London - Armageddon Fest, del 1!

Förra veckan var vi som sagt i London och anledningen för resan var
Armageddon Fest, där bla. Nifelheim, Watain, The Devils Blood,
Vomitor
med flera spelade, såhär såg det ut..

Vi flög med samma flyg som både Nifelheim och Watain, här
sitter Alex och läser om AC/DC giget som han var på dagen innan..

Incheckning på hotellet sen direkt iväg till närmsta Fish & Chips ställe,
en självklar maträtt när man är i London :-)

Fich & Chips och Cola fick bli en bra grund innan vi drog iväg till
dag ett av Armageddon fest!

Väl på plats på spelstället hade dom på övervåningen satt upp
massa coola live bilder..

Zbigniew Bielak var på plats och sålde målningarna han har gjort
till Watain´s senaste alster: Lawless Darkness

20 pund per målning, otroligt jävla snygga!

Watain, Nifelheim och andra band sålde prylar..

Alex och Sacha

?, Pelle (Nifelheim) och Alex

Jag, Jessica & två andra brudar som jag inte kommer ihåg namnet på..

Söta Evelina och Jaana

En blogg läsare.. Magnus tror jag det var!?

En polsk polare som jag glömt namnet på, Alex, Patric och Sacha
De två senare riktigt trevliga tvillingar från Holland!

Erik (Nifelheim) och Melissa (Adorior)

Johan (Nifelheim, Necrophobic), Alex och Batte (Nifelheim,Necrophobic)

Jag och bästa Melissa..
Kul som faan att träffa så många kända ansikten, vissa
var flera år sedan man träffade och andra kanske första gången..

Första bandet jag skådade denna afton var VOMITOR!!!!
Grymt hårda Australiensare som manglade på utav helvete!



Tilläggas bör att inga filmer i detta inlägg är mina egna, då jag var
smart nog att redera alla jag hade filmat från denna kväll gahhhhh..

Ångesten var total när jag insåg vad jag hade gjort, 3 Vomitor, 2 Repugnant,
6 Nifelheim filmer BORTA!!! Ja vad faan säger man?
Jag kan lova er att jag gått och svurit så in i helvete men men..
så kan det tydligen gå, i nästa inlägg får ni se mina egna videos.






För mig var det första gången jag såg Vomitor, jag missade
dom på Festung Open Air tidigare så detta var något jag sett
fram emot och dom gjorde mig verkligen inte besviken!!!!
Det är några få band från Australien som tilltalar mig, Vomitor är
ett av dom och dom bevisar verkligen att dom är med där uppe
bland eliten ifrån landet!!
Ett jävligt bra gig rev dom av,
det är inte allt för ofta dom
spelar här i Europa eller skandinavien heller för den delen.

Får ni chansen att se Vomitor live så hugg den direkt!
!

REPUGNANT
var nästa band att skåda..





Repugnant från Stockholm har jag inte hört många knop ifrån sedan
jag fick första demon "Spawn of Pure Malevolence" 1998 av sångaren
Tobbe. Ett helt ok gig gjorde dom i alla fall, kanske är jag för oinlyssnad
på bandet i fråga för att verkligen fångas av deras scen framträdande,

men en chans till får jag på Hole in the Sky i Bergen senare i sommar.

Sist och bäst denna kväll i London var såklart NIFELHEIM!!!

















När Nifelheim drar igång blir publiken helt galna, folk bangar frenetiskt,
skriker, slåss och ser lika besatta ut som grabbarna på scenen!

Nifelheim´s musik är bäst live tycker jag, känslan dom förmedlar på scenen
speglar verkligen av sig på publiken och man kan inget annat än att bara
banga sönder de få hjärnceller man har kvar!!!
En otroligt bra gig, sjukt intensivt, hårt och helt GALET!!!

Festen fortsatte vidare till tidigt på morgonen,
smart som man
är tänker man aldrig på morgondagen när man är ute och festar..
Men är huvet dumt får kroppen lida som det så fint heter :P

Del 2 från Londonresan och Armegeddon Fest dyker upp så snart jag hinner..
Det är mycket som händer nu och man kan ju inte bara sitta hemma och
underhålla er så håll till godo!

NP: Vomitor - Devils Poison



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Error

Inte hört Epitome of Darkness m Repugnatn? Skaffa omedelbart den är sjuuuuuuukt bra!!

2010-06-15 @ 14:58:34
Postat av: Andréas

Kanon! Bra jobbat!

2010-06-15 @ 15:18:49
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Magnus

Väntar intensivt på del 2. Jävligt synd på Nifelheim/Repugnant-videorna!



//BloggläsarMagnus höhö

2010-06-15 @ 17:31:16
Postat av: Demonia

Error: Då får jag kolla in den minsann!



Andreas: Tackar!



Magnus: Hoho.. Det kommer, men det tar nog ett tag! Kul att ses.

2010-06-15 @ 18:56:58
Postat av: Anonym

Great! Nice report

2010-06-16 @ 02:04:13
Postat av: Nikoletta

The name of the band is Vomitor, not Vomit.

2010-06-16 @ 14:48:27
Postat av: Nikoletta

Ignore my previous comment. Google Translate fucks up with translating certain words from Swedish to English. I just wanted to make sure that there weren't any typographical errors within your blog as Vomitor are a band who definately deserve the promotion and support of the metal underground.

2010-06-16 @ 14:52:54
Postat av: Makkan

Köpte du någon av Litografierna första dagen?!

Var där dagen efter och fick beslag på ett ex. av "Lawless Darkness" motivet, pröjsa dock 30 Pund. Total Awesome btw.... hailz!!

2010-06-17 @ 02:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0