Fredagens resa mot Göteborg..

Jag, Alexander, Helen och Tobbe bilade altså ner till Sveriges baksida tidigt i fredags. Killarna skulle spela med Trident på Henriksberg i Göteborg.

Alex var den ända med körkort så han fick köra helavägen.

Tobbe fördriver tiden i bilen..
Med bra musik och trevligt sällskap flöt resan på ganska fort, lite sena blev vi dock så soundshecken missades. Så det fick bli lite mat och öl istället :-)

Alex, Helen, Tobbe, Jonas, Helena, Johan och Ewo
Sen var det dax att bege sig till spelstället.

Einar (Alex far), Alex och Pia

Jag och Alex

Tobbe och Helen

Var tvungen att lägga ut bild på dom starkaste chipsen jag någonsin smakat! Gillar ni starkt och då menar jag starkt, så prova dessa :P Inget för mesar!

Helena och Nathalie

Jag och Helena Hahaha..

Tobbe och Mike tar det lugnt i logen innan giget..

Alex och jag :-)
Så var det dag att se Trident live för första gången.
Bandet bildades av Alexander Friberg och Johan Norman 2007, så det är
relativt nytt.
Spelstället för kvällen rymde 180 pers, slutsålt denna kväll och lite mer än tillåtet så ca 250 pers var det och det kändes, knökfullt var det verkligen!

Trident är signade på Regain Records och har spelat in sin fullängdare "World Destruction" när den släpps är i skrivande stund oklart, jag själv tycker den är jävligt bra och mycket varierad dödsmetall. Hur jag ska förklara det är svårare, allt från lite nyskapande till Morbid Angel blandat med dissection slingor, hårt, snabbt och brutalt! Gå in och bilda er egna uppfattning på: www.myspace.com/tridentofficial 

Trident - Jaws of Satan, Göteborg 090313


Trident - Black Velvet Wings, Göteborg 090313 (Min personliga favoritlåt)


Trident - World Destruction, Göteborg 090313




Grymt bra gig och jävligt kul att se Trident för första gången. Ser fram emot skivan och fler chanser att se dom live för det var ett jävla ös, grymt spelat och snor tight, man kan nästan tro att dom repat som fan! fast så är inte fallet direkt eftersom alla bor på olika håll i detta land.

Håll ögonen och öronen öppna efter Trident och håll er uppdaterade på: http://www.trident666.com/


NP: Merciless - Realm of the Dead

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Alex

Jävligt bra inlägg älskling! Det var kul att få visa dig mitt skötebarn ;)



Puss!

2009-03-18 @ 08:09:21
Postat av: Helena edin

Hej Marika! Fan va roligt att se det här =) Bra filmat! Jag ser ut som ett lik brevid dig haha



Ha det bäst! /Helena

2009-03-18 @ 10:09:54
Postat av: Andréas

Fan! att jag missade detta gig. Det låter förjävla bra, plattan kommer att inhandlas så fort den kommer. Hoppas de blir fler spelningar i Gbg.

2009-03-18 @ 11:45:19
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Daniel

Hej, kul att ses i helgen.

Mina bilder hamnade här:

se.php?sid=379" rel="nofollow">http://www.mestrock.se/viewse.php?sid=379



Börjar ångra att jag inte gick på Unleashed sen på lördagen men jag blev så jävla sne på att puckona på bokningsbolaget inte kunde hör av sig och cleara fototillstånd trots att jag hört av mig i god tid.

2009-03-18 @ 13:56:07
URL: http://www.framednoise.com
Postat av: Demonia

Alex: Tack! Det var grymt att äntligen få se ditt "skötebarn" åxå :P

Puss!



Helena: Kul att du gillade bloggen :) Neeej du.. skit snygg ju! Hade bäst du med så ses vi nog snart igen.



Andreas: Kul att du gillade Trident, det var många som var helt extas efter giget. Plattan är jävligt bra så den rekomenderar jag verkligen! Det blir säkert fler gig i Götet, jag rapportear innan :P



Daniel: Det samma! Bra fotat där :-)

Jasså.. Faan vad oseriöst! Vi såg bara Guillotine sen blev det partajjj hehe..

2009-03-20 @ 01:08:16
Postat av: Ylva Östergren

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 12:49:27
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0