Lördags pepp med Judas Priest!

Judas Priest, ett av världens bästa band är ju inte helt fel
att ladda upp med innan festen drar igång..






Jag har bara lagt upp "nyare" videos, gubbarna i Judas Priest
kör hårt som faan fortfarande och länge till hoppas jag på :-)


NP: Judas Priest - Ram It Down

Johnny Cash fyller 78år!

STORT GRATTIS TILL JOHNNY CASH!!

Alla uppmanas att bära svart idag den 26:e Februari till minne av Johnny,
som alltid kommer leva vidare genom den grymma musik han skapat genom åren!



NP: Johnny Cash Ring of Fire


~Demonia~

Venom till Hole in the Sky!!!!!

En utav världens bästa festivaler: Hole in the Sky!!!
Har gått ut med en suverän bokning till årets festival, Black metal
legendarerna VENOM kommer till Bergen!!!

Tidigare bokade band är:
CATHEDRAL
DEAD CONGREGATION
OBITUARY
OBLITERATION
THE DEVIL'S BLOOD
VENOM!!!!!!

Hole In The Sky festival pågår mellan 25-28 Augusti i Bergen, Norge.

För mer info: http://holeinthesky.no/

Biljetterna har redan släppts och det blir garantarat slutsålt!

Så var ute i god tid och införskaffa era biljetter redan nu,
på hemsidan finns all information om biljettköp.

NP: Venom - At War with Satan



~Demonia~

Shopping suget är tillbaka igen!

Det vad jävligt länge sedan det shoppades...
Men nu har suget kommit tillbaka igen och det med råge!

Införskaffade denna Black Sabbath bok, given att stå i hyllan hemma!

SnoWhite´s - Act of God var ett självklart köp!

Nya tights i lack och skinn imitation..

En jävligt snygg Mercyful Fate hood!!!!!

Så nöjd över mina fynd så det blev en till runda på stan idag!
Det kan aldrig bli för mycket shopping :-)

NP: Angelcorpse - Hammer of Gods



~Demonia~

WATAIN!

Unik WATAIN-cd till Sweden Rock prenumeranter!


Sweden Rock Magazines serie med exklusiva cd:s till prenumeranterna 
fortsätter i #70 med det svenska black metal-bandet Watain. Hela två 
månader före albumetsläppet (den 7 juni) blir det världspremiär för 
nya låten ”Reaping Death”. Dessutom innehåller cd:n en Bathory-cover, 
som har spelats in enbart till denna singel och inte kommer att 
släppas någon annanstans.

Sångaren Erik Danielsson berättar mer.


Vad var det första du tänkte när Sweden Rock Magazine kontaktade er om 
att göra en Bathory-cover exklusivt för våra prenumeranter?

– Det coola med Sweden Rock Magazine är att den täcker metals 
traditioner och historia och vilken hårdrockare är inte medveten om 
genrens historia? Det kändes som rätt forum för en tribut till 
Bathory, som är en av extrem metals förfäder, särskilt dess 
skandinaviska skola. Allt föll på plats.

Vad fick er att välja att tolka just låten ”The Return of Darkness and 
Evil” och då specifikt versionen på samlingsplattan ”Scandinavian 
Metal Attack”?

– Det var det första som Bathory spelade in och för mig känns det som 
att den låten i den versionen sammanfattar Bathory: ett sataniskt 
Motörhead, ett kolsvart GBH. Den har sina rötter i det som då var det 
allra hårdaste, men tog det ett steg längre. Över huvud taget ett 
exempel på ren och skär black metal-fanatism.

Vad tror du att Quorthon själv skulle ha tyckt om er version?

– Jag hoppas och tror att vår kärlek till Bathory lyser igenom väldigt 
tydligt och ur den synvinkeln tror jag han skulle ha blivit jävligt 
stolt. Det är så sällan vi gått med på att göra en tribut, förutom 
till Dissection. Vår version är en ren hyllning. Vi försöker inte göra 
om den till en Watain-låt, utan bara rikta en jävligt stor 
strålkastare mot Bathory.

Vad kan vi förvänta oss av Watains unika Bathory-hyllningskonsert

på  Sweden Rock Festival?
– Vi fokuserar på epoken från ”Scandinavian Metal Attack” fram till

”Blood  Fire Death”. Inte för att vi tycker det andra borde glömmas bort, 
tvärtom. Men det vore märkligt att försöka skapa Watain-stämning av 
exempelvis ”Hammerheart”-låtar. Det tidiga Bathory är mer Watain än 
vad ett vikingaskepp är. Jag hoppas att detta kommer att uppfattas för 
vad det är – en ren hyllning. Vi försöker inte göra Bathory bättre 
eller sätta in det i ett Watain-sammanhang.

Teckna prenumeration här:
http://www.swedenrockmagazine.com/index.cfm?pg=4

 

För mer Watain info:

http://www.templeofwatain.com/

 


Lördag med middag och Varglyan!

I lördags bjöd jag och Alexander hem några polare för att
träffas, käka & festa, ja ni vet.. Det man brukar göra på lördagar :P

Stabel, Tobbe och Helene kom över på 3-rätters..

Jag och Alex var jävligt seriösa och bjöd på chili-kräftröra/Räkröra med
parmesan som förrätt, vegetariska quornbiffar/köttfärsbiffar fyllda
med fetaost! Till efterätt kladdkaka med vaniljglass Mmm.. matkoma!

Efter en grym kväll bagav vi oss sent iväg till Varglyan..









Därifrån kröp vi inte hemåt fören tidigt på morgonkvisten..

NP: Scandinavian Metal Attack



~Demonia~

Masters of Stureplan!

I slutet av förra veckan var tanken (som jag skrivit tidigare här)
att gå och kika på Black Sabbath-cover bandet "Masters of Reallity"
Jag och Alex hade planerat att gå ut och käka grekiskt och denna
gång valde vi "Sonjas Grek" på söder..


Vi åt både förrätt och varmrätt, maten är sjukt god på sonja´s!
Ett tips om ni vill äta grym grekisk mat..

Lars-Göran (LG) fyllde år så vi drog ner till Entombed´s kontor aka
Threeman Recordings
med Dubbelcheesburgare, kaffe och
cigg för att fira födelsedags-gubben..






Lg visar mig och Alex "Hästpojken" och vi enas om att det måste
vara årets hatobjjekt hahaha.. Iiiiiiiiiiiiiiiii

Sök på Attack Attack på Youtube och förvånas!!!!
Hahaha.. Sjukligt dåligt, kolla in stilen och missa inte Eurotechno-
partiet ca 2 minuter in i låten, jag finner inte ord!
Egentligen vill man ju inte ge dom fler "tittare" men det här
är så vidrigt äckligt så jag måste bara tipsa er om detta fiasko
hahaha..


Klockren T-shirt på Stormare!

Vid tio-snåret drog vi iväg in till stan och "Stureplan" där
cover bandet "Masters of Reality" skulle spela på O-baren!

Vi trodde det skulle vara Hårdrock, men inte en ända "hårdrockare"
i sikte haha.. vi möttes av bakåtslickat hår, vita skjortor och slipsar,
bandet skulle gå på efter 23 tiden.. Vi drog därifrån direkt, mer
malplaserad var det längesedan man kände sig!
Var någon av er där och vände i dörren?

NP: Borknagar - Universal



~Demonia~

Belus belyssnas..

För någon vecka sedan damp Burzum´s nya platta "Belus" ner i
brevinkastet här hemma..

Det lyssnas nu för fullt och min åsikt kommer publiceras här så snart
jag får lite tid över, han har mycket att leva upp till den gamle Greven
som men denna platta har han gått tillbaka lite till den "gamla soundet"
Mer om detta vid ett senare tillfälle alltså..

~Demonia~

SATAN VILKET MUPPRENS!!!


HAIL MUPPARNA!

Min förlovningsring!

Min förlovningsring har nu äntligen blivit klar jag är otroligt
nöjd, den sitter nu som gjutet på mitt finger och jag är så glad!

Många har frågat om jag inte kan lägga upp bilder på ringen så
här får ni nu se den efterlängtade..

Ringen är gjord av vitt guld och har både Baguet slipade Diamanter
och Briljant Slipade Diamanter
, det fanns endast fyra exemplar i hela
Sverige men eftersom mina fingrar är väldigt smala så var dom tvungen
tillverka en i min storlek så nu finns det fem..

Jag är överlycklig, galet förälskad och har nu världens finaste ring :-)
Tack älskling... Du är världens bästa!

Demonia ♥ Impaler

NP: Iron Maiden - A Matter of Life and Death - Out of the Shadows



~Demonia~

Meddelandet har tillfälligt försvunnit!

Meddelandet har tillfälligt försvunnit!

Hittar jag det igen så postas det här senare!

Helgens trevligheter!

Helgen har varit jävligt lugn, i fredags blev det film maraton
då bla. District 9, Couples Retreat och Zombie Land avnjöts!

District 9 var favoriten!

Lördagen spenderades på släktkalas och senare med middag,
fight (UFC 109) och spelkväll :-)

Rätt så medioker och tråkig UFC gala denna gång..

Bästa var att Couture gav Coleman på nöten!!!
Coleman fick inget förlängt kontrakt med UFC så den trötta gubben
lär man nog inte se så mycket av längre, lika bra det :P

Sen blev det till att spöa Ludde och Chrille i "Med andra ord" haha..

I söndags var jag och Alex ute på stan och kollade runt..
Alex shoppade supersnygga underkläder till mig, vi åt middag och
sen blev det Avatar i 3D!


Avatar sägs vara den fjärde dyraste filmen genom tiderna och
det märks faktiskt, otroligt välgjord och med grymma 3D effekter.

Båda tyckte filmen var otroligt bra, har man inte sett den och tänker
göra det kan jag verkligen rekomendera att se den i 3D!!!
Grym film en riktigt bra avslutning på en härlig helg!

NP: Ozzy Osbourne - Diary of a Madman



~Demonia~


Alex är hemma!

Det var ioförsig över 1 vecka sedan Alexander kom hem från sin
turné med Necrophobic
och glad är jag för det hehe..

Här står snyggingen utanför turnébussen..
Skönt att ha honom hemma igen efter en månad ute på vägarna..

Med sig hade han såklart lite presenter, här kommer lite av det jag fick:

Taake girly, Mayhem LP, Mayhem Girly och två grymma nyckelringar.

Armani parfymen Diamonds.

ett spel, bara för oss :-)
Mer var det också, men man kan ju inte visa allt :P

NP: Morbid Angel - Blessed Are the Sick


~Demonia~

Trident - World Destruction!

TRIDENT släpper sin första fullängdare "World Destruction" den
22:a Mars via Regain Records!
Det ligger nu ute 3 nya låtar: Slaves to Anguish, World Destruction och
Jaws of Satan
på deras Myspace: http://www.myspace.com/tridentofficial
Alla tre låtar kommer finnas med på deras nya album "World Destruction" 

Skivan är inspelad i Sonic Train Studios i Varberg, Sweden.
Låtlistan:
01. The Trident
02. Jaws of Satan (Spawns of hell)
03. Nemesis
04. Black Velvet Wings
05. Stockholm Bloodbath
06. Luciferian Call
07. Blackened Souls
08. Slaves to Anguish
09. World Destruction
10. Mephisto


Marcelo Vasco från Brazilien har gjort det grymma omslaget!

För mer info:
www.trident666.com
www.myspace.com/tridentofficial

NP: Bloodbath - Resurrection Through Carnage



~Demonia~

Ryss med cykel vs Fylla


Jag får helt enkelt inte nog hahaha..

Marduk!

MARDUK har precis avslutat en månads lång Funeral Nation Tour!

Här nedan kan ni se en av mina favorit låtar Accuser/Opposer
från deras förra platta Rom 5:12

Live från Dublin med Promordial vokalisten "Alan" som gästsångare!

Kanske inte det bästa ljudet eller den bästa bilden men SATAN så bra!!!

Så här såg deras setlist ut under turnén!

(Wolves byttes ut mot Accuser/Opposer)

With Satan And Victorious Weapons
On Darkened Wings
Into Utter Madness
Blooddawn
Beyond The Grace Of God
Still Fucking Dead (Here's No Peace)
Phosphorous Redeemer
Azrael
Materialized in Stone
The Levelling Dust
Baptism By Fire
To Redirect Perdition
Steel Inferno
Wolves
Panzer Division Marduk
Throne Of Rats


Denna video kommer från Blitzkrieg turnén dom gjorde innan som
bestod av 15 datum i Polen!
Marduk är ute och spelar sjukt mycket och på dom senaste
4 månaderna har dom spelat 98 gig!!!!!
Helt jävla OTROLIGT!

Faan vad jag ser fram emot att se MARDUK på scenen i
UMEÅ på House of Metal festivalen om 20 dagar!!!

För mer info och ännu mer turné datum:
http://www.marduk.nu/

Missa inte MARDUK ute på vägarna!

NP: Marduk - Wormwood


~Demonia~

Ryss vs Ryss


Jag gillar Ryssar :-)

Black Sabbath tribute!

MASTERS OF REALITY, ett Svenskt Black Sabbath tribute band med ex
medlemmar från bla. CANDLEMASS, THERION, YNGWIE MALMSTEEN,
THUNDER och SKINTRADE.
Dom spelar på O-baren i Stockholm onsdagen den 17:e Februari!

MASTERS OF REALITY är:

Mats Levén (KRUX, YNGWIE MALMSTEEN, THERION) - Sång
Jejo Perkovic (INFINITE MASS, CANDLEMASS, BEAR QUARTET) - Trummor
Michael Höglund (THUNDER, GREAT KING RAT) - Bas
Stefan Bergström (SKINTRADE) - Gitarr

Inträdet är GRATIS!!!!


Klockrent med lite Black Sabbath pepp, ses där!!

NP: Black Sabbath - Master of Reality



~Demonia~

FF - Fredagens Festligheter!

I fredags var det dax att förgifta kroppen ytterligare..
Jag hade bestämt träff med ett gäng polare på Bröderna Olssons
för lite mat och öl!!!

LG ringde och var röksugen och en karl i nöd som aldrig har cigg
måste jag hjälpa hehe..
Jag träffade upp honom på vägen och stöttade hans beroende :-)

Sen blev det käk, öl och bloodshots på Olssons, är inte helt
överförtjust i den "nya" menyn så hoppas på en ändring snart :P
Hemmagjorda vitlöksköttbullar brukar dock aldrig vara fel, denna
gång kändes det dock som att dom la sig som en stor klump i magen!
Mycket märkligt det där..

Sen blev det Wolflair resten av kvällen..


Wolflair

Niklas och Erik

LG och geten!

Alvaro och Sara

Tore och Pelle

Wolflair

Alvaro och LG

Set, Marie, Erik och Chrille

Wolflair krossar allt som vanligt
, det är omöjligt att komma hem
därifrån innan 5 tiden på morgonen och oftast blir det ännu senare än så..
Vi var ett helt gäng denna fredag i Watain´s jävligt grymma barl!!

NP: Venom - Welcome to Hell



~Demonia~

Shoppat!

Jag har fått lite efterfrågningar om det jag shoppade på resan
så här kommer lite mer av det som inhandlades..

tre nya resväskor, det behövdes för att få hem allt man handlat!

Min nya favorit klocka :-)

Fantomen.. Vem är det?

Vitamin för håret och en ny deo..

En sjukt snygg ormring!

Lite olika armband..

mer smycken..

Massor med kläder blev det såklart! Orkar inte fota allt så här är
två av klänningarna jag köpte..

Fyra riktigt grymma ljuslyktor, passar perfekt på vårat vardagsrumsbord!

Det handlades såklart massor med presenter och julklappar men det kan
jag ju inte fota och lägga ut, blir svårt att överraska då :-)

NP: Abigor - Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint...



~Demonia~


Hands of Might!

Jag måste faan tipsa alla er där ute om detta eminenta band!
För mig blev första mötet en jävligt positiv överraskning..

Hands of Might från Nynäshamn är ett namn att lägga på
minnet, Jag skulle bli otroligt förvånad om dom inte växte och
blev riktigt stora!


Kika in på deras Myspace: http://www.myspace.com/handsofmight
och lyssna in er på deras nya demo, tre tunga låtar ligger ute!!!

Ante - Guitar, vocals
Mange - Bass
Jonis - Drums


För mer info:  http://www.myspace.com/handsofmight

NP: Hands of Might!


~Demonia~

Ryss vs Ryss


Klockren fylle fight!

Meddelandet har tillfälligt försvunnit!

Meddelandet har tillfälligt försvunnit!

Hittar jag det igen så postas det här senare!

Demonia: ADD ADD ADD!!!

Jag har skapat en profil på Youtube, det är där jag lägger upp mina
videos, alla videos publiseras inte här i bloggen så vill man se allt
jag filmat kan man kolla in där med jämna mellanrum det går också bra
att prenumerera på mina videos..
Länken är: http://www.youtube.com/user/TheDemoniaWebblogg

Mina andra videos ligger uppe på min sida på Myspace:
http://www.myspace.com/33504084
Adda mig gärna där :-)

Jag finns även på Facebook, där jag lägger ut en länk varje gång
en ny blogg ligger ute!!
Vill man hålla sig uppdaterad addar man mig: HÄR!

NP: Judas Priest - Defenders of the Faith



~Demonia~

Spanien - Barcelona!

Som jag berättat tidigare så åkte jag och Erik till Bercelona!!!!
Vi har varit hemma ett tag och efter en nykter helg så känner
jag min äntligen utvilad, det var en riktigt hård resa och otroligt kul
har vi verkligen haft, så här såg det ut..

Efter knappt en blunds sömn var man tvungen att stiga upp och dra iväg
till Arlanda för ett riktigt tidigt flyg till Barcelona, så här såg det ut från
flygfönstret när solen gick upp..

På tåget in mot centrala Bercelona..
Såklart drog vi direkt till Barcelonas hårdaste metalgata för lite shopping!!!


Mellan skivbutikerna släckte vi törsten med några kalla för att sedan
fortsätta sökandet efter rariteter..

Efter en helt gata med bara skivbutiker och annat metal-relaterat
blir plångboken såklart tom! Nöjdast var Erik med sina fynd bla.
denna Running Wild skiva med innerfodral som Erik saknade..

Vi träffade upp Gessica som bor i Barcelona, hon visade oss runt i
stan och tog oss till olika metal-barer..




En händelserik och jävligt grym dag var över..

På morgonen efter träffade jag äntligen upp Alexander!



Vi kollade in stan, shoppade, käkade glass och gick runt i "vårsolen"
Sen träffade vi upp resten av gänget för att kolla in la Sagrada Família!

Gessica, Jonas, Jag, Alex och Erik



Grym byggnad, den lär han tagit ett tag att bygga hehe..
Törstig blev man, här=Muntra gänget!

Erik och Alex

Efter mer öl och mat.. (tyvärr inga bilder Gran!) Var det dax för gig!










Grymt gig som vanligt, mer behöver jag nog inte säga!

3 Inches of Blood var näst på scen!


Festen fortsatte..

Jonas, Batte och Alex

Necro och Fans..

Stabel och jag..

hmm?, Ash (3 inches) Justin (3 Inches), Johan och Alex

Erik är jävligt nöjd!

Batte, Justin, Alex, Tobbe, Johan och hmm?

Turnébussen fortsatte vidare efter en riktigt grym kväll och efterfesten
fortsatte för oss på Barcelonas gator och senare med spanskakurs hehe..

Dagen efter var det bara att packa ihop och dra sig vidare hem till
kalla Stockholm..
En sjukligt bra resa kom till sitt slut, bästa resesällskapet,
bästa att träffa Alex igen och en jävla massa bra minnen..

Kan det bli bättre? det är nog inte möjligt!!

NP: Rotting Christ - Aealo



~Demonia~

Heavymetal.no!

Heavymetal.no har uppmärksammat min blogg!

Norrmänner har en riktigt grym metalsida som innehåller:
Nyheter/konsertdatum/Intervjuer/skivresentioner/forum etc.
Dom har nu uppmärksammat min blogg om VOV, Attila´s solo projekt!
Kika på artikeln HÄR!!!

Sidan är grym och man får mycket info, ta och bokmärk denna länk:
http://www.heavymetal.no/

NP: Tulus - Mysterion


~Demonia~

Ryss vs Träd


Är huvet dumt får kroppen lida :P

VOV / Attila Csihar Del 2

En vänlig själ vid namn Andréas har hjälpt mig klippa videon med
Void ov Voices
, Attila Csihar´s solo projekt!
Eftersom den var för lång och inte gick att ladda upp på Youtube!
Jag är inte super-haj på datorer (vill mets slänga dom i väggen!!)
Jag tackar Andréas otroligt mycket, det borde ni också göra!

Kika in på hans blogg: http://www.sarcophagic.com/

Här kommer det första stycket Attila körde uppdelat i två!



http://www.myspace.com/voidovvoices

NP: Trelldom - Til Evighet...


~Demonia~

Ryss vs Flaska


Är huvet dumt får kroppen lida :P

Bio - Snabba Cash

Helgen har jag tillbringat i min ensamhet i hemmets lugna vrå
så jävla skönt att få återhämta krafterna efter allt flackande och
farande.. Avgiftat kroppen från all alkohol,
vilket förmodligen
behöves och tagit lång promenader i det härliga vädret :-)
Skönt minst sagt!

Planen i söndags var likaså att inte göra många knop tills min kompis
Tena hörde av sig och var sugen på bio!

Tena hämtade upp mig och det blev Heron City för lite Thai-mat och
sen Snabba Cash..

Popcorn och Coca Cola är givet!

Förhoppningarna var stora eftersom vi båda har läst boken och
tyckte att den var riktigt grym, dock blev vi inte lika imponerad
av filmen tvärr..

Men den var helt klart sevärd! Det är väl så oftast när man läst boken och
så kommer det en film, man har vissa förhoppningar och förväntningar,
för er som inte läst boken kanske den är lite bättre..

NP: Entombed - Left Hand Path



~Demonia~

VOV / Attila Csihar

Förra veckan spelade Amerikanska Sunn O))) här i Stockholm,
förband var Void ov Voices, Attila Csihar´s solo projekt!
Jag hade inte en aning om giget tills ca. tre timmar innan då folk
hörde av sig och satt i Watain baren och drack öl i väntan på giget,
det fanns inget annat val än att dra dit, detta kunde jag ju bara inte missa!

Erik, Jag och Alvaro, framför Tyrantens nya härliga bil!

På Fylkingen vid Mynchenbryggeriet var giget och där hade den största
samling nördar jag någonsin sett
samlats för att? Ja vad faan gjorde
dom där? Kanske är det inne att lyssna på Sunn O))) nu?
SM i fula glasögon och konstiga frisyrer var det, så lite malplaserad kände
vi oss alla, vi bestämde oss för att kolla in Attila och sedan dra tillbaka!




Stämningen gick nästan att ta på i rummet och jag tyckte att
Mr. Attila gjorde det riktigt grymt
, ni dömmer själva genom att kolla
mina filmer! Detta är inte för den stora massan, vi som uppskattar Attilas
vokala talang och hans konstnärligt konstiga kan finna detta intressant.
För mig är Attila på toppen av listan över bästa sångare i tiden!

För mer info: http://www.myspace.com/voidovvoices


Är det något som kan hjälpa mig klippa/korta en MTS-fil/film så
lägger jag ut en till video från giget, klippen får nämligen max vara
10 minuter när man ska lägga upp dom på Youtube!!!

Skulle uppskatta lite hjälp :-)


NP: Griftegård - Solemn, Sacred, Severe



~Demonia~

RSS 2.0