Hole in the Sky, Del 3

Här kommer nu ännu en del från 2011 års Hole in the Sky!
För er som missat så hittar ni: Del 1 hittar ni HÄR! och Del 2 HÄR!
Denna del är från fredagen då festivalen kör igång "på riktigt" och
håller till på Verftet som är en mycket större lokal med bättre möjligheter!
Efter en rejäl förfest var vi framme för att spana in festival området och
kolla din dagens band...

Metaljon - Jon Kristiansson och Erik Danielsson (Watain) ställde ut
några av deras verk på festivalen!

Några foton som Metaljon ställt ut...

Erik ställde ut dessa skapelser...

och dessa... Mycket trevlig konst!

Det gick även att köpa ljuset "Kirkebrann" som jag skrivit om här tidigare...

Första bandet jag såg var NIFELHEIM!!!












Jag undrar hur många gånger jag sett Nifelheim under åren egentligen?
Det har blivit en hel del kan jag lova och ni vet nog var jag tycker om bandet!
Nifelheim tröttnar jag aldrig på, grymt bra gig i Bergen som alltid!
Även bilderna blev jag riktigt nöjd med faktiskt!


Festen fortsatte vidare uppe på vip-avdelningen, där det var näst intill knökfullt!
Jag och den mycket trevlige Torgrim som jobbar med festivalen!
Alvaro (Watain), Götz (Rock Hard), Erik (Nifelheim) och Torgrim (HITS)

Sjukt bra stämning bland festival besökarna...

Irlänska PRIMORDIAL var nästa band ut!





Det var faktiskt ett tag sedan jag såg Primordial och jävlar vilket bra liveband det är!
Riktigt grym setlist, sånginsatserna från Alan Averill ger en rysningar över hela
kroppen
, den killen kan verkligen sjunga.
Primordial åker om några dagar ut på turné ala Paganfest, befinner man sig ute
i Europa tycker jag definitivt att man ska kolla in Primordial och även Solstafir som
också ingår i paketet!

Sist ut denna afton: SATYRICON!


Jag är inget stort fan av Satyricon direkt, första och andra plattan är väl det
som tilltalar mig mest och de körde faktiskt några riktigt gamla låtar.
Att dom till och med öppnade med låter Walk the Path of Sorrow var ett plus!

Pelle (Nifelheim), Mike och Alex

Knut-Erik och hans kompis vad han nu hette? (Minnet är kort på fyllan)

Dessa två brudar som kom från Brazilien (var det va?) läste min blogg
och sa att det var många i just Brazilien som gillar det jag gör!
Jävligt kul att höra :-)

De trevliga tjejerna och Pete (Blood Tsunami, Mongo Ninja)

Pelle, Bestemor: Linda, Mike och Alex

Full fest uppe på vip:en!

Utsikten vid Verftet när vi väntade på taxi till efterfesten...

Efterfesten innehöll allt(!) insåg jag nyss när jag upptäckte att jag filmat fyra
olika filmer som innehåller allt från armbrytning, tävlan om vem som är minst bög,
vilken musik som man runkar bäst till osv. dessa låter jag dock förbi privata
och det än nog lika bra för alla! :-)

En fantastisk kväll i Bergen var det verkligen!

NP: Dissection - The Somberlain



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt!

2012-03-07 @ 21:44:17
Postat av: groggen

Du gör ett hästjobb!!! MÖCKE GRYMT!!!! Fan att dom lägger ner festivalen bland dom bättre verkar de vara, fuck wacken

2012-03-07 @ 22:26:26
Postat av: Clair

You have done a really job on your HITS postings, enjoyed reading them.

2012-03-11 @ 17:15:38
Postat av: A

Nån som vet, nu när hole in the sky försvinner, om inferno är något att ha nuförtiden? Var en herrans massa år sedan jag var där nu...

2012-03-12 @ 08:32:51
Postat av: Johan

Jag hoppas verkligen jag kommer få se Primordial live någon gång!



Vad gäller Paganfest så har de så vitt jag vet aldrig dragit till Sverige, vilket jag tycker är underligt. Ifall de skulle bestämma sig för att köra en spelning i Sverige, samt lägga till Arkona och/eller Kroda (för att endast ta 2 exempel) i deras line-up så skulle jag onekligen fara och bevittna spelningen!

2012-03-19 @ 01:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0