Budapest - Ungern!

Jag har alltid velat åka till Ungerns huvudstad Budapest!
När jag fick reda på att "Bonesrucher fest" Turnén som Necrophobic
ingår i så bestämde jag mig direkt för att dit måste jag åka.

Biljetten köpte jag i smyg och undanhöll ända från november
Alexander visste inget, inte resten av bandet heller, detta
skulle bli en grym överraskning...


Jag och Veronica åkte dit förra lördagen vi shoppade, kollade in stan,
åt Ungersk mat, etc. så här såg det ut:

Jag och en av broarna mellan Buda och Pest.

Samma bro, snyggt upplyst!

Vi han aldrig åka dit upp, det får bli nästa gång! Ser coolt ut!

Någon kyrka vi hittade på vägen..

Tänkte på filmen "Hostel" direkt jag såg detta hehe..

Hårdrocks-skotte :P        Veronica, maaaaaaaaat och Ungersk öl Mmm..

Många snygga kyrkor och mäktiga byggnader.

Jättegod öl hade dom men tilltugget vi fick var typ friterade fläsksvålar
sjukligt äckligt, serverades med rödlök och bröd, inget hit!

Skåååååål!


Vi bestämde oss för att käka riktig Ungersk mat och hittade ett
helt suveränt ställe! (Kika ordentligt nu Gran, bara för din skull hehe)

Gulaschsoppa till förrätt, jävligt god måste jag säga..

Live "Gypsy music" ett helt band spelade och en violonist fick vi
vid vårat bord, ett riktigt fiiint ställe med grym service!!

Förrätt för mig blev kött (vilket kommer jag inte ihåg) med stekt
ungerskkorv på toppen och någon slags potatisgratäng, svin gott!

Veronica åt, någon sorts klimp med olika rätter till, det var kyckling
och två olika kötträtter om jag inte missminner mig..

Jag märker direkt att jag inte är någon vidare matskribent så ta och
kolla in http://middagsklubb.blogg.se/ för riktiga proffs istället.
Jävligt trevlig kväll med supergod Ungerskmat!

Dag nummer tre var det dax för det jag åkt till Budapest för..
Nämligen att överraska Alexander!

Jag hade letat rätt på adressen till spelstället som låg en bit utanför så
jag beställde en taxi och drog dit vid lunch tid, väl på plats utanför spelstället
var det helt folktomt bara två turnébussar hmm.. undrar vilken buss Alex bor i?
Tog en cigg och plötsligt öppnades bussdörren, Alex kliver ur och jag kan lova
er att han tappade hakan och blev otroligt GLAD hehe..
Tappade hakan gjorde dom andra i bandet också när dom fick syn på mig!

Skit kul att träffa alla och skönt att träffa Alex efter att inte sett honom
på två veckor, äntligen!!! Att få tid att spendera en hel dag med
varandra och se hur dom hade det var verkligen klockrent!

Eftersom Necrophobic sålt mer merchandise än förväntat var nästan
allt slut, duktiga jag hade ordnat och burit med mig 70st t-shirts, det
blev en glad överraskning för alla, Stabel fixar iordning allt innan giget!

Fotade lite inne i bussen, Alex kan inte stå rakt hehe..

Vi käkade, drack öl, dom berättade hur det varit hittils på turnén och
det verkar ju funka riktigt bra, bättre än förväntat tror jag faktiskt!
Necrophobic spelar tredje-sist av totalt sju band och har ett
set på 40 minuter varje kväll..
















Necrophobic gjorde ett jävligt bra gig denna afton i Budapest!!!
Samspelta som faan så det var jävligt kul att se!

Näst sist ut var: 3 Inches Of Blood!! detta var först gången jag
såg bandet live och dom överraskade faktiskt.. Grym pipa sångaren har..



För mer info kolla in: http://www.3inchesofblood.com/

För oss fortsatte festen!!!!


Alex skriver autografer..

Det fotades med fans hehe..

Cursades i tröj-ståndet..

Festades i bussen..

Käkades torr-mackor..

och festades ännu mer...

En riktigt grym resa var det verkligen
och det var GULD värt att
träffa Alex och dom andra killarna ute på vägarna..
Hem ville man verkligen inte men turnén fortsätter och min
nästa anhalt blev Barcelona, det ska jag berätta om så fort
jag bara hinner ikapp, ligger liiiite efter!


NP: Darkthrone - Transilvanian Hunger



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: K

Sjukt roligt med såna här rapporter. Bra jobbat, ungjävel.

2010-01-29 @ 16:54:56
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Demonia

Tack som faan!!! Det tar många timnmar att knåpa ihop och det blottas friskt på både mig själv och andra så jag hoppas verkligen folk gillar det!

2010-01-29 @ 17:14:11
Postat av: Mats"Möken"

Snyggt jobbat!!!



Fan vad jag längtar ut på vägen igen. JAG vill ut NU!!!



2010-01-29 @ 17:25:23
URL: http://www.houseofmetal.se
Postat av: Demonia

Tack mökoo!



Jag vill åååå ut hehe.. ska starta blogg turné med K, gran och några till tänkte jag :P

2010-01-29 @ 17:41:49
Postat av: Gran

Grymt inlägg! Och beröm ska du ha för många matbilder (och reklam för Middagsklubben:-). Dock hajar jag inte hur de kunde misslyckas med friterade fläsksvålar - något av det godaste som finns! Och den där fioljeppen som ser ut att vara från En Annan Del Av Ungern kan jag tänka mig vara lite påfrestande att ha i närheten när man äter:-)

2010-01-29 @ 18:55:44
URL: http://granvik.blogg.se/
Postat av: Dregen

Härligt att se att Necrophobic-sångaren skippat den extremt gayiga röda läderrocken till slut, nu hoppas man bara på en sverige-spelning som inte ligger i lappland eller semi-danmark. :)

2010-01-29 @ 19:51:59
Postat av: åsa

Såg Necrophobic när turnén var inom Malmö för två veckor sedan. Tyckte lätt att det var dom som gjorde kvällen värd pengarna! För övrigt är din blogg awsome.

2010-01-29 @ 20:20:30
URL: http://septikemi.blogspot.com/
Postat av: Demonia

Gran: Jo, man tackarrr! Jag hade inga mat bilder från Barcelona så jag tänkte att det går väl lika bra med Budapest hehe.. Middagsklubben är ju klockrent såklart att man gör lite reklam :-)

Fläsksvålar bara växte i käften, det var nog inget fel på dom, bara sjukt vidrigt!!! Gillar du det vete faan om man kan lita på MK längre :P

Han var garanterat från en annan del av Ungern haha.. han frågade om vi hade något önskemål på musik, varpå jag svarade Iron Maiden hahaha.. Det kunde han ikket, ändå försökte han sälja på oss en zigenar skiva haha.. Nollkoll!



Dregen: Tycker också att det är hääärligt!



Åsa: GULD! Dom krossade ju resten av packet! Kul att du gillar det man gör :-)

2010-01-29 @ 21:05:39
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: ztizze

Att dom har god öl visste jag i alla fall...

2010-01-29 @ 23:47:56
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Andréas

Kul och som alltid extra kul med mycke bilder och filmer. Ser fram emot Barcelona reportaget.

2010-01-30 @ 12:51:26
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Viktor

Shit vilket bra ljud du får på filmerna. Den är verkligen sjukt nice på det, den där kameran! Tur du inte körde på LX-3;an den suger skit och lapar fis på att filma.



Kul rapport.

2010-01-30 @ 13:46:53
Postat av: Demonia

Andréas: Tackar! Jag som försöker hålla nere antalet bilder hehe.. det är inte så lätt, jag fotar mycket!

Barcelona ska jag se till att börja med snarast, vi hade mycket trevligt.



Viktor: Ja, visst faan blev det bra :-) Jag är suuuper nöjd så tack som faan för hjälpen med kameran!!! Det uppskattas. Detta var första gången jag på rinktigt bara fotade och filmade med den och det blev ju super :-) Tack!

2010-01-30 @ 19:12:34
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Alex

MYCKET bra inlägg älskling! :-)

Du e så duktig..



PUSS

2010-01-30 @ 19:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0