Tysklands über alles..

Så var det då dax att sammanfatta tysklandstrippen jag gjorde i lördags, det är en lång historia som jag ska försöka korta lite så den inte blir allt för lång :P Håll till godo..
Jag, Niklas och Igor reste från Stockholm till en liten flygplats i Düseldorf, skulle sedan vidare till Essen där turné paketet: Arsis, Keep of Kalessin, Marduk, Kataklysm och Morbid Angel spelade sin nästsista spelning på denna turné!
Inhysta i en mini buss och glada ihågen över att få se favoritbandet Morbid Angel slutade vi plötsligt le när mini bussens växellåda brakat ihopmitt på autobahn!!! paniken var nära men efter en tid lyckades chauffören fixa skiten så man pustade ju ut rejält :P Chaufförjäveln!!

Efter en liten uppfräschning på hotellet bar det av till spelstället för aftonen.
Vi mötte upp med Marduk, Keep of Kalessin och SPRIT verkade vara temat så kvällen började riktigt hårt hehe..
Igor, Rosten (Marduk), Jag och Mogge (Marduk)

Keep of Kalessin är ett band jag gillar och har sett några gånger redan, bästa giget var nog i Tjeckien på Brutal Assault festivalen 2007.

Min första kontakt med var skivan "Reclaim". Efter den är Armada en klar favvorit, nya skivan Kolossus har jag inte riktigt lyssnat in mig på helt, den är lite svårare och kräver nog några lyssningar extra innan den sätter sig!

Killarna själva var inte speciellt nöjda med giget men jag tyckte det var jävligt bra. Fler och bättre bilder utlovas nästa gång! Keep of Kalessin efter giget!

Sprit festen verkade inte gå att stoppa och efter som detta var bandens näst sista spelning krökade dom på som att det vore den sista Haha..
Arnt (Keep of Kalessin), Jag, Igor och Devo (Marduk)

Så var det dax för Marduk att förbereda sig för att beträda scenen..
Lars värmer upp..

Rosten, Mortuus (Marduk)

Marduk..

Introt sattes igång och det var dax för gig.. Blev en GRYM video, så kolla in: Cold mouth prayer - Rom:12 Marduk, Essen

Jag är jävligt glad att jag fick chansen att filma/fota både bakifrån och framifrån så tack för det.


Setlist:
Cold mouth prayer
Burn my coffin
Infernal eternal
Seven angels, seven trumpets
The levelling dust
Throne of rats
Unthrodden paths
Bleached bones
Azrael
Fistfucking gods planet


Marduk, Essen - Burn my coffin,  Those of the Unlight





Marduk - The Levelling Dust, från skivan: Rom 5:12

Giget var överförväntan och jäääävlar vilket drag det var! Marduk blir bara bättre och bättre i mina ögon.
Ser fram emot ännu en ny skiva eftersom den senaste "Rom 5:12" var ett rent mästerverk.

Så var det då dax för ett av mina absoulta favorit band: MORBID ANGEL!!!!!!
Första gången jag såg Morbid Angel var i Stockholm 1993!!! Stället var Cool Cat och Dismember och Grave var förband! Jag är fortfarande lika stolt över det, jag och några äldre polare åkte ner från Umeå haha.. jag kan fortfarande inte förstå att morsan släppte iväg mig, men faan vad glad jag är för det :)


Faan vad det smattrade på när Pete Sandoval manglade bakom trummorna!!! Kolla in: Morbid Angel - Chapel of Ghouls från BÄSTA plattan, Altars of Madness


Morbid Angel - Lord Of All Fevers & Plauge, Altars of Madness.


Trey Azagthoth är en legend!! Den här kvällen var fantastisk och att få komma så här nära bandet var jävligt kul!
Morbid Angel - Maze of Torment åxå Altars of Madness plattan.




Morbid Angel - Blood On My Hands från Covenant.

Jag kan bara säga att det var gåshud rakt igenom hela spelningen!
Att få se ett av sina absoluta favoritband så SJUKT BRA och så nära var en upplevelse i sig.. Jag finner inga ord!
Spelningen var slut och festen hade bara börjat!!!!!
Thor Anders (gitarr i Morbid Angel), Jag och Trey Azagthoth (Gitarr i Morbid Angel)

Vi drog vidare til ngn metalkrog som hade öppet till 06 och där gick det inte lugnt till hehe..
Lars (Marduk) och Igor.

David Vincent (Bas&Sång, Morbid Angel) och Jag

Igor, Rosten (Marduk) och Arnt (Keep of Kalessin)

Det var ett jävla drag och jag tror att det var en av den bästa kvällarna på jääääävligt länge :-)

Dagen efter var bokad för fet mat..Svulloooooooooo..

Hittade ngn julmarknad som man gick omkring på som en zombie, bakis som faan.. Humöret lättade dock något när vi såg ett as stort pariserjul Hahaha.. Killarna hetsad mig till att åka och man är väl "ingen kärring" (Hej Niklas!)

Fy faan vad högt det var, för man är ju allt lite höjdrädd!!!

Liten tur på Essens gator hanns med..

.. Innan vi skulle leta reda på en flygbuss för at ta oss till flygplatsen, letandet gick sådär kan jag säga, vi hamnade på ngn ödslig parering där det stod 40 ryssar, bissart! dom hade stått där 4tim sa en av dom när jag försökte fråga om hjälp! Haha.. Ngn flygbuss fanns tydligen inte eftersom det var "Söndag" Så vi fick pynta 1400:- i taxi istället, måttligt roande haha.. Men GRYMMSTE resan på länge blev det, så man kom ju hem med ett stort leende på läpparna iaf.

NP - Marduk - ROM 5:12

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Tena

Visa fittan så får du popcorn!

2008-12-24 @ 02:34:00
Postat av: Johanna Sjöström

klaga på min dator hahaha.. köp mej en ny :)

2008-12-24 @ 23:18:21
URL: http://johannaevina.blogg.se/
Postat av: Chris

Marika, så jävla kul att läsa/kolla bilder som vanligt!!! Men kan du inte skriva bild-kommentarerna under bilden istället? Man är ju van vid det å blir förvirrad om man kollar på fel bild till texten.

2008-12-25 @ 02:57:18
URL: http://skammen.pixbox.se
Postat av: Alex

Grymt bra inlägg hörru du! ;)

2008-12-29 @ 11:29:59
Postat av: Väänänen

Nille LER! Life Metal! Måste vara för att han får sitta bredvid en tjej utan att lova att bjuda på sprit först...

2009-01-03 @ 16:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0