Nya skivor...

Några nya cd-skivor har fått äran att flytta in i samlingen...                                     
Helltrain - Death is Comming                                                       
Wovenhand - Consider the Birds
Naglfar - Teras
The Essential Judas Priest
Sixteen Horsepower - Low Estate
Secrets of the Moon - Seven Bells
Naglfar - Teras & Secrets of the Moon - Seven Bells snurrar just nu
lite extra här hemma i stereon.

~Demonia~

IBUPROFANE - "I.P.R.E.N."

Se till att gå in och rösta på detta klockrena bidrag som ny Ipren-låt!!!!
(Rykten säger att Kentha Philippson & Dan Swanö kan ha något med detta att göra :P)
Låten ligger just nu etta med högst betyg!
 
http://ipren.se/jakten/
 
~Demonia~

Paris, Hellfest och Midsommar!

Det var ett tag sedan jag skrev något här på sidan nu, jag har varit i Paris och
på festivalen Hellfest utanför Paris över en vecka. (grymt kul och en fantastisk resa!)
När jag sedan kommer hem hinner jag knappt landa innan det var Midsommar
som firades med buller och bång nere i Wolfslair, fullt ös kan jag lova!
 
Jag har ännu inte återhämtat mig och känner mig riktigt risig faktiskt,
jag återkommer så snart jag finner lite ork...
 
Under tiden kan ni följa mig på Instagram: Maha_Kali
 
NP: Mercyful Fate - Melissa
 
~Demonia~

Watain - Opus Diaboli [Full DVD]



~Demonia~

Söndags-Hurv!



~Demonia~

Bathory Hordes!

Denna grymt snygga Bathory tröja har jag lyckats lägga vantarna på,
som ni säkert förstår så är jag såklart mycket nöjd!



HAIL THE HORDES!

~Demonia~

Skål från Paris!

img_5757 (MMS)

Skål från Paris!


Watain - Metal Hammer Golden Gods Award

WATAIN vann "Best Underground Band" Metal Hammer
Golden
Gods Award för några dagar sedan, välförtjänt!


~Demonia~

House of Metal - Amon Amarth

House of Metal snackar vi och AMON AMARTH är nästa band ut!







Killarna i Amon Amarth skötte sig riktigt bra och publiken var med på noterna,
man ser att dom är ute och spelar mycket då allt sitter klockrent.


För mer info: http://www.amonamarth.com/

Amon Amarth var sist ut denna afton och mer har jag inte fotat eller filmat från
denna dag, men det kommer meeer en dag till och lite fler band kommer upp
inom kort...
Första ska jag bara ha lite semester i Paris och sen supa skallen i bitar på Hellfest!

http://houseofmetal.se/

~Demonia~

King Diamond på Sweden Rock och sen...

Fy faan vad jag är avundsjuk på alla jävlar som var nere på Sweden
Rock och kollade in KING DIAMOND!!!!!

De senaste veckorna har jag i princip konstant lyssnat på King Diamond och
Mercyful Fate, nu har det äntligen kommit ut några videos från liveframträdandet
nere i Sölvesborg från i lördags.


Jag skrev tidigare i år här i bloggen att det ända jag VERKLIGEN vill se i
sommar är just King Diamond. Senaste jag såg King Diamond var tillsammans
med Mercyful Fate här i Stockholm 1995(?) och det var bland det bästa
jag någonsinn bevittnat faktiskt.

NU ÄR DET SNART DAX IGEN, om några dagar åker nämligen jag och Alex
till Paris och hänger runt några dagar
(Dricka vin & käka baugette?) för att
sedan ta oss vidare till HELLFEST där King Diamond spelar under fredagen
.
Det kommer bli fantastiskt att äntligen får se kungen på scenen igen plus en
jävla massa andra bra band, det är verkligen en riktigt grym lineup på Hellfest.

VI TAR GÄRNA EMOT TIPS OM VAD MAN MÅSTE SE OCH GÖRA I PARIS!!!

Så skriv gärna en kommentar och tipsa oss, katakomberna är vår prio ett :P
Något mer som vi verkligen inte får missa?

NP: King Diamond - Fatal Portrait


~Demonia~

Ny video: KREATOR - Phantom Antichrist



~Demonia~

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Helgen som varit...

Helgen har varit riktigt lugn, nyktert och städad. Mycket välbehövligt!
Fredagen spenderades i soffan med diverse dåliga filmer och avslutet
på Desperate Housewives. (synd att en sån bra serie slutar)
Lördagen var fullspäckad med förmiddags häng på House of Pain i Hornstull
där Alex brorsa Ludde tatuerade in en överraskning till Alex. En mycket
uppskattad överaskning, som tog ca 6 timmar och ännu är den inte helt klar :-)
Eftermiddagen spenderades med att åka hoj och avslutades med ett besök
på Heron City för käk och bio, Prometheus 3D såg vi, en film jag VERKLIGEN
kan rekomendera till er alla, sjukt bra!



Idag startade dagen med en powerwalk innan frukost, lite fix här hemma
och på uteplatsen. Nu hör jag basen
dåna
ifrån Alex musikrum där
Naglfar´s setlist för sommarens festivaler repas in för fullt.

Själv ska jag viga söndagen till er, jag måste helt enkelt försöka komma ikapp
med allt jag har liggandes och det är ju inte helt enkelt. Så idag ska jag
klippa bilder, ladda upp videos med mera så att ni har något att läsa under
veckan, vilket uppoffrande när man äntligen är ledig och solen skiner...


NP: Kreator - Phantom Antichrist



~Demonia~

Entombed - Bisarr livevideo

Kolla in detta live klipp med Entombed från Obscene Extreme, helt
galet klipp med massa konstiga människor som besöker scenen.



~Demonia~

House of Metal - Tiamat

Härligt att så många verkade gilla mitt nya sätt att blogga om festivalerna,
jag kör på detta nu och testar även med att förstora bilderna och
filmerna ett steg till...
(Berätta gärna vad ni tycker)

House of Metal
snackar vi och TIAMAT är nästa band ut!











Tiamat är och har alltid varit ett av mina absoluta favoritband, denna
kväll på House of Metal skötte sig bandet helt utomordentligt, favoritlåtarna
radades upp efter varandra, ljudet, ljuset och stämningen var fantastisk.
Tiamat var klart bäst denna afton uppe i det kalla norr.

Tiamat har precis avslutat inpelningen och mixningen av deras kommande
platta "The Scarred People" i Woodhouse Studios
,
något releasedatum har
jag inte hittat ännu men den som väntar på något gott sägs det ju.. och faan vad
jag väntar, ser fram emot detta något enormt!

För mer info: http://www.facebook.com/tiamat

~Demonia~

R.I.P Quorthon!

Idag höjer vi våra glas och skålar för Bathorys grundare Quorthon!

Det har nu gått 8 år sedan Thomas "Quorthon" Forsberg lämnade
jordelivet, han har lämnat efter sig något så otroligt stort, som gör
att han alltid kommer bli ihågkommen av eftervärlden...


"Along the black mountainside scattered
By the campfires awaiting the dawn
Two times a hundred men in battles
Tried by the steel in the arrow axe and the sword

By battle worn hunger torn awaitening
For the sun to break through the cold haze
And for the banners of Ebal to appear
On the hill in the suns first warm rays

The elder among the men looked deep into
The fire and spoke loud with pride
Tomorrow is a fine day to die"


- A Fine Day To Die -


"Fallen heroes
In Battle slain
Awaits my arrival
At the gates of

Valhalla
Shields of gold
Valhalla
Great warriors hall"


- Valhalla -


"And He calls my name
First a whispering then louder
And he wants me to follow
And to Enter the Eternal Fire......"


- Enter the Eternal Fire -


HAIL THE HORDES!!!

Candlemass + Nationaldag!

Igår var en riktigt bra dag, skönt häng på Debasers uteservering med massa
härliga vänner och sen gig med Candlemass som avslutning.

Candlemass firade sitt 11:e skivsläpp: Psalms for the Dead som finns ute i
handeln från och med idag den 6:e Juni. Bra stämning hela kvällen och en bra
spelning förgyllde aftonen, vinglandes gick jag hemmåt med ett leende på läpparna.

Idag är det Sveriges Nationaldag och det skall självklart firas med flaggan i topp!

Grattis SverigeNationaldagen!


Hoppas ni alla har en fantastisk dag :-)

~Demonia~

Söndags-Hurv!



~Demonia~

House of Metal - Nocturnal Rites

Jag tänkte prova på ett nytt sätt att blogga om festivaler, jag lägger upp
band var för sig med bilder och filmer!
Jag har inte så mycket tid över längre och på detta sätt slipper jag dessa
evighetsprojekt som tar otroligt lång tid att sammanställa.
Detta medför även att det borde gå fortare och att jag håller er mer ajor,
jag hoppas åtminstone det... (Bara jag kommer ikapp, jag ligger långt efter redan!)

I Mars gick House of Metal av stapeln i Umeå och jag var självklart på plats.
Det finns inte en chans att jag missar denna fantastiska festival!
Första bandet jag såg var även öppningbandet på den största scenen:
NOCTURNAL RITES!








Nocturnal Rites började jag lyssna på redan under tidigt nittiotal då spelade de
dock dödsmetall, de har utvecklats så som de flesta andra band.
Deras äldre material är favoriter hos mig men att se dom live är dock alltid en
upplevelse och det är nästan omöjligt att inte dra på smilbanden när de drar fram
på scenen. Minnen kommer tillbaka och stämningen i lokalen är otrolig, dessa herrar
har verkligen stöd från deras hemma publik och gör en otroligt bra spelning.

För mer info: http://www.nocturnalrites.com/

~Demonia~

Ny video med: In Solitude "To Her Darkness"



~Demonia~

RSS 2.0