House of Metal - Nyheter!

Norrland hårdaste och Sveriges bästa innomhus festival
HOUSE OF METAL släpper nu deras första band till 2011 års
festival som går av stapeln i Umeå den 4-5 Mars!


Dom första sex banden som släppts lovar fantastiskt gott för
en riktigt tung festival i Mars!

I Demonia´s rangordning: från bäst till mindre bra.
(De tre första är klara favoriter!)

Impaled Nazarene: http://www.myspace.com/impalednazarene/
Finnarna har jag inte sett på många år så därav ska det bli extra grymt!
Suomi Finland Perkele!


Ghost: http://www.myspace.com/thebandghost
(Ghost-hypen är total! Jag har ju precis sett Ghost tillsammans med
Detroyer 666 & Watain annars hade dom förmodligen legat på första
plats, det är sällan man får se band man tidigare aldrig sett live.)


Samael
: http://www.samael.info/
Samael ska jag se på Eindhoven Metal Meeting i December tillsammans
med massa andra bra band, en otroligt bra bokning av HOM, det ska bli extra
intressant att få se dom på Norrlänsk mark, senaste plattan är faktiskt riktigt bra!


Aeon: http://www.aeon666.com/
Lite brutal döds från Östersund dör man inte av!


Dark Tranquillity: http://www.darktranquillity.com/
Dessa Göteborgare har hållit på ända sedan 1991, deras första singel
ligger någonstans i gömmorna här hemma och sedan deras första fullängdare
har jag inte hört gruppen. Det kanske kan bli en liten titt i Umeå!


Engel: http://www.myspace.com/engelmusic
Göteborgs Engel kommer till Umeå, inte alls min kopp te men
det finns säkert en hel del som diggar dom!

Vilken av banden var eran favorit bokning?

Jag börjar redan längta till Mars så jag får åka hem till härliga
Umeå och glida runt på Norrlands stolthet House of Metal igen!


Biljetter ligger redan ute till försäljning via: Ticnet och Biljettcentrum

Billigt är det också:

2-dagar: 666 kr + förköpsavgift
1-dag: 370 kr + förköpsavgift

Måste vara en av de billigaste festivalerna där ute!
Passa på att köpa biljetter medan det finns.

NP: Death - Leprosy



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade biljett till watain spelningen i stockholm nu senast men hade tyvärr inget boende där. Så eftersom jag missade Ghost då så ligger de högst upp på min lista!

2010-11-24 @ 14:10:33
Postat av: Anonym

Men så trevligt! Ghost är ju bara helt suveräna, mercyful fate för hela slanten. Och så sveriges bästa brutaldöds (tillsammans med Torture Division så klart) med Aeon, från mina hemtrakter.

2010-11-24 @ 14:14:49
Postat av: Desecrate

Lätt att jag ska dit!

Lägligt att man fyller år samma dag som festivalen börjar. :)

2010-11-24 @ 14:14:51
Postat av: Demonia

Ghost blir klockrent att få se igen!!! SEr fram emot festivalen som satan nu :-)



Desecrate: Coolt att du fyller år då, räknar med ännu mer fylla haha..

2010-11-24 @ 14:18:54
Postat av: Annely

Jävlar, perfekt! Aeon, Impaled Nazarene och Ghost. Detta blir ett jävla bra år för HoM!

2010-11-24 @ 14:25:17
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Postat av: Toni

Impaled Nazarene är en av mina favoriter så självklart ser man mest fram emot dem ;), aldrig sett förr så skall bli spännande.



Även Aeon är en riktigt tung bokning i mina ögon!

2010-11-24 @ 14:48:28
Postat av: Avarquare

Umeå hmm... det blir ett jävla jobb att försöka ta sig upp dit, men jag tänker kolla iaf för det verkar ju lätt en värd festival! :)

2010-11-24 @ 16:48:40
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Verkar som en otroligt cool festival, tack för tipset! Köper biljett vid löning.

2010-11-24 @ 17:10:03
Postat av: MadMarty

Skull gärna se Ghost och Dark Tranqullity är alltid grymma live.

2010-11-24 @ 20:07:36
Postat av: Tosse

Jävlar, ser nu redan att jag måste åka till Umeå i Mars!

2010-11-24 @ 20:10:06
Postat av: D

Samael var sjukt otippat! Men att se ghost igen väger tyngst

2010-11-24 @ 23:19:18
Postat av: Robban

Ghost och Aeon är ju riktigt bra,Samael såg jag senast här i Stockholm(med paradise lost) , tyvärr så var dom inte alls vad jag hade förväntat mig live , inser att Samael är ett helt annat band idag, gillar mer gamla eran från 90 talet.

2010-11-24 @ 23:53:49
Postat av: Kajsa

Otroligt bra bokningar! Undrar hur dom ska toppa detta?

2010-11-25 @ 00:46:00
Postat av: L

Hoppas Ghost och Aeon spelar samtidigt, så slipper man trängas med alla mjukisbyxdödsmetalltöntar. Aeon - "Tuffa" i studion och gulligull överallt annars.

2010-11-25 @ 03:12:07
Postat av: Denice

Åh SAMAEL säger jaaaa ;-)

2010-11-25 @ 11:49:40
Postat av: Halonen

Ghost och Aeon vore najs att se!

Får se om det kommer mera bra band så kan man kanske dra sig dit!

2010-11-25 @ 12:03:10
Postat av: brain

GHOST för hela slanten. Längtar redan till nästa platta!

2010-11-25 @ 15:52:21
Postat av: Mayhemic

Lagom intressanta bokningar hittills, det var väl Ghost, Aeon och Dark Tranquillity som fick hjärtat att slå lite extra.



Synd bara att det är ändå i Umeå, det är ju en bit för en från södra delen av landet.

2010-11-25 @ 19:06:16
Postat av: SWEX

Visst hade det varit kul, men 240 mil tur/retur känns lite väl magstarkt. Kanske jag skulle gjort det för Watain...

2010-11-25 @ 22:19:47
Postat av: darkly

Om man är lat och inte orkar åka så får man vänta tills Ghost kommer till GBG i april, då är man ju inne på 3e opusvinylen man spelat trasig.

2010-11-26 @ 16:18:09
Postat av: fredrik

Ghost? Vilken skitbokning.



Aeon och DT räcker för mig. 8) Jag tror det blir en resa norrut. Kärringen vill ju se Samael, vilket för mig är helt obegripligt.



Men kul ska det bli! 8)

2010-11-28 @ 12:34:09
URL: http://fredrik-d.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0