House of Metal - Fredag

Då var det altså dax för den årliga House of Metal Festivalen 3:e året i rad och det blir bara bättre och bättre!
Jag kan börja med att säga att jag rekomenderar denna festival HÅRT, bra lokaler, mycket trevliga norrlänningar, många stora band och jävligt bra organiserat! Så kolla in 2010års festival och boka resan, det kommer ni inte att ångra.

Kvällen började med några groggar på hotellet som uppvärmning..

Fint besök av Nifelheim bröderna fick vi också :P
Lite varm i kläderna bar det av till festivalen..

Träffade några av mina gamla bardomsvänner, Robert, Olov, "stor" Kapen, Mange och Jag. (En del av Holmsunds Hell Moppers) Mycket otyg har vi gjort i våra dar :-)

Bild1: Anna & Olov, Bild2: Maria & Robert, Bild3: ♥

Jag och Alex DOG av garv när Olov tyckte vi såg tråkiga ut på kort och sa "RIIIIIV HON PÅ PATTARNA" Hahahaha..
Grymt trevligt att återse lite gamla polare och ta några (svindyra 58:-) öl ihop.

Amon Amarth var första bandet som jag såg lite av iallafall..

på festivalen finns det 4 olika scener och samtidigt som Amon Amarth spelade så manglade Torture Division på nere i källaren så jag begav mig snabbt dit!

Lord K Philipson,Tobben Gustafsson och Jörgen Sandström är
Torture Division - Lik

Jävlar vad dom manglade på och FY SATAN SÅ JÄVLA BRA! Det här var första gången jag hade äran att se bandet live och det lär verkligen inte bli sista!
Torture Division

The world’s best death metal. We are Torture Division.står det på deras hemsida: www.torturedivision.net
Kika in och ladda ner deras låtar ALLT ÄR GRATIS, det är så dom jobbar och dom är inte intresserade av skivkontrakt.

Flinta (Nifelhein, Ex, Entombed etc) och Hempa stod och njöt.


Jag och Mats "Möken" En av House of Metal Arrangörerna.
Torture Division - Into the Grave (Grave cover)

GALET bra live så har ni chansen att se dom så missa den inte!

Jag och Marcus (Naglfar, Bewitched, Ancient wisdom, Eudaimony etc)
Jag tvungen att gå tillbaka till hotellet för att ladda kamerabatterierna och varför inte ta med sig några vänner på en grogg? Passade samtidigt på att ge Marcus en "Get" haha.. han hade sett den i bloggen och jag hade lurat honom att den var slut, så nu får hans nya studio lite snygg inredning också :-)
(Skicka gärna en bild på hur det blev sen så jag och folk får se hehe..)

Alex, Marcus, Anna-Maria och Bogdana

Så var det ÄNTLIGEN dax för NIFELHEIM!

Senast jag såg dom var när jag följde med på deras "Infernal tour of Destruction" i Finland, där gick det inte lugnt till kan jag lova haha.. Det är bla därifrån jag på en efterfest bytte kläder med Pelle och röjde runt med hans scenkläder som ni ser på fotot överst i bloggen, jag med mååånga kilo nitar!
Tvillingarna har jag känt sedan Hultsfredsfestivalen 95 (tror jag det var) så vi har hängt ihop ett bra tag nu :-)




GRYM setlist kvällen till ära!
Nifelheim - Black Evil - House of Metal 090227


Nifelheim - Devils Force - House of Metal 090227

Några av låtarna som tex. Devils Force har ALDRIG spelats live och vissa var sjukt längesen dom körde så det var verkligen en speciell kväll!

Nifelheim - Desecration of the Dead - House of Metal 090227



Nifelheim - Storm of the Reaper - House of Metal 090227


Nifelheim - Bestial Avenger - House of Metal 090227



Nifelheim - Insulter of Jesus Christ - House of Metal 090227



SATAN I HELVETE SÄGER JAG BARA!! Sjukt bra spelning, jag finner inte ord.. ni som var där och kände stämmningen förstår nog vad jag pratar om :P Alltid lika bra live och grym scenshow (btw. ser ni dom 2 getskallarna jag hjälpte till att fixa? hehe.. ) Kolla in allt jag filmat, det blir faktiskt riktigt bra med min lilla digitalkamera!
Nifelheim har för närvarande bara EN spelning inbokad, Jalometalli i Finland, MISSA DET INTE!!
Gör ni det så: FUCK OFF!! :P

Efter spelningen hängde man runt lite på festivalen..

Anna och Jens (Persuader etc.)

Impaler och Nojje..
Sen blev det påfyllning av fetmat och efterfest på hotellet!

Jag, Pelle (Nifelheim) och TPL Micke

Sebastian (Nifelheim, Necrophobic) Alex (Necrophobic, Trident) (Vet väl alla vid det här laget?)

Alex, Batte, Pelle och TPL Micke..
Pelle kollar sin nya Rolex guldklocka och upptäcker att klockan slagit sena timmen dom ska upp och åka till Stockholm för att kolla in Judas Prieast (Avis)
,För oss är var det en festivaldag kvar, mer om den så fort jag hinner.
Det tog jävligt lång tid att göra den här bloggen och den blev ju inte kort direkt, längsta hittils tror jag bestämt så hoppas ni gillar den!
 jag kan avslöja att jag har mycket bra bilder/ filmer från lördagen också :-)
Så håll ut hehehe..

NP: Funeral Mist - Maranatha

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: beatrice

Tja. oj vad du har tagit mycket bilder o vilken blogg! Bra jobbat. Försökte skicka ett bildmail på min fina älg, kom det fram på din e-mailadress, jag fick nåt konstigt retur???

Ha det bra KRAM

2009-03-04 @ 19:53:55
URL: http://handigafrun.blogg.se/
Postat av: Kuno

Förträfflig coverage av Fredagen \m/\m/

Ser framemot Del 2 dvs. Lördagen...

2009-03-05 @ 14:56:29
URL: http://www.deathdomain.com
Postat av: Ludvig

ser ut att ha varit en fet festival ...



ser att impaler rakt av snott kamera minen från en vis man ...

2009-03-05 @ 21:43:26
Postat av: Alex

Svinbra inlägg!! Och som säges, Nifelheim gjorde ett Sataniskt bra gig.. Sällan dom sviker iofs ;)

2009-03-06 @ 09:17:56
Postat av: eVa

Vem är Pelle och vem är Erik? Bäst:Nifeljävlaheim!! GARANTERAD NITMANGEL!!!

2009-03-06 @ 10:46:01
Postat av: Anonym

Jävligt bra blogg! Mycket metal, det är göttans! Torture Division är skit bra!



2009-03-06 @ 20:25:35
Postat av: Demonia

Bea: Tack :-) Bilden på älgen kom inte fram.. Data snille? Fixar adressen sen..



Kuno: Coolt att du gillade inlägget :P Kul att ses!!



Ludvig: Festivalen var TOK fet som alltid, Haha.. En vis man asså?



Alex: Tack älskling! Sanning :)



Eva: Erik har svart hår och självklart garanterat MANGEL!!



Anonym: Kul att du gillar bloggen :-)) Skit bra JA!!!

2009-03-10 @ 16:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0