Hole in the Sky, Del 1

Jag har precis påbörjat reportagen från 2011 års Hole in the sky!
Det känns lite pinsamt att det tagit sådan tid faktiskt, men jag får skylla det på
att det varit otroligt mycket festivaler och annat denna sommar, även efter
sommaren har det varit fullt upp med spelningar, utlands resor, fester med mera.
Det har helt enkelt hänt "för" mycket och jag varit/åkt på det mesta, det är såklart bara
roligt för mig men nu måste jag bara hinna ikapp och visa er vad jag haft för mig.

Här kommer nu en kort inblick från den första dagen, från den absolut
sista Hole in the Sky-Festivalen i Bergen!


Den första dagen hade jag mest öl i siktet och såklart att få återse alla vänner
man träffat under åren i Bergen, dessa två band var det ända jag planerat in och
det ända jag faktiskt lyckades beskåda denna dagen.

Italienarna i MORTUARY DRAPE!!!!!!!!!!!!



Fy faan vad bra Mortuary Drape är!
Jävligt grymt att få se dom i en liten lokal som Garage i Bergen.
Kolla in videorna så ser ni att stämningen var på topp, ett otroligt bra gig!

För mer info: http://www.mortuary13drape.com/


Sist ut denna onsdagnatt var MARDUK!







Stenhårt gig och set av Marduk som vanligt, svetten droppade från taket och
lokalen var proppfull med folk som som trängdes, röjde och skrek ikapp!
En fantastisk spelning, ett extra plus var när Alan från Primordial gästframträdde
på låten Accuser, Opposer som jag även lyckades filma här ovan.
Grymlåt! En klar favorit från ROM 5:12 plattan!


Mer från Hole in the Sky kommer snart...

NP:
Mortuary Drape - Secret Sudaria


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Azgore

Mortuary Drape som är ett av mina favorit band (sista var inte bra)! Som rådgivare i ett skivbolag sa jag att signa bandet för fan, ge dom vad dom vill ha! Men tyvärr tyckte han dom var slut o inte skulle ge han något! Nu släpps det säkert ett grymt album o han står med byxorna nere och jag förbannar han! Hade velat se dom live själv!

2012-02-17 @ 17:51:11
Postat av: Åsa

Bättre sent än aldrig...speciellt när man väntar på att få se Mortuary Drape-liveklipp! Grymt reportage, som vanligt!

2012-02-17 @ 18:57:27
URL: http://septikemi.blogspot.com
Postat av: David

Mortuary Drape har alltid varit ett band av intresse, ända sedan man först såg de riktigt gamla videosarna från 89 då de var ett 3 manna band. Wildness Perversion på sång/trummor oslagbart på den tiden.

2012-02-18 @ 08:25:20
Postat av: Svartyria

It must have been a killer gig!

I'm enjoying the videos you've posted.

I got to see Mortuary Drape approx. a year ago,they were so atmospheric and spiritual and powerful.

Needless to say about Marduk,they're war!!!Total power!

2012-03-30 @ 11:41:36
URL: http://svartyria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0