Festung Open Air 2010

Det var vär lite mer än en vecka sedan jag hakade på
Trident till Tyskland där dom skulle spela på Festung Open Air!
En otroligt bra resa även fast vi bara var borta ett dygn.
Här får ni se hur det gick till..

Varierad frukost på arlanda för Trident: Tobbe, Johan,
Janne (Tillfällig trummis då Jonas har ryggproblem) Ewo och Alex.

Harry, Alex, Ewo och Tobbe..
Vi kom fram tidigt på dagen på festivalens andra och sista dag,
hade gärna varit där dagen innan också och sett Tulus, Gehennah, Die Hard,
Vomitor etc. men så blev det tyvärr inte, jag får satsa på nästa år istället!

En enda scen fanns det och en jävla massa Tyskar.. Eller inte
så många egentligen, dessa mindre festivaler är det bästa helt klart!
Jag har aldrig satt min fot på tex. Wacken och jag hoppas slippa
det i fortsättningen också, det är alldeles för opersonligt och för
mycket folk/idioter för min smak..

Jag och Harry (Die Hard) cursandes i solen..

Kollade in Franska Affliction Gate

Old School döds från Frankrike, det var väl sådär kan jag säga..

Baphomet´s Blood från Italien var snäppet bättre eller mycket
bättre faktiskt, Speed Metal med Lemmy-sång typ, kika in på deras
Myspace sida: http://www.myspace.com/baphometsblood

Det kan ju inte gå fel med ett sånt här omslag hehehe..
Synd att jag inte filmade någon låt känner jag så här i efterhand
men det var tydligen viktigare att hålla i kall öl vid tillfället :P

Niklas och Paddy från Irland
Det som är kul med dessa små festivaler är också att man träffar
oväntat många vänner från olika delar av världen, denna gång från
bla. Irland, Australien, Tyskland, England, Holland, Sverige etc.

Jag och bästa Melissa (Adorior)

Melissa och Niklas..
Hittade lite bilder på metalshots.com (by Mira Born) De små nedan..

Campingen   /      Sacha och  Patrick   /  Jag kollar på något band :-)

Tyskar  /   Metal-försäljning fanns såklart på plats / Mira (fotografen)

Sedan var det dax för Trident att beträda den Tyska scenen för första gången.







Trident gjorde ett bra gig som vanligt, det är ju en del rutinerade
gubbar med i bandet så det kanske inte är så konstigt.
Dom körde igenom skivan "World Destruction" från början till slut
och Tyskarna verkade gilla det dom såg..
För mer info: http://www.myspace.com/tridentofficial


Nachtmystium
spelar black metal och kommer från USA.
Detta var första gången jag bevittnade dessa herrar live..

Ryktet gick att denne herre fått jävligt mycket styk i öltältet dagen
innan vi kom och det ser man ju ganska tydigt på både uppsvullnad och
blåmärke, att någon irländsk snubbe skulle ha något med detta att göra
låter jag vara osagt hehe.. Irländare gillar väl inte att slåss?



Bandet själva säger sig vara: "THE SPEARHEADS OF THE
AVANTGARDE AND PSYCHEDLIC BLACK METAL SCENE"

Jag vet dock inte riktigt om jag kan hålla med om det..
Men ett helt ok gig var det i alla fall!
För mer info: http://www.myspace.com/nachtmystium

Johan, Janne och Alex är lite aggro efter giget haha..

Jag och Endrew

Ungen i full action haha..

Jag och Emil (Die Hard) och skuggan haha..

Trötta gänget? hahaha.. Meeera öl!!!!!

Niklas, Jag och Katharsis/ Ascension-snubbe som jag glömt
namnet på, trevlig var han i alla fall..


Jag, Sven, Niklas och Robert

Niklas och Alex

Sven skivbolagsboss på http://w-t-c.org/ som signat Ascension!

Sven gav mig och Alex Ascension plattan både på LP och MCD
Så snart jag hinner ska jag sätta mig ner och lyssna så att ni får höra
mitt utlåtande, Sven är bäst för övrigt och det är alltid kul att träffa
honom vilket är aldeles för sällan ca 2-3 ggr per år..
Blir ni nyfikna så gå in här:
http://www.myspace.com/gatewaystoascension
och lyssna på de två låtarna som ligger uppe!


Sista bandet ut var Gospel of the Horns från Australien!









Gospel of the Horns bildades redan 1993 i Brisbane, Australien
med deras Black/Thrash Metal var dom i min smak klart bäst på
hela festivalen, för mig var det första gången jag såg dom och
dom gjorde ett riktigt intensivt och grymt gig.
För mer info: http://www.myspace.com/gospelofthehorns

En jävligt bra festival var slut och det var tid för oss att åter igen bege
oss tillbaka till Sverige, Festung Open Air var en riktigt gemytlig
och liten festival som jag mer än gärna besöker igen :-)


För mer info om festivalen: http://www.united-metal-maniacs.de/

NP: Gospel of the Horns - A Call to Arms



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: K

Grymt reportage som oftast.

2010-06-02 @ 15:02:33
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Mörkbrunn

Bra reportage! Fråga: Snubben från Katharsis, menas det "riktiga" Katharsis, alltså bandet bakom typ världens bästaste plattjävel "VVorld VVithout End"? Finns ju knappt någon info alls om det bandet :O



Tack för en extremt läsvärd blogg förresten!

2010-06-02 @ 20:25:46
Postat av: tjack

Baphomet's Blood var fan riktigt bra

2010-06-02 @ 21:48:52
Postat av: Alex

MYCKET bra inlägg i vanlig ordning älskling! :-)



PUSS

2010-06-03 @ 07:48:50
Postat av: vinzent

Wish you all a lot of success and a hot summer

2010-06-03 @ 12:01:37
URL: http://www.myspace.com/continentalbulldog
Postat av: Eik

Great videos of the Trident Gig! It was a pleasure to see them and also to talk a little bit with the guys.

Up the Trident, haha ;)



Greetings from Germany.

Support your own demon!



// Eik

2010-06-04 @ 23:01:53
URL: http://www.myspace.com/blizzardbeast616
Postat av: SANIBO

sataaan vad gött!!!

2010-06-07 @ 16:54:48
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0