House of Metal - Entombed

House of Metal snackar vi och ENTOMBED är nästa band ut!






Som sagt så ligger jag lite efter, men jag ska försöka jobba på nu så att jag
kommer ikapp snart, det är inte helt lätt när man knappt har någon tid över...   
 
Håll utkik, fler band kommer snart!
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/
(Kolla in nya sidan, grymt snygg!)
 
Demonia

Torture Division´s första video!!!

Ett mästerverk helt klart!!
 
Support Torture Division: http://www.torturedivision.net/
 
~Demonia~

Enslaved - RIITIIR

Öppningspåret på Enslaved´s kommande album "RIITIIR" kan ni lyssna på här nedan.
Låten heter Thoughts Like Hammers. "RIITIIR" släpps den 28:e September via
Nuclear Blast Records.
 
För mer info: https://www.facebook.com/enslaved
 
Demonia

Taake, Klubben Stockholm del 2

Här kommer nu del två av TAAKE´s gig här i Stockholm, håll till godo...
Ett fantastisk gig av Taake, hoppas att få återse dom i Sverige snart igen!
 
För mer info: http://taake.svartekunst.no/
 
Demonia

House of Metal släpper band!

Norrlands störtsa och bästa festival: House of Metal släpper de första
banden till 2013 års festival som går av stapeln 1-2 Mars.
Här kommer nu de första banden som är klara...
Umeås stolthetet NAGLFAR är äntligen spelklara och publiken kan vänta sig en
fantastisk show. Det blir klockrent att äntligen få se bandet på hemmaplan,
detta bör ingen missa!!!
http://www.naglfar.net/
 
Norska thrash bandet AURA NOIR släppte tidigare i år den stenhårda plattan
"Out to Die" en favorit hos mig, jag ser mycket fram emot deras spelning i Umeå.
http://www.auranoir.com/                  
  
Tyskarna TANKARD är också bokade till House of Metal till mångas glädje.
http://www.tankard.info/start.html
 
Jag ser redan fram emot mars, fler band kommer så håll utkik...
 
http://www.houseofmetal.se/
 
Demonia

Ny Nifelheim-patch!

En ny Nifelheim-patch är införskaffad, nu måste jag bara hitta
något ställe att sy fast den här godingen på...
 
Demonia

Taake, Klubben Stockholm del 1

För ett tag sedan spelade Norska TAAKE på klubben här i Stockholm. 
En sinnessjukt bra spelning och med en riktigt grym setlist som innehöll
allt från gamla klassiker till nya dängor samt en fantastiskt framförd cover
GG Alin låten Die when you Die...   
Jag var självklart på plats och fotade/filmade, detta inlägg blir del 1 av 2
då jag har så otroligt många bra bilder och filmer att dela med mig av...
Grym presentation av låten ;-)
 
 
För mer info: http://taake.svartekunst.no/
 
Demonia 

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Cavus - Klubben, Stockholm

För någon månad sedan var det en riktigt grym spelning på klubben här i 
Stockholm, (ja jag vet jag ligger grymt långt efter) Jag gick till Klubben för att
se Norska TAAKE. Väl på plats fick jag även med min någon låt med det
finska bandet Cavus, så här såg det ut...
 
 
För mer info: http://www.myspace.com/cavusmusic
 
Håll utkik för ett stort reportage med TAAKE från Klubben här i Stockholm.
 
Demonia

Remember the fallen...

 
Demonia

Last Days Here!

Nu ligger ÄNTLIGEN dokumentären LAST DAYS HERE ute...
Filmen om Bobby Liebling, sångare i bandet Pentagram!
HÄR! Kan ni nu se filmen i sin helhet!
 
Jag har själv inte hunnit se filmen ännu, men hoppas kunna se
den under min resa i Tyskland...
 
Nu verkar länken inte fungera längre, laddar ni ner så vet ni
nog var ni ska hitta den :P
 
~Demonia~

Det är hög tid för Party San!

Imorgon galet tidigt åker jag till Tyskland för festivalen Party San, senast
jag var på Party San var 2006 så det ska bli jävligt roligt att få se hur det nya
området fungerar... Många bra band spelar iår och många vänner är på plats
så det ska bli otroligt trevligt!
Kameran följer givetvis med men hur många bilder/filmer som fotas beror lite på,
jag kommer mest fota för privatbruk så vi får se om det dyker upp något här senare.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna låtabli att fota/filma ändå hehe..
 
Jag måste också tala om att Blogg.se portalen har bara blivit sämre och sämre,
deras app som tidigare användes ganska frekvent i utlandet fungerar inte och
MMS tjänsten verkar ligga nere så tyvärr blir det nog ganska tyst från mig här
på sidan. Däremot kommer jag posta endel bilden på Instagram: Maha_Kali
och eventuellt beroende på uppkoppling på min facebooksida:
http://www.facebook.com/#!/Demonia.webblogg

~Demonia~

Necrophobic nyheter!

Nu på torsdag den 9:e spelar NECORPHOBIC här i Stockholm på Debaser slussen.  
Detta är första spelningen i huvudstaden på tre år, förband är Trash Amigos.
120:- i dörren, det finns inget förköp så se till att komma i tid.
             
Denna långärmade tröja kommer finnas till försäljning på spelningen så
se till att ta med kontanter, även andra motiv kommer finnas till försäljning.
 
För er som inte har möjlighet att närvara har ni nu möjlighet att beställa
denna jävligt snygga tröja som är tryckt i limiterad upplaga om det nu
finns några kvar efter giget, kontakta: [email protected] vid intresse...
(Alex har på sig storlek Large på bilderna)
 
Demonia 

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Nya t-shirts är inköpta!

Några nya t-shirts är inköpta, dessa kan bli favoriter i garderoben framöver...
Bathory, Mercyful Fate och Masters Hammer.
 
Två av dessa får nog följa med till Umeå i helgen och bli omsydda,
så att dom passar lite bättre :-)
 
fredag spelar nämligen NAGLFAR i Umeå på Scharinska och jag agerar DJ.
Det kommer bli en blandad kompott som spelas, allt från gammal Hårdrock till
den hårdaste black metal... och självklart Naglfar´s senaste släpp Tèras!
Hoppas på att få se många av er där!
 
NP: Metallica - Ride the Lightning
 
Demonia

RSS 2.0