De dödas konst..

Kyrkan Kostnice strax utanför Kutna Hora, som ligger några mil öster om Prag i Tjeckien, är MED HÄSTLÄNGDER den grymmaste och coolaste kyrka jag någonsin besökt! Stora delar av inredningen är nämligen gjord av skelett från människor som en gång i tiden var begravda på kyrkogården.
Ca. 40.000 människoskelett finns innuti kyrkan!


Utanför kyrkan ser man redan lite av vad som väntas..

Jag har besökt kyrkan vid två tillfällen 2005 och 2007 (Kortet är från 2005)

Gigantisk och otroligt snygg takkrona! Hade inte bangat på att ha den hemma.

Att skeletten hamnade på väggen/i kyrkan beror till stor del på att en
halvblind munk 1511 samlade ihop de gamla gravarnas skelett i kyrkans
krypta för att ge utrymme för nya.





Inne i kyrkan finns pyramider, takkronor, vapensköld, och massa annat,
allt gjort i människoskelett såklart!









Åker ni till Prag så kan jag verkligen rekomendera ett besök i kyrkan, den ligger
en bit utanför, men det är verkligen en helt bisarr och udda känsla att vandra
omkring där inne bland allt dött!
Jag måste se till att boka in ett tredje besök
snart känner jag, det var ju nästan 2 år sedan jag var där sist.

NP: Possessed - Seven Churches


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Pär

Vi åker dit efter Brutal Assault. :)

2009-07-19 @ 20:27:01
Postat av: Alex

Så jävla brutalt..! Vi måste lixom åka dit! :-)



Puss

2009-07-20 @ 07:28:07
Postat av: Andréas

Häftigt, dit måste jag ta mig nån gång.



En filmning från kyrkan

http://www.youtube.com/watch?v=9kSUDJcZsS4

2009-07-20 @ 11:01:36
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: sally

uh..skaplig creepy kyrka det där, men samtidigt jävligt grym;)

2009-07-22 @ 02:37:02
URL: http://rockdonna.blogg.se/
Postat av: Housewife666

Okristligt på nåt sätt... Måste kanske dra dit....

2009-07-29 @ 15:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0