På fredag åker vi till ROM!!!!!

Nu på fredag åker jag och Alex till Italiens huvudstad: Rom!
Det är första gången för oss båda, länge har vi velat besöka
denna fantastiska stad och nu är det äntligen dax :-)

Planen är att bara glida runt och kolla in staden, äta god mat, sitta på uteserveringar...

Äta massor med goda ostar, torkad skinka och salami och bara njuta av
riktigt gott vin i roms härliga parker, just nu är det rena rama sommaren i
Rom med hela 23 grader, gissa om vi längtar?

Några av Rom´s Katakomber skall givetvis besökas, men vilka är bäst?
Vi behöver alla tips vi kan få!


Vi behöver massa TIPS av er som redan varit i Rom så hjälp oss!!!!!

Vad bör vi inte missa?
Någon som har tips om bra relativt billigt hotell?
Finns det någon bra metal-pub, någon spelning på g?

Tips på bra shopping?

Alla tips och råd är grymt välkomna :-)

Vi åker till Rom på fredag och är tillbaka i Stockholm på måndagkväll
både jag och Alex är otroligt taggade...

NP: Aborym - Fire Walk With Us



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Per

Det var dåligt med konserter nu i april. Hardcore med Madball 27/4 är det enda lyssningsbara jag kan hitta. Se länken nedan



http://www.festivalinfo.se/concerts/city%3DRom%2Ccountry%3DItalien%2Cmonth%3D04

2011-04-19 @ 14:30:41
Postat av: Sadus

http://www.profondorossostore.com/

2011-04-19 @ 16:06:14
Postat av: Johanna

Såå jävla lyx! Hoppas ni får det bäst, och att nästa resa går hem till oss :D

2011-04-19 @ 20:19:36
Postat av: Björn Boman

Mitt tips är att ALLTID använda Mr Jets sökfunktion för hotell - brukar alltid gå att hitta nåt prisvärt, även fyr- eller femstjärnigt.

2011-04-19 @ 23:27:48
Postat av: Mayhemic

Sicket underbart liv ni lever, men hur i hela.... har ni råd med all denna lyx?



Var själv och strosade omkring i Rom häromveckan i Assassins Creed: Brotherhood, smått fantastisk stad det där med många halsbrytande sevärdheter. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_A_uWJ4AXj4

2011-04-20 @ 04:50:35
Postat av: Rickard

Kommer nog bli dyrt som Satan eftersom det ar pask helgen (storsta katolska hogtiden) passa pa dra utanfor centrum, for resonabla priser.

2011-04-20 @ 08:50:19
Postat av: S

Hur i helsike har ni råd med alla resor o festivaler???;-)

2011-04-20 @ 09:32:32
Postat av: Demonia

Tack för allt tips :-) Några kommer definitivt till användning!



Jag har inte riktigt förstått grejen med: hur har ni råd? hur har ni råd med denna lyx?? Folk ska väl skita i VÅRAN ekonomi eller? Jag har tröttnat på alla dessa kommentarer om pengar! Min farsa kanske dog så jag har ärvt pengar? kanske har jag vunnit på en lott? eller så har vi helt enkelt sparat? Ni har väl hört ordspråket: Den som spar han har?



Denna resa har jag fått i Julklapp av min fantastiska sambo :-) Ja jag vet, han är BÄST!!!



Så nu kan ni som undrar om VÅRAN ekonomi och om hur VI har råd? Sluta lägga sig i där näsan inte hör hemma!

2011-04-20 @ 10:42:07
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Andréas

Fan va trevligt med Rom. Jag har själv aldrig varit där, men en gammal kollega till mig som reser väldigt mycket har en resesite (limewave.com) fullproppad med info och reseskildringar för den som gillar att resa. Ni kanske kan få några tips där. www.limewave.com/Europa/Italien/default.asp?landid=118&StadID=34

2011-04-20 @ 12:12:18
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Tena

Kan du inte berätta lite om eran ekonomi?

2011-04-20 @ 12:46:34
Postat av: M

var i Rom i somras på bröllopsresa.



Detta kan ni ju spana in:



http://sv.wikipedia.org/wiki/Santa_Maria_della_Concezione_dei_Cappuccini



var dock fotoförbud där

2011-04-20 @ 13:49:58
Postat av: pg gyllenhammar

klart man undrar hur ni har råd! i höstas skrev du var extremt fattig å arbetslös å ville nån skulle ge dig en scanner. sen några veckor senare köper du en dyr resa till indonesien. har du sparpengar fattar jag inte varför du tiggde om en scanner, som finns billigt på blocket.



är det så att pappa dött beklagar jag å har du vunnit på lotto så grattis!



du får gärna dela med dig av dina spartips! helt seriöst, jag e verkligen i behov av att få ihop lite extra pengar, så jag e tacksam för råd och hjälp! :-)

2011-04-20 @ 16:43:24
Postat av: Lovisa

Hej :-D jag undrar om jag får ta en bild från din blogg och lägga ut den på internet. Det ska va till ett skolprojekt.

2011-09-23 @ 10:13:39
Postat av: Demonia

Lovisa: Absolut kan du låna en bild, bara du anger min blogg som källan :-)

2011-09-23 @ 12:12:02
URL: http://http://demonia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0