Getaway Rock Festival, del 1

Sommaren är nästan över och så är nästan festivalandet också vi har bara en
festival kvar denna sommar och det är Bergens stolthet: Hole in The Sky!
Bloggningen har gått lite trögt den senaste tiden, det har varit mycket helt enkelt
men här kommer nu äntligen den första delen av Getaway Rock Festival som
jag vet att många där ute väntat på...

Första bilden med resesällskapet: Mogge, Denice, Churchburner och Alex
Änligen på plats inför årets Getaway Festival!

Vi gick in på festivalen lagom till Monster Magnet äntrade scenen.

Monster Magnet är väl inget favoritband direkt men kul att kolla några låtar!
Sen blev det kall öl och vimmel i det otroligt härliga vädret...

Träffade Daniel + polare, en bloggläsare som jag även mötte på förra årets festival.

Hårdingar i solen ;-) Denice och jag

Churchburner och Mogge

Denice, jag, Alex och Mannberg (Guillotine, Nocturnal Rites)

Killarna i Marduk var på plats tidigt, Rostén, Devo, Mogge och Igor, Ludde.

Alex med Olov en gammal barndomsvän från Umeå.

Kall öl på vip-området i väntan på Ghost! Rostén, Jag och Reine

Låååång kö till Ghost, undrar om dom längt bak i ledet var nöjda och kom in
överhuvudtaget? Lite dålig planering i gasklockan av festivalen detta år.
Både bandkrockar och allt för stora band där inne, många missade sina favoriter
på grund av detta. (Faktiskt också det ända negativa jag har att säga om festivalen)

Lite nöjda att vi faktiskt stod ganska långt fram i alla fall!

GHOST GHOST GHOST skanderades det  högt i gasklockan och äntligen var
det dax för det mystiska bandet GHOST!








GHOST gjorde ett fantastiskt gig, de låter minst lika bra live som på skiva!
Perfekt inne i gasklockan så detta band förstår jag att det inte fanns någon annan
placering för, fullsatt och fortfarande kö utanför när konserten avslutades känns
dock aningen trist, man får vara glad att man kom in i alla fall!
För mer info: http://www.myspace.com/thebandghost
Gillar ni Ghost ska ni även kika in mitt reportage från årets House of Metal HÄR!

Festen fortsatte vidare...

Mogge (Marduk, Death Wolf), Jag och Devo (Marduk, Overflash)

Järngänget: Ludde, Alex, Igor och Christer

Sen blev det shot-race i Marduk´s loge, SKÅL!

Setlisten för kvällen snickras ihop!



Äntilgen är det tid för Sveriges stolheter MARDUK att besudla scenen!
Bandet öppnar med On Darkened Wings från skivan Those Of The Unlight 1993.













MARDUK äger den här natten på Getaway, hettan inne i gasklockan var näst
intill olidlig, men med Mortuus dominans, röst och scennärvaro vågar folk inget
annat än att röja på som galningar.
Marduk gör en stelhård spelning och blandar friskt mellan gammalt och nytt material.
För mer info: http://www.marduk.nu/

Festen fortsatte vidare in på sena morgontimman...


SKÅL!

En fantastisk afton med grym musik i goda vänners lag!

Mer ifrån Getaway Rock Festival kommer snart så... Håll utkik!

För mer info: http://www.getawayrock.se/

NP: Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Pat

Du som känner Mortuus/Arioch, vet du om det är någon ny Funeral Mist-skiva på gång? Inget fel på Marduk men FM är så otroligt mycket mer intressant.

2011-08-18 @ 19:19:37
Postat av: Andréas

Tack för detta, grymt jobbat. Nästa år ska jag fan inte missa Getaway.

2011-08-18 @ 19:49:04
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Rha

Jävligt grymt rep. Får fan stånd av Ghost bilderna. Mäktigt med Marduk när dom entrar scenen!!! Mortuus verkar vara en arg JÄVEL!

2011-08-18 @ 23:29:05
Postat av: Numenius

Marduk var ett av de band jag helst ville se på Getaway (tyvärr missade jag festivalen), så detta tackar man för! Ghost kan jag inte påstå att jag bryr mig om, gillar typ bara första låten på plattan (efter introt förstås), annars tycker jag de är rätt överhypade/skattade. Dock så kanske det beror på att jag är inne på tyngre grejer än så, men kan inte låta bli att bli lite irriterad när de bokades till typ varenda festival i hela världen som gick i år.



Blir intressant att se fortsättningen på detta reportage! :)

2011-08-19 @ 08:14:48
URL: http://www.facebook.com/Blackmetalprojekt
Postat av: Fredrik granberg

Fan vilka grymma bilder! Nya kameran gör susen!

2011-08-19 @ 12:39:53
Postat av: Petta

Snygga Marduk bilder och jävligt coolt filmat!

2011-08-19 @ 12:44:18
Postat av: Demonia

Pat: Den som lever får se ;-)



Andréas: Nästa år är givet, kommer bli klockrent!!!



Rha: Man tackar! Tänkte att det kan vara kul med lite bakom scenen filmning, kul att det uppskattas.



Numenius: Synd att du missade Geataway, grym festival! Mer därifrån kommer så småningom!



Fredrik & Petta: Tack som faan :-)

2011-08-19 @ 12:53:18
Postat av: C

MARDUK RULES!!!

2011-08-19 @ 17:49:53
Postat av: loathsome productions

Du hade ju kanske kunnat filma bakom scenen och fälja ett bra band på turne o släppa på dvd. Eller "Life behind black metal bars" där du följer t ex trident. Gillat verkligen hur du filmar Ghost på getaway rock! Kul som fan o se Marduk precis innan dom går på scenen!

2011-08-20 @ 15:39:58
Postat av: Martin

Grymt reportage, uppskattar verkligen din blogg!

2011-08-20 @ 21:23:38
Postat av: G

Jävligt bra inlägg! Starkt jobbat!

2011-08-20 @ 21:29:47
Postat av: Anders

Jävligt nice! Känns som det var igår man var där.

Missade tyvärr Ghost pga den långa kön, men det blir en helt annan känsla av att vissa band är på den scenen.

Marduks spelning var nog den bästa jag sett dem göra - så jävla bra!

Ser fram emot nästa del del, iaf bilder med Nifelheim, Enslaved och Immortal!

Keep up the good work Demonia! Din blog är verkligen värd att läsa.

2011-08-23 @ 17:23:17
Postat av: Anna

Riktigt bra festival! var själv där i år:)

2011-08-25 @ 00:34:57
URL: http://aannabelle.blogg.se/
Postat av: mBWk

Kul läsning (som vanligt då) och GRYMMA bilder :)

2011-08-31 @ 15:59:10
URL: http://www.jarnkaminerna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0