House of Metal, Del 2

Här fortsätter nu del två av House of Metal Festivalen i Umeå,
Missade ni del 1 kan ni läsa den HÄR!
Festen fortsatte och det gjorde även musiken, nu var det hög tid
för östersundarna i AEON att våldsföra sig på scenen!!!






Aeon manglade sönder hela studion, publiken var helt med på noterna!
Synd bara att bilderna inte blev så bra men kolla in de två videos jag lagt ut
så får ni se hur Aeon röjer mest på hela House of Metal!

http://www.aeon666.com/


Jag och Elof hade en liten stund över så vi hjälpte House of Metal
med att få denna gitarr signerad av diverse artister som spelat/spelar
på festivalen.. Gitarren ska sedan lottas ut om jag inte har helt fel?

Teddy från F.K.Ü.

Ghost, Trident och Trident

Trident, Ghost+F.K.Ü, Trident+ Elof (Sanctification&Hypocricy)

Hahahaha..

Bullet och Elof!

Nu är det dax för det jag vet att många av er där ute väntat på...
Nämligen det otroligt hypade bandet GHOST!
Många har jagat på mig i hopp om att detta skulle komma ut snabbt,
jag kan dock inte kalla mig snabb, men nu äntligen är tiden inne.
Antingen så hatar man Ghost eller så dykar man dom totalt!!!!!!
Jag dyrkar, ni som inte gör det får nog rulla ner en bra bit för nu blir det
bildinferno, min videokamera dog nämligen efter första låten, typiskt!

Mycket exklusiva bilder på det "hemliga" bandet innan dom ska beträda scenen!














FY FAAN VILKET JÄVLA GIG!!!
En fantastiskt spelning utav Ghost anser jag, jag har sett dom en gång
tidigare då med Watain på klubben men detta var hästlängder bättre!
Jag fotade i extas och det blev ca 200-300 kort, många är jag otroligt nöjd med!
Jag lade till min adress då det inte finns så mycket bilder på Ghost där ute,
desto mer tjuvar som hägrar hahaha..
Ghost spelar på endel festivaler framöver och har ni chansen att se dom så tycker
jag definitivt att ni ska ta den, mer Ghost får ni till sommaren här i bloggen!

http://www.myspace.com/thebandghost


Festen fortsatte vidare...

Timo, Alex och Mojje (ex. Naglfar)

Johan (Trident), Stoffe (Naglfar) och Alex

Marcus (Naglfar, Bewitched, etc.) Mojje och Tobbe (Necrophobic, Trident)

Sista band ut var U.D.O.

Jag tycker UDO gjorde en ganska tam spelning i Umeå.
Några härliga "hits" lyssnade jag på, sedan återgick jag till den
kalla ölen och de goda vännerna :-)

http://www.udo-online.de/index.php


Armbrytning: Sverige - Finland, Mojje mot Tomo...

Hahaha.. Armbrytning är KUNG på fyllan!!!

Starkast? Trodde han ja hoho..

Marcus (Aeon) och jag

Ett helt jävla kalasande gäng blev sista kortet för kvällen, festen fortsatte
vidare på diverse olika hotellrum och jag kröp väl ner under täcket straxt efter sex
på morgonkvisten phuuu..
Det var en sjukt bra festivalkväll, många bra spelningar och en otroligt bra
uppslutning av gamla goda vänner att skråla och skåla tillsammans med...

Dag två kommer upp så fort jag har tid, så håll ut :-)


NP: Demonaz - March of the Norse



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Härliga bilder där måste jag säga och extra skoj med Ghost.

Kan du inte avslöja vilka dom är?

DET vore något! :)

2011-04-11 @ 10:01:14
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Andréas

Stor eloge till dig som fotar och filmar alla festivaler man missar, HoM verkar grymt bra, och nu blev jag ännu mer laddad att se Ghost.

2011-04-11 @ 10:21:29
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Rickard

Ghost skulle man ju vilja se! Som om det lever upp till hypen.

2011-04-11 @ 12:23:03
Postat av: Vlad

GAAAHH, nu blev man sinnesjukt taggad på att få se Ghost på Strand nästa månad. Sinnesskujt bra repotage som vanligt, keep it up.

2011-04-11 @ 23:26:53
Postat av: S

AWESOME!!!! And that video from Ghost looks great :D

2011-04-12 @ 04:49:14
URL: http://saraekberg.blogspot.com/
Postat av: Jo

Ghost er fantastisk! Gleder meg til å se dem på Øyafestivalen i august. Kjempefine bilder:-)

2011-04-12 @ 15:05:59
Postat av: Sadus

Kul att se reportaget.

Det är faktiskt en helt suverän festival, hotellet rakt över gatan och systemet runt hörnet.

2011-04-12 @ 18:54:19
Postat av: Amanda

Tack underbara Demonia för att du förgyller min vardag! Keep up the good work (Y)

Kram från Amanda.

2011-04-12 @ 22:17:50
URL: http://aromanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0