Entombed/Amon Amarth

Det var alltså spelning i lördags med Amon Amarth och Entombed,
vi var några vänner som samlades på det lokala haket "Willys" innan och
drack några kalla för att senare bege oss till Arenan på Fryshuset!
Detta var sista datumet på deras skandinavien turné och som alla säkert
hört så hade förbandet Evile ställt in på grund av dödsfall..

Först ut var Stockholms dödsmetall-stoltheter ENTOMBED!

Det som bör tilläggas var att min kamera levde sitt egna lilla liv denna
afton och korten är därför inte dom bästa!

Entombed - Wolverine Blues, Arenan 091017

Entombed hade med sig en "gästbassist" Viktor från Totalt Jävla Mörker.
Ordinarie bassisten Nico spelade gitarr (endast i Stockholm) jävlar vilken skillnad
både på ljud och scenframträdande det blev, en positiv överraskning!

Entombed - I For An Eye, Arenan 091017

Entombed - When in Sodom, Arenan 091017


Entombed - Left Hand Path, Arenan 091017



Det här var det bästa giget jag sett på länge med Entombed!
Vilket jävla tempo och röj på scenen, grymt med en gitarr till, det gjorde
verkligen mycket för ljudet och för scenframträdandet, hoppas verkligen
dom fortsätter med detta vinnande koncept!

För mer info: http://www.myspace.com/serpentsaints


Jag, Denice och Veronica var på plats och drack folköl :P

Vikingadöds ala Amon Amarth var huvudakten denna kväll!

Amon Amarth - Guardians of Asgard, Arenan 091017
(
Med LG, Entombed)


Amon Amarth - Arenan, 091017


Rökpaus.. Jag, LG, Rose-Marie och Alex

Amon Amarth - Death In Fire, Arenan, 091017

Amon Amarth har blivit sjukt stora och det märks att dom har vanan inne
att stå på scenen, ett jävligt bra live band helt klart!

För mer info: http://www.amonamarth.com/

Sedan blev det lite efterfest bakom kulisserna..

Alex, Jag och Johan (Amon Amarth)

Mogge och Chrille

Lars-Göran med kniiiven haha..

Alex, Nico (Entombed) och Johan
Det var kul att träffa alla och stämningen var varkligen på topp!!
På torsdag åker båda banden vidare på England och Irlands turné.
Lycka till grabbar :-)


Festen fortsatte sedan på Rocks.

Jag, Niklas och Alex

Grannen och Grave-Freddan :-)

Fick whiskey shots och SATAN så jävla otroligt vidrigt!!!
Fullast på stället blev man tydligen också så det var verkligen ingen hit!
tvinga aldrig i mig en sådan igen gahh.. haha..

Jag, Anna och Granvik kikar in på ett hörn..

Alex, Johan (världens ultragrymmaste&BÄSTA DJ) och Niklas

En jävligt händelserik kväll och otroligt underhållande!

Jag var dock mindre nöjd när jag vaknade upp mitt i natten och tvingades
springa som en gepard till toaletten för att kräkas upp niagarafallet av
den sjukt äckliga whiskeyn som låg och skvalpade i magen :P


NP: Thorns - Thorns vs. Emperor


~Demonia~



Kommentarer
Postat av: L

Ja! Johan (DJ:n) är fan en sanslöst grym snubbe.

2009-10-21 @ 03:12:43
Postat av: Grimgoth

Alltid lika skoja att läsa och kolal dessa inlägg som du gör.

Bra jobbat!

2009-10-21 @ 10:11:02
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Danne

Whiskey är satans påfund :)

2009-10-21 @ 11:53:15
URL: http://666procent.blogspot.com/
Postat av: Alex

Satan att jag inte va vaken och fick se dig "springa som en gepard" HAHAHAHAHA!! :-)



Puss snygging!

2009-10-21 @ 12:46:18
Postat av: jeppe

men inte fan är väl nico "original bassist" (sic)?

2009-10-21 @ 19:37:34
Postat av: Laba

Jo det är han. Men jag vet inte varför Viktor spelar bas nu? Ngn?

2009-11-19 @ 09:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0