NIFELHEIM!


Nifelheim!

Snart går Nifelheim på scenen här på Göta Källare, här är dagens setlist!


Förfest!

Värmer upp inför Nifelheim och Volcano som spelar här i Stockholm imorgon!


Ute i Stockholms skärgård!

img_0537 (MMS)

Ute i Stockholms skärgård!


Fest i Entombed-logen!!!

img_4290 (MMS)

Fest i Entombed-logen!!!


Entombed går snart på scenen här på Strand...

img_6135 (MMS)

Entombed går snart på scenen här på Strand! Dagens setlist!


Painkiller!!!

img_1791 (MMS)

Painkiller!!!


Breaking The Law!!!

img_6168 (MMS)

Breaking The Law!!!


Judas Priest just nu!!!!

img_7791 (MMS)

Judas Priest just nu!!!!


Nya Taake-prylar!

Det känns som självaste julafton när nya TAAKE-prylar dimper ner i
brevinkastet här hemma!


Taake´s fantastiska släpp "Noregs Vaapen" är en självklarhet i samlingen,
skivan som lätt finns med på top 5 av släppta skivor 2011!

TAAKE´s - Noregs Vaapen på cd.

En riktigt grym TAAKE-patch kommer pryda någon av mina jackor framöver,
jag måste bara hitta någon lämplig plats!

En samlingsplatta där Taake framför G.G Allin låten Die When You Die!!!!
Nedan ser ni låten framföras live någonstans i Tyskland, GRYYYYYMT BRA!

Hoppas att denna låt spelas live även här i Stockholm den 20/5 på Klubben!

Missa INTE denna spelning det kommer definitivt bli en oförglömlig kväll!

För mer info: http://taake.svartekunst.no/

För Taake Merchandise: http://taake.svartekunst.no/merchandise/

~Demonia~

UFC - Sweden

UFC har äntligen varit i Sverige och självklart var vi på plats i Globen för galan!
Ni som inte gillar MMA eller Fight kan sluta läsa nu...
Ni som förstår er på denna fantastiska sport får nedan se lite bilder och filmer
från hur vi hade det på galan!









Köpte med mig denna sköna munkjacka och programmet för UFC Sweden som minne!

Detta var tredje gången jag såg UFC live!!!!

Första gången var i London, andra i Köln och den tredje nu här i Stockholm.
Det är alltid en otrolig upplevelse att se UFC live, en känsla som inte går att beskriva,
en helt fantastisk upplevelse helt klart!

Galan här i Stockhom var riktigt bra och när huvudmatchen sattes igång så
kändes det som att Globens tak skulle lyfta, grym stämning!

Jag hoppas verkligen att UFC kommer tillbaka till Sverige!

ETT STORT GRATTIS till mina härliga vänner som även gifte sig på galan!!!!

NP: Nihilist - Premature Autopsy



~Demonia~

Söndags-Hurv!



~Demonia~

Bio, middag och hojtur!

Jag och Alex trotsar kylan och drar ut med hojen för bio och middag, först ut
blir filmen Iron Sky sen blir det någon riktigt blodig köttbit på Texas Longhorn!


~Demonia~

Candlemass - Dancing in the Temple...

Jag la in en beställning på Candlemass nya vinylsingel som innehåller två låtar från
deras kommande platta "Psalms For The Dead", låtarna som är med på singeln är:
"Dancing In The Temple Of The Mad Queen Bee" och "The Killing Of The Sun"

Nu har jag äntligen fått hem vinylerna!
Jag köpte två stycken av guld vinylen som är limiterad till endast 150 exemplar.

Nedan kan ni lyssna på låten "Dancing in the Temple of the Mad Queen Bee"

Psalms For The Dead släpps den 8:e Juni via Napalm Records.

För mer info: http://www.candlemass.se/

~Demonia~

Watain - Opus Diaboli - Trailer del 2



För mer info: http://www.templeofwatain.com/

~Demonia~

Nya skivor inhandlade...

Dessa skivor fick äran att följa med mig hem på min senaste skivrunda!

Jag önskar bara att det fanns oändligt med pengar i plånboken, det finns
nämligen allt för mycket bra plattor som måste införskaffas till samlingen :P

NP: Burzum - Umskiptar



~Demonia~

Slayer - Reign In Blood‏-vin!

Det är många band som lanserar vin, öl och sprit just nu och senast i raden är
SLAYER som tillsammans med Brands for fans nu lanserar rödvinet Reign in Blood!

Själv har jag precis fått hem mitt Slayer vin och ikväll ska det provsmakas.

Otroligt snygg flaska och med Slayers bästa platta "Reign In Blood‏" som namn
är det förmodligen den snyggaste vinflaskan jag någonsin sett.

Ett vin som definitivt borde införskaffas av alla hårdrockare, det blir
inte hårdare än
SLAYER vinet Reign In Blood‏!
Så här står det om vinet:

"Reign In Blood" har en kraftfull mörk bärighet med kryddiga fattoner för en tung och intensiv thrash metal-känsla och fungerar utmärkt till grillat kött och vilt. För den som ytterligare vill krydda stämningen kring grillbuffén kommer inom kort även att finnas en unik förpackning för vinet i formen av en kista. "Reign In Blood" finns att köpa i Systembolagets beställningssortiment."

Namn: Slayer, Reign In Blood Red Cabernet Sauvignon
Artikelnr: 74527-09
Årgång: 2010
Druva: Cabernet Sauvignon
Ursprung: Kalifornien, USA


För mer info: http://www.brandsforfans.se/

 

HÄR beställer du Slayer vinet från Systembolaget!

 

NP: Slayer - Reign in Blood


 

~Demonia~


Sweden Rock Kryssningen!

Ute på de böljande blå har jag hunnit vara också nämligen på Sweden Rock
kryssningen
som denna gång hade några riktigt bra bokningar:
Marduk, Sodom, Krux, Nocturnal Rites, Enforcer, Blind Guardian och Heat.
De fyra första vad de band jag såg, ungefär så här så båtresan ut...

Jag och Pelle delade hytt och började med en egen liten hyttfest för att sedan
förpassa oss upp till baren för ännu några öl och lite Krux!

KRUX!!!

För mer info: http://www.kruxdoom.se/

Jag och Soile framför Krux...
Soile är en riktigt bra fotograf, kolla in hennes verk här:
http://extremmetal.wordpress.com/
Några av hennes bilder finner ni även här nedan, skillnaden mellan hennes
och mina egna syns ganska tydligt!

Bajen och Jonny (Nocturnal Rites)

En del av gänget som samlades inne i cigarrbaren.

LG (Entombed) och Tom Angelripper (Sodom)

Jag, TPL-Micke (http://www.tpl.se/) och Niklas

Ett rökigt gäng...

Anna, Mogge och jag hahaha..

MARDUK!!!

Filmade en ny låt med MARDUK "Souls for Belial" tagen från Marduk´s kommande
platta: Serpent Sermon som släpps den 30:e Maj.

För mer info: http://www.marduk.nu/

Jörgen (Torture Division, Krux etc.) och Pelle (Nifelheim, Necrocurse)

Peppad på mitt nya Necrocurse skal :P

"The most beautiful Demonia & Hellbutcher" som Soile beskrev oss!

SODOM!!!


För mer info: http://sodomized.info/

Mats Levén (Krux), Martin Missy (Protector), Pelle och ?

Kvällens sista timnmar avslutades med dessa två herrar: Tom Angelripper och Pelle
Det festades till ungefär 9-tiden på morgonen Sodom och Marduk var banden som
höll fanan högt långt in på morgonkvisten och jävlar vilken fest det var, grymt kul!

Morgonen efter var ingen lek, gammal som man är tog jag mig knappt upp
för att supporta mina gamla vänner från Umeå...

NOCTURNAL RITES!!!

Paul, Jason Rouse (http://www.facebook.com/JasonRouseOfficial) och Pelle

Efter några låtar med Nocturnal Rites och en skrattatack med dessa killar här
ovan blev det tyvärr hytten igen för min del, bakfyllan var ingen lek denna
resa den var nämligen helt omöjlig att bota!
En riktigt roligt kryssning allt som allt som ni säkert kan se på bilderna :-)

För mer info: http://www.swedenrockkryssningen.com/

NP: Dark Angel - Darkness Descends



~Demonia~

Söndags-Hurv!



~Demonia~

Marduk - Souls For Belial

Nedan kan ni lyssna på de två Marduk låtarna som följde med senaste
Sweden Rock Magazine. En cover av Woven Hand´s
"Oil on Panel"
och även låten Souls for Belial tagen från Marduk´s kommande
platta: Serpent Sermon som finns ute i handeln den 30:e Maj.




Jävligt bra låtar om ni frågar mig. Serpent Sermon är en given skiva i samlingen när
den släpps.

~Demonia~

Eindhoven Metal Meeting, Del 1

I December åkte jag till Holland för att besöka festivalen Eindhoven Metal Meeting
En riktigt grym festival, här får ni se hur jag hade det...
(Det blir inte så mycket text då jag är jävligt upptagen för tillfället men
jag tror ändå att bilderna och filmerna talar sitt tydliga språk!)

Pelle, jag och Möken käkade någon fattig pizza och drack några
inhemska öl innan vi begav oss av mot festivalen och dess första dag.

Första bandet vi planerat att se var Holländska ASPHYX!


För mer info: http://www.myspace.com/officialasphyx

Öl, öl ööööl! Ströman och Pelle

DESTRUCTION!!!



För mer info: http://www.destruction.de/

DESASTER!!!



För mer info: http://www.myspace.com/desaster

Pelle, Judith, Sacha, Erik och jag.

EDDIE!!! Gammal och ny.

Linda och Pelle

EXODUS!!!



För mer info: http://exodusattack.com/

NIFELHEIM!!!



För mer info: http://www.myspace.com/nifelheimofficial

En riktigt jävla rolig festivaldag, alldeles för mycket bra band att se.
Restrerande tid gick åt till öl-svepning och långa diskussioner med bra
folk från Europas alla hörn!


För mer info: http://www.eindhovenmetalmeeting.nl/

NP: Borknagar - Urd



~Demonia~

Ny låt med: Overflash - Manufactured Strains



För mer info: http://www.endarker.com/overflash.html

~Demonia~

Watain "Opus Diaboli"

"This is the first of four trailers for Watain's "Opus Diaboli".
A journey into the heart of a unique band and their work, intermingled
with concert footage of the 13 year anniversary performance."


Opus Diaboli släpps den 7:e Maj!

För mer info: http://www.templeofwatain.com/

~Demonia~

Marduk i nya Sweden Rock Magazine!

Idag damp nya Sweden Rock Magazine (#92) ner här hemma och som jag tidigare
skrivit så följde det för prenumeranter även med en två låtars cd-singel med Marduk.

En mycket bra intervju med bandet finns också i tidningen.

Singeln innehåller en stämningsfull och riktigt grym cover av Woven Hand´s
"Oil on Panel"
och även låten Souls for Belial tagen från Marduk´s kommande
platta: Serpent Sermon som finns ute i handeln den 30:e Maj.

Nu är det repeat på singeln som gäller resten av kvällen!

~Demonia~

Black Trip - Tvar Dabla

Här kan ni lyssna på den färdiga mixen av  Black Trip´s första

släpp, en 7" vid namn: "Tvar Dabla"

Lyssna på låtarna "The Sleeper" och "Eyes of The Night" här nedan!

 

 

"Tvar dabla" spelar Peter Stjärnvind (Nifelheim, ex. Entombed, Merciless)

alla instrument och Joseph Tholl (Enforcer) sjunger.

Ett komlett band finns och första spelningen går av stapeln på årets Muskelrock!

 

För mer info: http://www.reverbnation.com/blacktripstockholm

 

~Demonia~


Last Days Here - The Fall and Rise of Bobby Liebling

Jag ser jävligt myckte fram emot denna Dokumentär/film: Last Days Here
The Fall and Rise of Bobby Liebling
, den hade premiär i USA i slutet av
Mars så nu väntar jag med spänning tills den kommer hit till Sverige!



Någon som hunnit se den redan?

NP: Pentagram - Pentagram



~Demonia~

Bajen Premiär!!!

img_3404 (MMS)

Bajen Premiär!!!


Söndags-Hurv!



~Demonia~

Ny video med: SAINT VITUS - Let Them Fall

"Let Them Fall" kommer från SAINT VITUS nya skiva, "Lillie: F-65"
som finns ute i handeln den 27:e April via Season Of Mist.


~Demonia~

Söndags-Hurv!



~Demonia~

RSS 2.0