Kött är gött = köttgryta

Att jag gillar att laga mat är väl ingen hemlighet, däremot är jag ingen
hemmafru
så det blir kanske inte så ofta hehe..
Jag vet att mina "matbloggar" gillas, jag får många kommentarer,
mail och folk vill ha mer och det är ju fantasktiskt roligt!

Så här kommer ännu en grym lättlagad rätt, jag tycker att när man
ändå håller på så kan man passa på att laga jävligt mycket!
Senaste "storkoket" blev en riktigt köttig gryta alá Demonia med
Impaler som special hackare :P Hacka är trist, krydda och laga är kul :-)

Jag går aldrig efter något recept utan jag brukar bara köra på det
jag handlat och sen öppnar jag kylen och kör ner det jag hittar däri som
också passar in, tro det eller ej så brukar det faktiskt smaka rättså bra!

I en riktig köttgryta kan man ha i det mesta, jag körde på ca. 1.3 kg fläskfilé,
lök, paprika, purjolök, champinjoner, morötter och färska kryddor...

Allt försteks och kryddas innan det åker i den stora grytan för att puttra samman,
köttet och champinjonerna stekte jag tillsammans med vitlök och lite väl
utvalda kryddor för att få lite mer drag i grytan.

Jag kryddade med färka kryddor från våran uteplats, mycket oregano
basilika och chilli. Sås är gott och jag körde på den lite lättare varianten
med lätt creme fraiche, några buljongtärningar och sen fick det puttra ihop.

Att det får puttra ihop en stund gör det hela bara godare, smaka
sedan av och krydda efter smak.. Sjukt gott och nyttigt!

Vi har börjat skippa kolhydraterna (iallafall på veckodagarna :P)
så denna gryta med rotfrukter och grönsaker serverade vi med en grön
sallad, grymt friskt och gott blev det kan jag meddela så nu är det bara
att sätta igång och leka hemmafru där hemma :P

Man använder såklart vilket kött, grönsaker och rotfrukter man vill!
Detta är bara lite inspiration, kör hårt och lycka till :-)

NP:

~Demonia~
Trackback
RSS 2.0