Dj i Umeå!

Jag får väl nästan be om ursäkt för den otroligt dåiga uppdateringen här
på bloggen, jag har haft otroligt mycket för mig och fortfarande brinner det
i knutarna men jag ska göra mitt bästa för att underhålla er så håll ut...

Nu tänkte jag visa er hur trevligt jag hade det när jag var uppe i Umeå
och Dj:ade på klubben Metal on Metal.

Efter en mycket trevlig middag och förfest hemma hos goda vänner så stod jag på
plats lagom till öppning på TC, det blev dock inte så mycket fotat då man konstant
var i extas över att välja nästa låt som skulle spelas, skåla och röja med de härliga
människorna på plats.

Första bordet på plats, härligt med lite stöd hehe..

Här "jobbas" det för fullt som ni ser... Konsentration i början av kvällen :P
Lite besök i Dj-båset här: Jag, Alex och Olov

Jag och bästis, total ondska :P

knökfullt med trevligt folk på TC denna afton!

Hahahaha..

Alex, jag och hjälten Alla är i farten...

Hahaha.. Ja jävlar vilken grym bild!!! Vi bjuder på den jag och Pirat-Marcus!

Mycket folk och många man inte sett på länge...

Mina medhjälpare, Marcus och Zoid valde ut några favoriter och stod och röjde
med mig i Dj-båset, tack för den grymma hjälpen grabbar!

Demonia i sitt esse typ? haha..

Alex och Timpa var sista kortet i kameran, synd att jag inte lyckades fånga fler
trevliga människor på bild då det var många som kikade förbi och önskade låtar.
En mycket lyckad och otroligt trevlig kväll! Tack för alla låt-önskningar,
jävligt kul att se så många gamla och nya vänner på plats...
Dj:andet var otroligt kul och det gör jag mer än gärna om igen!!!


NP: The Graviators - The Graviators



~Demonia~

Packa packa packa...

img_2184 (MMS)

Packa packa packa...


Ute på hemligt uppdrag!

img_9150 (MMS)

Ute på hemligt uppdrag!


Skivmässan i Umeå...

När jag var i Umeå passade jag självklart på att besöka skivmässan.
Några godingar (Lp-skivor) har tillkommit i samlingen...
Under själva fotandet var det en viss katt som tydligen ville agera fotomodell
han ska alltid vara i centrum, Räven - världens coolaste hårboll hehe..

Foooota miiig :-)

Faan vad skönt det var att softa här på skivorna Mmm..

Jag hade en mycket snäv budget, detta inhandlades:

Twisted Sister - Under the Blade
Grym platta som redan finns i samlingen, kan bli en bra present till någon?

Black Sabbath - Born Again

Denna hade jag ej på LP, ett måste i samlingen helt klart!

Demon - The Unexpected Guest

Billig och i bra skick!

Bathory - Bathory

"Gula Geten" på ny-press, Nu saknas bara orginalet :P

Twisted Sister - You Cant Stop Rock´n Roll

Given i samlingen!

Skivmässan i Umeå var kanske inte så mycket att hänga i julgranen men det
är ju alltid härligt när man kan bygga på samlingen lite...

NP: Master's Hammer - The Jilemnice Occultist



~Demonia~

IRON MAIDEN - Bakom scenen...


Längtar redan tills jag får se Iron Maiden på scenen igen!

~Demonia~

House of Metal släpper band!

Det är inga dåliga bandsläpp "Norrlands bästa och största Festival"
HOUSE OF METAL går ut med till 2012 års festival som går av stapeln
den 2-3:e Mars i Umeå!



Norska IMMORTAL kommer och sprider skräck i Björkarnas stad! Årets bokning!!!!

Legendarerna ENTOMBED kommer tillbaka till Umeå!


Umeås egna NOCTURNAL RITES är också bokade, mycket trevligt!!!

TRE OTROLIGT BRA BOKNINGAR ENLIGT MIG!

Två band till är också släppta, band som jag inte känner till men det
kanske glädjer någon annan?

Pray For Locust

och Amaranthe

Redan nu börjar jag längta till Mars och 2012 års House of Metal!


Biljetterna släpps idag så se till att köpa en i tid så att ni inte blir utan:
http://www.tickster.com

För mer info: http://www.houseofmetal.se

NP: Nocturnal Rites - The Sacred Talisman



~Demonia~

Favoritlåten: Sólstafir - Fjara



~Demonia~

Så jävla metal...

För er som ännu inte sett filmen "Så Jävla Metal" kan jag verkligen
rekomendera er att göra det, kolla in klippet här nedan från nyhetsmorgon!

För mer info: http://www.sajavlametal.se/

Hittade några bilder från Releasepartyt nere på strand...
Känner ni igen någon på bilderna?

In Solitude spelade...





För mer info: http://www.myspace.com/insolitudeheavymetal
Se där... Man behöver inte så mycket text helt enkelt,
bilderna talar sitt tydliga språk. Grym kväll!


~Demonia~

Trevligheter i Umeå...

Som jag tidigare skrivit om så fick jag erbjudande av att vara Dj i Umeå,
ett erbjudande jag självklart inte tackade nej till!!!

Dagen innan själva skivvändandet skulle äga rum såg det ut så här...

Vi var ett glatt gäng som samlades på TC för middag på fredags kvällen:
Petra, Lisa, Möken, Alex, Anna-Maria och Marcus.
Som överraskning hade Lisa och Petra fixat lite bubbel kvällen till ära :-)

Vi käkade otroligt gott från TC´s nya höstmeny, förrätt:
Svensk loftorkad skinka från Fors Säteri, med smörstekt svamp från orten,
rostad blomkål och ädelost från Skärvången

Alex och Marcus (Naglfar, Bewitched etc.) i väntan på maten...
Anna-Maria och jag...

Petra och Lisa, två riktigt härliga tjejer... Tack för allt!

Varmrätt: Innanlår av dovhjort, serveras med glaserat Vindelrökt sidfläsk,
tranbärs demiglace, pärllök och rotsaksgratäng

Någon efterätt orkade jag inte med efter denna orgie av fantastisk mat
samt bubbel, vin, öl och shots... Jag kan verkligen rekomendera er att
besöka TC och prova deras underbara höstmeny: http://www.umea.fh.se/tc

Jag och Möken dricker viiine hehe..

Alex provade på efterrätt ala tre olika whiskey sorter med en bit choklad.

Skål! En mycket trevlig middag med grymt sällskap...

På väg mot Skarinskas-Bakfickan ser man vilken festival dessa tre jobbar för,
Norrland största och bästa: House of Metal såklart!
(Håll utkik på torsdag då släpps de första banden till 2012 års festival!)

Nere i bakfickan: Jag, Stoffe (Naglfar) och Alex

Petra, Alex, Lisa och Dave...

En riktigt grym kväll med många goda vänner kom till sitt slut,
dagen efter var som sagt en viktig dag med Dj:ande och allt...
Mer om det vid ett senare tillfälle!

NP: Immortal - Pure Holocaust



~Demonia~

Taake tävlingen är avslutad!

Tävlingen om Taake´s senaste platta "Noregs Vaapen" på promo är nu avslutad!

Vinnaren heter Erich Johansson och Erich´s motiveringen ligger uppe på:
http://www.facebook.com/Demonia.webblogg

Stort GRATTIS till Erich och för att jag ska kunna skicka promon till dig så vore
det bra om du kunde maila din adress till: [email protected]

NP: Tiamat - Prey



~Demonia~

R.I.P Dismember!!!

"After 23 years, Dismember have now decided to quit.
We wish to thank all our fans for your support."




Första gången jag såg Dismember live var i Umeå 1992 och efter
det har det blivit ett tiotal spelningar, jag hade mer än gärna
sett dom stå på scenen många år till...

Detta är helt JÄVLA värdelöst!


Mer info om denna tragiska nyhet HÄR!

TILLÄGG:

Några av mina polare i Umeå hittade denna, vilken jävla nostalgi!!!!!

~Demonia~

En kväll ute på stan...

Öl och bloodshots är självklart givet, skål från Bröderna Olsson!

Innan dess käkade vi gott på Mississippi In och drack ett gott glas vin...

 

~Demonia~

 


Getaway Rock Festival, del 4

Reportagen om Getaway Rock Festival fortsätter...
De andra delarna hittar ni här: Del 1, Del 2 och Del 3
(Jag måste bara påpeka att dessa reportage tar otroligt lång tid att
knåpa ihop, dessutom har jag knappt haft någon tid att lägga på bloggen
just nu så därav kan det ibland ta lite tid mellan dessa långa festivalinlägg.)

Första band att bevittna denna tredje och sista dag var: BULLET!




Det syns att bandet spelar mycket, proffsigt och tight. Ett riktigt bra gig med Bullet!

för mer info: http://www.bullet.nu/

Sedan var det dax för Sveriges hårdaste band att göra sig redo...

NIFELHEIM!!!!!!


















Publiken är i extas när Nifelheim äntrar scenen i den kokande Gasklockan,
Tyrant, Hellbutcher, Insulter of Jesus Christ!, Apocalyptic Desolator och
Vengeance from Beyond ger publiken precis vad dom vill ha, Black metal
i dess råaste form.
Nifelheim bränner av ett fantastiskt gig med många favoritlåtar på setlisten,
ett av de bättre jag sett faktiskt!!!

Samtidigt som Nifelheim spelar inne i gasklockan står dödsmetall-legendarerna
ENTOMBED på utomhus-scenen, något jag självklart inte kan missa!









Entombed kan aldrig göra en besviken, med det stora registret av låtmaterial
och så många guldkorn släppta genom åren blir man alltid stående med ett flin
på läpparna när man känner nostalgin komma krypande.
Entombed kan sin grej, vilka proffs och med "nya" bassisten Viktor på scenen
känns bandet verkligen komplett.
Nu väntar nog hela världens "Death metal-fans" på en ny skiva och det snackas om
att det jobbas hårt på det just nu i Entombed lägret, den som väntar på något gott...

För mer info: http://www.myspace.com/serpentsaints
http://www.facebook.com/TheEntombed

Några foton på själva området...


En mycket trevlig festival!!! Detta blir slutet på del 4 och som sagt
så jobbar jag på för fullt när tid finnes så håll utkik för den 5:e, sista
delen med F.K.U, Accept, Vicious Art, Enslaved och Immortal!!!!!!

Biljetterna till Getaway Rock Festival 2012 är redan släppta så se till att
införskaffa en redan nu:
http://www.eventim.se/getaway2012

För mer info: http://www.getawayrock.se/

NP:
Judas Priest - Screaming for Vengeance


~Demonia~

The Devil's Blood - Fire Burning

Ännu en ny låt från The Devil´s Blood ligger nu ute, låter heter "Fire Burning"
tagen från bandets kommande platta "The Thousandfold Epicentre"
som släpps den 11:e November!

~Demonia~

WOLF WEAR!

Nu ligger äntligen WATAIN´s nya webshop Wolf Wear uppe!

Mycket snygga prylar finns på sidan, bland annat några grymma turné t-shirts
som endast finns i begränsad upplaga så se till att passa på!

http://www.wolfwear.net/

~Demonia~

Tävling, Tävling, TÄVLING!

Ok, nu ska jag försöka mig på ännu en TÄVLING!
Den förra var ganska svår men nu har ni som har Facebook chansen
att vinna Taake´s senaste platta Noregs Vaapen på promo...

Det är mycket enkelt, jag behöver nämligen sprida min Demonia Facebook-sida
till fler folk där ute!

Så här gör du: klicka du på ordet "Dela" längst ner i vänsterspalten och sedan
"Dela sida"
sedan hoppas jag att många av era vänner "gillar" min sida!

Här är direkt länken: http://www.facebook.com/Demonia.webblogg
Efter att ni delat sidan går ni in och skriver ett minne ni har av/från
Taake
, det kan vara vad som helst.. När ni träffade Höst, nånon spelning,
någon speciell låt ni gillar eller bara något helt annat...

Den 17/10 går jag ut med vinnaren, så se till att delta innan dess!


Hoppas många av er vill vara med och tävla!


NP: Taake - Over Bjoergvin Graater Himmerik



~Demonia~


Fest på Stonehead Mc!!!

img_9253 (MMS)

Fest på Stonehead Mc!!!


Katatonia biljett införskaffad!

Ännu en konset biljett är införskaffad! det vankas riktigt bra spelningar
denna höst/vinter och nu är även biljett till KATATONIA spelningen
här i Stockholm på Göta Källare den 14:e December fixad!

Info om spelningen:

Tjugoårsjubilerande Katatonia har med sina åtta album blivit ett av Sveriges
mest hyllade hårdrocksexporter. Redan vid 1993 års EP ”Jhva Elohim Meth”
stod det klart att detta var någonting speciellt. Bandets sound har gått från
drömsk och atmosfärisk black metal
till tungsint doom för att sedermera
utvecklas till en säregen form av depressiv rock, utan att förlora Katatonias
särpräglade känsla.

Det som gör denna afton speciell och unik är setlistan. Dels spelas 2001 års
genombrottsalbum ”Last Fair Deal Gone Down” i sin helhet – därefter plockas
väl valda låtar från hela bandets karriär fram. Allt som allt bjuds det på över
två och en halv timmes melankolisk katatoni!


Biljetter hittar ni HÄR!

NP: Opeth - Blackwater Park



Demonia~

Solstafir - Den som väntar på något gott...

Kan ta sig en lyssning här nedan på ett "medley" av de 12 låtar som finns med
Solstafir´s nya album "Svartir Sandar" Skivan släpps via Season of Mist
den 14:e Oktober.



~Demonia~

Nya skor...

Nu när hösten är här har dessa snyggingar fått flyttat in här hemma i palatset,
de kommer garanterat komma väl till användning...

Grymt sköna är dom också kan jag tala om!

NP: Isengard - Høstmørke



~Demonia~

Idag damp nya Sweden Rock Magazine...

img_8525 (MMS)

Idag damp nya Sweden Rock Magazine ner här i brevlådan, perfekt läsning då jag växt fast i soffan bakfull och jävligt efter "Så jävla meta" premiären igår! Filmen var jävligt bra  så den kan jag verkligen rekommendera er att se. Många kända ansikten var på plats på Galapremiären samt på releasefesten nere på Strand, en riktigt trevlig kväll.. Mer om det vid ett senare tillfälle, nu ska jag fortsätta läsandet samt nötandet av soffan! ~Demonia~


Death Metal!!!

img_1661 (MMS)

Death Metal!!!


Så jävla Metal - Just nu: Bathory!!!

img_4939 (MMS)

Så jävla Metal - Just nu: Bathory!!!


Ny video: BEHEMOTH - 'Lucifer'



~Demonia~

Galapremiär för "Så jävla metal"

Nu drar jag iväg  in till stan för att möta upp LG och gå
på premiären av filmen Så jävla metal!!!


Denna info hittade jag om filmen:

Filmen om den svenska hårdrockens historia.
Sverige är idag en av världens största producenter av hårdrock
och metal-musik. Superstjärnor som Europe och Yngwie Malmsteen
har visat vägen till de stora scenerna medan band som Candlemass
och Bathory har etablerat helt nya genrer. Men framgångarna har
kommit trots motstånd från många håll.

Så Jävla Metal! är berättelsen om de personligheter som gjort den
svenska hårdrock- och metallscenen till vad den är idag. Det är en
rörande och humoristisk historia om hur Sverige blev en världsnation
i en av de starkaste och största populärkulturella företeelserna någonsin.
Berättad av de musiker som gjorde det möjligt.

Följ med på den krokiga väg som Sveriges hårdrockare vandrat i närmare 40 år.

Efter filmen blir det förmodligen ett besök på releasepartyt på strand:


Vi kanske ses ute i vimlet...

~Demonia~

En Vredens man...

Idag blir hjälten i mitten ett år äldre, lite bittrare, lite bättre och förmodligen
härligast i hela världen om han nu själv får bestämma och det får han just idag :P

Gå nu genast in HÄR och säg GRATTIS till denna underbara karl!


Orimligt många GRATULATIONER från mig och Alex!!!!

När ska vi griiiiiilla? Festa i nya huset? Hallå?

~Demonia~

Thomas Sabo vip-kväll!

Min favorit designer Thomas Sabo har jag skrivit om många gånger här
i bloggen samt visat (nästan) alla mina smycken därifrån (Länk).
Förra veckan var jag och min kompis Denice på vip-kväll i Thomas Sabo
butiken på Biblioteksgatan här i Stockholm, så här såg det ut...

Det bjöds på skumpa, massor med god sushi, fruktspett och oändligt med godis...

På bildern: Några av deras "Charm Club" smycken...
Den nya kollektionen beskådades och självklart massa andra smycken,
jag blev såklart sugen på att införskaffa halva butiken :-)

En blandad goodiebag och ett nytt smycke kom jag hem med efter en
otroligt skön kväll med det bästa sällskapet...

En ny fin ring fick det bli denna gång...

Så här ser den nya skönheten ut, självklart i äkta silver och med svarta slipade
cubic zirkonia stenar runt hela... Otroligt vacker!

NP: Katatonia - Dance of December Souls



~Demonia~

Filmtips ala Demonia!

Här kommer ett riktigt grymt filmtips, den bästa Norska filmen hittills!

Thomas, Kalle och Johanna går på medialinjen i Volde och dom får till uppgift att göra
en dokumentär. Samtidigt hörs starka röster i byn om björnjakt och om att det finns en
man utan licens som tydligen dödar björnar.
Ungdomarna bestämmer sig för att leta upp den hemlige mannen och intervjua honom.

Mannen, Hans, är inte den mest öppenhjärtlige och lättpratade av människor och vill

inte ha dom i närheten. Det är full förståligt då han har ett av Norges mest hemliga yrken.

 

Han är jägare men det är inte björn han letar upp och dödar utan troll.

Men ungdomarna ger sig inte. En natt följer dom efter honom upp i skogen och det dom

får se där är en av Norges största statshemligheter.

Troll finns och dom är varken små eller speciellt söta.



Jag gillade verkligen denna film, bra gjord/bra effekter, grym story och
härliga norska vyer...


Trolljegeren (Troll Hunter) är absolut något jag vill rekommendera alla att se.

~Demonia~

RSS 2.0