Annandags MANGEL!!!!

NECROPHOBIC på Mosebacke, kan det man ha en bättre annandag jul än så här?
Det var då alltså dax att åter bege sig till huvudstaden för att bevittna Stockholms stoltheter. Första gången jag såg dom var i Umeå 1996 då med Bewitched, Naglfar och Cosmic Death. (Tack Marcus, min bäste vän) Efterfesten kommer jag mycket väl ihåg - bland annat: bibel bränning, slagsmål och fetaste festen, dagen efter - missade flyg samt ytterligare fest hehe.. Fotodokument finns kvar och hittar jag någon som kan scanna in dom åt mig så hamnar dom nog här förr eller senare :P  Necrophobic har nu blivit ett femmannaband och står på starkare ben med ny basist: Alexander Friberg, detta var alltså bandets första spelning med honom.
Kvällens förband var Ordogs - men på grund av försenat flyg missade jag dem.
Aftonen till ära var det förberett med smink och bloood..

Johan, Tobbe, Sterner, Alex och Batte

Johan (Även Nifelheim)

Så var det dax för gig och kvällens setlist såg ut så här:
The Darkened Psalm ( Intro)
Spawned by Evil
Into Armageddon
I Strike With Wrath
Taste of Black
The Crossing
Dreams Shall Flesh
The Third of Arrivals
For Those who Stayed Satanic
Sitra Ahra
Nailing the Holy One
The Slaughter of Baby Jesus (Intro)
Blinded by Light, Enlightened by Darkness
The Nocturnal Silence

Senast jag såg Necrophobic var på Tantogården 4/4 2008 så det var inte så längesen. Denna afton var mer intimt och galen!!!

Sterner

Alex

Tobbe

Batte

Johan
Necrophobic är just nu i Studion för att spela in sitt sjätte studioalbum och planen är att släppa det i mars. De har köpt en egen studio för plattan, trummorna är redan klara, Anders Bentell har hjälpt till med trumljudet och Fredrik Folkare (Unleashed) kommer hälpa till med gitarrljudet samt medverka vid slutmixen!
En platta jag ser fram emot som faan att höra :-)
Filmande världspremiären för nya låten:
For Those who Stayed Satanic - Necrophobic


Mycket folk i publiken och JÄVLIGT bra spelning!!!

Flinta (Nifelheim, ex. Entombed) Erik (Watain)

Jag och Marie



Alex gjorde ett GRYMT bra första gig och platsade klockrent in i bandet!!!
De hade levande ljus på scen som oturligt nog satte eld på hans hår, det spelade dock mindre roll för han röjde på som besatt ändå.


Jävligt bra kväll och sjukt bra spelning, kul som faan att höra alla gamla och nyare låtar, bra setlist. Jag ser fram emot nya plattan som faan nu efter att ha fått höra ett smakprov, kan knappt vänta.. Tror helt enkelt jag få bege mig ner till studion och göra ett litet reportage hehe..

Nöjda och svettiga killar!

Jag, Erik (Watain), Atte (Blackshine, ex. Necrophobic) och Jens (Ordogs)
Atte var även upp på scen och gastade till den gamla dängan - The Nocturnal Silence.

Kvällen avslutades hemma hos Skuggan med folk och folköl mmmm..
Har ni chansen att se Necrophobic ute på vägarna så missa den inte!!! Dom är ett fantastiskt bra liveband.
Kolla in: http://www.necrophobic.net/

NP: Deathspell Omega - Veritas Diaboli Manet In Aeternum: Chaning The Katechon

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kul att se för oss som missade giget! Gott Nytt År!

2008-12-30 @ 21:01:07
Postat av: Alex

Så här ska det se ut ja ;) BRA där.. hehe..

2008-12-31 @ 00:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0