Gött gött med lövbiff!!

Nu är det mat-bloggar dax förstår ni gott folk :-)
Inte vilken mat som helst heller utan en av mina absoulta favoriträtter
Lövbiff´s rullader ala Demonia mmhmm..
Spana in mästerkocken och hennes hjälpreda hehe..

Cantadou-Pepparrot, extra pepparrot för dom som vill ha lite extra
stark senap, finhackad gul lök samt svart peppar och salt, blandas
tillsammans i en skål.. Denna gång hade jag två paket Cantadou.

Blandningen smetas ut på lövbiffen (brukar krydda lövbiffen med ngt
gott innan typ paprika eller mexikan-krydda) och rullas ihop, jag
använder tandpetare så att dom håller ihop, sen är det bara att steka!
Restrerande lök och "gegga" lägger jag i när dom stekt ett tag och
häller på matlagningsgrädde :P

Hjälpredan hjälper till att röra och smaka av hehe..

Smaka av och kör i lite extra: senap, pepparrot, salt och peppar efter
smak, jag brukar servera med hasselbacks potatis eller pommes..
Sen är det bara att hugga i Mmmm..

Mästerkocken Demonia har varit i farten!!!!

Det är hög tid för er som inte smakat detta att nu bli er egna mästerkock :-)
Bara att sätta igång där hemma i köket..

Lycka till!

NP: Obscurity - Damnations Pride/Ovations to Death



~Demonia~
Trackback
RSS 2.0