Instagram...


Necrophobic!

Ett nytt Necrophobic-linne har kommit in mina ägor, ett av de
snyggaste linnen jag sett faktiskt!
Många mailar mig angående var de kan få tag i Necrophobic mercandise,
just nu finns det ingen möjlighet att köpa merch över nätet.
Så håll utkik på Necrophobic´s spelningar framöver.
 
För mer info: http://www.facebook.com/necrophobic.official
 
~Demonia~

Ny låt med Ghost - Year Zero

 
Demonia

Hellfest Del 4

Här kommer nu den sista delen från Hellfest raporteringen...
Har ni missat de tidigare inläggen så hittar ni del 1 hittar ni HÄR
del 2 HÄR och del 3 HÄR
Sista dagens partygäng: Alex, Mia, Sara, Victor, Finn och Stig
Black Label Society
Alex, Victor, Sara och Magnus
Pentagram!
 
 
Arcturus!
 
 
Ozzy Osbourne!
Vomitory och Alex i regnet framför Ozzy!
Såg en sekund av Children of Bodom, inte riktigt min kopp men men..
Dimmu Borgir
 
 
Sista bilden från Hellfest: Stig, Alex, Finn, Magnus och jag.
Regn, sol, damm, fylla, vänner, fantastiskt många bra band och en sjukt
trevlig helg hade vi på Hellfest.
Efter att ha gjort detta reportage saknar jag redan sommarens festivaler så
nu ska jag sätta mig och boka resor inför sommaren, frågan är bara vilka jag
ska besöka? Det återstår att fundera på...
 
Demonia

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

R.I.P. David Parland!

 
~Demonia~

Instagram...

 
~Demonia~

Snyggaste kistan i stan!

Kolla in vilket fynd jag precis gjorde på Blocket!
Kistan är från Frankrike 1930-tal, gjord av metall och trä.
Jag fick den för 500:- ett mycket bra pris, jag är super nöjd!
 
~Demonia~

Ormfatet är äntligen mitt!

Detta fantastiska ormfatet köpte jag för ett tag sedan genom tradera, ett av
mina bästa köp måste jag säga och nu har jag äntligen fått den hemlevererat!
Lite dyrt blev det men det var det definitivt värt!
 
~Demonia~

En jävligt cool Eddie!

Nu har jag varit snäll igen (som vanligt) och köpt världens coolaste Eddie till Alexander.
Kolla in det fantastiska exemplaret här nedan...
Denna Eddie har lysande ögon och är beställd ända från Sydamerika.
 
Alex som samlar på Iron Maiden-prylar blev ju helt lyrisk över denna
som ni säkert kan förstå.
 
~Demonia~

Skogen!

Här om dagen damp det ner en fantastiskt snygg t-shit i brevlådan här hemma...
Stort tack till Skogen, denna kommer garanterat användas flitigt.
 
För mer info: http://www.facebook.com/skogensweden
 
~Demonia~
 

Hellfest Del 3

Här kommer nu en kortare del 3 av Hellfest raporteringen...
Del 1 hittar ni HÄR och del 2 HÄR
Festivalen fortsatte och frammåt kvällen är man väl kanske inte lika bra
på att fota och filma men detta var det jag fick till, håll till godo!
The Devil´s Blood!
 
 
Pimpat vip-område...
Behemoth!
 
 

Det var det sista från den andra kvällen på Hellfest, en dag är fortfarande kvar...
Någon som vill se mer?
 
~Demonia~
 

Eldkraft - Shaman

Här kommer ett fantastiskt bra tips på ett nytt band som alla bör
kolla upp, nämligen Norrländska: ELDKRAFT!
Nedan kan ni lyssna på låten "Gammal Krigare" tagen från Eldkraft´s kommande
debutalbum Shaman som släpps den 28:e maj via Metal Blade Records.
Eldkraft - Shaman (Låtlista)

1 Gammal krigare
2 Undrets tid
3 Fate's door
4 Moder liv till grav
5 Ursprungskällan
6 Patterns
7 Gränslös gräns
8 Grey man
9 I dödens famn
10 Rimthurs
 
http://www.facebook.com/Eldkraftband

~Demonia~

Dread Sovereign - Thirteen Clergy To The Flames

Nedan kan ni lyssna på den första låten "Thirteen Clergy To The Flames" från
Pray To The Devil In Man, den kommande debut 12″ från det nya bandet
Dread Sovereign – startat av Primordial frontmannen Nemtheanga.
 
 
För mer info: http://www.facebook.com/DreadSovereign
 
~Demonia~

Hellfest Del 2

Här fortsätter nu raporteringen från sommarens Hellfest, bättre sent än aldrig
har jag hört att det heter hehe.. Del 1 kan ni läsa om HÄR!
Här kommer några bilder från andra dagen, de få jag lyckades knäppa mellan
allt öl-drickande. Håll till godo!
Här ser ni en del av självaste området och de två största scenerna.
Lite lagom med folk? Eller.. alldeles fölr mycket i min smak, hela 40.000 pers
besöker festivalen.
Lunch med delar från Entombed (övriga har redan lämnat bordet) som skulle spela senare på kvällen...
Sebastian Bach...
Området...
Ute och kollar in området med Alex, Sara och Victor.
Hellfest öl...
Napalm Death...
Jag och Stian (Dimmu Borgir, Crome Division)
Alex och Victor (Entombed)
Erik Danielsson imponerade med Guns ´n Roses Vip pass...
Niklas (Shining) och Alex
Alex, Örjan (Taake) och Jag...
Saint Vitus...
 

Coola barer ute på området...
Grutle (Enslaved) och Alex sekunder innan Enslaved giget...
Enslaved...          

Guns´n Roses...
Entombed!            
Att röka mitt i giget är det bästa...

 
Det här var bara typ halvadagen på andra dagen utav Hellfest...
Jag får helt enkelt rappa på om detta någonsin ska bli klart.
Håll utkik, del 3 kommer snart ;-)
 
~Demonia~
 

Instagram...

 
Demonia

Ny låt med Ghost - Year Zero

 
Demonia

Iron maiden lanserar Trooper öl

 
Demonia

Instagram...


Rotting Christ nyheter.

Här nedan kan ni förhandslyssna på Rotting Christ kommande skiva 
"Kata Ton Demona Eaftou", detta är elfte skivan i ordningen från dessa Greker. 
Skivan kommer släppas den 1:a Mars via Season Of Mist.  
"Kata Ton Demona Eaftou" låtlista:

01. In Yumen - Xibalba
02. P'unchaw Kachun - Tuta Kachun
03. Grandis Spiritus Diavolos
04. Kata Ton Demona Eaftou
05. Cine Iubeste Si Lasa
06. Iwa Woodoo
07. Gilgames
08. Rusalka
09. Ahura Mazda Anra Mainiuu
10. 666
 
Hittade även en hel låt från skivan vid namn: Gilgames
 
För mer info: http://www.rotting-christ.com/
 
Demonia

Game of Thrones

Snart har äntligen Game of Thrones premiär igen, nedan kan ni
se en trailer från den kommande säsongen.
 
Demonia

Tormented - Death Awaits

Nedan kan ni lyssna på en ny låt från Tormented´s kommande platta
"Death Awaits" Den släpps den 25:e mars via Listenable Records. 
 
Demonia

Ny/Gammal video med Tiamat!

Här nedan kan ni kolla in Tiamat videon; Where The Serpents Ever Dwell
Så här skriver sångaren Johan Edlund om videon:

Entombed ersätter Katatonia!

Entombed blir ersättare till Katatonia som ställde in spelningen på House of Metal på grund utav sjukdom. Bättre ersättare går inte att få, jävlar vilken fest det blir! Entombed spelar idag på Idun scenen klockan 22.00 se till att vara där och sprid ryktet!


RSS 2.0