Hole in the Sky, Del 4

Jag vet att många har väntat och jag är ledsen att det tog så lång tid.
Men här kommer nu äntligen det fjärde och sista delen ifrån Bergens
egna Hole in the Sky festival!

Länkar till de tidigare delarna hittar ni här: Del: 1, 1,5, 2, 2,5 och 3

Dagen började jävligt segt, sjukt bakis var vi båda efter den grymma
festen som Isländarna dragit ihop och man var inte direkt pigg efter
att ha festat till det, men det var bara att ta nya tag och ta sig ut på
stan denna sista dagen i Bergen för detta år!

Skivbutiken Apollon fick sig ett besök och några fler skivor står
numera i samlingen här hemma...

En skön bakissväng på stan...


Statyn med fiskarmän är riktigt grym och står mitt på torget...
En sväng ner till hamnen fick det bli och kollan in alla godsaker!

Jag älskar skaldjur, speciellt kräftor och hummer Mmm..
Just nu har jag någon "nojja" på kräftor/kräftröra och äter det
minst en eller flera gånger i veckan, sjukt gott!

Så härligt att bara strosa runt och kolla in Bergen, en av mina
favoritstäder faktiskt, så otroligt mysigt! (När det inte regnar då hehe)


Festivalen besökte vi lagom till Watain skulle gå på scenen...

Selim (The Devils Blood) och Alex

WATAIN!!!!!














Med en av årets bästa platta "Lawless Darkness" och den beryktade
scenshowen var förväntningarna såklart höga på Watain, enligt mig var
Watain tillsammans med Venom det bästa framträdandet på Hole in the Sky 2010!
Ett tag trodde jag nästan att hela ljusriggen skulle smälta på grund av all
värme och eld, det var helt otroligt varmt och lokalen var helt sprängfylld
med folk som skrek som besatta så fort dom fick se Watain bestiga scenen.
Otroligt bra setlist, djurkranier, blod, eld, rått, mäktigt, mörkt och skitigt.
Ett helt fantastiskt gig av Watain!
För mer info: http://www.myspace.com/watainofficial

Festen fortsatte här: Mike, Linda, ? och Alex

Några trogna bloggläsare :-)

Imotep var på plats och gjorde intervjuver, här med Selim från
The Devils Blood!

"Rök rutan" på vip avdelningen var full så fort det slutade regna :P

Här intervjuvar Imotep Alex för Necrophobic och Trident!
Kika in på http://www.imhotep.no/ så hittar ni förmodligen
intervjuerna och mycket annat läsvärt på sidan!

OBITUARY!


Lite folk i "fotodiket" :P



De gamla dödsmetallrävarna i Obituary, bildades redan 1988
Jag har tidigare aldrig sett dom live (inte vad jag lagt på minnet iaf.)
Första plattan "Slowly We Rot" från 1989 är favoriten och jag har inte
lyssnat på bandet i fråga sedan dom släppte sin tredje platts "The End Complete"
1992, shit det låter som att man är värsta gammla kärringen hehe..
Det var otroligt kul att höra några gamla klassiker, det nya kände jag
ju inte igen så det blev aningen långtråkigt efter ett tag.
En elogen för att sången fortfarande är lika jävla rå, det gillas!
För mer info: http://www.myspace.com/obituary

Jag, Tormod (The Batallion) och ?

Pelle (Watain) och Alex

Tormod, ?, Silmaeth (Mayhem), Sara och Jag

AUTOPSY!









Efter att Autopsy återförenats 2010 och redan släppt en riktigt cool EP
"The Tomb Within"
så var detta verkligen ett band jag sett fram emot
att äntligen få se live och det för första gången!
Man är inte direkt van att se en trummis sjunga men Chris Reifert
är några av de få som faktiskt gör det otroligt bra.
Jag är sjukt nöjd över att fått se Autopsy live och satan vad dom manglade!
Nu ser jag fram emot att få höra nya plattan "Macabre Eternal"!
För mer info: http://www.myspace.com/autopsyofficial

Den sista dagen ute på Verftet och årets Hole in the Sky har
kommit till sitt slut, som vanligt var man helt slut efter helgens
festande,
men otroligt nöjd över alla enormt bra scenframträdanden
och dom grymma banden man fått se live,
efter att tagit avsked från alla
nya och gamla vänner så hade kvällen redan blivit natt, jag och Alex
kände oss fortfarande lite slitna efter gårdagens Islänska sprit så
vi bestämde oss får att dra tillbaka till hotellets lugna vrå...

Den bästa serien: Twin Peaks, massa Norskt godis och chips
blev koden istället för efterfest den sista natten på Hole in the Sky!

Jag måste TACKA festivalledningen för ännu ett helt fantastiskt år!

Forsätt i samma anda, med dom fetaste bandbokningarna, den otroligt
vänliga inställningen och det grymma jobbet ni gör med festivalen.

Tack alla gamla och nya vänner för årets festival,
Vi har verkligen
haft det helt fantastisk, vi ses i Bergen på Hole in the Sky 2011!!!!

Jag brukar tipsa om band jag vill se på nästa års festival, men jag
är sjukt nöjd med banden som Hole in the Sky bokade år 2010 så jag
är övertygad att Torgrim och co. inte gör mig besviken till nästa år,
Mer Svenskt kan man ju alltid lägga till hehe!

BÄSTA FESTIVALEN I VÄRLDEN I MINA ÖGON!


För mer info: http://holeinthesky.no/

NP: Samael - Above



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Anonym

Where is Triptykon ???? The only great Band !

2010-10-19 @ 15:54:41
Postat av: Niklas

Första videon vid namn "1" är "Twisted Mass Of Burnt Decay" från Mental Funeral.



Ser verkligen fram emot att se dom. Hoppas dom ger sig ut på många festivaler nästa sommar.

2010-10-19 @ 15:56:59
Postat av: Mother North

Håller med, fantastisk festival!

2010-10-19 @ 16:25:26
Postat av: John

You have totally forget Triptykon ! How can you forget a monument like Tom G. Warrior one who invented Black/Death/Gothic and Dark Metal.

2010-10-19 @ 16:35:52
Postat av: Demonia

I love Triptycon! This time i didn´t have time to see them.. Pitures and Videos with Triptycon can you watch in the blog from when i was at the getaway Festival!



Niklas: Man tackar :-) Hoppas åxå!

2010-10-19 @ 16:54:16
Postat av: S

Amazing pics and video from Watain!!

OMS!! was a great festival, I'm jealous now :(

2010-10-19 @ 17:14:04
URL: http://saraekberg.blogspot.com/
Postat av: John

Sorry Demonia maybye you prefer visit Bergen when this amazing Band played, I come from Switzerland and I'm a huge fan of Hellhammer /Celtic Frost and now Triptykon for me it's inconceivable.

2010-10-19 @ 17:33:45
Postat av: Djävulene

Neeeeeeeeej vilken synd att det inte var massor med videos på Triphopptykånbögarna. Oj va synd. Ojojojoj... Jösses. Helvete, how can we be so unlucky?



Tack för att du sket i det. Dagen är räddad.

2010-10-19 @ 18:04:24
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Fred

Värmer i hjärtat att se en skivaffär, lite musée känsla sådär ;)

2010-10-19 @ 23:03:26
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Rickard

Bra inlagg! Watain ska man se for forsta gangen nasta Ons nar dom spelar (haller lada) i Rotterdam! Har du lyssnar pa Kerasphorus ann?

2010-10-20 @ 18:24:52
Postat av: Kuken

Har precis malt igenom alla Hole In The Sky rapporteringarna och kan inte säga annat än att det var väldigt angenäm läsning samt lyssning! Som någon annan skrev i kommentarerna till någon av de tidigare delarna - det känns nästan som att man är på plats, vilket väl per definition är något av meningen med att rapportera någonstans ifrån :)



En stor eloge för det jobb du lägger ned på denna blogg!

2010-10-21 @ 03:57:05
Postat av: Andréas

Lite sent, men tack för ännu en radda bra videos/bilder och sjyst rapportering.

2010-10-22 @ 13:24:28
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Johan

Var det Dan Lilker som lirade bas åt Autopsy där? :O

2010-11-09 @ 08:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0