Svenssondravel..

Sånt här jävla Svenssondravel är jag helt jävla allergisk mot!
GAAAAAAAAAAAAAAH..


Hammerfall, Rundgång och körslaget?
"Vad sägs om allsång till folkkära hårdrockslåtar som Highway to hell och
We’re not gonna take it, eller live-karaoke, luftgitarr och gästframträdanden
från Sveriges störstahårdrocksstjärnor?
"

Sveriges störstahårdrocksstjärnor? Vilka är det??

Tar genast på mig min nya tribaltröjja med flames, inköpt på Åsele
marknad, smörjer in min senaste tattuering som är en varg med en
snygg fjäder
, mina allt för stora skinnbyxor som hänger i röven är
givna, mitt kortklipptahår vaxar jag noga innan jag drar på mig mina
bruna låga boots och stänger av The Poodles på stereon!


Det kliar i hela kroppen..

Är det hårdrock med Julshow???

Allt för att tjäna pengar.. tvi!

NP: Bad News - Cashing In On Christmas


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Karin

Håller med dig, tvi!

De är INTE Sveriges största hårdrocksstjärnor, de är Sveriges största hårdrockssellouts... alltså inte metal alls.

2009-09-13 @ 22:42:04
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Jigsaw

Haha. Klockrent inlägg!

2009-09-13 @ 23:46:09
URL: http://jigsaw.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Åk till SRF så har du dem i ett nötskal, de som kallar sig hårdrockare. Det är bara fån som går och kallar sig efter någon musikstil.

2009-09-13 @ 23:55:06
Postat av: Andréas

Åååh fy fan, jag skäms bara av att läsa om den. Eftersom jag bor i Göteborg så kommer det säkert skrivas en massa i tidningar och promotas på lokal-tv...

2009-09-14 @ 10:06:01
URL: http://sarcophagic.blogspot.com
Postat av: Alex

När började du bestämma vad som är hårdrock? Du är så pass mycket hårdrock att det blir pinsamt. Tona ner det en aning för att bli lite mer "äkta". Det är som att du verkligen anstränger dig för att vara så hård som möjligt. Det är väl kul med lite rock julshow? ;) Spänn av lite, låt dem hållas du mörka helrätt rockiga Demonia.

2009-09-14 @ 10:49:09
Postat av: Demonia

Alex:

1. jag för min åsikt i min "blogg" duger den inte, så behöver du inte läsa.

2. Jag är äkta, true och hårdast av alla!!

3. åk hem och lyssna på Heat/Hammerfall/The Pudles, mammas lilla pojke.. jag är för "rockig" för dig! Mohahaha..

2009-09-14 @ 11:38:20
Postat av: Alex

1. Jag ramla in av en slump, jag diggar det du skriver men även jag har en åsikt. Alla tycker vi olika...

2. Jag tror dig, men att hela tiden hävda sig...Du beter dig yngre än vad du är.

3. Vem sa jag var en pojke? ;)

2009-09-14 @ 12:01:11
Postat av: Anonym

2009-09-14 @ 12:09:42
Postat av: Frågvis

Du dissar Hells Jingle Bells för att det är för "svennigt" (vilket det absolut är, inget snack om den saken), men hyllar samtidigt Absolut Vodkas "rock"-kampanj? Hur går det ihop?



Att spritindustrin omfamnar hårdrocken är alltså okej, men inte att upplevelseindustrin gör det? Jag tycker det luktar dubbelmoral.

2009-09-14 @ 12:13:19
Postat av: Alex

Frågvis: Luktar? Det osar!

2009-09-14 @ 12:27:04
Postat av: Impaler

"Alex" och "Frågvis":

Hur kan ni vara så urbota korkade!?

Det fattar ju vem som helst att nitar, läder och sprit går hand i hand..

Men att herr Cans återigen försöker bli folkkär e ju ett Jävla skämt! (senast i körslaget!?) Och påstår sig lira i ett metalband??

Metal e fanimig INTE något folkkärt!

Pinsamt e ordet för denna "julshow"!!!!

2009-09-14 @ 13:14:36
Postat av: bajsblöja

så låt mig se om jag fattat rätt: om ett jättestort multinationellt företag (dvs absolut) exploaterar en kultur den har exakt NOLL bakgrund i (dvs metal), då är det coolt? det är alltså coolt att ta en subkultur, sno lite referenser och sedan sälja tillbaka den till kulturens skapare för skyhöga överpriser? men att däremot en kille som varit hårdrockare i hela sitt liv (dvs cans) medverkar i en harmlös och töntig julshow där han iförd tomtemössa sjunger klassiska metalcovers, det är fucked up tycker ni?



så låt mig se om jag fatta detta rätt: ni är en bunt snedknullade mongoloider, right?

2009-09-14 @ 13:39:10
URL: http://www.kukenstar.se
Postat av: Impaler

"en bunt snedknullade mongoloider, right?"



HAHAHAHA! Underhållande uttryck..



Hörru "bajsblöja" ta nu inte i så ru spyr för fan..

2009-09-14 @ 14:11:09
Postat av: Fittpelle

Det är bara i det goa Gôteborg som tillställning av denna kaliber kan hållas. Förkastligt och vämjeligt!

Men det är säkert "gôtt" att känna en uns av patriotism i "Svea rikes framsida" (läs:vagina), som nyss nämnda stad är, genom att "tjôta" tillsammans.

Men positivt är att de ställer ut ett imbecill till överviktigt skåp (höger i bild) för allmänt åtlöje.

Hail Satan, sug göteborg!

2009-09-14 @ 20:54:37
Postat av: Harrison

Fittpelle, har inte du bott på Hisingen?

2009-09-15 @ 03:24:42
Postat av: Fittpelle

Jag har aldrig varit bosatt annorstädes än det gutdsförgätna Dalarna. Huruvida du bedriver förtalsverksamhhet och vältrar dig i frisersalongsskvaller får stå för dig. Det har dock ingenting med den ursprungliga diskussionen och förakt gentemot det västkustskta spexevenemang.

Vänligen besök __2360.aspx" rel="nofollow">www.allersforlag.se/Pren__2360.aspx för ett mer lämpligt medium.

2009-09-15 @ 17:42:31
Postat av: Daniel

Jag älskar rundgång, men jag fattar inte vad som är grejen med hårdrockare och Julen.



Hur tänkte till exempel Twisted Sister när dom släppte en julplatta? Inte skäms dom heller... nä utan skam i kroppen basunerar dom ut att dom ska göra en till och toppa det med en årlig musikal.



Mest rör det ihop sig i huvudet när artister släpper låtar som faktiskt inte är så pjåkiga. Som Dios bidrag till fjolåret "metal jul platta".

Hur ska man hantera det här? Spy eller headbanga?

2009-09-16 @ 21:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0