Getaway Rock Festival, del 3

Reportagen om Getaway Rock Festival fortsätter...
De andra delarna hittar ni här: Del 1 och Del 2


Festivalbesökare i väntan...

Alex och Henke som fotar för Crank It Up!
Halva dagen har gått och redan har man beskådat grymma band som:
Aura Noir, Amorphis och Desultory!

Nu var det äntligen hög tid för DANZIG att beträda största scenen på Getaway!










Det är en galen och förbannad Glenn Danzig vi får se på scenen, kolla in
första videon där han bland annat välter omkull monitorer och visar ljudkillen det
långa fingret. Han var inte helt nöjd kan man se och det håller i sig genom hela
spelningen! Jag har sett Danzig bättre än så här men det är såklart alltid
underhållande att se bandet live...

För mer info: http://www.myspace.com/danzig

Träffade några trevliga bloggläsare på väg till muggen...

Något "Hemligt" skulle ske på stora scenen och som alla fick reda på
under festivalen var att nästa års headline är MANOWAR!!!!!

Så här såg det ut när Joey DeMaio från Manowar överraskade publiken!



En riktigt bra bokning till nästa års festival tycker jag!
Senast jag såg Manowar var på Monsters of the Millenium Turnén i Solnahallen
1999
så det ska bli jävligt grymt att se dom igen, hoppas bara dom skippar det
pinsamma mellansnacket :P

Det var fler än jag som var nöjda med att Manowar är bokade till nästa
års Getaway Rock Festival!

Niklas, Johan, Ströman och Churchburner lär vara på plats 2012 i Gävle?

Rune (Aura Noir, Ava Inferi, ex. Mayhem) och jag

Tobbe ( Vicious Art) och Denice

Englands 40 Watt Sun var sist ut i gasklockan...


40 Watt Sun gillar jag oerhört mycket och de få låtarna jag orkade
stanna kvar på lät riktigt bra,
det blev dock lite segt att stå och drömma
sig bort mitt i fyllan klockan ett på natten tyvärr... Jag får helt enkelt hoppas
att jag får fler chanser att se detta band!

För mer info:http://40wattsun.com/

I Hate Records var på plats och mycket bra fanns att bläddra igenom!
Kolla in sidan och shoppen: http://www.ihate.se/

OPETH lirade efter midnatt...

Opeth gjorde en fantastisk spelning, stämningsfullt och mycket bra ljud.
Tyvärr har jag inga videos från Opeth-giget, då klockan var sena timmen
och festandet tydligen var viktigare än att se klart hela spelningen :P

För mer info: http://www.opeth.com/

Festen fortsatte självklart vidare och några foton har jag lyckats knäppa
inne på vip:en...

Alex, Tobbe (Vicious art) och Tobbe (Vomitory, Torture Division)

Viktor och Jag

3 bassister i världsklass:
Gustav (Defleshed, Raubtier), Ole Jörgen (Aura Noir, Immortal) och
Alex (Necrophobic, Trident)

Sen blev det rätt suddigt.. har man med sig kameran så vet man i alla fall
vad man gjorde... så här såg tydligen resan till hotellet ut hahaha..

Jaaaa.. vad säger man? Jag bjuder på det ;-)

Tur att jag inte har foton på när man vaknade upp dagen efter haha..

En otroligt grym festivaldag med många bra band!!!

Fler delar från Getaway kommer så småning om så håll ut...

NP: In Solitude - The World. The Flesh. The Devil



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Stitch

Nice repo, var en härlig festival ;) Dock så är alla videos förutom Manowar satta till private och går inte att titta på :)



Keep up the good work \m/

2011-09-08 @ 11:48:05
Postat av: Demonia

Stitch: Man tackar! Det var en riktigt grym festival.

Nu har jag fixat video-inställningen så nu kan alla se :-)

2011-09-08 @ 12:07:19
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Andréas

Sjysta bilder på Herr Danzig han verkade vara på perfekt humör. Nu är det fan dags att köpa biljett till nästa år.

2011-09-08 @ 12:41:37
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: T.

Grymma bilder, speciellt på Danzig!



Hur fäste du dina patchar på skinnjackan? Har hört att om man syr på så kan jackan gå sönder.

2011-09-08 @ 14:55:04
Postat av: Elin Svanold

Jag vet inte om du har gjort det tidigare, men kan du inte visa en bild på din GRYMMA patchade skinnpaj?

2011-09-08 @ 15:37:39
URL: http://morbidoutlook.se
Postat av: Anna

Inte ens när du försöker blir du ful på bild ;) hur gör du? Haha.

2011-09-08 @ 16:06:30
Postat av: Erik

Opeth gjorde en magisk spelning, kommer jag leva på länge.

2011-09-08 @ 20:08:07
Postat av: Viktor

sjukt bra reportage som vanligt från den grymmaste festivalen.

2011-09-08 @ 23:38:27
Postat av: Martin

Tummen upp för bilderna!

2011-09-09 @ 12:23:07
Postat av: Pär

Tack för dina klockrena repotage med bra bilder & videoklipp, lysande! Tjänstgr Långtbortistan och har missat varenda konsert av sommarens gigantiska utbud... Keep up the good work!

2011-09-09 @ 20:31:39
Postat av: simon

te leccaria el buso del cul

2011-09-23 @ 18:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0