Sweden Rock Båten, Del 1!

Åkt båt har man gjort och det ingen mindre än Sweden Rock Båten!
Denna gång var det många band i min smak inbokade så även fast
jag blir sjösjuk och det enligt vädret var kuling-varning ute på sjön så
var det ingen pardon, det var bara att masa sig på båtjäveln.

Jag och Alex delade hytt med Sterner´s, Linda och Joakim (Necrophobic)
som hade med sig skumpa, härligt med en skål direkt vid avgång!

Middag och Buffé stod på schemat  med ett riktigt grymt gäng...

Efterrätter är bra uppbyggnad innan fylla har jag hört, det åts rejält
med fett och socker, såklart dracks det en hel del öl också.

Ulrika, Robban, Sterner och jag

Linda, Denice, Björn, Rose-Marie, Micke, Malin, Robban och Sterner

Mintuu hade vi svept i oss i hytten innan spelningen med Nifelheim, det
var nog inte det smartaste direkt då jag inte har ett ända minne av att
överhuvudtaget fotat gahhhh.. Sjukt vad lite Mintuu kan göra!

NIFELHEIM var såklart kvällens höjdpunkt och det var ett tag sedan
jag såg dom live sist, senast var i London i Juni.







Ett som vanligt jävligt rått gig av Nifelheim, medlemmarna är
som vanligt täckta av nitar och läder och då menar jag täckta ända från
topp till tå, hit efter hit rivs av och varenda låt är som en känga i ansiktet,
publiken är galna och det känns som att större delen av passagerarna
på båten är på plats för att bevittna denna intensiva spelning.

För mer info: http://www.myspace.com/nifelheimofficial
(Där finns iofs inte så mycket ny information då den inte uppdaterats
sedan 2008, Nifelheim gillar inte internet som ni säkert förstått)

Efter giget: Denice, Alex, Mike, ? och Björn

Denice, Jag, Alex och Mike

Kul att träffa Johan från Tiamat, det var ju ett tag sedan men kanske
inte så konstigt då han numera är bosatt i Grekland.

Marcus, Sterner och Alex verkar sjukt peppade :P

En hyllning till metallegendaren Ronnie James Dio stod på tapeten,
några av Sveriges största metalprofiler var på plats för att hylla den
bortgågne hjälten genom att framföra några av hans hits live på
Sweden Rock Båten, så här såg setlisten ut:

1. ”E5150”
2. ”Mob rules” (Lion's Share)
3. ”Stand up and shout” (Lion's Share)
4. ”Holy diver” (Lion's Share)
5. ”Egypt (The chains are on)” (Lion's Share med Johan Edlund)
6. ”Man on the silver mountain” (Lion's Share med Johan Hegg)
7. ”Don't talk to strangers” (Lion's Share med Charlie Rytkönen)
8. ”One night in the city” (Gothenburg Allstars)
9. ”Rock 'n' roll children” (Gothenburg Allstars)
10. ”Stargazer” (Gothenburg Allstars)
11. ”Children of the sea” (Lion's Share med Messiah Marcolin och Mike Wead)
12. ”Sign of the southern cross” (Lion's Share med Messiah Marcolin och Mike Wead)
13. ”Tarot Woman” (Lion's Share med Mats Levén och Jens Johansson)
14. ”Rainbow in the dark” (Lion's Share med Jens Johansson)
15. ”Heaven And Hell” (Lion's Share)
16. ”Stars” (alla)

Några låtar filmades och jävlar vad det gungade...

Egypt (The chains are on)” (Lion's Share med Johan Edlund)


Man on the silver mountain” (Lion's Share med Johan Hegg)


Spelningen slutade med att alla musiker gemensamt framförde låten ”Stars"

En riktigt härlig hyllning till Ronnie James Dio
som dog i cancer
16 maj i år.
.. R.I.P!!!!

Festen fortsatte vidare...

Jag (pigg? njaaa), TPL-Micke, ?, och Pelle (Nifelheim)

Isabella, Ulrika, Frode (Krakow), Alex och Denice

Ucki, Fredrik (Opeth, Talisman, Krux etc), Lars (Tiamat)

En mycket nöjd Martin (Sweden Rock Magazine) som för övrigt är singel,
ett bra kap tjejer så på honom bara ;-)
Maila kärleksbrev till: [email protected]
Alex ser otroligt munter ut på morgon kvisten haha..

Massa folk tidigt på morgonen... Här tror jag att klockan är ca 6 :-)

Kryssningens tyskaste mustasch satt på Mark (Sweden Rock)
Fortsätt odla haha.. nästa bild blir det både mustasch och luftsynth :P

Ryan (Maryland Death Fest), Alex, Frode och Isabella fortfarande vakna och igång på
morgonkvisten... Efter en otroligt fartfylld kväll med många kända
ansikten mycket skålande och skrålande
var det dax att vingla ner
till hytten, bädda ner sig och ställa klockan var en bra idé, Grand Magus
spelade bara några timmar efter ögonen slagits ihop, mer om det i del 2!

NP: Impaled Nazarene - Suomi Finland Perkele



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: fredrik

Fan vad kul! Bilderna är ju faktiskt rolig tittning, då jag kände igen människor för första gången (förutom då du plåtar umeå/holmsund). Ucki! Kulle från Ohfett, den där blicken får mig dock att vilja springa. Fort. Åt andra hållet. 8)



Nu är det bara för mig att komma på hur JAG ska hamna på bloggen. 8)



skål Marika! / f dough

2010-11-18 @ 12:51:56
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Demonia

Degen: Nice att du gillar bilderna :P

Hur faan ska du hamna här ja? har inte sett dig typ sen du poserade naken i ditt pojkrum haha.. iof så såg jag det inte live, kortet ligger här i gömmorna någonstans, du kanske vill göra ett gott första intryck?

Skål Gubbe!

2010-11-18 @ 14:05:21
Postat av: Andréas

Gött reportage. Man kan aldrig få för mycket av sveriges bästa band, Nifelheim!!

2010-11-18 @ 15:36:31
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: S

Bra bilder. Det var en riktig rolig kryssning med massa bra band. Kul att även jag va med på en bild från Nifelheim spelningen :)

2010-11-18 @ 15:40:43
Postat av: fredrik

Jag visste att det skulle komma. Ok. I have to kill you. ;)

2010-11-18 @ 16:11:47
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: T.

Alltid kul att komma hem efter en lång dag och hitta en gäng grymma videos. Speciellt om det är videos med Nifelheim!

2010-11-18 @ 17:37:58
Postat av: Lina

Måste ge dig en guldstjärna för att ha orken att ta så mycket kort på fyllan! Det minnet eller orken har aldrig jag ;)!

2010-11-18 @ 19:51:54
URL: http://amiinside.blogg.se/
Postat av: Illja

Sköna bilder!

2010-11-18 @ 20:42:35
Postat av: Demonia

Andréas: Håller med där, det kan aldrig bli för mycket Nifelheim!



S: Jasså.. Vilken bild är du med på då?



T: Kul att man glädjer någon :P



Lina: Ibland går det inte lika bra haha.. och jävlar vad jobbigt det är när man är för full haha.. ibland blir det inte så mycket fotat hehe..



Illja: Tackar!

2010-11-18 @ 22:25:57
Postat av: Draconia

schyssta pics!! som vanligt :)

Bra skivval där...Impaled är ett grymt liveband! :)

http://draconia666.wordpress.com/2010/11/15/impaled-nazarene-metal-club/

2010-11-18 @ 22:35:05
URL: http://draconia666.wordpress.com
Postat av: Danne

Ser riktigt nice ut, flotta bilder. Frågan är: blev det nån sjösjuka för damen eller drack du bort den? (Hm, måste båten ut på havet och stöka, den kan väl hålla sig i hamn?)

2010-11-18 @ 23:20:29
Postat av: Lina

sv:Haha kan tänka mig det! Sen är det ju så att det är frågan hur fan man ser ut på bilderna man tagit med. När klockan börjar gå mot 05.00 på morgonen är man ju inte så fräsch som man tror kanske ;)

2010-11-18 @ 23:24:08
URL: http://amiinside.blogg.se/
Postat av: ullariika

fan va kul å se marika!! de där måste vi göra om! :o)

kram

2010-11-19 @ 01:02:38
Postat av: SWEX

Jag fattar inte ur du kan ta så jävla snygga bilder när du har hällt i dig mängder med alkohol!?

Synd att man bor så jävla "South of Heaven" (Skåne), annars hade jag lätt hängt på!

2010-11-19 @ 01:38:00
Postat av: Rickard

Vad ar det for bas Erik lirar pa?

2010-11-19 @ 06:03:20
Postat av: Grimgoth

Jävligt sköna bilder och bra skrivet!

2010-11-19 @ 11:40:29
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Mayhemic

Ser ordentligt trevligt ut. Förbannelse, ett stort ryck i örat till dom som bangade mig sällskap och därmed höll mig kvar hemma. Men det kommer fler kryssningar, det är det som gäller nuförtiden bland metalskallar.

2010-11-19 @ 20:51:47
Postat av: Demonia

Danne: Var rädd för att bli sjösjuk så jag blev dyngrak istället haha.. Hahaha.. Menar det samma, kan inte båt jäveln hålla sig i hamnen det är ju ändå ingen jävel som ska av och så sliper man bli åksjuk, vore ju en dröm!



Lina: Sant, det är MÅNGA bilder som inte publiceras på bloggen ska du veta :P



Ulrika: ABSOLUT!!! Helt klart, jag är på!! En kall malt i stan snart kanske?



Swex: Hahaa.. fattar inte jag heller, sjukt! Kul att komma hem och tömma kameran och se alla överraskningar man ibland inte ens kommer ihåg!



Rickard: Det är Juck från Treblinka´s gamla bas som han är sjukt stolt över, efter Juck var den i Metaljon´s ägo i många år tills Erik fick tag i den, vad det är för märke har jag ingen koll på, grym historia har den iaf.



Grimgoth: Tackar!

2010-11-19 @ 23:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0