Kings of Black Metal, del 2

Då var det altså dax för del 2 av "Kings of Black Metal Festivalen"
Taakes gig var avklarat och i del 1 så kan ni läsa om det..
Necrophobic gjorde sig redo för scenen..

och helt seriös måste man väl inte vara hela tiden :P

Johan och Sterner

Alvaro och Niklas

Jag och Anna var redo för lite Svensk Döds/Black ala´Necrophobic!!!
Ingen vidare presentation behövs då jag skrivit om dom på bloggen vid ett flertal tillfällen tidigare.
Mer Info finns på: http://www.necrophobic.net/




Necrophobic, Awakening - Kings of Black Metal 090418


Necrophobic, The Crossing - Kings of Black Metal 090418




Jörn (Mayhem) och Anna

Necrophobic, Celebration of the Goat - Kings of Black Metal 090418










Necrophobic, Nailing the Holy One - Kings of Black Metal 090418




Necrophobic gjorde ett riktigt GRYMT gig, bästa spelningen jag sett med dom hittils tror jag faktiskt och jag har ju sett dom ett par gånger..

Necrophobic kan man se live:
2:a Maj på Hardstyle Festival i Schweiz
17-18 July på Hells Pleasure Metal Fest

Nya Skivan "Death to All" släpps i Maj på Regain Records, Release partyt är bokat: den 29:e Maj på Sjätte Tunnan i Gamla stan (Stockholm), det kommer mer info om det när allt är helt klart men övraskningar, gäst Dj´s och en jävla fest kan jag lova att det blir!! Så boka in det datumet redan nu.

Festen fortsatte..

:-)

Bosse, Tobbe och Micke

Johan och Alexander

Masse och jag

Tobbe och Alvaro


Tobbe och Anna

Efter allt filmande/fotande och skämtande så var min kamera helt färdig och lade sonika sina batterier på "hyllan" typiskt en afton som denna.. jag lånade div kameror så lite fotande och filmande blev det men inte alls så mycket som jag hade tänkt mig och festivalen var ju inte ens halvägs gången..
Dark Funeral var nästa band på scen och det var ett tag sedan man såg
dom live..



Första gången jag såg dom var på Vitahuset i Stockholm ca 93? sen Sundsvall 94 om jag inte missminner mig, nu var det nog ett par år sedan jag såg dom senast! Numera kan jag erkänna att jag faktiskt inte har så stor koll på Dark Funeral, det gamla alstren gillade jag när dom kom så dom gamla låtarna var riktigt kul att se live igen! Levererade på scenen gjorde dom verkligen, som alltid.



Dark Funeral - Hail Murder - Kings of Black Metal 090418



För mer info: www.myspace.com/darkfuneral  eller: http://www.darkfuneral.se
Dark Funeral jobbar just nu på att skriva nytt metarial och har mer än 6 låtar klara redan, Abyss Studio kommer att användas för inspelning, när det är dax är inte riktigt fastställt ännu.

Spelningar bokade just nu:
29:e Maj, Nöjesfabriken Karlstad
9:e July, Rockweekend Festival, Kilafors
25:e July, Unholy Fest, Ostrava
7:e Augusti, Brutal Assoult Festival, CZ
8:e Augusti, Party San Open Air, Tyskland
26:e September, Nordic Rage Metal Festival, Boden

Del 2 av Kings of Black Metal har kommit till sitt slut, jag väntar fortfarande på bilder och filmer som jag tagit med lånade kameror! MAYHEM var nästa band på scen och SATAN så sjukt bra det var!!! Helt klart många "gåshuds" tillfällen :P bland annat på låtarna dom körde från ett av mina absoluta favorit album:
"De Mysteriis Dom Sathanas"
Jag väntar med spänning på Korten/Videos.. Så fort jag lägger slag på dom så kommer det upp här.

NP: Beherit - Engram


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: chrille

Du var säkert lika het som Dark Funerals framträdande :D

2009-05-03 @ 09:47:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Iris

I can't read 'svenska' unfortunately but even still, your blog is fucking killer!! Thank you so much for sharing your Kings of Black Metal experience with those of us poor souls who weren't able to attend! Many Hailz \m/

2009-05-05 @ 01:57:11
Postat av: Demonia

Chrille: Minst!



Iris: Im really glad to hear that you like my blog!! I do have a "Translator" on the page.. it´s not so good but maby it will help hehe.. Skål!

2009-05-06 @ 12:57:42
Postat av: ALEX

Strålande inlägg!! Jävligt bra bilder :-)



Puss Puss

2009-05-08 @ 09:39:32
Postat av: H

Tack för detta! Ser mycket fram emot bilder/filmer från Mayhem och framförallt Watain!

2009-05-13 @ 00:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0