Phuu.. Jag är helt slut!

Det har minst sagt varit väldigt dåligt med uppdateringar här på
sidan de senaste veckorna,
mycket har hänt och mycket (alldeles för mycket)
finns att göra/fixa så bloggen har tyvärr hamnat lite i andra hand.
Jag är heeeelt slut... trött trött tröt... snart somnar jag som killen här nedan!

Jag har snart kört på här i tre år med inlägg nästan dagligen,
oftast iallafall men ännu ger jag INTE upp!

Jag kommer tillbaka starkare än någonsin snart ehh.. snarast :P
Var så säkra på det, så fortsätt kika in här dagligen.
Tipsa gärna era polare om min sida
och se till att "gilla" min
Facebook-sida så länge så ses vi snarare än vad ni tror.
Desto fler som kikar in gör det såklart roligare att lägga ner tid och
fixa inlägg :-)

Eftersom jag lägger ner ofantligt mycket tid och energi här
så vore det såklart trevligt att höra
era åsikter!


Vad gillar ni att läsa här på bloggen?
Vad är bra?
Vad kan bli bättre?
Vad vill ni har mer/mindre av?

Tips på nya/andra saker jag borde skriva om?

Skriv gärna er kommentar här nedan och berätta vad ni anser är bra/dåligt
och kom gärna med tips etc.

NP: Root - The Temple in the Underworld



~Demonia~

Just nu: båttur i Bergen!!!

Just nu: båttur i Bergen!!! Berättar mer när jag är tillbaka :)


Båttur i Bergens fjordar!

img_2383 (MMS)

Båttur i Bergens fjordar!


Ny Bathory tröja!

En ny Bathory tröja har fått äran att flytta in i garderoben. Nu när hösten
börjar närma sig med stormsteg så passar det utmärkt med långärmat!

Man kan aldrig få för mycket av Bathory eller geten heller för den delen!

NP: Scandinavian Metal Attack



~Demonia~

Hole In The Sky - The Last Supper!

Snart drar äntligen årets Hole In The Sky igång, det kommer att bli fantastiskt
fast samtidigt även lite sorgset eftersom det är sista gånger och efter detta år
läggs världens bästa festival ner...mycket tragiskt!
Enormt mycket bra band är med och firar av sista årets festival, det kommer
definitivt bli några helt oförglömliga dagar i Bergen!

Vilka band tillhör era favoriter?
För mer info: http://holeinthesky.no/

Som vanligt ska vi även hinna med att "turista" lite i Bergen under vistelsen,
självklart kikar vi förbi och besöker "Devils Eyes" en utställning där
Jon Kristiansson och Erik Danielsson ställer ut sina verk...

Mer om detta kommer så småningom här i bloggen!

NP: Primordial - Redemption at the Puritan's Hand



~Demonia~

BEHEMOTH filmar ny video till låten "Lucifer"

BEHEMOTH filmade nyligen en ny video till låten "Lucifer" som är tagen från bandets
senaste album "Evangelion". Kolla in klippet nedan för lite "Behind The Scenes"


~Demonia~

Köttfärsbiffar med fetaost ala Demonia!

Idag blev det köttfärsbiffar med vitlök, fetaost och oregano!

Här kommer ett enkelt recept!

Det här behöver du:
  • 400 g blandfärs
  • 5 msk ströbröd
  • En halv finhackad gul eller röd lök
  • 1,5 dl mjölk
  • 1 ägg
  • 1 tsk salt och något krm vitpeppar
  • 1-2 klyfta vitlök
  • 75 gram fetaost
  • 0,5 tsk torkad oregano

Så här lagar du Köttfärsbiffarna:

  1. Blanda mjölk och ströbröd, hacka sedan lök och blanda ihop alla ingredienser till köttfärssmeten i en skål.
  2. Skala och pressa i vitlöken. Smula fetosten så smått du kan och tillsätt den. Tillsätt oreganon. Blanda ihop färsen men blanda inte för mycket då blir färsen trådig.
  3. Värm en stekpanna med lite olivolja. Stek ett litet smakprov. krydda mer om det behövs?
  4. Forma biffarna i lagom storlek.
  5. Bryn några i taget i en stekpanna i olivolja.
  6. Lägg över efterhand i en ugnsform. När du brynt alla köttfärsbiffar låter du dem gå klart i ugnen i ca 10-15 minuter.

Till biffarna blev det klyftpotatis, rostade morötter/lök och champinjonsås!


Mycket gott!


NP: Burzum - Det Som Engang Var



~Demonia~

Uppvärmning inför Hole In The Sky 2011!






Nu börjar uppvärmningen..
Det är inte länge kvar nu innan sista Hole In The Sky går av stapeln!


Vilka ska dit och vilka är förbannade över att de missar det grymma lineupen?

NP: Mortuary Drape - Into the Drape



~Demonia~

The Sisters of Mercy biljett införskaffad!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt biljett till
"The Sisters of Mercy - 30Th Anniversary Tour"

Ett band jag faktiskt tidigare aldrig sett live så detta ska bli intressant!
Jag gillar det gamla Sisters of Mercy och hoppas på
mycket material från de tre första plattorna..

Spelningen är på Münchenbryggeriet här i Stockholm den 20/11
och biljetter finns att köpas HÄR!!!

NP:
Sisters of Mercy - Vision Thing


~Demonia~

Getaway Rock Festival, del 1

Sommaren är nästan över och så är nästan festivalandet också vi har bara en
festival kvar denna sommar och det är Bergens stolthet: Hole in The Sky!
Bloggningen har gått lite trögt den senaste tiden, det har varit mycket helt enkelt
men här kommer nu äntligen den första delen av Getaway Rock Festival som
jag vet att många där ute väntat på...

Första bilden med resesällskapet: Mogge, Denice, Churchburner och Alex
Änligen på plats inför årets Getaway Festival!

Vi gick in på festivalen lagom till Monster Magnet äntrade scenen.

Monster Magnet är väl inget favoritband direkt men kul att kolla några låtar!
Sen blev det kall öl och vimmel i det otroligt härliga vädret...

Träffade Daniel + polare, en bloggläsare som jag även mötte på förra årets festival.

Hårdingar i solen ;-) Denice och jag

Churchburner och Mogge

Denice, jag, Alex och Mannberg (Guillotine, Nocturnal Rites)

Killarna i Marduk var på plats tidigt, Rostén, Devo, Mogge och Igor, Ludde.

Alex med Olov en gammal barndomsvän från Umeå.

Kall öl på vip-området i väntan på Ghost! Rostén, Jag och Reine

Låååång kö till Ghost, undrar om dom längt bak i ledet var nöjda och kom in
överhuvudtaget? Lite dålig planering i gasklockan av festivalen detta år.
Både bandkrockar och allt för stora band där inne, många missade sina favoriter
på grund av detta. (Faktiskt också det ända negativa jag har att säga om festivalen)

Lite nöjda att vi faktiskt stod ganska långt fram i alla fall!

GHOST GHOST GHOST skanderades det  högt i gasklockan och äntligen var
det dax för det mystiska bandet GHOST!








GHOST gjorde ett fantastiskt gig, de låter minst lika bra live som på skiva!
Perfekt inne i gasklockan så detta band förstår jag att det inte fanns någon annan
placering för, fullsatt och fortfarande kö utanför när konserten avslutades känns
dock aningen trist, man får vara glad att man kom in i alla fall!
För mer info: http://www.myspace.com/thebandghost
Gillar ni Ghost ska ni även kika in mitt reportage från årets House of Metal HÄR!

Festen fortsatte vidare...

Mogge (Marduk, Death Wolf), Jag och Devo (Marduk, Overflash)

Järngänget: Ludde, Alex, Igor och Christer

Sen blev det shot-race i Marduk´s loge, SKÅL!

Setlisten för kvällen snickras ihop!



Äntilgen är det tid för Sveriges stolheter MARDUK att besudla scenen!
Bandet öppnar med On Darkened Wings från skivan Those Of The Unlight 1993.













MARDUK äger den här natten på Getaway, hettan inne i gasklockan var näst
intill olidlig, men med Mortuus dominans, röst och scennärvaro vågar folk inget
annat än att röja på som galningar.
Marduk gör en stelhård spelning och blandar friskt mellan gammalt och nytt material.
För mer info: http://www.marduk.nu/

Festen fortsatte vidare in på sena morgontimman...


SKÅL!

En fantastisk afton med grym musik i goda vänners lag!

Mer ifrån Getaway Rock Festival kommer snart så... Håll utkik!

För mer info: http://www.getawayrock.se/

NP: Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow



~Demonia~

Tre skivor från Jalometalli!

Det är ganska vanligt att jag får skivor av band på festivaler/spelningar
jag besöker och det är såklart alltid kul, jag måste erkänna att
det mesta är dock oftast skit!

Jag tar mig alltid tid att lyssna igenom det jag får, som ni alla vet
så gör jag inga recensioner, jag ser hellre att ni bildar er egen åsikt...
Dessa tre skivor fick jag alltså med mig hem nu senast från Jalometalli
och jag måste erkänna att detta faktiskt är första gången ALLA skivor
faktiskt tilltalade mig även fast dom är rätt olika!


Så lite reklam kan jag faktiskt ge till dessa tre band som verkligen förtjänar
några lyssningar!


Ni som gillar lite lugnare och mer tekniskt börjar lyssnadet från toppen och ni som vill
ha mer hårt börjar nerifrån, berätta gärna vad ni tyckte sen!

Längst upp: Loch Vostok - Dystopium

För mer info: http://www.lochvostok.com/

Längst till vänster: Sanity of Impiety - In Life We Despice

För mer info och lyssning: http://www.myspace.com/sanityofimpiety

Längst till höger: Vorum - Grim Death Awaits

För mer info: http://www.myspace.com/vorumdeath

~Demonia~

Nu är det ÄNTLIGEN officiellt! (Eller inte!)

BLACK SABBATH ÄR TILLBAKA MED ORIGINAL LINE-UP!

Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler och Bill Ward har repat och
förbereder sig nu för en ny turné och ett nytt studio album.

Detta ser jag otroligt mycket fram emot! någon fler än jag?


Uppdatering:
(Tyvärr var denna fantastiska nyhet inte helt sann)

Black Sabbath Reunion

I'm saddened that a Birmingham journalist whom I trusted has chosen this point in time to take a conversation we had back in June and make it sound like we spoke yesterday about a Black Sabbath reunion.

At the time I was supporting the Home of Metal exhibition and was merely speculating, shooting the breeze, on something all of us get asked constantly, "Are you getting back together?"

Thanks to the internet it's gone round the world as some sort of "official" statement on my part, absolute nonsense.  I hope he's enjoyed his moment of glory, he won't have another at my expense.

to my old pals, Ozzy, Geezer and Bill, sorry about this, I should have known better.

All the best, Tony Iommi

 

För mer info: http://tonyiommi.com/index.php?story=130

SATAN VAD BESVIKEN MAN BLEV NU DÅ :-(

~Demonia~

Ghost - Opus Eponymous

Denna skiva är senast in i min skivsamling en självklarhet att ha i sin ägo!
Ghost - Opus Eponymous ingen konstig press bara den helt vanliga...
Så här ser den ut:


Filmer och videos på Ghost från årets Getaway Rock Festival får ni snart se
här i bloggen, först måste jag bara ut och festivala lite till!

NP: Craft - Void



~Demonia~

Tre mongos i väntan på Napalm Death!

img_3635 (MMS)

Tre mongos i väntan på Napalm Death!


På väg mot Uleåborg just nu!

Nu ska här festivalas igen, grannlandet Finland och festivalen
Jalometalli i Uleåborg får fint besök denna gång!


Vilka band är era favoriter?

För mer info: http://www.jalometalli.net/

~Demonia~

Darkthrone goes tecknad serie.

Nedan kan ni följa Fenriz och Nocturno Culto som tecknade seriefigurer.


Läs hela serien HÄR!

~Demonia~

Lax i ugn ala Demonia!

Jag tänkte att jag skulle vara en snäll sambo och laga till lite god mat.
Idag blev det Lax med fetaoströra i ugnen till mig och Alex!

Här kommer ett mycket enkelt och snabblagat recept:

Mosa ihop fetaost och hackad rödlök med en gaffel.

Blanda väl med lite Crème fraîche, salt, peppar och örter till en smet och bred
över laxen. (Jag använde färska kryddor från trädgården)

Lägg laxen med skinnsidan ner på i en ungssäker form. Krydda med salt och peppar...
Jag hackade även några morötter grovt och gräddade tillsammans med laxen!

Gratinera i ugnen cirka 15-20 minuter ca 200 °C.

Mina bilder kanske inte riktigt är någon fröjd för ögat men gott
var det och otroligt enkelt!


NP: Year of the Goat - Lucem Ferre



~Demonia~

Ostbricka med tre sorters cheddar...

img_2398 (MMS)

Ostbricka med tre sorters cheddar, härligt rökt renkött, ett glas vin och UFC 133 på tv'n! En tisdag blir inte bättre än så här!


Morbid - Year of The Goat!

Denna grymt snygga Morbid - Year Of The Goat, 3 LP pressad i 180 gram vinyl
kan nu äntligen läggas till samlingen här hemma!
Första demon: December Moon plus live-spelningar och rehearsal inspelningar
släpps nu 20 år efter Per Yngve Ohlin (Dead) död.
Så här ser mästervärket ut:






~Demonia~

Skål!!!

img_6435 (MMS)

Skål!!!


Äntligen finns Bathory boxen i samlingen!

För ungefär en månad sedan gjorde jag en beställning hos Black Mark, den
nya sjukt snygga Bathory boxen är givetvis ett måste i samlingen!
Det gick snabbt och smidigt och ungeför en vecka senare fanns boxen på
mitt postkontor, nu har jag äntligen fotat skönheten.
Så här ser den ut:

Innehållet:

* Three double gatefold LPs
* 48-page booklet
* BATHORY "Goat" poster (70x100cm)
* Picture-disc recreation of the original BATHORY "yellow goat" 1984 pressing
of the band's debut album.

Vilken otroligt snygg box, jag är jävligt nöjd kan jag meddela!


NP: Griftegård - Solemn, Sacred, Severe



~Demonia~

Nya pins...

Några nya pins är införskaffade, tre av favorit banden kommer jag
i framtiden stolt bära på några av mina jackor...



Vad tycks?


NP: Naglfar - Vittra



~Demonia~


Kill The Irishman

Här kommer ett tips på en riktigt bra film!!!

Den sanna historien om Danny Greene, den orädde, stolte och ondskefulla
Irlandsättade amerikanske gangster som gav sig på den italienske maffian
i 1970-talets Cleveland. Helvetet bröt loss när denna kaxige, karismatiske,
legendariske och svåråtkomliga bov startade ett områdeskrig där ett oräkneligt
antal maffiamedlemmar slogs ned. Det ledde till slut till kollapsen av maffian,
inte bara i Cleveland men också Milwaukee, Kansas City och Los Angeles samt
flera andra städer över hela USA.

NP: Dissection - Into Infinite Obscurity



~Demonia~

RSS 2.0