Watain´s 10års jubileum

Efter att ha åkt ett smock fullt tåg till Uppsala, ätit och druckit några öl så var det dax att bege sig till Uppsala Konserthus för kvällens gig med Die hard, Grand Magus och Watain!
Utanför: Veronica, Jag, Stabel, Sara, Kaj, Erik och Mange

Väl på plats träffade man många kända ansikten från olika länder och städer..
Destroyer666 är i Stockholm för att spela in sin nya platta som kommer att heta "DEFIANCE" hos Necromorbus så det ska bli intressant att höra!!!!
Det var som alltid kul att träffa dom ingen!
Ian (D666), Veronica, Jag, Matt (D666), Erik (Nifelheim) och Therese

Efter att man snackat ihjäl sig och fastnat i baren utanför (Man fick inte ta in öl i konsert lokalen) så missade jag Die Hard!!! Jävligt trist eftersom jag hade sett fram emot det giget.. Men men 44:an, 31:a Januari får jag en ny chans och det fick jag absolut inte missa enligt Harry (Bas, Die Hard)
Grand Magus dax då och ja ni som läst bloggen tidigare vet nog att jag gillar dom!
Janne (Grand Magus)

Det här var nog bästa giget jag sett med dom hittils faktiskt! Jannes pipa är bara så sjuk så man har juh gåshud genom hela spelningen hehe.. Galet bra gig!!!!
Fox (Grand Magus)

I väntan på Watain så blev det massa öl och cigg :P
Igor, Jag och Niklas (security för kvällen plus Tena)

Så, dax för huvudbandet WATAIN som denna kväll firar sitt 10års jubileum.
Första gången jag såg Watain var på hmm.. kan det ha varit vid tekninska? ngn student lokal har jag för mig och årtal är jag sämst på åxå 2000? Sedan dess har det nog blivit ett 10 tal gånger till..
Erik..

Set..

Scenen var sjukt cool denna speciella kväll!! uppbyggnader på båda sidor dödskallar, kjettingar, ljus, kranium etc.
Lite svårt att beskriva måste helt enkelt bevittnas.

Rabid death curse - Watain

Pelle..

Erik..

Alvaro..

SJUKT BRA SPELNING!!! Jag finner knappt ord..
Avslutet var oplanerat men helt klockrent! Låten slutade och brandllarmet startade, Bandet gick av scen men det var inte menat att det skulle vara så hörde ngt om att 4 låtar var kvar, så det var juh lite synd!
Otroligt bra gig med galet bra setlist!! Watain är ett band som bara växer och växer enligt mig.
Får ni chansen att se dom live så missa den inte!

Efter festen hölls på Olearys i Uppsala
Erik, Jag , Götz (Rock hard)

Jävligt bra kväll med mycket roligt och o(roligt) folk.. Hahaha..
Lite väl mycket "bönder" i Uppsala bara gahh..
GRYM HELG!!! nu blir det lungt till hmm... nästa helg :P

NP: Sigrblot - Weltenfeind

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: indy

Avässt, så jävla bra. Kul med lite inside information om Deströyer666 också, och fint med Watain-videon.

Stay white! ;)

2008-12-07 @ 22:36:42
URL: http://nymoral.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0