Getaway Rock Festival!

Jag har tidigare skrivit om "Getaway Rock Festival" den nya
festivalen som kommer hållas i Gävle den 8-10 Juli!

Detta är sammtidigt som Rock Weekend som inte är allt för långt ifrån.
Hur dom tänkte vete fan? Det finns dock en stor skillnad!
Kolla in banden som Rock Weekend bokat och jämför med Getaway!


Getaway vs               Rock Weekend
Motorhead                      Deep Purple
Europe                           Saxon
Mustasch                        Danger Danger
Deicide                           Over the Rainbow
Vader                             Paul Dianno
Overkill                           Rock Weekend Allstars
Cavalera Conspiracy
Deathstars
Engel
Wolf
Corroded
Aggressive Chill
Isobel & November

Getaway fesivalen ligger dessuton centralt ca 15min promenad
från centrala Gävle och jag sover inte i tält så detta låter ju lovande!



"Införskaffar du din biljett till festivalen denna vecka tom. söndagen
den 31 jan på www.eventim.se så köper du den för endast 999:-

På måndag höjer vi priset från 999 kr till 1395 kr plus service avg."

Tidigare gick det även att rösta på några band som man ville se på festivalen
Grand Magus fanns med på listan, jag hoppas nu innerligt att de vann,
så att jag slipper genomlida någon Lillasyster-dynga!

Detta kommer med all säkerthet bli en KANONfestival så se till att
införskaffa era biljetter redan nu!!!
www.eventim.se

För mer info: http://www.getawayrock.se/festival/

NP:
Solitude Aeturnus - Downfall


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Pekka

Coolt med en ny festival, bra tips. Det blir fan åka av!

2010-01-31 @ 00:11:24
Postat av: Ass

Ninja fylla, boende i ett halvt tält och festivalande i en lerig åker i nån by i tjeckien som inte har ett namn... det är fan mine kind of shit!! =)



Mysiga inomhus festivaler går fan bort, fast så är ju jag retarded också.

2010-01-31 @ 01:03:44
Postat av: Kalle

Nåja, så imponerande är väl ändå inte Getaway? Ett par vassa band i startfältet helt klart (främst Vader och Deicide) men Sweden rock smäller högre.

Sen brukar ingen festivalkänsla infinna sig på dessa mindre tillställningar.



Nej, får bli till att styra kosan mot hellfest ännu ett år tror jag bestämt!

Bästa festivalen utan konkurrens!

2010-01-31 @ 01:35:43
Postat av: Ass

Personligen tycker jag inte om Sweden Rock. Håller inte med Kalle om att festivalkänslan brukar inte finnas på mindre festivaler, i min erfarenhet är den totalt tvärt emot. Känslan är kung på mindre festivaler medans den vattnas av på större.



Hellfest har jag aldrig varit på så ska inte uttala mig något om den, men själv så har jag ingen direkt favorit festival. 2000 Decibel kanske? =)

2010-02-01 @ 17:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0