillsätta andra ingredienser beroende på tycke och smak.
 
Så här gick jag tillväga... Stek champinjoner och lök, tillsätt sedan skinkan och
pressa i några klyftor vitlök (jag hade ca 5-6 klyftor), jag använde mig av 2 burkar
crème fraîche och lade samtidigt i två bitar med ädelost som fick smälta ihop.
krydda med det du gillar själv använde jag mig av peppar, köttbuljong,
paprikakrydda och massor med oregano.
Jag gjorde extra mycket så att både jag och Alex fick oss några lunchlådor.
 
Denna pastarätt kan man göra olika varianter på och tillägga precis vad man vill,
supergott blev det och perfekt ifall man inte har så mycket tid över ;-)
 
NP: King Diamond - Abigail
 
Demonia

Prag del 7

En fantastisk resa med underbar mat och det bästa sällskapet har kommit till ett slut. Prag var verkligen en upplevelse och jag kan absolut rekommendera er som ännu inte besökt staden att göra det!


Prag del 6


Prag del 5


Prag del 4

Igår firade vi Alex 30-årsdag här i Prag!


Prag del 3

Bilder från benkyrkan i Kutna Hora!


Prag del 2


Adolf har flyttat in...

Denna sjuktsnygga skalle har nu äntligen fått flytta in hos oss, en härlig
gammal vän köpte den till mig när han var i Prag för ett tag sedan.
När detta inlägg postas så är vi själva i Prag och självklart är vår plan är att
besöka benkyrkan i byn Kutna Hora.
Det blir mitt 3:e besök i kyrkan och känner jag oss själva rätt så blir det
förmodligen inte det sista besöket.
 
Demonia

Prag del 1

Kommer visa några av de bilder från Prag som jag lagt upp på min instagram. Skönt med fri wifi här på hotellet! Håll tillgodo, fler kommer snart!


Nu är vi framme i Prag!

Nu är vi äntligen framme i Prag, snabbt och smidigt gick det, perfekt att landa så här i lunchtid. Nu har vi precis checkat in på hotellet och ska ut på gatorna och hitta ett typiskt tjeckiskt ställe att äta lunch på och sen vidare på nya äventyr.


Imorgon åker vi till PRAG!!!

Imorgon tidigt sitter jag och Alex på tåget på väg ut mot Arlanda, vid
nio lyfter vårat plan som denna gång ska ta oss till Tjeckien och Prag!
Vi har bokat ett riktigt fint hotell så vi kommer gatanterat få en fantastisk
weekend tillsammans jag min fina Alex som även fyller år under helgen.
Det ska vi definitivt fira riktigt rejält...
En massa andra planer har vi självklart också så som Karlsbron, Slottet,
klocktornet, Hells Bells, Kutna Hora (Benkyrkan) och sen blir det såklart
massor med god tjeckisk mat och öl Mmmm..
 
Detta blir tredje gången jag besöker Prag så mycket har jag redan sett men
har ni tips på vad vi inte bör missa så får ni mer än gärna tipsa oss.
 
Hoppas att ni får en förträfflig helg här i Sverige!
 
Anybody from Prague reading this? please tell us if there is something
going on i the city this weekend! Cheers!
 
NP: Root - The Temple in the Underworld

~Demonia~

Bullet - Running Away

Nedan kan ni lyssna på låten "Running Away". Låten är tagen från Bullet´s
senaste album "Full Pull", som släpps via Nuclear Blast den 25:e November.  
 
Demonia

King Diamond klar för Metalsvenskan!

 
Det blir ett självklart besök på Metalsvenskan nästa år nu när King Diamond
är klar, den 25:e maj är ett datum att anteckna i almenackan!
 
För mer info: http://metallsvenskan.com/
 
Demonia

Instagram...

Det är några av mina läsare som har föreslagit att jag ska göra ett särskilt

blogginlägg någon gång i veckan, där jag visar mina senaste Instagram-bilder.

Detta tycker jag låter som en väldigt bra idé, speciellt med tanke på att vissa av

er kanske aldrig använder det programmet.

Jag kommer inte att skriva någon förklaring till bilderna så om ni vill läsa vad

bilderna handlar om så får ni läsa på min Instagram: Maha_Kali heter jag där.

 
Demonia

En liten uppdatering...

Jag har som ni säkert uppmärksammat tagit en välbehövlig paus från
bloggandet, en mycket skön sådan har det varit kan jag meddela..
Ibland blir det här med bloggen ett måste och det skapar endel stress
med att jag "måste" posta inlägg varje dag vilket jag såklart inte måste, men
självklart vill jag ju underhålla er och dela med mig av så mycket jag kan och
har tid med.
 
Tid är något jag dessvärre har mycket mindre av nuförtiden, jag har börjat på
ett nytt jobb och det tar mig 2 hela timmar fram och tillbaka sen ska man jobba
minst 8 timmar också så den lilla tid jag tidigare hade för bloggandet har dessvärre
blivit ännu mindre och existerar knappt.
Dessutom har jag och Alex utöver detta letat lägenhet och gått på visningar en längre
tid och har nu äntligen slagit till och köpt vår drömlägenhet på Södermalm
här i Stockholm.
Vi dock en hel del fixande framöver då vår lägenhet i Farsta där vi bor nu ska putsas
upp och säljas vidare och sedan blir det inflyttning i den nya lägenheten med allt vad
det innebär innan man fått ordning och fixat till det som man själv vill ha det.
Det kommer verkligen ta sin tid! Detta köp är dock det bästa och största köpet i vårat
liv hittils, vi är otroligt nöjda och glada, livet leker helt enkelt...
Så här ser planeringen ut för vår nya lägenhet...
Förutom att tiden redan är knapp så har jag dessutom fastnat i endel serier:
The Killing, The Walking Dead, Sons of Anarchy, Hemmafruarna i whatever
(ja, jag erkänner), UFC och all annan fighting etc.
Jag är dessutom galen i shopping och spenderar många timmar på det.
Sen har vi ju fyra katter som behöver omvårdnad här hemma, två av dom har
dessutom varit på besök hos veterinären några gånger de senaste månaderna.
Sen ska man även hinna med att umgås med både vänner, familj och med min
sambo,gå på gig, resa, festa mm. 
phuu.. tiden är knapp så jag hoppas att ni har överseende med att det kanske inte
blir lika många inlägg som tidigare (kanske lika många men inte lika långa) jag
ska göra mitt bästa med att komma på fötter igen, jag känner mig faktiskt redan
taggad på att blogga igen så håll utkik och peppa mig gärna med kommentarer...
 
Har ni tips om hur jag kan förbättra/förändra sidan så får ni mer än gärna
komma med förslag. Vad vill ni se framöver här i bloggen?
 
NP: Dissection - Live Rebirth
 
Demonia 

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Pentagram i helgen!

Missa inte detta gig i helgen!
 
För mer info: http://pussyagogo.blogspot.se/
 
Demonia

RSS 2.0