Evil Dead - 2013

 
Den här ser ut att vara en jävligt mycke råare än orginalet så denna
film ska definitivt kollas upp!
 
Biopremiär: 26 april 2013
 
Demonia

Mer från Paris...

Paris Paris Paris... Vad gjorde vi mer? Ja, det får ni se här nedan...
 
Vi åkte en båttur genom Paris...
Besökte Louvren som är det största nationalmuseet i Frankrike, det mest
besökta museet i världen och ett historiskt monument. Vi hade inte tid att gå
in utan kollade bara runt utanför...
Alex vid Louvren...
Jag kan verkligen rekomendera er att testa crepes vid ett av alla stånd i Paris,
vi åt någon crep som var fantastisk god med färska jordgubbar, grädde och choklad.
Snygg dörr... Paris är fylld av små gator och gränder så det finns mycket att se.
Dagen avslutade vi på samma krog som de andra dagarna med en eller några
kalla Hoegaarden.
 
Medan jag letade efter bilder till det här inläggen hittade jag även en film
från katakomberna, har ni missat det inlägget så kan ni kolla in det HÄR!
(Lite mörk film, men jag hoppas att ni får en känsla av hur det var där nere i Katakomberna.)
 
Mer från Frankriken kommer snart och då från Hellfest!
 
NP: Dead Can Dance - Anastasis
 
Demonia

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Lill-Lördag i soffan!

Sweden Rock Magazine med stor Tiamat intervju, en bunt snask och en mjuk soffa, det måste vara bästa receptet för att bota en förkylning. Jag gör mitt bästa, nu bäddar jag ner mig resten av kvällen! Hoppas att ni håller er friska där ute i dessa förkylningstider!


Ny video: TIAMAT - The Scarred People

Ett av mina favoritband sedan länge är TIAMAT och något jag ser mycket fram
emot just nu är bandets kommande platta "The Scarred People"
Den släpps här i Sverige den 31:a Oktober via Napalm Records.
Här nedan kan ni se den nya videon som även är titelspåret på nya skivan.
"The Scarred People" låtlista:

01. The Scarred People
02. Winter Dawn
03. 384 - Kteis
04. Radiant Star
05. The Sun Also Rises
06. Before Another Wilbury Dies
07. Love Terrorists
08. Messinian Letter
09. Thunder & Lightning
10. Tiznit
11. Born To Die (digipack bonus track)
12. The Red Of The Morning Sun
13. Paradise (digipack bonus track)
14. Divided (live) (digipack bonus track)
15. Cain (live) (digipack bonus track)

 
Denna skiva är given i samlingen så se till att förbeställa ert ex här:
https://www.bengans.se/popup/tiamat_scarred/int.aspx
 
För mer info: http://www.facebook.com/tiamat
 
Demonia

Middag på Fridays!

Käkar middag med Naglfar killarna på Fridays just nu, mycket trevligt!


Behemoth live från Uruguay

Här nedan kan ni se hela Behemoth´s live framträdande från Uruguay,
där bandet spelade live den 18:e Oktober.                                              
 
Demonia

Söndags-Hurv!



~Demonia~

Nya inköp...

Några inköp har det blivit, dessa är dock inte så nya utan inköpt under sommaren.
Jag har visat dessa för mina Instagramföljare men ännu inte för er som inte har det...
Jag har investerat i den snyggaste av mössor, nämligen denna Dissectionmössa
med tryck både bak och fram. Perfekt nu när hösten och vintern är på ingång.
Några nya patchar hittade jag på Hellfest, dessa måste jag bara hitta någon
plats till, de ska definitift sys på någon jacka eller väst!
 
NP: Black Sabbath - Master of Reality
 
Demonia

Ny video: Enslaved - Thoughts Like Hammers

"Thoughts Like Hammers", den nya videon från norska ENSLAVED
kan ni nu se här nedan. Låten kommer från deras senaste platta "RIITIIR"
släppt via Nuclear Blast Records och finns nu ute i handeln.
 
Demonia

Paris - Eiffeltornet

Paris är just nu på tapeten här i bloggen, jag har tidigare skrivit om när vi
besökte Katakomberna så nu tänkte jag visa lite bilder från Eiffeltornet som
vi besökte direkt efteråt...
Så mycket text och info behövs väl egentligen inte, så här kommer lite biler!
Mellan Katakomberna och Eifeltornet tog vi en välbehövlig fika, vi var nere i Katakomberna några timmar så fötterna var ganska möra och mörare skulle dom bli...
Väl framme vid Eiffeltornet såg vi kön till att åka hiss hela vägen skulle ta flera timmar,
kön för att ta trappan upp var obefintlig så vi bestämde oss för att ta trappan upp till
andra våningen.
Eiffeltornet är en av de populäraste sevärdheterna i världen och i dag har det
haft cirka 220 miljoner besökare. För att komma upp i Eiffeltornet behöver man
gå upp för 1665 trappsteg så ni kan ju tänka er hur möra våra fötter och ben var
efter det.
 

Vi åkte hiss de restrerande våningarna upp till toppen och vilken jävla utsikt, fantastisk!
 

Eiffeltornet är 324 meter högt (varav de översta 24 metrarna består av en tv-mast

som tillkom 1959), och består av tre våningsplan. Tornet väger 10 000 ton och består

av 12 000 järnbalkar som är sammanfogade med 2,5 miljoner nitar.

 

Detta var första gången vi besökte eiffeltornet och det var verkligen värt alla

trappsteg upp!

 

NP: Mgła - With Hearts Toward None
 
Demonia

Paris - Katakomberna

Under sommmaren har det hänt otroligt mycket, det mesta har jag ännu inte hunnit
skriva om men nu har jag äntligen tagit fram bilderna från våran Parisresa och några 
av dessa tänkte jag dela med mig av...
Vi började med vin och pizza på flyget över till Frankrike...
Det var smidigt att ta sig från flygplatsen till centrala Paris med tåg.
Väl incheckade på hotellet tog vi en promenad i området.  
Dagen slutade med middag och sen några rejäla Hoegaarden på en uteservering.
Dagen därpå startade vi med en rejäl frukost för att sedan ställa oss i kön till Paris Katakomber.
Kön gick ganska fort, vi tog oss in på ca 30-40 minuter och det var verkligen
värt all väntan! En slingrande trappa leder ner under marken ca 20 meter.
Efter det börjar mörkret. In i de underjordiska gångarna tills det blir stopp vid en port...
Det här är dödens rike!

Katakomberna i Paris, eller l´Ossuaire Municipal som är det officiella franska
namnet, är en stor massgrav. Här finns ungefär 6 miljoner skelett begravda i
ett virrvarr av tunnlar och gångar som uppgår till den totala sträckan av 
ungefär 30 mil.

Här nedan får ni se ett urval av de bilder jag tog på plats, vissa är väldigt mörka.
Det var otroligt mörkt på vissa ställen och det var förbjudet att använda blixt.
 
 
 
Jag behöver väl knappast tillägga att detta var något utöver det vanliga och
något som verkligen föll oss i smaken. Jag kan verkligen rekomendera
er alla att besöka Katakomberna i Paris, detta måste ses med engna ögon!
 
Mer info om Katakomberna här: http://www.catacombes-de-paris.fr/english.htm
 
NP: Devil Doll - Dies Irae
 
Demonia

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Funkar den här appen?

Vi är just nu på väg mot Sundsvall för Nordfest där bland annat Necrophobic och Wasp ska spela..
Egentligen ville jag bara kolla om blogg.se appen fungerar nu? Ja, gör den det? Vore ju klockrent så att man kan uppdatera er från vägarna :P

Den som lever lär märka...

Det kommer garanterat bli en hård helg!


Helgens Bravader...

Helgen har gått enligt planerna, den har varit lugn, städad och nykter.
Behövligt efter festligheterna i London (som för övrigt var en helt fantastisk resa).
Mer om det vid ett senare tillfälle!
Så här har vår helg i stort sett ut...
Frukost/brunch... Alex fick sova ut och blev väckt av lukten av nygräddade våfflor, gott!
Helgen bjöd på otroligt bra väder så en tur med hojen var given.
Skogskyrkogården blev första stoppet.
Lugnt och stillsamt.
En självklar bild vid ingången...
Vi passade självklart på att hylla Quorthon på vår promenad på kyrkogården!
Vid Quorthons gravsten...
En mycket trevlig höstpromenad på Skogskyrkogården.
Efter en tur med hojen runt storstaden och besöket på kyrkogården blev det
middag och bio ute på Heron City.
Vi såg filmen TED, Helt ok i mina ögon men inte så mycket mer än det.
Smaken är dock som baken för Alex tyckte den var riktigt bra!
 
På söndagen gick vi ut stenhårt med ett lunchbesök på skjutbanan...
 
 
På skjutbanan testskjöt vi fem olika vapen och det måste vi definitivt
göra om snart igen.
Vilken jävla adrenalinkick, det här med skjutning var verkligen vår grej.
Jag kan verkligen rekomendera stället vi var på: http://www.thetarget.se/
Söndagen avslutades med en härlig åktur...
och sedan en riktig köttorgie på favorit haket: Texas Longhorn.
 
Bättre helg än detta blir svårt att klå, fullspäckad och otroligt underhållande!
 
NP: Behexen - Nightside Emanations
 
~Demonia~

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Ny låt med: Destruction - Cyanide

En ny låt med DESTRUCTION kan ni nu lyssna på här nedan.
Låten är tagen från bandets kommande album "Spiritual Genocide", som
finns ute på marknaden den 23:e November via Nuclear Blast Records. 
 
För mer info: http://www.destruction.de/
 
~Demonia~

Naglfar - Umeå

Ett gig med NAGLFAR missar jag sällan och eftersom Alexander börjat
spela med mina gamla vänner och de skulle köra första giget med den nya
"live-sättningen" så bestämde jag mig för att självklart vara på plats för
att bevittna detta exklusiva gig på hemmaplan i Umeå!
Vi landade i Umeå redan dagen innan och åkte direkt till Scharinska från flygplatsen
för ett första rep inför giget som skulle äga rum dagen efter...
Setlisten för giget på Scarinska i Umeå!
Repa/Soundcheck igen..
Samma dag som giget, dock utan Adde som hade annat på tankarna denna dag ;-)
Jag hade äran att agera DJ denna fantastika afton, en mycket trevlig tillställning och
med den mest fantastiska musiken kan ju inget gå fel :P
Scharinska var knökfullt, länge har folk väntat på att äntligen få återse Naglfar i Umeå...
Kameran låg mest i väskan och ölen hölls flitigt i handen, några "mingel" bilder han
jag dock med... Jag, Moritz (Disorge) och Anders (Disorge)
Johan (VK), Petra (House of Metal) och Gustav (Guger Art)
Matte ( Ex Naglfar) och Marcus (Naglfar, Bewitched etc.)
Jag och Axel...
Två peppade killar innan Naglfar spelningen...
Naglfar släppte nyligen nya plattan "Téras" och inte spelat live på ca 4-5 år så detta
var mycket efterlängtar både för mig och självklar för publiken i Umeå.
Scharinska var fullpackat denna afton och stämningen var verkligen på topp!
 
 
 
Ett helt klart fantastiskt gig med en klockren setlist, jag avslutar med dessa
rader som stod i tidningen dagen efter!
 
"Trots att bandet spelat i nästan en timme känns det väldigt abrupt när ljuset
tänds och sansen återvänder. När dödsmagi av denna magnitud släpps lös
försvinner tid och rum. Kvar finns endast perfektion."
 
Läs mer vad Johan Paulin skrev om giget i VK HÄR!
 
För mer info om Naglfar: http://www.naglfar.net/
 
NP: Naglfar - Diabolical
 
~Demonia~

Pentagram live på HELLFEST!

Här nedan kan ni se en riktigt grym live video med PENTAGRAM från årets
HELLFEST en festival utanför Frankrike som jag och Alex besökte för första
gången i år. Jag har fortfarande endel foton/filmer från festivalen som jag
ännu inte visat er samt från vår vistelse i Paris.              
Jag ska försöka viga stora dela av helgen för att komma ikapp lite
så håll utkik... 
 
Psst!
Ni har väl inte missat dokumetären om Bobby Liebling “Last Days Here?
Har ni ännu inte sett den kan jag verkligen rekomendera er att se den,
otroligt bra!
 
~Demonia~

The Hobbit: An Unexpected Journey

En ny trailer är släppt från filmen The Hobbit "En oväntad resa" som den
heter på Svenska. Filmen har Sverigepremiär den 14:e December och
det är säkert fler än mig som ser fram emot denna film...
 
~Demonia~

Steve Harris - British Lion

Nedan kan ni lyssna på hela nya plattan med Steve Harris - British Lion

Olika åsikter om musiken där kan jag ana.. Vad tycker ni om plattan?
 
~Demonia~

WEAPON - Crepuscular Swamp

En ny låt med WEAPON  "Crepuscular Swamp" tagen från deras kommande skiva
"Embers and Revelations" som släpps den 9:e Oktober via Relapse Records.
 
~Demonia~

RSS 2.0