Entombed på Hovet!

Entombed spelade förband till Volbeat och jag var såklart på plats!
Volbeat är inget band i min smak, men såklart var jag där för att
kolla in lite grym Stockholm´s döds på Hovet, så här såg det ut!





Alex och David var också på plats.


Entombed är rutinerade och gjorde såklart en fantastiskt spelning!
Det märks att alla fått en liten ny tändning i och med att dom blivit
ett fem-manna band nu när Viktor kommit in på bas, det är mer röj
och mer fart på scenen, härligt att se ett band växa så mycket och
kul med lite andra live låtar nu när två gitarrer finnes.
Full fart framåt nu bara!

För mer info: http://www.myspace.com/serpentsaints

Det var många som kommit för att se Volbeat!

Jag spelade in en Volbeat låt till er där ute som kanske är intresserade :P


Det jag väntade på var denna låt som LG (sångare i Entombed) skulle
komma in och gästsjunga på, det gjorde han såklart med bravur som ni ser!

NP: Macabre - Dahmer



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Palle

entombed är ett så jävla bra liveband! rekomenderardem till alla som frågar vad de bör se innan de dör.

2010-11-21 @ 11:56:28
URL: http://paulagoesapocalypse.blogg.se/
Postat av: Annely

Även jag tänkte bege mig till deras spelning i Luleå tillsammans med Volbeat av samma anledning, men gjorde dock inte det. Entombed hade varit sjukt nice att bevittna! Ängrar mig nu såhär i efterhand ;D

2010-11-21 @ 12:00:23
URL: http://ereshkigal.bloggplatsen.se
Postat av: mBWk

Kul, iaf EN låt man gillade med volbeat :)

2010-11-21 @ 12:44:31
URL: http://www.jarnkaminerna.se/
Postat av: Demonia

Annelay, Du missade ett bra gig! Du får ta chansen nästa gång.



mBWk: Precis!!!! EN låt!

2010-11-21 @ 13:16:11
Postat av: Nightwisheraw

LG är fett skön ju, han stod ju inte still en sekund under Volbeat-låten :) såg Entombed som förband till Amon Amarth förra året, grym spelning må jag säga! Inget band jag är inlyssnad på, men var kul att se legenderna live ;)

2010-11-21 @ 14:03:39
Postat av: Lina

Töntiga Volbeat borde vara förband till Entombed! ;)

2010-11-21 @ 14:06:46
URL: http://amiinside.blogg.se/
Postat av: Andréas

Jag kollade in Entombed när de körde med Volbeat i Göteborg och man kände sig lite borta bland folket som knappt verkade haja vilka Entombed var... Entombed var såklart kanon men hade hellre sett dem som huvudband.

2010-11-21 @ 15:47:33
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: SP

Entombed förband till Volbeat? har inte dom lite väl olika publik?.

Entombed gör iaf som alltid ett kanon jobb :)

2010-11-21 @ 20:32:19
Postat av: Anonym

kul att du spelar dahmer med macabre. suverän platta med ett jävligt bra band!

2010-11-21 @ 21:21:20
Postat av: Mayhemic

LG lunsar runt så skönt på scen likt den dödsbjörn han är. :D

2010-11-21 @ 22:25:27
Postat av: Demonia

Lina: Håller med där!



Andréas: Kändes lite så i Stockholm också, men vad faan är det för folk som lyssnar på Volbeat då? Den chansen kommer nog åxå!



SP: Så är det ibland, locka ny publik kan vara en tanke.



Macabre är grymma!!!

2010-11-21 @ 22:38:20
Postat av: Åndsamøbe

Entombed!!!

2010-11-22 @ 02:38:38
Postat av: Alex

Som alltid ett strålande inlägg älskling! :-)

2010-11-22 @ 12:37:42
Postat av: Metallbibliotekarien

Så otroligt skönt att ENTOMBED kör med två gitarrer igen. All respekt för Alex spelförmåga, men det har liksom känts aningen för mjäkigt med bara en gitarr på gigen. ENTOMBED äter ju VOLBEAT lätt kan man ju konstatera, haha!

Postat av: fredrik

Alltså, med all respekt för Entombed, men de låter mer som Slayer än death metal numera. Vilket är bra. Bara bra. 8)



Kul läsning, brafoton. Tack som vanligt för förträffligt bloggande! 8)

2010-11-22 @ 13:08:22
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Demonia

Alex: Tack min snygging!



Bibliotekarien: Precis, låter ljusår bättre nu :P



Degen: Man tackar!!

2010-11-23 @ 09:33:46
Postat av: Stoffe

Och likt förbannat så blev Volbeatlåten skitdålig så fort LG slutade sjunga... Fyfan vad Volbeat är dåliga...

2010-11-23 @ 10:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0